Skocz do zawartości

Przebudowa przyczepy towarowej na minikemping


Kajman

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

 

Planuję samodzielną budowę przyczepki kempingowej typu teardrop (malutka, niska i wąska, z kołami na zewnątrz). DMC (zakres dozwolony przez producenta) ustalam na 450kg.

 

Najwygodniej byłoby, gdybym kupił przyczepkę towarową i po zdjęciu burt zbudował skorupę na istniejącej już podłodze.

 

Jak sprawa wygląda z punktu przepisów- czy mam prawo taką przyczepką poruszać się po drogach publicznych- jeśli nie, to jakie są możliwości aby samodzielnie zbudować mini kemping?

 

Pozdrawiam,

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczepka Neptun, towarowa, 263 cm długości wewnątrz burt, DMC 450-750 kg, planuję zdjąć burty i na podłodze postawić samodzielnie wykonaną budkę typu teardrop- na stałe umocowaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z lektury podlinkowanego wątku wynika, że jeśli pozostawię burty i "włożę" do środka kapsułę mieszkalną to mogę ją sobie wozić. Jeśli natomiast zdejmę burty i przymocuję tę samą kapsułę na stałe do podłogi, to już będzie zmiana charakteru przyczepy.

 

Na pewno nie wybiorę pierwszej opcji- po pierwsze, groteskowy wygląd, po drugie- zmniejszenie miejsca wewnątrz (podwójne ściany).

 

Czy kapsuła, która ma wewnątrz 1,2 metra wysokości kwalifikuje się jako kemping?

 

Czy istnieje jakaś inna metoda- na przykład poprosić producenta, aby wpisał typ przyczepy "inny"? (dopiero zamierzam ją zamówić). A może lepiej posłużyć się ramą od np.: przyczepki namiotowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy istnieje jakaś inna metoda- na przykład poprosić producenta, aby wpisał typ przyczepy "inny"? (dopiero zamierzam ją zamówić).

Możesz spróbować zamówić przyczepę platformę (sama podłoga bez burt) i do niej zamocować swoją kapsułę. Musisz tylko znaleźć producent a przyczepek, który dysponuje homologacja dla platformy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli chcesz z ciężarowej /skrzynia na specjalną /kempingową - życzę powodzenia temu co to "klepnie"

 

Nie rozumiem, czemu "klepnie". Jeśli zmiany będą ok to w czym problem. Przecież można zmienić u nas rodzaj pojazdu... Może od razu doszukujecie się dziury w całym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli chcesz z ciężarowej /skrzynia na specjalną /kempingową - życzę powodzenia temu co to "klepnie"

To moje nie Jacdiag,

Planuję samodzielną budowę przyczepki kempingowej typu teardrop
Najwygodniej byłoby, gdybym kupił przyczepkę towarową i po zdjęciu burt zbudował skorupę na istniejącej już podłodze

 

[ Dodano: 12-03-2015, 15:05 ]

Nie rozumiem, czemu "klepnie". Jeśli zmiany będą ok to w czym problem

5ae1a68a03737_images(1).jpg.9164dd91935bcc8c9b23f9dba12cb73a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja samodzielna budowa polega na tym, że na fabryczną ramę i platformę nałożę wykonaną przez siebie skorupę. Skorupę chcę sam wykonać, ponieważ w takich gabarytach i układzie wnętrza jaki chcę, nigdzie jej nie kupię.

 

Tak więc zmienia się jedynie forma części "towarowej" przyczepki. Łezkowaty kształt, drzwiczki po bokach, kuchenka po otwarciu tylnej klapy i łóżko wewnątrz głównej części jednoznacznie wskazują, że przyczepa nie będzie służyła do transportu towarów.

 

Szukam jednoznacznej odpowiedzi, czy planowana przeze mnie konstrukcja nie spowoduje problemów w wypadku kontroli drogowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale sam jako sam raczej trudno będzie bo najprawdopodobniej zaistnieje zmiana rodzaju pojazdu na przyczepkę specjalną, a to jak mówi ustawa wykonać może przedsiębiorca czy tam podmiot o odpowiednim PKD kodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jeśli otrzymałbym od producenta przyczepkę pozbawioną burt określoną jako specjalna i później do niej doczepił skorupę teardropa, co czy wówczas wpis "specjalna" nie wymagałby jakiejś aktualizacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz rodzaju pojazdu funkcjonuje jeszcze podrodzaj.

rodzaj pojazdu = przyczepa specjalna

podrodzaj pojazdu = przyczepa kempingowa

Według mnie takie wpisy powinny być w producenckiej dokumentacji.

Hotel świadczy o jej specjalnej funkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli chcesz z ciężarowej /skrzynia na specjalną /kempingową

 

najprawdopodobniej zaistnieje zmiana rodzaju pojazdu na przyczepkę specjalną

 

Żadnej zmiany rodzaju nie będzie. Jest to przyczepa lekka (DMC nie większe niż 750 kg). Zmieni się jedynie podrodzaj i przeznaczenie.

 

Nie bardzo rozumiem Wasze poruszenie tą przeróbką skoro podwozie (rama i układ jezdny) pozostaną, jak rozumiem, niezmienione. Czyli będzie to odpowiednik zmiany zabudowy w samochodzie ciężarowym np. ze skrzyni na kontener (furgon) z tą jedyną różnicą, że będzie to "kontener kempingowy".

 

Kolego Kajman - w praktyce najłatwiej będzie Ci kupić zarejestrowaną przyczepę (lub nową homologowaną i ją zarejestrować) i dokonać przebudowy pojazdu już zarejestrowanego. Do tego wystarczy badanie dodatkowe z opisem zmian. Diagnosta ma prawo wymagać opinii rzeczoznawcy.

 

[ Dodano: 12-03-2015, 16:47 ]

rodzaj pojazdu = przyczepa specjalna

podrodzaj pojazdu = przyczepa kempingowa

 

Kłania się znajomość klasyfikacji pojazdów + definicji z PORD.

 

Prawidłowo:

Przyczepa lekka - specjalna - kempingowa (jeśli do 750 kg)

lub Przyczepa specjalna - xxx - kempingowa (jeśli powyżej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego czemu czepiłeś się tego Neptuna - Kup przyczepkę SAM / SAM z lat 80-tych i ................ Tego niestety nie mogą napisać. Poczytaj forum :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na upartego może być zwykła lekka-ciężarowa, a Twoją skorupę traktować jako ładunek i hasać bez jakichkolwiek zmian. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli kolejność działań taka:

1. Kupuję nową przyczepę towarową z burtami lub bez burt, jeśli uda mi się taką zamówić;

2. Rejestruję przyczepkę bez żadnych zmian.

3. Zdejmuję burty, jeśli są.

4. Zabudowuję podłogę przyczepy skorupą teardrop.

5. Jadę do diagnosty aby wydał zaświadczenie o zmianie charakteru pojazdu.

6. Ewentualnie odwiedzam rzeczoznawcę.

 

Co dalej- wydział komunikacji, nowy dowód i tablice?

Jaki jest orientacyjny koszt badania, ekspertyzy i przekwalifikowania przyczepki?

 

Czy jeśli kupiłbym i zarejestrował SAM-a, to czy mógłbym dalej nim jeździć bez żadnych zmian, bo i tak jest to SAM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja samodzielna budowa polega na tym, że na fabryczną ramę i platformę nałożę wykonaną przez siebie skorupę. Skorupę chcę sam wykonać, ponieważ w takich gabarytach i układzie wnętrza jaki chcę, nigdzie jej nie kupię.

 

Tak więc zmienia się jedynie forma części "towarowej" przyczepki. Łezkowaty kształt, drzwiczki po bokach, kuchenka po otwarciu tylnej klapy i łóżko wewnątrz głównej części jednoznacznie wskazują, że przyczepa nie będzie służyła do transportu towarów.

Tak z ciekawości to z jakiego materiału będzie wykonana ta skorupa? Czy szyby w oknach też będą?Bo nie zmienia się tylko "forma ". W grę wchodzi tutaj bezpieczeństwo i ekologia.Czy w czasie uderzenia skorupa nie roztrzaska się?Czy spełniony będzie warunek:

Art. 66. 1. Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego:

1) nie zagrażało bezpieczeństwu osób nim jadących lub innych uczestników ruchu, nie naruszało porządku ruchu na drodze i nie narażało kogokolwiek na szkodę;

???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczepka będzie wykonana ze sklejki wodoodpornej lub płyty MFP na szkielecie drewnianym. Konstrukcja zbliżona do tej:

 

http://olx.pl/oferta/przyczepka-kempingowa-vw-garbus-bulik-ogorek-CID5-ID9cO4b.html#ad8bfc2614

 

Będzie solidna i bezpieczna. Okna wstawione od kampera lub samochodu, okno dachowe z przyczepy kempingowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczepka będzie wykonana ze sklejki
Będzie solidna i bezpieczna

Może dla Ciebie, ale nie dla mnie lub kogoś kto w nią uderzy w czasie zdarzenia na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ta "zabudowa" nie może być traktowana jako ładunek ? Czy ładunek musi być zamocowany pasami ,łańcuchem ,czy może być przykręcony na śruby ? A jeśli będzie ktoś przewoził drawniany "wychodek" i roztrzaska się w czasie wypadku to co wtedy ? Jaka jest wtedy różnica ? wióry tak i tak się posypią . Jak ktoś na przyczepce zamontuje dużą skrzynię na narzędzie to też musi robić przeglądy i zmiany w dokumentach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.