Skocz do zawartości

Mercedes vario 814d zarejestrowany na 3.5t, problem


wojtekkrk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Kilka dni temu stałem się posiadaczem w/w pojazdu pojazd przyjechał do Polski niecały rok temu a właściciel zarejestrował pojazd na 3.5t, uprzednio prawdopodobnie w sposób mi nie działa końca znany zmienił w Niemczech dmc pojazdu (obnizyl) generalnie nie wiem jak to wygląda, ale ostatecznie pojazd który zakupiłem był zarejestrowany w Polsce z twardym dowodem przeglądem itd. Przed zakupem sprawdziłem tabliczkę dmc pojazdu 3495 nacisk 1 os 1600 2os 3200 coś takiego możliwe że pomyliłem się o parę kg, pojazd zakupiłem. Przy próbie rejestracji u siebie (okolice krakiwa) musiałem zrobić dodatkowe badanie bo pani nie spodobało się że pojazd zarejestrowany jest jako daimlerchrysler AG 814d oraz że nie ma masy zestawu, ok zrobiłem badanie, diagnoste w uwagach wpisał poprawna nazwę oraz ustalił masę zestawu i spisał masy z tabliczki, i tu zaczął się problem... W starostwie okazało się że samochodu nie da się zarejestrowac! Dlaczego? Bo w dowodzie jest dop nacisk osi 52kN (pisze z glowy) a na tabliczce 3200kg i zonk. Chcą potwierdzenia od producenta tych nacisków... Tylko że tak, samochód jest z obniżonym dmc a producent prawdopodobnie wystawi dane fabryczne z 7.5dmc i sprawa jest patowa. Więc myślałem że jak się kupuje w polsce samochód już zarejestrowany z twardym dowodem nie spodziewałem się takiej rzeczy, niestety... Co poradzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 70
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • wojtekkrk

    28

  • Grzegorz Łódź

    16

  • blakop

    13

  • bartekacprzak

    3

Najlepiej by było pismo od producenta/przedstawiciela.

Pytanie jak długo ten pojazd jest zarejestrowany w Polsce, czy często zmieniał właścicieli i czy można dotrzeć do 1 badania? To może być zwykła pomyłka w DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd był zarejestrowany Polsce w październiku 2015 i ja od tego pana zakupiłem pojazd, więc tylko jedno badanie samochód przechodził przed pierwszą rejestracja. Podejrzewam że producent wystawi pismo, ale z danymi fabrycznymi czyli dmc 7.5t echh bo problem polega na tym że w dowodzie zamiast dop. Nacisku tj 32kn dla samochodu 3.5T, jest nacisk fabryczny 54kN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja rada-najpierw postarać się o dokumenty żródłowe tego pojazdu,potem odnaleźć stację gdzie było wykonane to badanie (przed pierwszą rej w kraju), lub może są ksera tego badania (np.poprzedni właściciel....)Moim zdaniem gdzieś jest błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaraj się o ksero tzw. "briefu" (niemiecki dowód rejestracyjny) i wrzuć skan na forum. Może będziemy mogli coś podpowiedzieć.

Ksero - jeśli nie ma go poprzedni właściciel - powinieneś uzyskać (na pisemny wniosek) z poprzedniego WK gdzie pojazd był zarejestrowany. Opisz w jakim celu to potrzebujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yhy, czyli brief nie wędruje z pojazdem wraz z miejscem rejestracji? W takim razie będę musiał zrobić sobie wycieczkę z Krk do Wrocławia. Powiedzmy że mam brief w ręku i dop nacisk jest 52kN, i co wtedy skoro tabliczka pokazuje 32kN (pisze z głowy) zmiana tabliczki, a może w brief jest 32... Więc jeżeli ja mógłbym to wyciągnąć i sprawdzić, to dlaczego WK gdzie chce zarejestrować pojazd, nie może tego stwierdzić? Na podstawie głupiego faksu z Wrocławi (hipotetycznie) nie rozumiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli brief nie wędruje z pojazdem wraz z miejscem rejestracji?

 

Nie.

Nie gdybaj co może być, bo możliwości jest zbyt wiele i będziesz miał tylko mętlik w głowie.

Ale jeśli cokolwiek chcesz zacząć wyjaśniać to od tego musisz zacząć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jeżeli ja mógłbym to wyciągnąć i sprawdzić, to dlaczego WK gdzie chce zarejestrować pojazd, nie może tego stwierdzić? Na podstawie głupiego faksu z Wrocławi (hipotetycznie) nie rozumiem

Uważam że WK dopatrzył się gdzieś błędu w dokumentach przez Ciebie dostarczonych do rejestracji. Może na fakturze(umowie) miałeś Mercedes a w DR widniał Daimler i od tego się wszystko się zaczęło. Zrobiłeś ustalenie danych, diagnosta wpisał co widzi i wtedy pojawił się problem z naciskiem. Kupił byś Cieniasa i taką samą miał byś ładowność bez kombinowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w starostwie już maja skan/fax briefu pojazdu, a pani w okienku stwierdziła jedynie ze jest on "pokreślony" i do niczego sie nie przyda, więc ja sie pytam na jakiej podstawie do ciężkiej ch... to auta w ogóle zostało zarejestrowane w Złotoryi ? !

 

owszem jest błąd w papierach, i pewnie rózne inne szachrajstwa (mówie o pierwszej rejestracji), ale dlaczego ma mnie to interesować ? ja kupiłem samochód zarejestrowany w PL przez polskie ustawodawstwo i dla mnie to było pewna gwarancją, i teraz mam odpowiadać za czyjeś błędy?

 

owszem moim niedopatrzeniem było nie sprawdzenie zgodności dop nacisku w dowodzie i tabliczce, no ale umówmy chyba nie jestem pierwszy który tego nie zrobił...

 

generalnie starostwo wymaga odemnie dokumentu z fabryki MB (nie salonu MB) odnośnie pojazdu tj. DMC naciski itd., jak wygląda sprawa załątwienia czegoś takiego?

 

zdaje sobie sprawe ze MB wystawi dokument na 7,5t, w związku z tym jest mozliwość zamówienia u producenta tabliczki na 7,5t oryginalnej ?

juz trudno zarejestruje o ile sie da na 7.5t, bo co zrobie, zezłomuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś auto z wada prawną w takim razie.

 

Chcesz to składaj wniosek i się odwołuj. Masz prawo. Ba - może nawet wygrasz i kogoś tam w starostwie pociągną za to do odpowiedzialności. Pytanie tylko, czy masz na to czas i siłę 8)

 

Wystąp przez dowolny salon w Polsce o pismo do Mercedes-Benz Polska, żeby odpowiedni papier wystawili i najlepiej od razu nową TZ do tego i będzie grało.

 

A swoją drogą - widziałeś skan tego briefu? Może po prostu faks jest nieczytelny, a nie sam dokument źródłowy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz trudno zarejestruje o ile sie da na 7.5t, bo co zrobie, zezłomuje...

 

Jak zarejestrujesz na 7,5 T to będziesz jeszcze musiał zamontować tachograf żeby tym jeździć.

A kosztuje to trochę grosza .

 

Dodatkowo "ViatoLL" na drogach , prawo jazdy na ciężarowy ...itp. ???

 

Dobrze przemyśl czy Ci się to opłaca ???

 

Prześlij mi VIN na priv jeśli możesz nr nadwodzia - jeśli możesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie widziałem tego dokumentu, z resztą co by zmieniło gdybym coś tam wypatrzyl, skoro starostwo mówi że jest jakiś "pokreslony" jak to Pani stwierdziła, to choćbym zobaczył tam cuda na kiju to oni i tak nie nic nie zobaczą jak nie chcą.

 

Nie mam ani nerwów ani czasu żeby się odwoływać dochodzić swoich racji... Nie sądzę abym coś ugral..

 

Wybiorę się do salonu MB w Krakowie będę się starał uzyskać dokumentację /homologacje fabryczna i oryginalna tabliczkę znamionowa.

 

Wie ktoś może jak wygląda taka procedura, jakie koszta, jaki czas oczekiwania?

 

Myślę że na tej podstawie WK powinien już zarejestrować pojazd na te 7.5t tak jak wyszedł z fabryki

 

Swoją drogą czy ma ktoś dane dotyczące czy ten pojazd może ciągnąć przyczepę i jaka? MB vario 814d 2001r podwójna kabina numeru homo nie mam bo skąd, chyba że jest gdzieś nabity?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To vario to pomarańczowa DOKA wywrotka co wisiała na allegro ze Złotoryi ?

Napisałem PW zadzwoń do mnie, postaram się wyjaśnić parę kwestii.

Swoje Vario rejestrowałem ponad 3 tygodnie, ale się udało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem to ta pomarańczowa doka ze zlotoryi. Na tabliczce chybaa nie ma homo. Ciężko powiedzieć bo jestem w pracy teraz... Auta miało obniżone zapewne dmc w Niemczech więc tabliczkę wymienili na 3.5t...

 

Zajmuje się wycinka drzew i samochód ma wozić głównie zrebek, czasem drewno z wycinki, oczywiście wolałbym żeby był na 3.5t ale na chwilę obecną jestem trochę przyparty do ściany i nie mam wielkiego wyboru.

 

Auto ma fabryczne tacho, vin podeślę wieczorem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To vario to pomarańczowa DOKA wywrotka co wisiałą na allegro ze Złotoryi ?

.....

........ ponad 3 tygodnie.

 

 

jak to pięknie brzmi :

 

"Przygotowany do rejestracji na kategorie B" :x:mrgreen:

 

Nie żebym się z kogoś śmiał , ale dla przestrogi niech innni dokładnie sprawdzają co kupują .

 

[ Dodano: 04-03-2016, 16:54 ]

, vin podeślę wieczorem

 

OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na chwilę obecną jestem trochę przyparty do ściany i nie mam wielkiego wyboru.

To znaczy co ? musisz to jak najszybciej zarejestrować ?

 

Jeśli ma ważny przegląd rej . , ubezpieczenie , to możesz tym pojeździć trochę do wyjaśnienia sprawy. Nikt ci za to głowy nie urwie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie muszę jak najszybciej zarejestrować, mam pozwolenie czasowe i blachy, natomiast jest tydzień od czasu jak zakupiłem pojazd i muszę wiedzieć na czym stoję, sprzedający wie o tym problemie, natomiast ja muszę wiedzie czy da się z tym fantem coś zrobić czy po prostu "dogadać" się że sprzedającym żeby odkupił samochód, choć zdaje sobie sprawę że może być to trudne i musiało by się pewnie oprzeć o drogę sądową...

 

A w starostwie generalnie oni nie mają nic już do powiedzenia, i żadnych e tłumaczen nie przyjmują do świadomości, czekają na świadectw home. Od producenta nic innego ich nie interesuje, więc możliwości się wyczerpaly

Echh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słownie przy okienku, czy odpowiedź na piśmie coś zmienia? Ja nie mam pojęcia, z drugiej strony też niechce iść na wojnę z WK bo pewnie bym ją przegrał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzieć łatwo, ale napisać już niekoniecznie. Jak WK chce to niech sam wyjaśnia z producentem, bo nie mają żadnej podstawy tego od Ciebie żądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i podstawy nie mają aby tego zadać, równie dobrze nie mają podstawy aby zarejestrować pojazd bo jest niezgodność nacisków na TZ z dowodem, wiec...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo jest niezgodność nacisków na TZ z dowodem, wiec...

Więc trzeba to wyjaśnić skąd ta niezgodność się wzięła....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie u no tak tylko jak dojść do tego skąd się wzięła niezgodność, tzn. Jak fizycznie do tego dojść? Tylko starostwo chyba ma odpowiednie predyspozycje aby do tego dojść, pytanie czy chce, bo prawdopodobnie gdyby doszło to trza by jakiegoś urzędnika zwolnic..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.