Skocz do zawartości

PETYCJA o wszczęcie kontroli wobec SKP za VW


Bogusław Maćkowski

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 115
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    15

  • michal_k

    13

  • DARIO64

    11

  • JANUSZ60

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

A dlaczego nie chcesz ich urażać?

 

Ja bym napisał w ten deseń (szczególnie w odniesieniu pkt 1 i 3, bo pkt to jedyne sensowne i nawet ciekawe pytanie w tym piśmie) :

 

"... rozumiem zatem, że chcą się Państwo dowiedzieć na czym polega praca, metodologia badań i możliwości urządzeń i technik pomiarowych wykorzystywanych podczas badań technicznych na SKP? Chętnie udzielimy Państwu takich informacji, jednak najpierw prosimy o odpowiedź w jaki sposób prowadzili Państwo nadzór nad nami, skoro z Państwa pisma wynika, że dopiero chcecie poznać zasady naszej pracy? Łącząc wyrazy szacunku.... Bla bla..."

:evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym pojechał w ten deseń:

" W odpowiedzi na Państwa pismo nr..... z dnia...... informuję, że po zapoznaniu się z jego treścią, pytania w nim zawarte zadałem analizatorom pracującym na naszej SKP. Przedmiotowe urządzenia zaprzeczyły jakoby wykryły jakieś nielegalne oprogramowanie w pojazdach grupy VW. Ponadto ww. urządzenia zdecydowanie zaprzeczyły podejrzeniom o przyjmowanie korzyści majątkowych od podejrzanych pojazdów. Jednocześnie urządzenia stanowczo odmówiły przeprowadzania badań na okoliczność wykrywania NOx......'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym poprosił o podstawę prawną

Można, tylko ciągle zależy to od wzajemnych relacji stacje - nadzór oraz od tego czy warto iść na ostro ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jest bodajże prośba o zajęcie stanowiska, więc nie widzę podstaw, żeby nie odpowiadać - bez przesady. Natomiast wytknąć im rażący brak kompetencji jak najbardziej. W grzeczny, ale dosadny sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam usilne przeczucie że jest tam bardziej logicznie niż w łódzkim 8)

Proszę nie uogólniać, łódzki wschodni, już sobie z tym poradził. :-D

No właśnie jak to jest, że jeden łódzki WK może w grzeczny lecz dosadny sposób wysłać na drzewo, cwaniaków robiących sobie reklamę kancelarii a inny gnębi niepotrzebnymi pismami swoje stacje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może odbić piłeczkę i rozesłać pisma do właścicieli w/w pojazdów,z zapytaniem czy w ich pojazdach stwierdzono i czy da się stwierdzić na OBT omawiany problem :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odbić piłeczkę i rozesłać pisma do właścicieli w/w pojazdów,z zapytaniem czy w ich pojazdach stwierdzono i czy da się stwierdzić na OBT omawiany problem

o matko to by się dopiero zadziało :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak odnaleźć tych właścicieli? A potem skąd wiadomo, który pojazd przechodził badanie na której stacji?

 

Dlatego trzeba było wezwać składającego petycję do jej uzupełnienia :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję odesłać zainteresowanych do artykułu w ostatnim Serwisie Motoryzacyjnym gdzie jest wyjaśnione dosyć dobrze kto i co może zrobić aby wyjaśnić problem i wiedzieć co może SKP i jaki ma wpływ na stwierdzenie i odniesienie się do zarzutów ............. :D

 

Większość, jak nie wszyscy, a już na pewno szeroko rozumiana branża motoryzacyjna słyszała o aferze z silnikami Diesla produkcji koncernu Volkswagena. Na wpadkę koncernu Volkswagena postanowili zareagować prawnicy. Pojawił się pomysł, żeby złożyć pozew zbiorowy przeciwko koncernowi. Jednym z działań przygotowawczych jest wysłanie petycji, do wielu podmiotów zajmujących się badaniami technicznymi pojazdów w Polsce, w tym do PISKP. Jaka była treść petycji i czy żądania w niej zawarte mają odniesienie do działalności SKP – odpowiedź w artykule.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuję odpisać w takiej formie:

 

... w odpowiedzi na postawione pytania informuje:

 

1. W naszych stacjach kontroli pojazdów nie wystąpiły przypadki stwierdzenia przez diagnostów zainstalowania oprogramowania zaniżającego poziom emisji spalin.

2. W naszych stacjach kontroli pojazdów nie wystąpiły przypadki orzekania przez diagnostów negatywnego wyniku badań w związku z przekroczeniem wartości zadymienia spalin w odniesieniu do pojazdów „Grupy Volkswagena” wyprodukowanych w latach 2009-2015.

3. Podczas wykonywania pomiary zadymienia spalin zgodnie z Dz. U. z 2015r., poz 776, nie jest możliwe stwierdzenie, że w pojeździe zostało zainstalowane oprogramowanie zaniżające poziom emisji NOx.

 

Co wy na to?

 

 

 

Z poważaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuję odpisać w takiej formie:

 

... w odpowiedzi na postawione pytania informuje:

 

1. W naszych stacjach kontroli pojazdów nie wystąpiły przypadki stwierdzenia przez diagnostów zainstalowania oprogramowania zaniżającego poziom emisji spalin.

2. W naszych stacjach kontroli pojazdów nie wystąpiły przypadki orzekania przez diagnostów negatywnego wyniku badań w związku z przekroczeniem wartości zadymienia spalin w odniesieniu do pojazdów „Grupy Volkswagena” wyprodukowanych w latach 2009-2015.

3. Podczas wykonywania pomiary zadymienia spalin zgodnie z Dz. U. z 2015r., poz 776, nie jest możliwe stwierdzenie, że w pojeździe zostało zainstalowane oprogramowanie zaniżające poziom emisji NOx.

 

Co wy na to?

 

 

 

Z poważaniem

 

Tylko dokładnie sprawdź punkt 2, bo być może któryś diagnosta taki wynik wystawił.

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W naszych stacjach kontroli pojazdów nie wystąpiły przypadki stwierdzenia przez diagnostów zainstalowania oprogramowania zaniżającego poziom emisji spalin.

Między wierszami można wyczytać że wasze stacje mają sprzęt do wykrywania oprogramowania zaniżającego poziom emisji spalin , mimo tego diagności nie wykryli przypadków zainstalowania .

Poszedłbym w kierunku dz.u 40 i wykazania że stacje nie mają i nie muszą mieć takiego oprzyrządowania, i nie są wstanie wykryć manipulacji .

 

[ Dodano: 02-01-2016, 15:07 ]

Tylko dokładnie sprawdź punkt 2, bo być może któryś diagnosta taki wynik wystawił.

Wezwać do uzupełnienia jakie marki wchodzą do "Grupy Volkswagen" . :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wezwać do uzupełnienia jakie marki wchodzą do "Grupy Volkswagen" . :x

 

Wezwać starostwo do uzupełnienia numerów VIN lub numerów rejestracyjnych. Dopiero wtedy można poszukać w rejestrze jaki był wynik badania. Proste :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wezwać starostwo do uzupełnienia numerów VIN

i zaznaczyć że termin7 dni jest za krótki. Da się pod to podpiąć KPA i min 30 dni ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i zaznaczyć że termin7 dni jest za krótki

 

Niekoniecznie za krótki. Jak podadzą numery VIN to się poszuka w rejestrze. Jak nie podadzą - pismo pozostanie bez odpowiedzi :P:P:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. W naszych stacjach kontroli pojazdów nie wystąpiły przypadki stwierdzenia przez diagnostów zainstalowania oprogramowania zaniżającego poziom emisji spalin.

,ponieważ w warunkach SKP jest to niemożliwe,o czym Państwo dobrze wiedzą.

3. Podczas wykonywania pomiary zadymienia spalin zgodnie z Dz. U. z 2015r., poz 776, nie jest możliwe stwierdzenie, że w pojeździe zostało zainstalowane oprogramowanie zaniżające poziom emisji NOx.

,ponieważ parametr NOx nie jest sprawdzany nawet w silnikach niskoprężnych o czym Państwo też dobrze wiedzą lub powinni wiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.