Kajman Napisano 11 Marzec 2015 Share Napisano 11 Marzec 2015 Witajcie. Planuję samodzielną budowę przyczepki kempingowej typu teardrop (malutka, niska i wąska, z kołami na zewnątrz). DMC (zakres dozwolony przez producenta) ustalam na 450kg. Najwygodniej byłoby, gdybym kupił przyczepkę towarową i po zdjęciu burt zbudował skorupę na istniejącej już podłodze. Jak sprawa wygląda z punktu przepisów- czy mam prawo taką przyczepką poruszać się po drogach publicznych- jeśli nie, to jakie są możliwości aby samodzielnie zbudować mini kemping? Pozdrawiam, Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 11 Marzec 2015 Share Napisano 11 Marzec 2015 Jaki zakres "DMC", przez jakiego producenta? Budowę od podstaw, czy na fabrycznym podwoziu hotelową zabudowę?? Przepisy na pojazdy marki SAM to tam: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=14128 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=190942#190942 (Może się coś rozjaśni w temacie.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kajman Napisano 12 Marzec 2015 Autor Share Napisano 12 Marzec 2015 Przyczepka Neptun, towarowa, 263 cm długości wewnątrz burt, DMC 450-750 kg, planuję zdjąć burty i na podłodze postawić samodzielnie wykonaną budkę typu teardrop- na stałe umocowaną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 12 Marzec 2015 Share Napisano 12 Marzec 2015 Czyli chcesz z ciężarowej /skrzynia na specjalną /kempingową - życzę powodzenia temu co to "klepnie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 12 Marzec 2015 Share Napisano 12 Marzec 2015 poczytaj ... http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=15908 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kajman Napisano 12 Marzec 2015 Autor Share Napisano 12 Marzec 2015 Z lektury podlinkowanego wątku wynika, że jeśli pozostawię burty i "włożę" do środka kapsułę mieszkalną to mogę ją sobie wozić. Jeśli natomiast zdejmę burty i przymocuję tę samą kapsułę na stałe do podłogi, to już będzie zmiana charakteru przyczepy. Na pewno nie wybiorę pierwszej opcji- po pierwsze, groteskowy wygląd, po drugie- zmniejszenie miejsca wewnątrz (podwójne ściany). Czy kapsuła, która ma wewnątrz 1,2 metra wysokości kwalifikuje się jako kemping? Czy istnieje jakaś inna metoda- na przykład poprosić producenta, aby wpisał typ przyczepy "inny"? (dopiero zamierzam ją zamówić). A może lepiej posłużyć się ramą od np.: przyczepki namiotowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 12 Marzec 2015 Share Napisano 12 Marzec 2015 Czy istnieje jakaś inna metoda tak kupić przyczepę kempingową, a nie kombinować ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 12 Marzec 2015 Share Napisano 12 Marzec 2015 Czy istnieje jakaś inna metoda- na przykład poprosić producenta, aby wpisał typ przyczepy "inny"? (dopiero zamierzam ją zamówić). Możesz spróbować zamówić przyczepę platformę (sama podłoga bez burt) i do niej zamocować swoją kapsułę. Musisz tylko znaleźć producent a przyczepek, który dysponuje homologacja dla platformy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 12 Marzec 2015 Share Napisano 12 Marzec 2015 Czyli chcesz z ciężarowej /skrzynia na specjalną /kempingową - życzę powodzenia temu co to "klepnie" Nie rozumiem, czemu "klepnie". Jeśli zmiany będą ok to w czym problem. Przecież można zmienić u nas rodzaj pojazdu... Może od razu doszukujecie się dziury w całym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 12 Marzec 2015 Share Napisano 12 Marzec 2015 Czyli chcesz z ciężarowej /skrzynia na specjalną /kempingową - życzę powodzenia temu co to "klepnie" To moje nie Jacdiag, Planuję samodzielną budowę przyczepki kempingowej typu teardrop Najwygodniej byłoby, gdybym kupił przyczepkę towarową i po zdjęciu burt zbudował skorupę na istniejącej już podłodze [ Dodano: 12-03-2015, 15:05 ] Nie rozumiem, czemu "klepnie". Jeśli zmiany będą ok to w czym problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kajman Napisano 12 Marzec 2015 Autor Share Napisano 12 Marzec 2015 Moja samodzielna budowa polega na tym, że na fabryczną ramę i platformę nałożę wykonaną przez siebie skorupę. Skorupę chcę sam wykonać, ponieważ w takich gabarytach i układzie wnętrza jaki chcę, nigdzie jej nie kupię. Tak więc zmienia się jedynie forma części "towarowej" przyczepki. Łezkowaty kształt, drzwiczki po bokach, kuchenka po otwarciu tylnej klapy i łóżko wewnątrz głównej części jednoznacznie wskazują, że przyczepa nie będzie służyła do transportu towarów. Szukam jednoznacznej odpowiedzi, czy planowana przeze mnie konstrukcja nie spowoduje problemów w wypadku kontroli drogowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Marzec 2015 Share Napisano 12 Marzec 2015 No ale sam jako sam raczej trudno będzie bo najprawdopodobniej zaistnieje zmiana rodzaju pojazdu na przyczepkę specjalną, a to jak mówi ustawa wykonać może przedsiębiorca czy tam podmiot o odpowiednim PKD kodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kajman Napisano 12 Marzec 2015 Autor Share Napisano 12 Marzec 2015 A czy jeśli otrzymałbym od producenta przyczepkę pozbawioną burt określoną jako specjalna i później do niej doczepił skorupę teardropa, co czy wówczas wpis "specjalna" nie wymagałby jakiejś aktualizacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Marzec 2015 Share Napisano 12 Marzec 2015 Oprócz rodzaju pojazdu funkcjonuje jeszcze podrodzaj. rodzaj pojazdu = przyczepa specjalna podrodzaj pojazdu = przyczepa kempingowa Według mnie takie wpisy powinny być w producenckiej dokumentacji. Hotel świadczy o jej specjalnej funkcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 12 Marzec 2015 Share Napisano 12 Marzec 2015 Czyli chcesz z ciężarowej /skrzynia na specjalną /kempingową najprawdopodobniej zaistnieje zmiana rodzaju pojazdu na przyczepkę specjalną Żadnej zmiany rodzaju nie będzie. Jest to przyczepa lekka (DMC nie większe niż 750 kg). Zmieni się jedynie podrodzaj i przeznaczenie. Nie bardzo rozumiem Wasze poruszenie tą przeróbką skoro podwozie (rama i układ jezdny) pozostaną, jak rozumiem, niezmienione. Czyli będzie to odpowiednik zmiany zabudowy w samochodzie ciężarowym np. ze skrzyni na kontener (furgon) z tą jedyną różnicą, że będzie to "kontener kempingowy". Kolego Kajman - w praktyce najłatwiej będzie Ci kupić zarejestrowaną przyczepę (lub nową homologowaną i ją zarejestrować) i dokonać przebudowy pojazdu już zarejestrowanego. Do tego wystarczy badanie dodatkowe z opisem zmian. Diagnosta ma prawo wymagać opinii rzeczoznawcy. [ Dodano: 12-03-2015, 16:47 ] rodzaj pojazdu = przyczepa specjalnapodrodzaj pojazdu = przyczepa kempingowa Kłania się znajomość klasyfikacji pojazdów + definicji z PORD. Prawidłowo: Przyczepa lekka - specjalna - kempingowa (jeśli do 750 kg) lub Przyczepa specjalna - xxx - kempingowa (jeśli powyżej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Marzec 2015 Share Napisano 12 Marzec 2015 No i o to mniej więcej szło. Ktoś wejdzie poprawi i sprawa klaruję się ładnie. (Może się coś rozjaśni w temacie.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 12 Marzec 2015 Share Napisano 12 Marzec 2015 Kolego czemu czepiłeś się tego Neptuna - Kup przyczepkę SAM / SAM z lat 80-tych i ................ Tego niestety nie mogą napisać. Poczytaj forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 12 Marzec 2015 Share Napisano 12 Marzec 2015 A czemu nie Neptun? Przecież dozwolone są modyfikacje przyczep fabrycznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 12 Marzec 2015 Share Napisano 12 Marzec 2015 Na upartego może być zwykła lekka-ciężarowa, a Twoją skorupę traktować jako ładunek i hasać bez jakichkolwiek zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kajman Napisano 12 Marzec 2015 Autor Share Napisano 12 Marzec 2015 Czyli kolejność działań taka: 1. Kupuję nową przyczepę towarową z burtami lub bez burt, jeśli uda mi się taką zamówić; 2. Rejestruję przyczepkę bez żadnych zmian. 3. Zdejmuję burty, jeśli są. 4. Zabudowuję podłogę przyczepy skorupą teardrop. 5. Jadę do diagnosty aby wydał zaświadczenie o zmianie charakteru pojazdu. 6. Ewentualnie odwiedzam rzeczoznawcę. Co dalej- wydział komunikacji, nowy dowód i tablice? Jaki jest orientacyjny koszt badania, ekspertyzy i przekwalifikowania przyczepki? Czy jeśli kupiłbym i zarejestrował SAM-a, to czy mógłbym dalej nim jeździć bez żadnych zmian, bo i tak jest to SAM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 12 Marzec 2015 Share Napisano 12 Marzec 2015 Moja samodzielna budowa polega na tym, że na fabryczną ramę i platformę nałożę wykonaną przez siebie skorupę. Skorupę chcę sam wykonać, ponieważ w takich gabarytach i układzie wnętrza jaki chcę, nigdzie jej nie kupię. Tak więc zmienia się jedynie forma części "towarowej" przyczepki. Łezkowaty kształt, drzwiczki po bokach, kuchenka po otwarciu tylnej klapy i łóżko wewnątrz głównej części jednoznacznie wskazują, że przyczepa nie będzie służyła do transportu towarów. Tak z ciekawości to z jakiego materiału będzie wykonana ta skorupa? Czy szyby w oknach też będą?Bo nie zmienia się tylko "forma ". W grę wchodzi tutaj bezpieczeństwo i ekologia.Czy w czasie uderzenia skorupa nie roztrzaska się?Czy spełniony będzie warunek: Art. 66. 1. Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego: 1) nie zagrażało bezpieczeństwu osób nim jadących lub innych uczestników ruchu, nie naruszało porządku ruchu na drodze i nie narażało kogokolwiek na szkodę; ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Marzec 2015 Share Napisano 12 Marzec 2015 No, czyli bedzie w tym zakresie taki sam jak każdy inny pojazd póki coś się nie stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kajman Napisano 12 Marzec 2015 Autor Share Napisano 12 Marzec 2015 Przyczepka będzie wykonana ze sklejki wodoodpornej lub płyty MFP na szkielecie drewnianym. Konstrukcja zbliżona do tej: http://olx.pl/oferta/przyczepka-kempingowa-vw-garbus-bulik-ogorek-CID5-ID9cO4b.html#ad8bfc2614 Będzie solidna i bezpieczna. Okna wstawione od kampera lub samochodu, okno dachowe z przyczepy kempingowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 12 Marzec 2015 Share Napisano 12 Marzec 2015 Przyczepka będzie wykonana ze sklejki Będzie solidna i bezpieczna Może dla Ciebie, ale nie dla mnie lub kogoś kto w nią uderzy w czasie zdarzenia na drodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koseś Napisano 13 Marzec 2015 Share Napisano 13 Marzec 2015 A czy ta "zabudowa" nie może być traktowana jako ładunek ? Czy ładunek musi być zamocowany pasami ,łańcuchem ,czy może być przykręcony na śruby ? A jeśli będzie ktoś przewoził drawniany "wychodek" i roztrzaska się w czasie wypadku to co wtedy ? Jaka jest wtedy różnica ? wióry tak i tak się posypią . Jak ktoś na przyczepce zamontuje dużą skrzynię na narzędzie to też musi robić przeglądy i zmiany w dokumentach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.