Norbert Jezierski Napisano 22 Październik 2015 Napisano 22 Październik 2015 Jedna niewiadoma mniej (przynajmniej teoretycznie) --> katalog marek i typów będzie prowadził ITS (projekt rozporządzenia): https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12278154 Cytuj Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)] Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto. Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]
michal_k Napisano 22 Październik 2015 Napisano 22 Październik 2015 katalog marek i typów będzie prowadził ITS Byle by nie byli "mądrzejsi" od diagnostów, którzy, w odróżnieniu od nich, widzą pojazd. Do tej pory bywały z tym problemy, np. przy zmianach konstrukcyjnych. Cytuj
blakop Napisano 22 Październik 2015 Napisano 22 Październik 2015 I tak dobrze, że nie wziął tego TDT. Póki co mamy powrót do starego w tym układzie. A że lubili się mądrować - no cóż - potwierdzam niestety. Tacy ludzie jak Michał czy ja sobie z nimi radzili bez problemów, ale przeciętny pracownik WK polegnie z nimi... O Kliencie nie wspomnę... Cytuj
DARIO64 Napisano 22 Październik 2015 Napisano 22 Październik 2015 I tak dobrze, że nie wziął tego TDT. TDT lubi kasę , a katalog ma być udostępniany wybranym podmiotom za darmo . Cytuj
mirek.g Napisano 22 Październik 2015 Napisano 22 Październik 2015 katalog marek i typów będzie prowadził ITS Jestem prostym diagnostą, ale o co chodzi z tym katalogiem? Cytuj
DARIO64 Napisano 22 Październik 2015 Napisano 22 Październik 2015 o co chodzi z tym katalogiem? Katalog wraca do łask . W tej chwili dla WK jest źródłem porównawczym , a będzie głównym. Wyrwane z innego projektu: 2. Wprowadzając dane do ewidencji pojazdów organ rejestrujący używa danychpojazdu zgodnie z wartościami udostępnionego organowi katalogu marek i typów pojazdów homologowanych oraz dopuszczonych do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, o którym mowa w art. 80bh ustawy, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego ewidencji pojazdów.”; No i jest coś dla nas w ustawie: 6. Podmiot odpowiedzialny za prowadzenie katalogu udostępnia bezpłatnie, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego,dane gromadzone w tym katalogu: 1) Dyrektorowi Transportowego Dozoru Technicznego; 2) organowi właściwemu w sprawach rejestracji pojazdów; 3) administratorowi centralnej ewidencji pojazdów – na potrzeby przetwarzania i udostępniania danych zgromadzonych w centralnej ewidencji pojazdów; 4) podmiotowi obowiązanemu do przekazywania danych do centralnej ewidencji pojazdów – na potrzeby przekazywania tych danych. Cytuj
darkdog Napisano 22 Październik 2015 Napisano 22 Październik 2015 ale o co chodzi z tym katalogiem chodzi o to że jeśli z niego chcesz korzystać to trzeba zapłacić Cytuj
biker100 Napisano 23 Październik 2015 Napisano 23 Październik 2015 a katalog ma być udostępniany wybranym podmiotom za darmo . to odejdzie niektórym opłata do centralnej polski ... Cytuj
JANUSZ60 Napisano 23 Październik 2015 Napisano 23 Październik 2015 4) podmiotowi obowiązanemu do przekazywania danych do centralnej ewidencji pojazdów – na potrzeby przekazywaniatych danych. Czemu tylko jednemu ? Cytuj
Psuj Napisano 23 Październik 2015 Napisano 23 Październik 2015 Czemu tylko jednemu ? Serio?? Dyrektorowi Transportowego Dozoru Technicznego; A czemu tylko dyrektorowi, a nie oddziałom? 2) organowi właściwemu w sprawach rejestracji pojazdów; A czemu tylko jednemu organowi a nie wszystkim? Janusz tak się po prostu pisze. Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
DARIO64 Napisano 23 Październik 2015 Napisano 23 Październik 2015 Czemu tylko jednemu ? Janusz, ja Cię proszę . Cytuj
JANUSZ60 Napisano 23 Październik 2015 Napisano 23 Październik 2015 ja Cię proszę . Żartów nie znasz ? A czemu tylko dyrektorowi, a nie oddziałom? To akurat jest poprawnie, bo w oddziałach nic nie załatwisz tylko u dyrektora w Warszawie,,, Cytuj
Psuj Napisano 23 Październik 2015 Napisano 23 Październik 2015 Żartów nie znasz ? Oooo... to wiele tłumaczy... Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
kowal Napisano 29 Październik 2015 Napisano 29 Październik 2015 Wyścig z czasem. Kluczowy dla kierowców system musi ruszyć od nowego roku Uda się uniknąć od nowego roku chaosu przy rejestracji, kontroli aut oraz egzaminach na prawo jazdy? W pośpiechu rząd szykuje ponad 20 rozporządzeń, które pozwolą wprowadzić system CEPiK 2. 4 stycznia 2016 r. wejdzie w życie nowelizacja ustawy Prawo o ruchu drogowym, która ma umożliwić wprowadzenie zmodernizowanego systemu Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK). Dla kierowców to zapowiedź gigantycznej zmiany przepisów. Odpowiedzialne za tę nowelizację Ministerstwo Spraw Wewnętrznych podkreślało przede wszystkim, że dzięki CEPiK 2 będzie można uruchomić serwisy ułatwiające życie kierowcom. Będą np. mogli sprawdzić w internecie, ile zgromadzili już punktów karnych, ocenić jakość szkół jazdy, a przed zakupem używanego auta przekonać się, czy nie miało poważnych wypadków. Jednak część przepisów, które mają poprawić bezpieczeństwo na naszych drogach, może się nie spodobać niektórym kierowcom. Od nowego roku opłatę za badanie techniczne samochodu w stacji kontroli w celu przedłużenia dopuszczenia do ruchu trzeba będzie uiścić z góry zamiast jak dziś - dopiero po otrzymaniu stempla w dowodzie rejestracyjnym. Dziś w razie wykrycia w aucie podczas kontroli defektów zagrażających bezpieczeństwu drogowemu kierowca mógł szukać diagnosty, który przymknie na to oko. Nowe przepisy ograniczą to ryzyko, bo kierowcy będą płacić, nie znając wyników kontroli, a jej negatywny wynik zostawi ślad w ewidencji. Ustawę przyjęto latem, a potem... Zmianę systemu MSW zapowiadało dwa lata temu, a ustawę wprowadzającą CEPiK 2 Sejm uchwalił latem. Wtedy zaczęły się poślizgi. W połowie października pisaliśmy, że brakuje jeszcze ponad dwóch tuzinów aktów wykonawczych do ustawy. Według MSW dwa rozporządzenia czekały wtedy na publikację, 19 konsultowano, a trzy jeszcze opracowywano. Cztery rozporządzenia szykowało Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju. Prace przyspieszyły dopiero w zeszłym tygodniu, kiedy MSW i MIR opublikowały projekty ponad 20 rozporządzeń wprowadzających CEPiK 2, dając kilka dni na zgłaszanie opinii. Zaledwie cztery dni MIR dało np. na zaopiniowanie projektu rozporządzenia w sprawie firmy, która będzie prowadzić elektroniczny katalog marek samochodów homologowanych i dopuszczonych do ruchu w Polsce. W zeszłym roku firma analityczna Samar pokazała, że obecnie w CEPiK figurują tak fantastyczne pojazdy jak np. Audi Polski Fiat 126. W zmodernizowanym systemie nie da się wpisać do ewidencji takiego dziwoląga, bo od stycznia urzędy komunikacyjne mają korzystać z elektronicznego katalogu samochodów. Po wpisaniu podczas rejestracji np. numeru identyfikacyjnego VIN auta w komputerze powinny się wyświetlić pozostałe fabryczne dane pojazdu. Z zapisami z elektronicznego katalogu mają być weryfikowane dane samochodu także w stacjach kontroli pojazdów. MIR postanowiło, że za prowadzenie tego katalogu będzie odpowiadać podległy temu resortowi Instytut Transportu Samochodowego, który m.in. zajmuje się wydawaniem jednostkowych dopuszczeń do ruchu (np. samochodów importowanych z USA, które nie mają europejskiej homologacji). W pierwszym roku za prowadzenie katalogu ITS dostanie 3 mln zł, a potem 2 mln zł rocznie - wynika z jednego z rozporządzeń. Rzecznik ITS Mikołaj Krupiński poinformował nas, że Instytut już dysponuje elektronicznym katalogiem typów pojazdów wydanych w UE i jest gotowy do wykorzystania od stycznia tej ewidencji dla celów CEPiK 2. Read more: http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,19104794,wyscig-z-czasem-kluczowy-dla-kierowcow-system-musi-ruszyc-od.html#ixzz3pzAMLR5F czy coś co robi się w pośpiechu -robi się dobrze................ Cytuj
michal_k Napisano 29 Październik 2015 Napisano 29 Październik 2015 Instytut Transportu Samochodowego, który m.in. zajmuje się wydawaniem jednostkowych dopuszczeń do ruchu Ciekawe, a ustawa mówi, że to TDT udziela dopuszczenia jednostkowego. Cytuj
Paprock Napisano 29 Październik 2015 Autor Napisano 29 Październik 2015 Powoli bo strasznie nie lubię tego działu. Tu jest coś o jednostce uprawnionej: 1. Jednostką właściwą do przeprowadzania badań homologacyjnych, badań potwierdzających spełnienie odpowiednich warunków lub wymagań technicznych oraz kontroli zgodności jest podmiot wyznaczony przez Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, zwany dalej „jednostką uprawnioną”. 2. Do zadań jednostki uprawnionej, odpowiednio do zakresu uprawnienia, należy: ... ... … 2) w zakresie dopuszczenia jednostkowego pojazdu – przeprowadzanie badań potwierdzających spełnienie odpowiednich warunków lub wymagań technicznych danego pojazdu, w celu dopuszczenia jednostkowego pojazdu; Cytuj
michal_k Napisano 29 Październik 2015 Napisano 29 Październik 2015 Tu jest coś o jednostce uprawnionej: Ale to nie jednostka uprawniona wydaje dopuszczenie jednostkowe. Cytuj
DARIO64 Napisano 29 Październik 2015 Napisano 29 Październik 2015 Rzecznik ITS Mikołaj Krupiński poinformował nas, że Instytut już dysponuje elektronicznym katalogiem typów pojazdów wydanych w UE i jest gotowy do wykorzystania od stycznia tej ewidencji dla celów CEPiK 2. A ja mam pytanie do Michała i Olgi. Czy kojarzycie jakich argumentów użyto w momencie kiedy katalog ITS przestał być źródłowym ? Cytuj
michal_k Napisano 29 Październik 2015 Napisano 29 Październik 2015 Czy kojarzycie jakich argumentów użyto w momencie kiedy katalog ITS przestał być referencyjny ? Nie kojarzę, ale odetchnąłem wtedy z ulgą, bo "znawcy" z ITS-u czasem przechodzili samych siebie. Cytuj
DARIO64 Napisano 29 Październik 2015 Napisano 29 Październik 2015 bo "znawcy" z ITS-u czasem przechodzili samych siebie. Zdaje się że DIP-y też do nich trafiały . Cytuj
michal_k Napisano 29 Październik 2015 Napisano 29 Październik 2015 Zdaje się że DIP-y też do nich trafiały . W teorii. W praktyce nie wiem, czy urzędy wysyłały skany. Cytuj
Paprock Napisano 29 Październik 2015 Autor Napisano 29 Październik 2015 Jakoś tak to kiedyś szło: Dziennik Ustaw Nr 192 Pozycja 1878 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach Cytuj
zbych1916 Napisano 30 Październik 2015 Napisano 30 Październik 2015 http://www4.rp.pl/Zadania/310299993-CEPiK-20-zostanie-uruchomiony-4-stycznia-2016.html Już się zabezpieczają, w razie problemów Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.