Skocz do zawartości

VIN w przyczepach


mac73

Rekomendowane odpowiedzi

jak rozpoznajesz przyczepy przeznaczone do łączenia z pojazdami wolnobieżnymi?

Po instalacji pneumatycznej, po instalacji elektrycznej, po nośności opon. :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 106
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • michal_k

    22

  • Psuj

    14

  • Paprock

    12

  • ketiw38

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

Czyżby pojazd wolnobieżny tylko taką jak wyżej przyczepkę mógł pociągnąć?

A lekkiej z łopatami nie można zaczepić tudzież innego rębaka lub agregatu do 750 kilogramów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po instalacji pneumatycznej, po instalacji elektrycznej, po nośności opon. :-P

 

To jaka ma być instalacja elektryczna, pneumatyczna i nośność opon dla przyczepy do pojazdu wolnobieżnego? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być instalacja elektryczna 12V, instalacja pneumatyczna jednoobwodowa, nośność i prędkość opon niższa niż dla pojazdów samochodowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być instalacja elektryczna 12V

 

W każdej może być.

 

instalacja pneumatyczna jednoobwodowa

 

Zdaje się w rolniczej też może być.

 

nośność i prędkość opon niższa niż dla pojazdów samochodowych.

 

Czyli jaka? 25 km/h? Takie opony mogą być też w rolniczej.

 

Więc jak odróżnić ją od rolniczej? Albo jakiejkolwiek innej? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jak odróżnić ją od rolniczej?

 

wyposażenie...........................................rolnicza..................................ciężarowa

 

trójkąt "wolnobieżny"...........................MUSI MIEĆ................................NIE MOŻE MIEĆ

 

instalacja...........................................zazwyczaj 12 V.........................zazwyczaj 24 V

 

opony........................................szybko lub wolnobieżne....................TYLKO szybkobieżne

 

instalacja ham. .........................zazwyczaj jednoobwodowa.........zazwyczaj dwuobwodowa

 

Praktyczne podejście - na rolniczej ZAWSZE musi być miejsce do mocowanie trójkąta, ciężarówek z instalacją 12 V nie widziałem już wieki (ostatniego to chyba stara 660), instalacja hamulcowa tylko w nowoczesnych ciągnikach jest dwuobwodowa, wszystkie stare ciągniki i zarazem przyczepy maja jednoobwodowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyposażenie...........................................rolnicza..................................ciężarowa

 

Ale jak odróżnić przyczepę do wolnobieżnego od rolniczej? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...instalacja hamulcowa tylko w nowoczesnych ciągnikach jest dwuobwodowa, wszystkie stare ciągniki i zarazem przyczepy maja jednoobwodowe.

albo hydrauliczna ;) I to sporo ciągników z zachodu taką ma.

A co do dwuobwodowej za 200 zł rolnicy zakładają do starych ursusów zawór i można ciągnąć przyczepę z 2 obwodowym ukł. hamulcowym.

 

A teraz dowalę tym co mi sprawiło największy problem - zmiany konstrukcyjne z ciężarowej na rolniczą - każda samochodowa spełnia wymagania rolniczej ;)

Przynajmniej tak wynika z tego co Psuj napisał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każda samochodowa spełnia wymagania rolniczej

 

po uzupełnieniu uchwytu na trójkąt

 

zapomniałem dodać :

 

dodatkowy tylny zaczep.....................rolnicza MOŻE MIEĆ...................ciężarowa NIE MOŻE MIEĆ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po uzupełnieniu uchwytu na trójkąt

 

A po co uchwyt? Można wkrętami przyczepić ;)

 

dodatkowy tylny zaczep.....................rolnicza MOŻE MIEĆ...................ciężarowa NIE MOŻE MIEĆ

 

Ciężarowa też może mieć, ale na drodze nie może go użyć (chyba, że będzie w zespole jako środkowa za ciągnikiem rolniczym albo pojazdem wolnobieżnym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na rolniczej ZAWSZE musi być miejsce do mocowanie trójkąta, .

Ja bym powiedział przewrotnie raczej nie powinno byc tablic wyrozniajacych

 

[ Dodano: 05-08-2016, 12:22 ]

, ciężarówek z instalacją 12 V nie widziałem już wieki

Tu się trochę zapedziłes bo ja widzę codziennie- do 3.5 i pow 3.5 t do powiedzmy 6.5 t DMC z instalacją 12 V, a przyczepa rolnicza tez może miec DMC powiedzmy 3.5 t

 

[ Dodano: 05-08-2016, 12:26 ]

instalacja hamulcowa tylko w nowoczesnych ciągnikach jest dwuobwodowa, wszystkie stare ciągniki i zarazem przyczepy maja jednoobwodowe.

Ta nowoczesnosć w zachodnich ciągnikach nastąpiła dosyć dawno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co uchwyt?

 

po to, ze trójkąt montuje się na ostatnim pojeździe w zespole... A możliwość ma być na każdym.

 

Ciężarowa też może mieć,

 

Ja ci to bym zakwestionował na badaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po to, ze trójkąt montuje się na ostatnim pojeździe w zespole... A możliwość ma być na każdym.

 

Każdy ma możliwość wkręcenie wkrętów i żaden uchwyt nie jest potrzebny.

 

Ja ci to bym zakwestionował na badaniu.

 

Czyli co? Ciągnik rolniczy nie może ciągnąć dwóch przyczep ciężarowych? Podaj podstawę prawną na wynik N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągnik rolniczy nie może ciągnąć dwóch przyczep ciężarowych?

 

Nie obchodzi mnie za czym to będziesz ciągał, możesz nawet za F-16

 

Robię badanie przyczepy ciężarowej, a tej NIE oznacza się trójkątem "wolnobieżką".

 

Powiem Ci Michał dosadniej - Może jeszcze na osobówkę sobie taki przypier...sz z tyłu i będziesz się rzucał na badaniu, że nic mi do tego?

 

Podaj podstawę prawną na wynik N.

 

6.3.b - Wymiary zewnętrzne, oznakowanie - Brak oznakowania pojazdu wolno poruszającego się, długiego i ciężkiego lub oznakowanie niezgodne z przepisami rozporządzenia o warunkach technicznych. - UI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psuju - ja mówię o zaczepie z tyłu, a nie o trójkącie. Czemu ciężarowa nie może mieć zaczepu? Dlaczego wynik N?

 

Tak samo, jest to wyposażenie rolniczej a nie ciężarowej. Ciężarowa nie może mieć, bo nie można podłączyć dwóch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężarowa nie może mieć, bo nie można podłączyć dwóch.

 

W wielu krajach można. W Polsce nie OK. Ale jaki dokładnie punkt z warunków technicznych czy innych przepisów mi tego zabrania? Nie zamierzam tego rzecz jasna używać w Polsce, ale taką kupiłem i z kolei nie zamierzam tego demontować, jeśli konkretny przepis do tego nie zmusza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężarowa nie może mieć, bo nie można podłączyć dwóch

 

Można - za ciągnikiem albo wolnobieżnym. Żaden przepis nie zabrania ciągnięcia za ciągnikiem dwóch przyczep ciężarowych.

 

No ale wiem, że jesteś na "haki" cięty i nawet każesz je z zabytków demontować, mimo iż były fabrycznie zamontowane (sprzęg artyleryjski) :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym się dowiedzieć czemu "nie może mieć".

Jak nie wiadomo o co chodzi,to chodzi o kasę - przynajmniej ja tak obstawiam . Zapisu wprost zakazującego nie ma , ale skoro z ustawy wynika że zestaw ciężarowy może składać się tylko z dwóch pojazdów ,to jak widać producenci nie są skorzy do wywalania kasy na zbędne wyposażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.