DARIO64 Napisano 23 Czerwiec 2016 Share Napisano 23 Czerwiec 2016 Nawiązując do tytułu tematu . Ciekawe czy po dniu dzisiejszym nie nabierze nowego znaczenia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 23 Czerwiec 2016 Share Napisano 23 Czerwiec 2016 rozumiem, że to jest pojazd jeszcze niezarejestrowany w kraju Taki miałem na myśli, ale temat może się okazać jeszcze ciekawszy - jak widać,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Czerwiec 2016 Share Napisano 23 Czerwiec 2016 No to właśnie do tego zmierzam, że w przypadku pojazdu jeszcze nie zarejestrowanego w kraju, to o ile w zagranicznym DR nie ma informacji o tym gdzie jest kierownica, to nie jest to zmiana konstrukcyjna, bo żadne dane w DR się nie zmienią (a taki jest literalny warunek zaistnienia zmian konstrukcyjnych). A że w zagranicznych DR nie kojarzę takich informacji, to na 99% bez zmian przejdzie. Wariant drugi - pojazd zarejestrowany w kraju, ale po staremu, kiedy jeszcze żadnych adnotacji ani dla anglików, ani dla przerobionych anglików nie wpisywano. Tutaj również nie będzie zmian. Wariant trzeci - auto rejestrowane w miarę po nowemu, które już ma stosowną adnotację w DR. Tu będa zmiany, bo jest zmiana danych zawartych DR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olga Napisano 23 Czerwiec 2016 Share Napisano 23 Czerwiec 2016 Jeśli jakieś zmiany dokonane w pojeździe są faktycznie zmianami konstrukcyjnymi, to raczej w każdym przypadku nimi są, prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Czerwiec 2016 Share Napisano 23 Czerwiec 2016 A co to znaczy, że są "faktycznie" zmianami konstrukcyjnymi? Przepisy zarówno ustawy jak i rozporządzenia dość jasno precyzują (co było niejednokrotnie przytaczane i cytowane", że o zmianach w rozumieniu przepisów (!) mówimy tylko wtedy, kiedy w ich wyniku następuje zmiana danych zawartych w dowodzie rejestracyjnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris Napisano 15 Lipiec 2016 Share Napisano 15 Lipiec 2016 Mój kolega diagnosta dla anglika robi to tak: okresowe po raz pierwszy + zmiany konstrukcyjne. Oczywiście na początku żąda dokumentu od uprawnionego warsztatu, który wymieniał, lampy lusterka, licznik itd. Twierdzi (i słusznie) że ten dokument jest podstawą zmian konstrukcyjnych które faktycznie nastąpiły poprzez wymianę elementów pojazdu mających wpływ na bezpieczeństwo. Co Koledzy o tym myślą?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 15 Lipiec 2016 Share Napisano 15 Lipiec 2016 A jakie dane w DR się zmieniają? W zagranicznych DR raczej nie ma nic o położeniu kierownicy. A warsztat do czego potrzebny? To nie zmiana rodzaju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 15 Lipiec 2016 Share Napisano 15 Lipiec 2016 Mój kolega diagnosta dla anglika robi to tak: okresowe po raz pierwszy + zmiany konstrukcyjne. Oczywiście na początku żąda dokumentu od uprawnionego warsztatu, który wymieniał, lampy lusterka, licznik itd. Twierdzi (i słusznie) że ten dokument jest podstawą zmian konstrukcyjnych które faktycznie nastąpiły poprzez wymianę elementów pojazdu mających wpływ na bezpieczeństwo. Co Koledzy o tym myślą?. O Matko !!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris Napisano 15 Lipiec 2016 Share Napisano 15 Lipiec 2016 Tego żąda od niego wydział komunikacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Lipiec 2016 Share Napisano 15 Lipiec 2016 Najlepiej by było aby ten kolega sam się wypowiedział, bo może chodzić o problem zapodania w UWAGACH zaświadczenie stosownej treści. To już lepiej niech jakiś podmiot w zastępstwie kwity pokaże aby WK rozkminił co zostało przerobione by w adnotacje dowodu rejestracyjnego przyporządkować słuszną regułkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Lipiec 2016 Share Napisano 15 Lipiec 2016 A w jakim kraju tak się dzieje? Bo może ten kolega wcale nie pracuje na SKP w Polsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 15 Lipiec 2016 Share Napisano 15 Lipiec 2016 A w jakim kraju tak się dzieje? pewno za dalekimi lasami morzami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Lipiec 2016 Share Napisano 15 Lipiec 2016 Łódź? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris Napisano 15 Lipiec 2016 Share Napisano 15 Lipiec 2016 Kolega sam się nie wypowie bo nie ma konta na forum, nie jest to również problem zapodania w uwagach stosownej treści, nie dzieje się to w obcym kraju, kolega pracuje w Polsce i na pewno nie za dalekimi lasami i morzami i nie w Łodzi. Ja przedstawiam tylko sytuację jaka ma miejsce w rzeczywistości choćby ze względu na to jak różnie są interpretowane przepisy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Lipiec 2016 Share Napisano 15 Lipiec 2016 To nie jest ani interpretacja, ani nawet nadinterpretacja. To jest jawne łamanie prawa. Nawet jeśli z głupoty i niewiedzy to i tak nadal tym jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 15 Lipiec 2016 Share Napisano 15 Lipiec 2016 okresowe po raz pierwszy + zmiany konstrukcyjne. Oczywiście na początku żąda dokumentu od uprawnionego warsztatu, który wymieniał, lampy lusterka, licznik.{/quote]dokument jest podstawą zmian konstrukcyjnych które faktycznie nastąpiły poprzez wymianę elementów pojazdu mających wpływ na bezpieczeństwo. Podstawowe pytanie bo Kolega nie napisał-czy nastąpiło "przełożenie kierownicy". Bo z tego co kolega napisał to każdą wymianę lampy,licznika,a nawet żarówki musi dokonać uprawniony warsztat.. A mało tego ma wystawić dokument na wymianę,a kolega diagnosta każdemu pojazdowi serwuje OBT + zmiany konstrukcyjne jeśli ktoś tylko sobie wymienił żarówkę,która jest elementem pojazdu mająca wpływ na bezpieczeństwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Lipiec 2016 Share Napisano 15 Lipiec 2016 Ba wymiana opon letnich na zimowe to też w tamtym dziwnym rejonie zmiany konstrukcyjne... Ba - ja bym nawet powiedział, że zmiana ciśnienia w tych oponach też! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 16 Lipiec 2016 Share Napisano 16 Lipiec 2016 Ba wymiana opon letnich na zimowe to też w tamtym dziwnym rejonie zmiany konstrukcyjne... I nie zaszkodzi zawiadomić konserwatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 16 Lipiec 2016 Share Napisano 16 Lipiec 2016 Tak, Wy się nabijajcie, a co jeśli faktycznie jest ktoś taki mądry w owym WK ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Lipiec 2016 Share Napisano 16 Lipiec 2016 I nie zaszkodzi zawiadomić konserwatora Ale to tylko w Łodzi No cóż - Kolega nie podaje co to za powiat - można by to wtedy jakoś zweryfikować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris Napisano 16 Lipiec 2016 Share Napisano 16 Lipiec 2016 Mój błąd bo nie dopowiedziałem, oczywiście nastąpiło również przełożenie kierownicy z prawej na lewą stronę ale mimo tego pewnie wszędzie zmian konstrukcyjnych nie żądają - a tam tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 16 Lipiec 2016 Share Napisano 16 Lipiec 2016 nastąpiło również przełożenie kierownicy z prawej na lewą stronę To byłaby zmiana konstrukcyjna, gdyby w zagranicznym DR była informacja o położeniu kierownicy. Gdyby pojazd zarejestrowano bez przekładki z adnotacją "kierownica po prawej", a później nastąpiłaby przebudowa - wtedy zmiana jak najbardziej, bo zmienią się dane w DR (adnotacja "pojazd przebudowany do ruchu prawostronnego"). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 19 Lipiec 2016 Share Napisano 19 Lipiec 2016 A co myślicie o badaniu po nowemu anglika po przekładce ? – właśnie miałem takie coś na stacji, lecz za wiele nie myślałem. Jeszcze nie zmieniono naszego rozporządzenia.Na razie jest:"8)........informację o przystosowaniu pojazdu konstrukcyjnie do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu).... – tak, lecz objaśnienie kończy się wielce znaczącym zwrotem „oraz inne uwagi”. No i w związku z powyższym przeglądając „angola” nie stwierdziłem, że pojazd był po klasycznej przekładce. Nie stwierdziłem w sensie uwag do zaświadczenia, w następstwie których mogłaby powstać adnotacja w dowodzie o położeniu kierownicy w samochodzie. A powiem szczerze, że autko było zrobione na tip-top jeżeli chodzi o wnętrze. W tym linka pokrywy bagażnika, linka wlewu paliwa, o przełącznikach szyb i wycieraczkach nawet nie wspominam. A od spodu wiadomo, osłony i plastiki dość skutecznie ograniczają obszar rewizji. Poza tym ta cała przekładka idealnie ze stanem auta (podwozia) się komponowała jakby wieki temu była robiona. A dla jasności dodam, że był to 12-letni pojazd. No i teraz na zakończenie posta zapytanie; czy diagnosta przeprowadzając badanie takiego pojazdu właśnie, a więc pojazdu po historycznej i niewidocznej przekładce ma obowiązek zauważać cokolwiek, ma prowadzić swoistego rodzaju dochodzenie w jakim stanie pojazd opuścił fabrykę aby stwierdzić kiery przełożenie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 19 Lipiec 2016 Share Napisano 19 Lipiec 2016 Jak coś się będzie działo to diagnosta usłyszy pytanie Czy zna Pan PoRD art 81 ust 13? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris Napisano 19 Lipiec 2016 Share Napisano 19 Lipiec 2016 – tak, lecz objaśnienie kończy się wielce znaczącym zwrotem „oraz inne uwagi”. I jeszcze wrócę do wcześniej drążonego problemu mojego kolegi, że on wpisywał w uwagach dla anglika po przekładce po sprowadzeniu przed 1 rej. że: po przebudowie pojazd przystosowany do ruchu prawostronnego z kierownicą po lewej stronie, no i WK żąda zmian konstrukcyjnych, które on wykonuje, chociaż wszyscy wiemy jak jest tzn. że żadne dane w dowodzie się nie zmieniają itd. Jest to wyjątkowy przypadek i tak naprawdę przeprowadzając tzw. badanie z natury zmiany konstrukcyjne nastąpiły a wg prawa nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.