Skocz do zawartości

Zmiana jednostki napędowej przed pierwszą rejestracją.


Stoned44
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jak ugryźć taki temat ? Auto sprowadzone jest z Francji z uszkodzonym dieslowskim silnikiem o pojemności 2,5. Klient chciałby wstawić tam silnik o pojemności 1.9.

Jaka kolejność działań. Najpierw okresowe po raz 1 i dopiero zamiany konstrukcyjne czy można to zrobić odrazu podczas pierwszego badania okresowego i w dipie wpisać już aktualne dane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 68
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Paprock

    13

  • Marek1

    8

  • Grzegorz Łódź

    8

  • michal_k

    10

Najpierw okresowe po raz 1 i dopiero zamiany konstrukcyjne czy można to zrobić odrazu podczas pierwszego badania okresowego i w dipie wpisać już aktualne dane ?

 

Można od razu zrobić okresowe po raz pierwszy + dodatkowe z opisem zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze akcyza nie zapłacona. Czyli śmierdząca sprawa

 

A co diagnostę obchodzi akcyza ???

 

czy tylko demonizuję ?

 

Chyba tak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okresowe + dodatkowe po zmianach. Akcyza jeżeli się należy (bo nie wiemy co to za pojazd) to za 2,5 l bo z takim silnikiem pojazd był sprowadzony. Diagnosta w opisie zmian przecież opisze co zmieniono i jakie parametry się zmieniły więc celny nie powinien ścigać diagnosty. Oczywiście jeżeli napisze że było 2,5 a zamieniono na 1,9. Zresztą zakładam że w dokumentach z kraju pochodzenia jest napisana pojemność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zaświadczeniu musisz zawsze wpisywać dane zgodne ze stanem faktycznym, prawda?

Pojazd z uszkodzonym silnikiem nie przejdzie pozytywnie OBT. :P

Więc zapewne przyjedzie do Ciebie już po wymianie silnika, zatem opis zmian + OBT.

 

Akcyza powinna być zapłacona od pojazdu sprowadzonego.

Z dokumentu potwierdzającego zapłatę akcyzy będzie wynikało jaki pojazd z jaką pojemnością został zgłoszony do UC, więc WK raczej wyłapie, jakby co, błędne zgłoszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zaświadczeniu musisz zawsze wpisywać dane zgodne ze stanem faktycznym, prawda?
- i wszystko byloby pieknie gdyby różnice między dowodem rejestracyjnym, a stanem faktycznym nie wynikły. A tak jaki wynik dać?
Pojazd z uszkodzonym silnikiem nie przejdzie pozytywnie OBT. :P
- trza nareperować!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Stoned44. Jak chcesz odpędzić demony to weź jasno i stanowczo petentowi wypowiedz, że delegacja wynikająca wprost z artykułu 81 ustęp 3 wiadomej ustawy nakazuje dla takiego pojazdu wykonać badanie okresowe, samo okresowe i tylko okresowe. Więc trza usprawnić te dwa i pół litra aby na stacji dostać pozytywa. A potem to już se może dowolny napęd w ramę wpychać.

Takie jest moje skromne zdanie w tej i nie tylko tej sprawie, bo już w marcu coś podobnego tu czytałem.

Przynajmniej ja bym tak postąpił i od badania odstąpił.

Spsuty motor = N

Podmieniony motor = niezgodność danych = N.

Wybór należy do pana panie kliencie...

 

I proszę mnie nie zakrzyczeć, bo niektóre sprawy z zyskiem dla siebie trza se tłumaczyć.

Tu czytać; „zarobiony jestem, nie mam czasu, nie robię”.

Nie zrozum mnie źle - piszę o sobie.

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- i wszystko byloby pieknie gdyby różnice między dowodem rejestracyjnym, a stanem faktycznym nie wynikły. A tak jaki wynik dać?
Toteż Olga napisała co następuje
opis zmian + OBT.
I tylko w tej kolejności. Przecież jak pojazd przyjeżdża na DBT po zmianach, to dane zawarte w DR nie są w zgodzie z rzeczywistością.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Życie.

Pisze się negatywik, klient do WK gdzie w PC wpiszą poprawne, zgodne, faktyczne dane i powrót po P na stację. :roll:

Nie widzę przeszkód w takiej (nad)interpretacji szczególnie po dzisiejszym jednym temacie.

I pisałem! Wymodziłem to, żeby demony odegnać!

Chociaż patrząc literalnie na ustawę... To mogę mieć rację. :hah:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisze się negatywik, klient do WK gdzie w PC wpiszą poprawne, zgodne, faktyczne dane i powrót po P na stację.

 

Bzdury. Nic, absolutnie nic nie stoi na przeszkodzie, żeby połączyć okresowe z dodatkowym po zmianach. Zwłaszcza, że 99% diagnostów wykonując DBT po zmianach, kasuje również za okresowe.

 

I proszę mnie nie zakrzyczeć, bo niektóre sprawy z zyskiem dla siebie trza se tłumaczyć.

Tu czytać; „zarobiony jestem, nie mam czasu, nie robię”.

 

Ciekawe, czy Twój pracodawca o tym wie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdury jak bzdury i łączcie co tam sobie chcecie. Mnie interesuje wynik jak dane w niezgodzie.

Jeden ma konika na punkcie kasowania za badania, drugi korbkę może mieć na wynik badania po zmianach. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden interpretator mówi że można

http://wartowiedziec.org/index.php/transport/prawo-i-zarzadzanie/22410-zmiany-konstrukcyjne-samochodu-przed-jego-rejestracj

 

Inny mówi że nie można ,niestety na forum nie wrzucę bo moderator wywali. Ci co dostawali prezenty od Mikołaja mogą pogmerać w zasobach ( data pisma 12.12.2011)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nosz 1900 centymetrów sześciennych, a 2500 centymetrów sześciennych w pojemności skokowej silnika robi chyba ogromną różnicę. Jeżeli więc mam na stanowisku motor jak żywy o pojemności tej mniejszej, a w dokumentach podana jest ta wieksza, to właśnie porównuję zapisy w dowodzie rejestracyjnym (pozwoleniu czasowym) ze stanem faktycznym lub ustalam faktyczne dane pojazdu na podstawie ogledzin i badań, które owszem podaję w zaświadczeniu czy tam opisie zmian, ale niestety to wszystko sprowadza się do oczywistych omyłek w dowodzie rejestracyjnym związanych z danymi technicznymi pojazdu co skutkuje Usterką Istotną. W nastepstwie powyższego kurs na WK po dokument zawierający poprawne, zgodne dane. Faktyczne dane.

Czy literalnie coś tu jest nie okey?

Słucham, czy coś kombinuję źle?

Ze szczególnym naciskiem na li-te-ra-lnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Ty kiedykolwiek robiłeś badanie po zmianach? Ono polega właśnie na porównaniu stanu faktycznego z danymi w dokumentach i opisaniu zmian. Skoro w dokumentach widzisz inną pojemność to opisujesz, że wymieniono silnik i podajesz nowe dane (moc, pojemność, masę własną).

 

O jakich omyłkach piszesz, skoro wiadomo, że to pojazd PO ZMIANACH?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niech se będzie i po armagedonie. Grają dane z dowodu z tym co na stanowisku, czy nie grają?

Jest zasadnicza różnica w opisie zmian i ich zgodzie z obowiązującymi przepisami, a wynikiem badania.

Przynajmniej dla mnie. I dopóki w papierach rejestracyjnych ma 2500 ccm dopóty N ma z badania.

I tej teorii będę się trzymał co wcale nie równa się stosowana praktyka.

Do czasu, aż mi się nie odwidzi.

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze do niedawna zaświadczenie z wynikiem badania "N" , to był wręcz unikat, a teraz okazuje się, że to jest nawet jeden z punktów procedury zmiany danych :P

 

Jest zasadnicza różnica w opisie zmian i ich zgodzie z obowiązującymi przepisami, a wynikiem badania.

Przynajmniej dla mnie. I dopóki w papierach rejestracyjnych ma 2500 ccm dopóty N ma z badania.

Ale ten wynik N to tyczy się którego badania - tego potwierdzającego zmianę, czy okresowego?

Bo nie wiem, czy dobrze to rozumiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno pytanie - jak według tej teorii postępuje się w przypadku, gdy przed zarejestrowaniem w Polsce zmieniono silnik w pojeździe sprowadzonym, ale nie trzeba wykonywać badania okresowego, bo z DR wynika, że jest ważne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno pytanie - jak według tej teorii postępuje się w przypadku, gdy przed zarejestrowaniem w Polsce zmieniono silnik w pojeździe sprowadzonym, ale nie trzeba wykonywać badania okresowego, bo z DR wynika, że jest ważne?

No i wtedy urząd jest "wpuszczony w kanał"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest zasadnicza różnica w opisie zmian i ich zgodzie z obowiązującymi przepisami, a wynikiem badania.

Przynajmniej dla mnie. I dopóki w papierach rejestracyjnych ma 2500 ccm dopóty N ma z badania.

 

BEZPRAWNIE. Za co N? N po zmianach nie jest za "niezgodność danych", ale za niespełnienie warunków. Właśnie po to są zmiany żeby nowe dane ustalić. Czy to tak ciężko zrozumieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma N z okresowego

Miałbyś rację, gdyby przyjechał na okresowe. Jeśli natomiast przyjechał na dodatkowe po zmianach to nie masz racji, gdyż okresowe jest w jego zakresie jako podrzędne, a głównym warunkiem jest tu opis zmian,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.