Psuj Napisano 13 Marzec 2015 Share Napisano 13 Marzec 2015 Może dla Ciebie, ale nie dla mnie lub kogoś kto w nią uderzy w czasie zdarzenia na drodze. A jak uderzy w ciężarową załadowana drzewem to będzie dla niego bezpieczne? Nie popadajcie w paranoję. Kolego Kajman, kupujesz sobie przyczepkę lekką (nową czy używana - nie wnikam), dokonujesz przebudowy z zachowaniem warunków technicznych (nie przekroczenie mas, wymiarów, bez drastycznej zmiany środka ciężkości, ewentualna poprawa oświetlenia), robisz na OSKP badanie techniczne (może być wymagana opinia rzeczoznawcy lub kwit z ważenia przyczepy), udajesz się do WK (zakładam, że badanie będzie pozytywne ) i wymieniasz dowód rejestracyjny na nowy (zmieni się przeznaczenie z nie dotyczy na kempingowy, a to jest zapisane w DR). Następnie cieszysz się z użytkowania przyczepy kempingowej... Wszelkie koszta pominąłem, bo to w większości (poza badaniem - przyczepy lekkie nie podlegają opłatom za obt więc powinno to kosztować 82zł, ale jeśli ktoś skasuje 82+78zł tez błędem to nie będzie...) cena umowna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kajman Napisano 13 Marzec 2015 Autor Share Napisano 13 Marzec 2015 Nawiązując do bezpieczeństwa mojej przyczepki: oryginalna, oferowana przez producenta, posiada burty stalowe albo drewniane (sklejkowe) w zależności od wersji. Moja zamiast tych burt będzie miała drewniany szkielet i sklejkowe poszycie. Większość kempingówek też ma drewniany szkielet, a poszycie ze sklejki+ na to blacha stalowa lub aluminiowa, albo sama blacha, albo skorupa z laminatu bez szkieletu. Tak samo lub bardziej niebezpieczne przy zderzeniu. Moja z uwagi na rozmiary kapsuły (około 2,5 m długości, 1,2 wysokości i 1,3 szerokości) będzie lżejsza, stabilniejsza poprzez niżej położony środek ciężkości i mniej niebezpieczna w razie wypadku. Szacuję masę własną na około 300kg. Postąpię zgodnie z poradą dotyczącą badania technicznego po zamontowaniu kapsuły. Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro-dm Napisano 30 Marzec 2015 Share Napisano 30 Marzec 2015 To ja może spytam się jak to by wyglądało w drugą stronę Posiadam przyczepe kampingową HOME CAR 532 z DMC w DR 750kg masa własna 600kg. Oryginalnie przyczepy te miały DMC 1300kg i tak też jest wybite na ramie obok tabliczki znamionowej Moje pytanie: czy mogę zrobić zmianę konstrukcji nadwozia na towarową?? jeśli tak to czy duży problem jest zwiększyć DMC spowrotem do 1300. Dodam że przyczepa jest dwuosiowa z hamulcem na obie osie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 31 Marzec 2015 Share Napisano 31 Marzec 2015 Posiadam przyczepe kampingową HOME CAR 532 z DMC w DR 750kg masa własna 600kg. (....)Dodam że przyczepa jest dwuosiowa z hamulcem na obie osie To się nazywa polak potrafi - przyczepa kempingowa ponad 5m (dwie osie) i DMC 750kg Właściwa jest na pewno DMC 1300 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 31 Marzec 2015 Share Napisano 31 Marzec 2015 polak potrafi Nawet Hitlera w błąd wprowadził. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 31 Marzec 2015 Share Napisano 31 Marzec 2015 w błąd wprowadził. "Koledzy z forum" na pewno pomogą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.