Skocz do zawartości

Ducato dziwne wpisy DMC , co jest prawidłowe


LOKER00

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem gdzieś pismo z niemieckiego urzędu przysłane przez moje WK ,że MW w ich dowodach jest to masa razem z kierowcą ,czyli logicznie myśląc trzeba odjąć te 75 kg żeby było zgodnie z naszymi przepisami.

Wrzucił bym skan ,ale nie mogę znaleźć tego pisma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • JANUSZ60

    7

  • Paprock

    6

  • michal_k

    4

  • aboz

    4

Czyli niemiecki Ordnung się Ci nie udzielił ?

Niestety nie.

To jest Polska , tu się ciężko oddycha.

Przypomniało mi sie jeszcze że było tam też napisane że w DR niemieckim musi być wpisany nr. homologacji to wtedy odejmujemy , a jak niema wpisanej to nie odejmujemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I uważasz, że tak jest poprawnie ?

 

Wystarczy w nowszym aucie (takim, które w zagranicznym dr ma homo, wariant i wersję) porównać dane z zagranicznego dr i z naszego katalogu its - często jest nawet zapis, że odjęto masę kierującego 75 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porównać dane z zagranicznego dr

Długo jeszcze nie będziemy robić jednakowo, w obliczu zaleceń niektórych WK, by w takich przypadkach wpisywać masę wyższą. Ot tak na wszelki wypadek,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem gdzieś pismo z niemieckiego urzędu przysłane przez moje WK ,że MW w ich dowodach jest to masa razem z kierowcą ,czyli logicznie myśląc trzeba odjąć te 75 kg żeby było zgodnie z naszymi przepisami.

Wrzucił bym skan ,ale nie mogę znaleźć tego pisma.

 

 

Kiedyś robiłem I przegląd w VW Golf IV dla osoby zameldowanej w Gryfinie, ale na co dzień mieszkającej w Szczecinie. Na drugi dzień przyjechał, bo go odesłał urzędnik z jego wydziału komunikacji i kazał mi zmniejszyć masę własną o wagę kierowcy- nie pamiętam czy to było 68kg czy 75kg. Miałem tylko jeden taki przypadek, a parę lat robię w zawodzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie było to 75kg, choć gdzieś na szkoleniu słyszałem, że niektórzy nadgorliwi urzędnicy kazali odejmować 68kg... szkoda gadać... przecież nie będziesz się kłócił z wydziałem komunikacji- każą to piszesz (+w uwagach piszesz dlaczego tak zrobiłeś)...

 

[ Dodano: 25-11-2015, 15:34 ]

A tak przy okazji- zawsze się zastanawiałem- jeśli by była tak sytuacja, że to co w np. brief'ie nie zgadza się z tabliczką znamionową, to co zrobić. Po przeczytaniu postów w tym temacie rozumiem, że zawsze do DIP'u wpisywać to co jest na tabliczce znamionowej, tak? Ale chyba wypadałoby coś wpisać w uwagach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak przy okazji- zawsze się zastanawiałem- jeśli by była tak sytuacja, że to co w np. brief'ie nie zgadza się z tabliczką znamionową, to co zrobić.

 

Jak to co? Zgodnie z tym co podaje rozporządzenie 0.2.d - UI = N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adam1501, jesteś pewny, że to jest niezgodność podlegająca UI. Przykładowo w Niemczech można ze względów podatkowych obniżyć DMC pojazdu. I nikt nie bawi się w przeładunki, bo kara jest bardzo dotkliwa. W takim przypadku nie może być mowy o niezgodności danych zawartych w DR ze stanem faktycznym, ponieważ są one zgodne z obowiązującym prawem w kraju pochodzenia pojazdu. Ja zawsze wpisuję adnotację, że masy pojazdu odczytano z TZ. Nie miałem jeszcze zwrotu z tego tytułu. Raz się urzędnik WK upominał o zmianę MW, pomniejszonej przeze mnie o rzeczone 75 kg masy kierowcy. Po krótkiej rozmowie o tym jak ustaliłem ten parametr (wiedza o różnicy MW w europejskiej homo w stosunku do PORD), klient bez problemów zarejestrował pojazd. Inną sytuacją są oczywiste babole w danych technicznych w ZDR, ale te są rzadkością. Niestety w polskich DR jest tego bez liku, do czego przyczynili się sami diagności. Przykładowo, klient rejestrował pojazd z DE, miał nowy brief ze wszystkimi danymi (zgodnymi z TZ), a i tak diagnosta wziął pierwsze lepsze dane z katalogu. Na szczęście takie przypadki to mimo wszystko rzadkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adam1501, jesteś pewny, że to jest niezgodność podlegająca UI.

Gdyby przetłumaczono tabelkę tak jak trzeba to byłaby możliwość dania UD, ale niestety nasi są bardziej świętsi od papieża i mamy to co mamy.

Przykładowo w Niemczech można ze względów podatkowych obniżyć DMC pojazdu.

W Niemczech tak, a u nas nie. Nasze przepisy nie przewidują różnicy pomiędzy TZ a DR. Jeżeli ktoś dokonał zmian konstrukcyjnych, to powinna się zmienić TZ. W przypadku zmian własnych, pojazd otrzyma TZ zastępczą i wówczas jeszcze lepiej jak w Niemczech, bo to co zapisano w DR jest święte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Oczywiste omyłki w dowodzie rejestracyjnym związane z danymi technicznymi pojazdu."

 

Taka różnica DMC może nie być w ogóle omyłką (w danym kraju), a tym bardziej oczywistą.

 

Oczywistą omyłką dla mnie jest np. S.1=800 (zamiast O.1=800) - przykład z życia wzięty. Jednak ciężko wprowadzić sztywną granicę, co będzie oczywistą omyłką, a co "zwykłą drobną niewiele de facto znaczącą" omyłką.

 

Dlatego skłaniam się do opcji:

 

Ja zawsze wpisuję adnotację, że masy pojazdu odczytano z TZ

 

 

Natomiast, literalnie, UI też jest do obronienia. Jednak zważywszy na niepotrzebne dodatkowe koszty dla klienta (musiałby zawnioskować o czasową rejestrację w celu wykonania badania - już z "prawidłowymi" danymi) - u nas "przyjęło się", że diagnosta odczytuje dane z tabliczki i nie powoduje to UI (poza oczywistymi omyłkami, które ciężko zdefiniować ;) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u nas "przyjęło się", że diagnosta odczytuje dane z tabliczki i nie powoduje to UI

U nas również, tylko, że przy tak skrojonych zapisach, jest to prawo lokalne. Jak widać na przykładzie, wszyscy widzą i wiedzą, a "głupiego" zapisu nie ma komu zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"głupiego" zapisu nie ma komu zmienić.

 

Trzeba by najpierw rozróżnić omyłki "oczywiste i istotne", jak np. liczba miejsc 800, od omyłek "nieistotnych" typu różnica DMC 10 kg. Ale gdzie postawić granicę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mówisz, że różnica 10kg to różnica nieistotna? :evil:

 

Przemyśl to jeszcze raz, a jak obstajesz przy swoim to myślę że możemy zrobić złoty interes przy "pomyłkach" w DMC :evil:

 

A tak poważnie - nie tylko DMC to dotyczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by najpierw rozróżnić omyłki "oczywiste i istotne",'.. od omyłek "nieistotnych"

 

MW-"G"-0 omyłka istotna czy nieistotna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mówisz, że różnica 10kg to różnica nieistotna? :evil:

 

Dla typowej osobówki nie ma znaczenia, że w DR ma 1500, a na tabliczce 1510 kg - taką miałem na myśli. Natomiast między 3500 a 3510 jest ogromna przepaść. Dlatego, powtórzę trzeci raz, bardzo ciężko określić granicę "nieistotności".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica dla zwykłej osobówki też bywała onegdaj istotna, bo albo pasowała, albo nie do wzoru na ciężarówkę, a dzisiaj po latach najczęściej właśnie to wychodzi, bo wtedy nikt w zmianę TZ się nie bawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idzie o parametr masy własnej, którego definicja unijna ma się nijak do definicji zawartej w ustawie Prawo o Ruchu Drogowym. Między innym z powodu przepisowych różnic w Polsce obowiązuje wystawiane przez producenta "Oświadczenie o danych i informacjach o pojeździe niezbędnych do rejestracji i ewidencji pojazdów", a przy autach używany trza rzeźbić na stanowisku kontrolnym pod kątem Ustawy. I różnice w przepisach nie powinny być traktowane jako 'oczywiste omyłki', tylko ładnie wyjaśniane w polu zaświadczenia tytułowanym UWAGI.

Życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Pytanko: auto z Danii i w dowodzie Dell 1 wartosc G koreklar vaegt (kg) czyli masa wlasna, a pod spodem Egenvaegt (kg) i tu nie wiem co to oznacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy z brzegu translator tłumaczy jedno jako masę własną, a drugie przemienia na ciężar.

Tak w ogóle to są tam jeszcze jakieś parametry w kilogramach podane?

A może coś bliższego o tym aucie. VIN, typ, wariant, wersja... Koledzy po czymś takim mogą mieć dostęp do konkretniejszych danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do dipu wpisac wartosc G? Czy te druga? Jakie auto to narazie nie istotne, zastanawiam sie tylko ktore wartosci wybrac z dokumentu pojazdu z danii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.