Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

alexas1

Zmiana DMC MAN

Polecane posty

alexas1

Koledzy jaką opłatę pobrać za zmianę dmc w pojeździe marki MAN gdy badanie okresowe miał robione dwa tygodnie temu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO
zmianę dmc w pojeździe marki MAN

A na podstawie czego zmieniasz DMC

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

258 pln jak powyżej 16 t.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek.g
180 pln

 

To zależy od DMC i raczej będzie drożej.No tak w porę zareagowałeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Okresowe +82 - tylko jestem ciekawy jakie masz dokumenty do zmiany DMC - wyciąg z homologacji +nowa TZ - czy ktoś przy"pierwszej" pozajączkował -żeby zmienić DMC trzeba mieć bardzo "silne" podkładki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
To zależy od DMC

Z przyzwyczajenia klepnąłem dla pojazdów do 3,5 t :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
alexas1

Klient posiada nowe dokumenty z siedziby MAN w Niemczech no i nowa tabliczka także przez nich wykonana plus tłumaczenia wszystkich dokumentów. Zmiana dmc z 7490 kg na 8800 kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
duchu

i jakie zmiany robisz? Zmiana tabliczki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Klient posiada nowe dokumenty z siedziby MAN

To czy przypadkiem nie ma tu zastosowania Dz.U. 1522 z 2014:

"§ 14. 1. W przypadku zawiadomienia o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie

rejestracyjnym, wynikającej:

...

4. W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków

technicznych, do wniosku dołącza się:

1) dowód rejestracyjny pojazdu;

2) oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany

zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

adam1501, Dla tego drążyłem temat - na jakiej podstawie - w tym wypadku od razu do WK a WK albo skieruje na SKP albo dokumenty dostarczone Im wystarczą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

adam1501,

wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych,

ten zapis dotyczy DR, w których dla pojazdów z L=2 były wpisy F1=18000 ; F2=16000

lub L=3, F1=26000, F2=24000

 

§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu nie może przekraczać:

1) pojazdu pojedynczego, z wyłączeniem naczepy, przyczepy z osią centralną i ciągnika siodłowego:

a) dwuosiowego, z zastrzeżeniem lit. b - 16 t,

b) dwuosiowego autobusu o zawieszeniu kół pneumatycznym lub równoważnym, o ile równoważność ta została wykazana przez producenta pojazdu - 18 t,

c) trzyosiowego - 24 t,

 

§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-13, nie może przekraczać w przypadku:

6) dwuosiowego pojazdu samochodowego - 18 ton;

7) trzyosiowego pojazdu samochodowego - 25 ton albo 26 ton, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w § 5c, albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w opony bliźniacze, a maksymalny nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 tony;

 

 

§ 2. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 maja 2004 r.

 

IMHO :medit:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Rozumiem co chcesz powiedzieć bo maglowaliśmy to już kilkukrotnie. Tylko, że w przypadku opisywanym nie użycie tego paragrafu sprawia, że nie można tego zalegalizować. Ponieważ czekając do okresowego BT i ładując N za niezgodność z nową TZ, klient musi powrócić do starej, bo nie może przekroczyć parametru pierwotnego. A po cóż dla WK oświadczenie producenta o homologacji na mniejszą wartość skoro spełnia wymogi dla parametrów wyższych, a przepisy administracyjne ograniczają te wartości. To tak jakby każdy pojazd był rejestrowany na parametry konstrukcyjne a następnie na podstawie tego zapisu korygowano by zapisy do wartości administracyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Klient posiada nowe dokumenty z siedziby MAN w Niemczech no i nowa tabliczka także przez nich wykonana plus tłumaczenia wszystkich dokumentów. Zmiana dmc z 7490 kg na 8800 kg.

 

Czyli w pierwotnych dokumentach i tabliczce był błąd?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Lub pojazd był homologowany w kilku wariantach masowych i ja oprócz oświadczenia producenta innych dokumentów bym nie wymagał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Nasze przepisy nie przewidują wymiany DR wedle "widzimisię" producenta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Co Ty tam wiesz... Zaszły zmiany warunków technicznych w wyniku przebudowy... 8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Zaszły zmiany warunków technicznych w wyniku przebudowy...

 

Warunki techniczne to PRZEPISY, które pojazd ma spełniać, a nie jego BUDOWA, która musi być taka, żeby odpowiadała tym przepisom. Zatem żadna zmiana warunków technicznych tutaj nie zaszła, bo minister nie zmienił rozporządzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Jak mawia moja Wielce Szanowna i Wielce Obrażona Koleżanka: "Michał oczywiście nie ma racji" ;)

 

Michał - mamy dwa określenia:

- "zmiana właściwych warunków technicznych";

- "zmiana właściwych przepisów (!) o warunkach technicznych".

To nie są tożsame określenia!!!

 

Jeśli auto przystosowane dotąd do przewozu pojazdów - KTÓRE POSIADA OKREŚLONE PRZEPISAMI WARUNKI TECHNICZNE!!! przebudowuję na auto typy "furgon-izoterma/chłodnia" - to ZMIENIAM (!!!) w świetle przepisów jego WARUNKI TECHNICZNE!!!

 

Czy jasno to uwypukliłem??!! Przebudowa pojazdu może sprawiać, że pojazd będzie podlegał pod INNE (!) warunki techniczne - warunki techniczne określane stosownym rozporządzeniem!!. Np. szerokość pojazdu do przewozu pojazdów, a szerokość pojazdu z zabudową termiczną - JEST RÓŻNA!! I w związku z tą właśnie przebudową mam prawo ją zmienić! Bo auto z zabudową izotermiczną może być szersze niż zwykła ciężarówka przeznaczona do przewozu pojazdów!!!

 

I TO JEST OWA ZMIANA WARUNKÓW TECHNICZNYCH - faktyczna (!!!) - wynikająca z faktycznej przebudowy. A nie zmiana wynikająca ze ZMIANY PRZEPISÓW O WARUNKACH TECHNICZNYCH!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
KTÓRE POSIADA OKREŚLONE PRZEPISAMI WARUNKI TECHNICZNE!!!

 

Tutaj tkwi właśnie Twój błąd - pojazd nie posiada "swoich" warunków technicznych. Warunki się SPEŁNIA, a nie POSIADA. Oczywiście zależą one od konstrukcji pojazdu, ale ZMIENIAJĄ się wtedy kiedy minister zmienia rozporządzenie.

 

Może nie nadążamy za europejskimi trendami (żeby taka zmiana na oświadczenie była możliwa), ale stosując obowiązujące przepisy - ja takiej zmiany danych w świetle prawa nie widzę. Podobny problem jest z pojazdami z wymienną zabudową (dopuszczoną np. w Niemczech) - u nas każda wymiana zabudowy to badanie i wymiana DR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Seba350

Bardzo popularne szybko wymienne zabudowy wywrotka(gruszka do betonu) a ciagnik siodłowy na podwoziach zazwyczaj 3 osiowych ...

Diagności u mnie w miescie o czymś takim nawet nie słyszeli a co dopiero zrobić odpowiednie wpisy w DR - adnotacje od czegoś są, nie?? (znów Niemcy i ich kupę odnotacji w Briefie)

 

[ Komentarz dodany przez: Jacdiag: 21-10-2015, 08:32 ]

dla przypomnienia ...

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=222726#222726

:!:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Bardzo popularne szybko wymienne zabudowy wywrotka(gruszka do betonu) a ciagnik siodłowy na podwoziach zazwyczaj 3 osiowych ...

Diagności u mnie w miescie o czymś takim nawet nie słyszeli a co dopiero zrobić odpowiednie wpisy w DR

Słyszeli, tylko u nas nie można czegoś takiego zrobić w zgodzie z literą prawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Seba350

A jak można to zrobić?? Chciałbym to zalegalizować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
A jak można to zrobić??

 

u nas nie można czegoś takiego zrobić w zgodzie z literą prawa.

 

Nie można.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hugol22

Panowie a ja podepnę się pod temat zmiany DMC mam oświadczenie producenta i WK odmawia zmiany DMC na 3.5 t co wy na to?

Oświadczenie producenta.tif

5ae1a717ab9d2_Owiadczenieproducenta.thumb.jpg.1ab7e689acff9b5db9eea09c99640073.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojteczek

Przeczytałeś temat to sam widzisz że nasze przepisy nie przewidują zmiany DMC bo klient ma widzimisię, zgodnie z przepisami się nie da zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.