Skocz do zawartości

Przebudowa przyczepy towarowej na minikemping


Kajman

Rekomendowane odpowiedzi

Może dla Ciebie, ale nie dla mnie lub kogoś kto w nią uderzy w czasie zdarzenia na drodze.

 

A jak uderzy w ciężarową załadowana drzewem to będzie dla niego bezpieczne? Nie popadajcie w paranoję.

 

Kolego Kajman, kupujesz sobie przyczepkę lekką (nową czy używana - nie wnikam), dokonujesz przebudowy z zachowaniem warunków technicznych (nie przekroczenie mas, wymiarów, bez drastycznej zmiany środka ciężkości, ewentualna poprawa oświetlenia), robisz na OSKP badanie techniczne (może być wymagana opinia rzeczoznawcy lub kwit z ważenia przyczepy), udajesz się do WK (zakładam, że badanie będzie pozytywne :) ) i wymieniasz dowód rejestracyjny na nowy (zmieni się przeznaczenie z nie dotyczy na kempingowy, a to jest zapisane w DR). Następnie cieszysz się z użytkowania przyczepy kempingowej... Wszelkie koszta pominąłem, bo to w większości (poza badaniem - przyczepy lekkie nie podlegają opłatom za obt więc powinno to kosztować 82zł, ale jeśli ktoś skasuje 82+78zł tez błędem to nie będzie...) cena umowna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując do bezpieczeństwa mojej przyczepki: oryginalna, oferowana przez producenta, posiada burty stalowe albo drewniane (sklejkowe) w zależności od wersji. Moja zamiast tych burt będzie miała drewniany szkielet i sklejkowe poszycie. Większość kempingówek też ma drewniany szkielet, a poszycie ze sklejki+ na to blacha stalowa lub aluminiowa, albo sama blacha, albo skorupa z laminatu bez szkieletu. Tak samo lub bardziej niebezpieczne przy zderzeniu.

 

Moja z uwagi na rozmiary kapsuły (około 2,5 m długości, 1,2 wysokości i 1,3 szerokości) będzie lżejsza, stabilniejsza poprzez niżej położony środek ciężkości i mniej niebezpieczna w razie wypadku. Szacuję masę własną na około 300kg.

 

Postąpię zgodnie z poradą dotyczącą badania technicznego po zamontowaniu kapsuły. Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

To ja może spytam się jak to by wyglądało w drugą stronę :)

Posiadam przyczepe kampingową HOME CAR 532 z DMC w DR 750kg masa własna 600kg. Oryginalnie przyczepy te miały DMC 1300kg i tak też jest wybite na ramie obok tabliczki znamionowej :) Moje pytanie: czy mogę zrobić zmianę konstrukcji nadwozia na towarową?? jeśli tak to czy duży problem jest zwiększyć DMC spowrotem do 1300. Dodam że przyczepa jest dwuosiowa z hamulcem na obie osie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam przyczepe kampingową HOME CAR 532 z DMC w DR 750kg masa własna 600kg. (....)

Dodam że przyczepa jest dwuosiowa z hamulcem na obie osie

To się nazywa polak potrafi - przyczepa kempingowa ponad 5m (dwie osie) i DMC 750kg :razz:

 

:evil:

Właściwa jest na pewno DMC 1300 kg :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.