Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jedna niewiadoma mniej (przynajmniej teoretycznie) --> katalog marek i typów będzie prowadził ITS (projekt rozporządzenia):

https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12278154

Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)]

Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto.
Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]

Napisano
katalog marek i typów będzie prowadził ITS

 

Byle by nie byli "mądrzejsi" od diagnostów, którzy, w odróżnieniu od nich, widzą pojazd. Do tej pory bywały z tym problemy, np. przy zmianach konstrukcyjnych.

Napisano

I tak dobrze, że nie wziął tego TDT. Póki co mamy powrót do starego w tym układzie. A że lubili się mądrować - no cóż - potwierdzam niestety. Tacy ludzie jak Michał czy ja sobie z nimi radzili bez problemów, ale przeciętny pracownik WK polegnie z nimi... O Kliencie nie wspomnę... :?

Napisano
I tak dobrze, że nie wziął tego TDT.

TDT lubi kasę , a katalog ma być udostępniany wybranym podmiotom za darmo .

Napisano
katalog marek i typów będzie prowadził ITS

 

Jestem prostym diagnostą, ale o co chodzi z tym katalogiem?

Napisano
o co chodzi z tym katalogiem?

Katalog wraca do łask . W tej chwili dla WK jest źródłem porównawczym , a będzie głównym.

Wyrwane z innego projektu:

2. Wprowadzając dane do ewidencji pojazdów organ rejestrujący używa danych

pojazdu zgodnie z wartościami udostępnionego organowi katalogu marek i typów

pojazdów homologowanych oraz dopuszczonych do ruchu na terytorium

Rzeczypospolitej Polskiej, o którym mowa w art. 80bh ustawy, za pośrednictwem

systemu teleinformatycznego ewidencji pojazdów.”;

 

No i jest coś dla nas w ustawie:

6. Podmiot odpowiedzialny za prowadzenie katalogu udostępnia bezpłatnie, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego,

dane gromadzone w tym katalogu:

1) Dyrektorowi Transportowego Dozoru Technicznego;

2) organowi właściwemu w sprawach rejestracji pojazdów;

3) administratorowi centralnej ewidencji pojazdów – na potrzeby przetwarzania i udostępniania danych zgromadzonych

w centralnej ewidencji pojazdów;

4) podmiotowi obowiązanemu do przekazywania danych do centralnej ewidencji pojazdów – na potrzeby przekazywania

tych danych.

Napisano
ale o co chodzi z tym katalogiem

chodzi o to że jeśli z niego chcesz korzystać to trzeba zapłacić :-(

Napisano
a katalog ma być udostępniany wybranym podmiotom za darmo .
to odejdzie niektórym opłata do centralnej polski ... ;)
Napisano
4) podmiotowi obowiązanemu do przekazywania danych do centralnej ewidencji pojazdów – na potrzeby przekazywania

tych danych.

Czemu tylko jednemu ?

Napisano
Czemu tylko jednemu ?

 

Serio??

 

Dyrektorowi Transportowego Dozoru Technicznego;

 

A czemu tylko dyrektorowi, a nie oddziałom?

 

2) organowi właściwemu w sprawach rejestracji pojazdów;

 

A czemu tylko jednemu organowi a nie wszystkim?

 

 

Janusz tak się po prostu pisze.

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
ja Cię proszę .

Żartów nie znasz ?

A czemu tylko dyrektorowi, a nie oddziałom?

To akurat jest poprawnie, bo w oddziałach nic nie załatwisz tylko u dyrektora w Warszawie,,,

Napisano
Żartów nie znasz ?

 

Oooo... to wiele tłumaczy... :D

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
Wyścig z czasem. Kluczowy dla kierowców system musi ruszyć od nowego roku

 

Uda się uniknąć od nowego roku chaosu przy rejestracji, kontroli aut oraz egzaminach na prawo jazdy? W pośpiechu rząd szykuje ponad 20 rozporządzeń, które pozwolą wprowadzić system CEPiK 2.

 

4 stycznia 2016 r. wejdzie w życie nowelizacja ustawy Prawo o ruchu drogowym, która ma umożliwić wprowadzenie zmodernizowanego systemu Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK).

Dla kierowców to zapowiedź gigantycznej zmiany przepisów. Odpowiedzialne za tę nowelizację Ministerstwo Spraw Wewnętrznych podkreślało przede wszystkim, że dzięki CEPiK 2 będzie można uruchomić serwisy ułatwiające życie kierowcom. Będą np. mogli sprawdzić w internecie, ile zgromadzili już punktów karnych, ocenić jakość szkół jazdy, a przed zakupem używanego auta przekonać się, czy nie miało poważnych wypadków.

Jednak część przepisów, które mają poprawić bezpieczeństwo na naszych drogach, może się nie spodobać niektórym kierowcom.

Od nowego roku opłatę za badanie techniczne samochodu w stacji kontroli w celu przedłużenia dopuszczenia do ruchu trzeba będzie uiścić z góry zamiast jak dziś - dopiero po otrzymaniu stempla w dowodzie rejestracyjnym. Dziś w razie wykrycia w aucie podczas kontroli defektów zagrażających bezpieczeństwu drogowemu kierowca mógł szukać diagnosty, który przymknie na to oko. Nowe przepisy ograniczą to ryzyko, bo kierowcy będą płacić, nie znając wyników kontroli, a jej negatywny wynik zostawi ślad w ewidencji.

Ustawę przyjęto latem, a potem...

Zmianę systemu MSW zapowiadało dwa lata temu, a ustawę wprowadzającą CEPiK 2 Sejm uchwalił latem. Wtedy zaczęły się poślizgi.

W połowie października pisaliśmy, że brakuje jeszcze ponad dwóch tuzinów aktów wykonawczych do ustawy. Według MSW dwa rozporządzenia czekały wtedy na publikację, 19 konsultowano, a trzy jeszcze opracowywano. Cztery rozporządzenia szykowało Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.

Prace przyspieszyły dopiero w zeszłym tygodniu, kiedy MSW i MIR opublikowały projekty ponad 20 rozporządzeń wprowadzających CEPiK 2, dając kilka dni na zgłaszanie opinii.

Zaledwie cztery dni MIR dało np. na zaopiniowanie projektu rozporządzenia w sprawie firmy, która będzie prowadzić elektroniczny katalog marek samochodów homologowanych i dopuszczonych do ruchu w Polsce.

W zeszłym roku firma analityczna Samar pokazała, że obecnie w CEPiK figurują tak fantastyczne pojazdy jak np. Audi Polski Fiat 126. W zmodernizowanym systemie nie da się wpisać do ewidencji takiego dziwoląga, bo od stycznia urzędy komunikacyjne mają korzystać z elektronicznego katalogu samochodów. Po wpisaniu podczas rejestracji np. numeru identyfikacyjnego VIN auta w komputerze powinny się wyświetlić pozostałe fabryczne dane pojazdu. Z zapisami z elektronicznego katalogu mają być weryfikowane dane samochodu także w stacjach kontroli pojazdów.

MIR postanowiło, że za prowadzenie tego katalogu będzie odpowiadać podległy temu resortowi Instytut Transportu Samochodowego, który m.in. zajmuje się wydawaniem jednostkowych dopuszczeń do ruchu (np. samochodów importowanych z USA, które nie mają europejskiej homologacji). W pierwszym roku za prowadzenie katalogu ITS dostanie 3 mln zł, a potem 2 mln zł rocznie - wynika z jednego z rozporządzeń.

Rzecznik ITS Mikołaj Krupiński poinformował nas, że Instytut już dysponuje elektronicznym katalogiem typów pojazdów wydanych w UE i jest gotowy do wykorzystania od stycznia tej ewidencji dla celów CEPiK 2.

 

Read more: http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,19104794,wyscig-z-czasem-kluczowy-dla-kierowcow-system-musi-ruszyc-od.html#ixzz3pzAMLR5F

 

 

czy coś co robi się w pośpiechu -robi się dobrze................ :shock::shock:

Napisano
Instytut Transportu Samochodowego, który m.in. zajmuje się wydawaniem jednostkowych dopuszczeń do ruchu

 

Ciekawe, a ustawa mówi, że to TDT udziela dopuszczenia jednostkowego.

Napisano

Powoli bo strasznie nie lubię tego działu. Tu jest coś o jednostce uprawnionej:

1. Jednostką właściwą do przeprowadzania badań homologacyjnych, badań potwierdzających spełnienie odpowiednich warunków lub wymagań technicznych oraz kontroli zgodności jest podmiot wyznaczony przez Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, zwany dalej „jednostką uprawnioną”.

2. Do zadań jednostki uprawnionej, odpowiednio do zakresu uprawnienia, należy:

...

...

2) w zakresie dopuszczenia jednostkowego pojazdu – przeprowadzanie badań potwierdzających spełnienie odpowiednich warunków lub wymagań technicznych danego pojazdu, w celu dopuszczenia jednostkowego pojazdu;

Napisano
Tu jest coś o jednostce uprawnionej:

 

Ale to nie jednostka uprawniona wydaje dopuszczenie jednostkowe.

Napisano
Rzecznik ITS Mikołaj Krupiński poinformował nas, że Instytut już dysponuje elektronicznym katalogiem typów pojazdów wydanych w UE i jest gotowy do wykorzystania od stycznia tej ewidencji dla celów CEPiK 2.

A ja mam pytanie do Michała i Olgi. Czy kojarzycie jakich argumentów użyto w momencie kiedy katalog ITS przestał być źródłowym ?

Napisano
Czy kojarzycie jakich argumentów użyto w momencie kiedy katalog ITS przestał być referencyjny ?

 

Nie kojarzę, ale odetchnąłem wtedy z ulgą, bo "znawcy" z ITS-u czasem przechodzili samych siebie.

Napisano
bo "znawcy" z ITS-u czasem przechodzili samych siebie.

Zdaje się że DIP-y też do nich trafiały . :x

Napisano
Zdaje się że DIP-y też do nich trafiały .

 

W teorii. W praktyce nie wiem, czy urzędy wysyłały skany.

Napisano

Jakoś tak to kiedyś szło:

Dziennik Ustaw Nr 192

Pozycja 1878

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 27 września 2003 r.

w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach

5ae1a71aa3c1e_KatalogITS.jpg.79d507e7e6985565cf67d2aa7171778a.jpg

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.