Skocz do zawartości
zenon 100

wymiana silnika

Rekomendowane odpowiedzi

zenon 100

Witam.

Czy wymiana silnika w samochodzie osobowym na większą pojemność zasilane obydwa benzyną skutkuje badaniem technicznym o zmianach konstrukcyjnych czy innym badaniem.

Prosze o podpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Badanie z opisem zmian.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501

"...§ 3. 1. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 11 ustawy:

...

5) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym..." Dz.U.776 z 2015.

Jak widać z powyższego musisz wykonać dodatkowe badanie techniczne po zmianach konstrukcyjnych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO
na większą pojemność zasilane obydwa benzyną

Oświadczenie producenta , czy do danego typu/modelu był montowany taki silnik - o hamulcach i reszcie nie wspomnę - pogonić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mirek.g

Oświadczenie producenta , czy do danego typu/modelu był montowany taki silnik - o hamulcach i reszcie nie wspomnę - pogonić

 

Popieram w całej rozciągłości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Oświadczenie producenta , czy do danego typu/modelu był montowany taki silnik - o hamulcach i reszcie nie wspomnę - pogonić

A jeżeli nie był montowany, to co, który paragraf tego wymaga? Natomiast, jak cała reszta jest wykonana na podstawie konkretnego projektu i potwierdzona stosowną opinią rzeczoznawcy to dlaczego pogonić? Trzeba do sprawy podejść indywidualnie, nie znamy szczegółów, a tylko lakoniczne pytanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO
A jeżeli nie był montowany, to co, który paragraf tego wymaga

Homologacja :shock:

jak cała reszta jest wykonana na podstawie konkretnego projektu i potwierdzona stosowną opinią rzeczoznawcy

Kolego jak znajdziesz rzeczoznawcę który klepnie wyliczenia na skuteczność hakowania, statyczne i dynamiczne obciążenia -to napisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Oświadczenie producenta , czy do danego typu/modelu był montowany taki silnik

 

Podstawę prawną poproszę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mirek.g
Podstawę prawną poproszę.

 

Podaj podstawę ,że można na większą moc .Z wymianą silnika to jest nadinterpretacja ,że zmieniają na inne paliwo , moc. Ustawodawca wg mnie miał na myśli wymianę po np. awarii na taki sam bez procedury z numerami silnika traktując jako część wymienną i słusznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Homologacja :shock:

A co homologacja ma wspólnego z moją wizją zmian?

Kolego jak znajdziesz rzeczoznawcę

Tak naprawdę to nie rzeczoznawca robi projekt (wyliczenia), tylko potwierdza wykonanie tego projektu. Natomiast mam kolegę :D - rzeczoznawcę, który jest w stanie to zrobić samodzielnie.

 

[ Dodano: 17-05-2016, 12:04 ]

Ustawodawca wg mnie miał na myśli

My nie wiemy co miał na myśli tylko co jest zapisane, prawo nie zabrania takiej zmiany konstrukcyjnej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Co do podstaw prawnych zacytuję tu blakopa

 

Łopatologicznie - jak Ci jakieś diagnosta zgodzi się to podbić, to możesz. A jak nie to nie :)

 

Na temat zakładania do pojazdów elementów i podzespołów z innych pojazdów w konfiguracji, która NIGDY dla danego auta nie była homologowana (ze szczególnym uwzględnieniem wymiany silnika) zapisano tu gigabajty informacji. Poszukaj sobie. Wszystko jednak i tak sprowadza się do mojego pierwszego zdania

 

[ Dodano: 17-05-2016, 14:54 ]

Podstawę prawną poproszę.

Przepisy o rejestracji nie zabraniają takich zmian - i Michał dobrze o tym wie - problem w tym iż trzeba znaleźć diagnostę który wyda pozytywny wynik dla takiego pojazdu - jeśli znajdzie się odważny który łyknie to na swoje plecy - to dla WK nie ma problemu - to diagnosta stwierdził - nie MY -smród pozostaje przy diagnoście - przez 25 lat pracy żaden nie przeszedł pozytywnie takiej przeróbki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Podaj podstawę ,że można na większą moc

 

Nie ma podstawy, że nie można.

 

Z wymianą silnika to jest nadinterpretacja ,że zmieniają na inne paliwo , moc.

 

Nadinterpretacja czego? Taka zmiana nie jest zabroniona.

 

przez 25 lat pracy żaden nie przeszedł pozytywnie takiej przeróbki

 

Ale otrzymywali N czy nie wykonałeś badania?

 

[ Dodano: 17-05-2016, 15:02 ]

Przepisy o rejestracji nie zabraniają takich zmian

 

O warunkach technicznych i badaniach - też nie :x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO
Przepisy o rejestracji nie zabraniają takich zmian

Ale u Was jest to czarno na białym - a u mas - jest taka możliwość :D -można ale odpowiedzialność spada na diagnostę - mimo posiadania opinii w razie W to on beknie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

A może kolega napisze konkretnie - jaki silnik do jakiego auta włożył?

 

Może np. jakieś doładowane 3.0l do malucha? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz

IVVO, dziwię Ci się trochę. W innym temacie piszesz, że nie widzisz problemu w zmniejszeniu mocy motocykla, żeby mieścił się w kat. A2 PJ, choć taką zmianę można zlikwidować w jeden dzień, a z wymianą silnika na większy robisz problem. Wszystko jest dopuszczalne, o ile taka zmiana idzie w parze z wymianą innych elementów, które odpowiadają za bezpieczeństwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO
że nie widzisz problemu w zmniejszeniu mocy motocykla

Z tym nie ma problemy - w dól - to akurat dość częsty przypadek szczególnie w motorach - układy pojazdu mają powiedzmy zapas - oświadczenie producenta lub autoryzowanego serwisu marki - przy zwiększeniu mocy na przykład w Astrze 1,4 na 1,8 - to dwa różne pojazdy od zawieszenia przez układ hamulcowy i resztę - tył bębny na tarcze, zaciski, pompa ABS + pompa hamulcowa, tylna belka ..... to całkowicie inna bajka. Klient z takim pojazdem udał się do Opla - przebudowa nie przewidziana przez producenta przy danym nr VIN - taką otrzymał odpowiedz. Przy obniżeniu mocy w motorach żaden producent nie robi problemu jeśli jest to wykonane w serwisie danej marki /Suzuki/Yamaha/ Hyosung/Romet...... Do każdej przeróbki wystawione jest odpowiednie pismo z nr homologacyjnymi zastosowanych ograniczników, które dopinam do badania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz
Przy obniżeniu mocy w motorach żaden producent nie robi problemu jeśli jest to wykonane w serwisie danej marki /Suzuki/Yamaha/ Hyosung/Romet......
I taką modyfikację zmieniam w czasie od godziny do kilku godzin, w zależności od konstrukcji motocykla i rodzaju blokady, przywracając mu moc wyjściową. W razie W, to Ty potwierdziłeś zmianę, którą w żaden sposób nie jesteś w stanie zweryfikować zarówno na DBT, jak i później na kolejnych OBT. Więc to co piszesz to fikcja.
Klient z takim pojazdem udał się do Opla - przebudowa nie przewidziana przez producenta przy danym nr VIN - taką otrzymał odpowiedz.
A czego oczekiwałeś' date=' skoro VIN oznacza konkretny pojazd, [b']w konkretnej specyfikacji i z konkretną homologacją[/b]. Poza tym zmiany konstrukcyjne to generalnie zmiana homologacji na pojazd kompletny. Miałem kilka zmian silnika różnych pojazdów i zawsze pilnowałem, żeby przebudowa była kompletna tzn. zawieszenie, hamulce, przeniesienie napędu itp. Beemki z wymienionym tylko silnikiem z 1,6 na np. 3,0 odbijały się w ułamku sekundy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO
Więc to co piszesz to fikcja.

Oczywiście iż może to być fikcja - ale podparta konkretnymi papierami, dupochronem czy jak to jeszcze inaczej nazwać :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz

Dupochron dupochronem, ale wiesz jak to mówią "Kowal zawinił, cygana powiesili". Prokurator jak będzie chciał diagnostę za jelenia, to udowodni wszystko. Wide przykład kolegi forumowego i nieszczęsnej przyczepy co się jej dyszel na tomy rozdzielił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
krzysztofk89

Mam aktualnie podobny problem. Klient z jakąś starą hondą. Wymontował tylne siedzenia, wsadził coś kratkopodobnego, zamontował na to pasy bezpieczeństwa (wszystko na własną rękę), nie mówiąc o ospojlerowaniu rodem z lat 90-tych i najgorsze-włożył silnik prawie 300-konny. Był tylko przejazdem i oświadczył, że chce takowych zmian, także nawet nie widziałem dowodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No to wyślesz go do rzeczoznawcy, a potem dasz negatywa i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kowal
Był tylko przejazdem
czyli od stacji do stacji..................
chce takowych zmian
to niech sobie ma.........................ale bez twojego podpisu :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
krzysztofk89

No ja też tego nie widzę :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
soraj

temat  powraca.

 

Przyjechał klient corsą B, sinik wymieniony z 1.0 na 2.0 tez od opla, zmienione półosie itp.

 

Spora zmiana pojemności, czy ktoś słyszał, że jest dopuszczalna zmiana pojemnosci i mocy do 30% od oryginału ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.