Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

krzych

Wpis Bus100 w DR

Polecane posty

krzych

Wybaczcie długi wywód, ale po przeczytaniu wątków dot. busa100 mam już niezły mętlik w głowie. Jeśli przyjeżdża autobus i wnioskuje o DBT na 100, to sprawa jest jasna. Jasne jest tym bardziej, jeśli nie ma wpisu BUS100 w DR (swoją drogą - po kiego grzyba takie wpisy się wogóle zamieszcza skorobadanie ma termin ważności pół roku?). Jeśli OBT przejdzie P, a DBT N, to wystawiłbym 2 niezależne zaświadczenia – takie moje zdanie. Ale nie o tym chciałem...

Zdania na forum są bardzo podzielone co do sytuacji gdy jest wpis w DR (robić za każdym razem z opłatą/ robić, ale bez opłaty/osobno/razem z OBT). Co powiecie na przedstawione niżej opcje?

 

Klient przyjeżdża na OBT i ma wbite BUS100 do DR:

 

Jeżeli okresowe przejdzie pozytywnie, a:

 

- autobus nie spełnia warunków BUS100 – 2 opcje:

 

a) badanie specjalistyczne wykonujemy zawsze, kiedy jest wpis w DR i pobieramy opłatę 6.5, wystawiamy zaświadczenie zał. 6 z wynikiem „Nie spełnia...” ORAZ w rezultacie OBT z wynikiem N 0.2g. Następnie klient przyjeżdża z wymaganymi dokumentami itd. – wtedy ponowne sprawdzenie, kasujemy 2.10 (niezgodność to usterka?) i wynik P + adnotacja BUS100 w uwagach. Tylko co z zaświadczeniem do warunków dodatkowych? Należałoby kolejny raz wypełnić załącznik nr 6 z wynikiem „Spełnia...” i ponownie skasować klienta 6.5? Czyli reasumując: za pierwszym razem 1.5,6.5, a za drugim 0.2,2.10,6.5?

 

b) sprawdzamy w ramach okresowego jako, że jest wbite w DR bus100 - w rezultacie OBT z wynikiem N 0.2g. Nie wypisujemy zaświadczenia zał. 6, bez adnotacji bus100 w uwagach zaświadczenia z OBT. Następnie klient przyjeżdża z wymaganymi dokumentami itd. – wtedy ponowne sprawdzenie, kasujemy 2.10 (niezgodność to usterka?) i wynik P + adnotacja BUS100 w uwagach. Z tym, że klient nie dostaje zaświadczenia zał. 6? Czy wypełniamy zał. 6 za free?

 

- klient nie chce badania na BUS100 – 3 opcje:

 

a) badanie specjalistyczne wykonujemy zawsze, kiedy wpis w DR i pobieramy opłatę 6.5, wystawiamy zaświadczenie zał. 6 z wynikiem „Nie spełnia...” ORAZ w rezultacie OBT z wynikiem N 0.2g. Następnie klient udaje się do WK i wykreśla wpis BUS100 z DR – wtedy ponowne sprawdzenie, kasujemy 2.10 (niezgodność to usterka?) i wynik P za OBT.

 

b) sprawdzamy w ramach okresowego jako, że jest wbite w DR BUS100 - w rezultacie OBT z wynikiem N 0.2g. Nie wypisujemy zaświadczenia zał. 6, bez opłaty 6.5, bez adnotacji bus100 w uwagach zaświadczenia z OBT. Następnie klient udaje się do WK, wykreśla wpis BUS100 z DR wtedy ponowne sprawdzenie, kasujemy 2.10 (niezgodność to usterka?) i wynik P za OBT.

 

c) robimy OBT bez wpisu w uwagach zaświadczenia „BUS100” – kontrola na drodze weryfikuje, czy kierowca posiada ważne DBT (zrobił w innym terminie/na innej stacji), czy też nie – wg niektórych kolegów z forum – nie mają prawa, ale jednak żądają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
b) sprawdzamy w ramach okresowego jako, że jest wbite w DR BUS100 - w rezultacie OBT z wynikiem N 0.2g. Nie wypisujemy zaświadczenia zał. 6, bez opłaty 6.5, bez adnotacji bus100 w uwagach zaświadczenia z OBT. Następnie klient udaje się do WK, wykreśla wpis BUS100 z DR wtedy ponowne sprawdzenie, kasujemy 2.10 (niezgodność to usterka?) i wynik P za OBT.

Tylko tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

A że tak zapytam przewrotnie dlaczego mam patrzeć na BUS100 i robić inny zakres niż okresowe - w skład którego nie wchodzi BUS100? To tak w imieniu różnych interpretatorów ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

To na wpis gaz-lpg też mi nie patrz, bo mi się dozór skończył i kwitów nie mam, a mnie w sumie tylko okresowe interesuje 8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
To na wpis gaz-lpg też mi nie patrz,

Jak mi odpowiesz co z wpisem VAT robić to ja odpowiem na powyższe pytanie ::)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Sprawdzać wszelkie adnotacje ze stanem faktycznym. Tak uważam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz70
Sprawdzać wszelkie adnotacje ze stanem faktycznym.

Czyli badań pojazdów z wpisem VAT, nie można dokonywać na stacjach podstawowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Czyli badań pojazdów z wpisem VAT, nie można dokonywać na stacjach podstawowych.

 

A to niby dlaczego? Nie wykonuje się badania dodatkowego na VAT, ale sprawdza się warunki VAT w ramach okresowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
Nie wykonuje się badania dodatkowego na VAT, ale sprawdza się warunki VAT
czyli nie wykonujemy badania, ale sprawdzamy warunki z niego wynikające?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
czyli nie wykonujemy badania, ale sprawdzamy warunki z niego wynikające?

 

Dokładnie tak, bo nie ma absolutnie żadnej potrzeby powtarzać badania dodatkowego "okresowo" - ono już raz zostało wykonane i stosowny wpis jest w DR. A w ramach okresowego sprawdza się czy wpisy w DR odpowiadają stanowi faktycznemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Tylko takie podejście powinno wynikać z zapisów prawa, a nie z domysłów i logicznego myślenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz

adam1501, w projekcie zmian do PORD jest zapis o wykonaniu pewnych DBT każdorazowo przy okazji OBT. Chodzi m. in. o badanie VAT. Tyle tylko, że o ile mnie pamięć nie myli (nie zdążyłem wykuć 43 stron na blachę :evil: ) będzie ono zarezerwowane dla SKP TDT-u.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Nie weryfikowałem projektu zbyt dokładnie, bo to tylko projekt. Natomiast dziś nie ma takiego zapisu, a przydałby się, tak aby każdy rodzaj badania był określony jednoznacznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
A to niby dlaczego? Nie wykonuje się badania dodatkowego na VAT, ale sprawdza się warunki VAT w ramach okresowego.

 

SKP Podstawowa nie ma uprawnień a często i wiedzy ( bo nie musi ) na temat warunków VAT.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
sprawdzamy warunki z niego wynikające?

 

Dokładnie tak, bo nie ma absolutnie żadnej potrzeby powtarzać badania dodatkowego "okresowo" -

To jak napisałeś mam sprawdzać warunki, które dyktuje badania dodatkowe VAT to je de facto wykonuje.

Ale za pracę wykonaną taką samą jak pierwszy raz podczas badania dodatkowego VAT - choć wykonuję tą pracę ponownie to nie należy mi się wynagrodzenia?

 

Czyli jest to pewnego rodzaju reklamacja? :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
SKP Podstawowa nie ma uprawnień a często i wiedzy ( bo nie musi ) na temat warunków VAT.

 

Nie ma uprawnień do DBT-VAT, ale ma uprawnienia do OBT pojazdów z VAT, a wtedy warunki musi sprawdzić w ramach tego OBT.

 

Ale za pracę wykonaną taką samą jak pierwszy raz podczas badania dodatkowego VAT - choć wykonuję tą pracę ponownie to nie należy mi się wynagrodzenia?

 

Ja uważam, że nie, bo opłata obejmuje badania+czynności, a według mnie czynnościami są np. nabicie numeru czy wykonanie tabliczki. Jednak sprawa jest dyskusyjna i można również wybronić tezę, że można pobrać opłatę VAT (za sprawdzenie warunków), co nie jest równoznaczne z wykonaniem DBT-VAT.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
Nie ma uprawnień do DBT-VAT, ale ma uprawnienia do OBT pojazdów z VAT,
I właśnie zezwolenie na to (przyjętą praktykę) i działanie lobby PSKP mamy to co mamy.

 

Bo jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o ............................... badania techniczne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
I właśnie zezwolenie na to (przyjętą praktykę) i działanie lobby PSKP mamy to co mamy.

 

A co jest w tym złego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

Ano nic. Teraz kolej na badanie ciągników ..............................

Później na badanie samochodów osobowych u klienta itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Później na badanie samochodów osobowych u klienta itd.

 

I co? Źle by było? 8)

 

Zobacz jakie u nas wymagania dla samochodów do nauki jazdy i egzaminowania.

A w wielu krajach egzamin na prawko zdaje się na... własnym aucie!!

Nie do pomyślenia - co??

 

Może czasami trzeba przestawić mentalność?

Bo jak na razie widzę, że wielu kolegów wpadło w pewien paradoks myślowy. Z jednej strony obostrzenia, wymagania rozliczne warunki do spełnienia... a z drugiej wyraźny nacisk na przeniesienie odpowiedzialności na właściciela pojazdu...

 

Tak sobie myślę, że przy pełnej odpowiedzialności właściciela system obowiązkowych okresowych badań należałoby znieść, lub przynajmniej stanowczo ograniczyć i uprościć - na wzór USA.

 

A tu z jednej strony chciałoby się wolności i odpowiedzialności jak w USA, ale system badań, wymogi i biurokrację najchętniej byście widzieli rozbudowany do poziomu rodem z czasów gospodarki centralnie sterowanej i pełnej reglamentacji wszystkiego 8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
Z jednej strony obostrzenia, wymagania rozliczne warunki do spełnienia... a z drugiej wyraźny nacisk na przeniesienie odpowiedzialności na właściciela pojazdu...
A co w tym złego? Przykładowo właściciel autobusu 100 powinien wiedzieć jakie są wymagania dla jego pojazdu. I to on powinien ponieść odpowiedzialność za ich spełnienie. SKP ma je tylko zweryfikować w rzeczywistości i potwierdzić stosownym zaświadczeniem. Czy w/w właściciel musi znać przepisy odnośnie czasu pracy kierowcy, prowadzenia dokumentacji przewoźnika czy opłat związanych z działalnością? Musi. I zna, bo w przypadku kontroli doopę mu urwą. To dlaczego nie stosuje tego samego podejścia do warunków technicznych. Prowadzi specyficzną działalność, więc powinien wiedzieć na ten temat więcej niż kierowca zwykłej osobówki.
Tak sobie myślę' date=' że przy pełnej odpowiedzialności właściciela system obowiązkowych okresowych badań należałoby znieść, lub przynajmniej stanowczo ograniczyć i uprościć - na wzór USA.

 

A tu z jednej strony chciałoby się wolności i odpowiedzialności jak w USA, ale system badań, wymogi i biurokrację najchętniej byście widzieli rozbudowany do poziomu rodem z czasów gospodarki centralnie sterowanej i pełnej reglamentacji wszystkiego 8)[/quote']Tylko nie bierzesz pod uwagę różnic administracyjnych, kulturowych i mentalności pomiędzy krajami Europy a USA. Tam to dopiero odpowiedzialność właściciela pojazdu jest ogromna. A badania techniczne w każdym stanie wyglądają inaczej. My tylko chcemy, aby właściciel/użytkownik pojazdu brał odpowiedzialność za jego właściwe utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

No to jednak trochę tej mentalności chcemy przenieść. Ale skoro w zakresie obowiązków, to czemu i nie praw?

 

Czy w/w właściciel musi znać przepisy odnośnie czasu pracy kierowcy, prowadzenia dokumentacji przewoźnika czy opłat związanych z działalnością? Musi. I zna, bo w przypadku kontroli doopę mu urwą.

 

Ot i sama kwintesencja - bardzo dobry przykład podałeś. Czy znajomość tych praw podlega okresowym ocenom, badaiom?? Nie! Jest tylko kontrola (drogowa lub inna) i przy tej okazji wszystko wychodzi na jaw. Tak samo mogło by być z badaniami 8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jast
Tak samo mogło by być

Dobrze mówisz, ale tak nie jest bo Policji to "wisi".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecher

A nie jest czasem tak, .... iż od czwartego postu w tym temacie, nie ma nic na temat ? :-P

 

sorry .... ze dwa posty póżniej są na temat ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mietek

Mam szybkie pytanie odnośnie ważności zaświadczenia BUS 100. Jeżeli badanie okresowe już ma powiedzmy 2 miesiące temu, to z jakimi terminami wystawić dodatkowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.