Stoned44 Napisano 19 Czerwiec 2015 Share Napisano 19 Czerwiec 2015 Witam, jak ugryźć taki temat ? Auto sprowadzone jest z Francji z uszkodzonym dieslowskim silnikiem o pojemności 2,5. Klient chciałby wstawić tam silnik o pojemności 1.9. Jaka kolejność działań. Najpierw okresowe po raz 1 i dopiero zamiany konstrukcyjne czy można to zrobić odrazu podczas pierwszego badania okresowego i w dipie wpisać już aktualne dane ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crackers Napisano 19 Czerwiec 2015 Share Napisano 19 Czerwiec 2015 najpierw,to zapytaj jaką wysokość akcyzy zapłacił,żeby się później po UC nie tułał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stoned44 Napisano 19 Czerwiec 2015 Autor Share Napisano 19 Czerwiec 2015 Jeszcze akcyza nie zapłacona. Czyli śmierdząca sprawa ? czy tylko demonizuję ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 19 Czerwiec 2015 Share Napisano 19 Czerwiec 2015 Najpierw okresowe po raz 1 i dopiero zamiany konstrukcyjne czy można to zrobić odrazu podczas pierwszego badania okresowego i w dipie wpisać już aktualne dane ? Można od razu zrobić okresowe po raz pierwszy + dodatkowe z opisem zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 19 Czerwiec 2015 Share Napisano 19 Czerwiec 2015 Jeszcze akcyza nie zapłacona. Czyli śmierdząca sprawa A co diagnostę obchodzi akcyza ??? czy tylko demonizuję ? Chyba tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 19 Czerwiec 2015 Share Napisano 19 Czerwiec 2015 Okresowe + dodatkowe po zmianach. Akcyza jeżeli się należy (bo nie wiemy co to za pojazd) to za 2,5 l bo z takim silnikiem pojazd był sprowadzony. Diagnosta w opisie zmian przecież opisze co zmieniono i jakie parametry się zmieniły więc celny nie powinien ścigać diagnosty. Oczywiście jeżeli napisze że było 2,5 a zamieniono na 1,9. Zresztą zakładam że w dokumentach z kraju pochodzenia jest napisana pojemność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olga Napisano 19 Czerwiec 2015 Share Napisano 19 Czerwiec 2015 W zaświadczeniu musisz zawsze wpisywać dane zgodne ze stanem faktycznym, prawda? Pojazd z uszkodzonym silnikiem nie przejdzie pozytywnie OBT. Więc zapewne przyjedzie do Ciebie już po wymianie silnika, zatem opis zmian + OBT. Akcyza powinna być zapłacona od pojazdu sprowadzonego. Z dokumentu potwierdzającego zapłatę akcyzy będzie wynikało jaki pojazd z jaką pojemnością został zgłoszony do UC, więc WK raczej wyłapie, jakby co, błędne zgłoszenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 19 Czerwiec 2015 Share Napisano 19 Czerwiec 2015 Akcyza powinna być zapłacona od pojazdu sprowadzonego Niezależnie od późniejszych zmian! Ten wybieg klienta to raczej na próżno... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Czerwiec 2015 Share Napisano 20 Czerwiec 2015 W zaświadczeniu musisz zawsze wpisywać dane zgodne ze stanem faktycznym, prawda? - i wszystko byloby pieknie gdyby różnice między dowodem rejestracyjnym, a stanem faktycznym nie wynikły. A tak jaki wynik dać?Pojazd z uszkodzonym silnikiem nie przejdzie pozytywnie OBT. - trza nareperować!--------------------------------------------------------------------------------------------- Stoned44. Jak chcesz odpędzić demony to weź jasno i stanowczo petentowi wypowiedz, że delegacja wynikająca wprost z artykułu 81 ustęp 3 wiadomej ustawy nakazuje dla takiego pojazdu wykonać badanie okresowe, samo okresowe i tylko okresowe. Więc trza usprawnić te dwa i pół litra aby na stacji dostać pozytywa. A potem to już se może dowolny napęd w ramę wpychać. Takie jest moje skromne zdanie w tej i nie tylko tej sprawie, bo już w marcu coś podobnego tu czytałem. Przynajmniej ja bym tak postąpił i od badania odstąpił. Spsuty motor = N Podmieniony motor = niezgodność danych = N. Wybór należy do pana panie kliencie... I proszę mnie nie zakrzyczeć, bo niektóre sprawy z zyskiem dla siebie trza se tłumaczyć. Tu czytać; „zarobiony jestem, nie mam czasu, nie robię”. Nie zrozum mnie źle - piszę o sobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 20 Czerwiec 2015 Share Napisano 20 Czerwiec 2015 - i wszystko byloby pieknie gdyby różnice między dowodem rejestracyjnym, a stanem faktycznym nie wynikły. A tak jaki wynik dać?Toteż Olga napisała co następujeopis zmian + OBT.I tylko w tej kolejności. Przecież jak pojazd przyjeżdża na DBT po zmianach, to dane zawarte w DR nie są w zgodzie z rzeczywistością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Czerwiec 2015 Share Napisano 20 Czerwiec 2015 Życie. Pisze się negatywik, klient do WK gdzie w PC wpiszą poprawne, zgodne, faktyczne dane i powrót po P na stację. Nie widzę przeszkód w takiej (nad)interpretacji szczególnie po dzisiejszym jednym temacie. I pisałem! Wymodziłem to, żeby demony odegnać! Chociaż patrząc literalnie na ustawę... To mogę mieć rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Czerwiec 2015 Share Napisano 20 Czerwiec 2015 Pisze się negatywik, klient do WK gdzie w PC wpiszą poprawne, zgodne, faktyczne dane i powrót po P na stację. Bzdury. Nic, absolutnie nic nie stoi na przeszkodzie, żeby połączyć okresowe z dodatkowym po zmianach. Zwłaszcza, że 99% diagnostów wykonując DBT po zmianach, kasuje również za okresowe. I proszę mnie nie zakrzyczeć, bo niektóre sprawy z zyskiem dla siebie trza se tłumaczyć.Tu czytać; „zarobiony jestem, nie mam czasu, nie robię”. Ciekawe, czy Twój pracodawca o tym wie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Czerwiec 2015 Share Napisano 20 Czerwiec 2015 Bzdury jak bzdury i łączcie co tam sobie chcecie. Mnie interesuje wynik jak dane w niezgodzie. Jeden ma konika na punkcie kasowania za badania, drugi korbkę może mieć na wynik badania po zmianach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 20 Czerwiec 2015 Share Napisano 20 Czerwiec 2015 Jeden interpretator mówi że można http://wartowiedziec.org/index.php/transport/prawo-i-zarzadzanie/22410-zmiany-konstrukcyjne-samochodu-przed-jego-rejestracj Inny mówi że nie można ,niestety na forum nie wrzucę bo moderator wywali. Ci co dostawali prezenty od Mikołaja mogą pogmerać w zasobach ( data pisma 12.12.2011) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Czerwiec 2015 Share Napisano 20 Czerwiec 2015 Mnie interesuje wynik jak dane w niezgodzie. Po to jest badanie z opisem zmian żeby ustalić nowe dane. O jakiej więc niezgodzie mowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Czerwiec 2015 Share Napisano 20 Czerwiec 2015 Nosz 1900 centymetrów sześciennych, a 2500 centymetrów sześciennych w pojemności skokowej silnika robi chyba ogromną różnicę. Jeżeli więc mam na stanowisku motor jak żywy o pojemności tej mniejszej, a w dokumentach podana jest ta wieksza, to właśnie porównuję zapisy w dowodzie rejestracyjnym (pozwoleniu czasowym) ze stanem faktycznym lub ustalam faktyczne dane pojazdu na podstawie ogledzin i badań, które owszem podaję w zaświadczeniu czy tam opisie zmian, ale niestety to wszystko sprowadza się do oczywistych omyłek w dowodzie rejestracyjnym związanych z danymi technicznymi pojazdu co skutkuje Usterką Istotną. W nastepstwie powyższego kurs na WK po dokument zawierający poprawne, zgodne dane. Faktyczne dane. Czy literalnie coś tu jest nie okey? Słucham, czy coś kombinuję źle? Ze szczególnym naciskiem na li-te-ra-lnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Czerwiec 2015 Share Napisano 20 Czerwiec 2015 Czy Ty kiedykolwiek robiłeś badanie po zmianach? Ono polega właśnie na porównaniu stanu faktycznego z danymi w dokumentach i opisaniu zmian. Skoro w dokumentach widzisz inną pojemność to opisujesz, że wymieniono silnik i podajesz nowe dane (moc, pojemność, masę własną). O jakich omyłkach piszesz, skoro wiadomo, że to pojazd PO ZMIANACH? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Czerwiec 2015 Share Napisano 20 Czerwiec 2015 A niech se będzie i po armagedonie. Grają dane z dowodu z tym co na stanowisku, czy nie grają? Jest zasadnicza różnica w opisie zmian i ich zgodzie z obowiązującymi przepisami, a wynikiem badania. Przynajmniej dla mnie. I dopóki w papierach rejestracyjnych ma 2500 ccm dopóty N ma z badania. I tej teorii będę się trzymał co wcale nie równa się stosowana praktyka. Do czasu, aż mi się nie odwidzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olga Napisano 20 Czerwiec 2015 Share Napisano 20 Czerwiec 2015 Jeszcze do niedawna zaświadczenie z wynikiem badania "N" , to był wręcz unikat, a teraz okazuje się, że to jest nawet jeden z punktów procedury zmiany danych Jest zasadnicza różnica w opisie zmian i ich zgodzie z obowiązującymi przepisami, a wynikiem badania.Przynajmniej dla mnie. I dopóki w papierach rejestracyjnych ma 2500 ccm dopóty N ma z badania. Ale ten wynik N to tyczy się którego badania - tego potwierdzającego zmianę, czy okresowego? Bo nie wiem, czy dobrze to rozumiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 20 Czerwiec 2015 Share Napisano 20 Czerwiec 2015 Wymodziłem to, żeby demony odegnać! A co Ty możesz wiedzieć o D.emonach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olga Napisano 20 Czerwiec 2015 Share Napisano 20 Czerwiec 2015 I jeszcze jedno pytanie - jak według tej teorii postępuje się w przypadku, gdy przed zarejestrowaniem w Polsce zmieniono silnik w pojeździe sprowadzonym, ale nie trzeba wykonywać badania okresowego, bo z DR wynika, że jest ważne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 20 Czerwiec 2015 Share Napisano 20 Czerwiec 2015 I jeszcze jedno pytanie - jak według tej teorii postępuje się w przypadku, gdy przed zarejestrowaniem w Polsce zmieniono silnik w pojeździe sprowadzonym, ale nie trzeba wykonywać badania okresowego, bo z DR wynika, że jest ważne? No i wtedy urząd jest "wpuszczony w kanał" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 21 Czerwiec 2015 Share Napisano 21 Czerwiec 2015 Jest zasadnicza różnica w opisie zmian i ich zgodzie z obowiązującymi przepisami, a wynikiem badania.Przynajmniej dla mnie. I dopóki w papierach rejestracyjnych ma 2500 ccm dopóty N ma z badania. BEZPRAWNIE. Za co N? N po zmianach nie jest za "niezgodność danych", ale za niespełnienie warunków. Właśnie po to są zmiany żeby nowe dane ustalić. Czy to tak ciężko zrozumieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Czerwiec 2015 Share Napisano 21 Czerwiec 2015 PRAWNIE ma N z okresowego i nic tu rozumieć!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 21 Czerwiec 2015 Share Napisano 21 Czerwiec 2015 ma N z okresowego Miałbyś rację, gdyby przyjechał na okresowe. Jeśli natomiast przyjechał na dodatkowe po zmianach to nie masz racji, gdyż okresowe jest w jego zakresie jako podrzędne, a głównym warunkiem jest tu opis zmian,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.