Skocz do zawartości

Zmiana DMC MAN


alexas1
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Okresowe +82 - tylko jestem ciekawy jakie masz dokumenty do zmiany DMC - wyciąg z homologacji +nowa TZ - czy ktoś przy"pierwszej" pozajączkował -żeby zmienić DMC trzeba mieć bardzo "silne" podkładki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient posiada nowe dokumenty z siedziby MAN w Niemczech no i nowa tabliczka także przez nich wykonana plus tłumaczenia wszystkich dokumentów. Zmiana dmc z 7490 kg na 8800 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient posiada nowe dokumenty z siedziby MAN

To czy przypadkiem nie ma tu zastosowania Dz.U. 1522 z 2014:

"§ 14. 1. W przypadku zawiadomienia o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie

rejestracyjnym, wynikającej:

...

4. W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków

technicznych, do wniosku dołącza się:

1) dowód rejestracyjny pojazdu;

2) oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany

zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adam1501,

wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych,

ten zapis dotyczy DR, w których dla pojazdów z L=2 były wpisy F1=18000 ; F2=16000

lub L=3, F1=26000, F2=24000

 

§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu nie może przekraczać:

1) pojazdu pojedynczego, z wyłączeniem naczepy, przyczepy z osią centralną i ciągnika siodłowego:

a) dwuosiowego, z zastrzeżeniem lit. b - 16 t,

b) dwuosiowego autobusu o zawieszeniu kół pneumatycznym lub równoważnym, o ile równoważność ta została wykazana przez producenta pojazdu - 18 t,

c) trzyosiowego - 24 t,

 

§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-13, nie może przekraczać w przypadku:

6) dwuosiowego pojazdu samochodowego - 18 ton;

7) trzyosiowego pojazdu samochodowego - 25 ton albo 26 ton, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w § 5c, albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w opony bliźniacze, a maksymalny nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 tony;

 

 

§ 2. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 maja 2004 r.

 

IMHO :medit:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem co chcesz powiedzieć bo maglowaliśmy to już kilkukrotnie. Tylko, że w przypadku opisywanym nie użycie tego paragrafu sprawia, że nie można tego zalegalizować. Ponieważ czekając do okresowego BT i ładując N za niezgodność z nową TZ, klient musi powrócić do starej, bo nie może przekroczyć parametru pierwotnego. A po cóż dla WK oświadczenie producenta o homologacji na mniejszą wartość skoro spełnia wymogi dla parametrów wyższych, a przepisy administracyjne ograniczają te wartości. To tak jakby każdy pojazd był rejestrowany na parametry konstrukcyjne a następnie na podstawie tego zapisu korygowano by zapisy do wartości administracyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient posiada nowe dokumenty z siedziby MAN w Niemczech no i nowa tabliczka także przez nich wykonana plus tłumaczenia wszystkich dokumentów. Zmiana dmc z 7490 kg na 8800 kg.

 

Czyli w pierwotnych dokumentach i tabliczce był błąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaszły zmiany warunków technicznych w wyniku przebudowy...

 

Warunki techniczne to PRZEPISY, które pojazd ma spełniać, a nie jego BUDOWA, która musi być taka, żeby odpowiadała tym przepisom. Zatem żadna zmiana warunków technicznych tutaj nie zaszła, bo minister nie zmienił rozporządzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mawia moja Wielce Szanowna i Wielce Obrażona Koleżanka: "Michał oczywiście nie ma racji" ;)

 

Michał - mamy dwa określenia:

- "zmiana właściwych warunków technicznych";

- "zmiana właściwych przepisów (!) o warunkach technicznych".

To nie są tożsame określenia!!!

 

Jeśli auto przystosowane dotąd do przewozu pojazdów - KTÓRE POSIADA OKREŚLONE PRZEPISAMI WARUNKI TECHNICZNE!!! przebudowuję na auto typy "furgon-izoterma/chłodnia" - to ZMIENIAM (!!!) w świetle przepisów jego WARUNKI TECHNICZNE!!!

 

Czy jasno to uwypukliłem??!! Przebudowa pojazdu może sprawiać, że pojazd będzie podlegał pod INNE (!) warunki techniczne - warunki techniczne określane stosownym rozporządzeniem!!. Np. szerokość pojazdu do przewozu pojazdów, a szerokość pojazdu z zabudową termiczną - JEST RÓŻNA!! I w związku z tą właśnie przebudową mam prawo ją zmienić! Bo auto z zabudową izotermiczną może być szersze niż zwykła ciężarówka przeznaczona do przewozu pojazdów!!!

 

I TO JEST OWA ZMIANA WARUNKÓW TECHNICZNYCH - faktyczna (!!!) - wynikająca z faktycznej przebudowy. A nie zmiana wynikająca ze ZMIANY PRZEPISÓW O WARUNKACH TECHNICZNYCH!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KTÓRE POSIADA OKREŚLONE PRZEPISAMI WARUNKI TECHNICZNE!!!

 

Tutaj tkwi właśnie Twój błąd - pojazd nie posiada "swoich" warunków technicznych. Warunki się SPEŁNIA, a nie POSIADA. Oczywiście zależą one od konstrukcji pojazdu, ale ZMIENIAJĄ się wtedy kiedy minister zmienia rozporządzenie.

 

Może nie nadążamy za europejskimi trendami (żeby taka zmiana na oświadczenie była możliwa), ale stosując obowiązujące przepisy - ja takiej zmiany danych w świetle prawa nie widzę. Podobny problem jest z pojazdami z wymienną zabudową (dopuszczoną np. w Niemczech) - u nas każda wymiana zabudowy to badanie i wymiana DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo popularne szybko wymienne zabudowy wywrotka(gruszka do betonu) a ciagnik siodłowy na podwoziach zazwyczaj 3 osiowych ...

Diagności u mnie w miescie o czymś takim nawet nie słyszeli a co dopiero zrobić odpowiednie wpisy w DR - adnotacje od czegoś są, nie?? (znów Niemcy i ich kupę odnotacji w Briefie)

 

[ Komentarz dodany przez: Jacdiag: 21-10-2015, 08:32 ]

dla przypomnienia ...

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=222726#222726

:!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo popularne szybko wymienne zabudowy wywrotka(gruszka do betonu) a ciagnik siodłowy na podwoziach zazwyczaj 3 osiowych ...

Diagności u mnie w miescie o czymś takim nawet nie słyszeli a co dopiero zrobić odpowiednie wpisy w DR

Słyszeli, tylko u nas nie można czegoś takiego zrobić w zgodzie z literą prawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.