wolf Napisano 7 Lipiec 2016 Share Napisano 7 Lipiec 2016 No po staremu, a co z zapisem: 2a. Pojazd, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy, powinien spełniać wymagania i warunki techniczne w zakresie dokonanych zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju pojazdu.”, ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Lipiec 2016 Share Napisano 7 Lipiec 2016 Chodzi o zakres dokonanych zmian! Czyżby pozbycie się z samochodu kraty/przegrody nie spełniało jakiegoś warunku technicznego??? Tu wręcz należy wyeliminować ten warunek-kratę aby z ciężarówki wyszedł osobowy. To jest całkiem po legalu operacja i ma się nijak do znowelizowanych przepisów. Czyli po staremu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 7 Lipiec 2016 Share Napisano 7 Lipiec 2016 To tyle. Cisza o zmianie z ciężarowego na osobowy. Czyli w tych przypadkach, najczęstszych przypadkach wszystko zostało po staremu. No przynajmniej dla mnie, ale zapraszam do dalszych rozważań i dyskusji. W zasadzie można się zastanowić, czy po staremu. Zmiana na osobowy zazwyczaj wiąże się ze zwiększeniem ilości miejsc w pojeździe ciężarowym, więc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 7 Lipiec 2016 Share Napisano 7 Lipiec 2016 Zmiana na osobowy zazwyczaj wiąże się ze zwiększeniem ilości miejsc w pojeździe ciężarowym, więc... będzie osobowym czyli ty nie ma tematu kwitów itp. poza kwitami od przedsiębiorcy przy zmianie rodzaju poj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Lipiec 2016 Share Napisano 7 Lipiec 2016 Ja uznam zmianę rodzaju pojazdu z ciężarowego na osobowy już po wyeliminowaniu tylko samej kraty/przegrody, więc... Więc jak dołożyli siedzeń/siedzenie to już w osobowym. Krata/przegroda oraz ładowność definiowała ciężarowy rodzaj, a nie liczba miejsc do siedzenia. Nie zapominając o ciężarówkach, które owej przegrody mieć nie musiały i nadal nie muszą, a w każdej chwili mogą podjechać na zmiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 9 Lipiec 2016 Share Napisano 9 Lipiec 2016 Ja uznam zmianę rodzaju pojazdu z ciężarowego na osobowy już po wyeliminowaniu tylko samej kraty/przegrody a kto powiedział, że osobowy nie może mieć przegrody? będzie osobowym czyli ty nie ma tematu kwitów W/g mnie sprawa nie jest tak prosta i trzeba by zasięgnąć opinii prawników. Tak czy siak u nas takich zmian (zwiększających ilość miejsc), na dzień dzisiejszy bez kwitów nie wykona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 9 Lipiec 2016 Share Napisano 9 Lipiec 2016 a kto powiedział, że osobowy nie może mieć przegrody? - ja nie-e!Dawno temu była mowa jak to ciężarowy wraz z cykaniem fotek się robi. A co później z tą przegrodą się dzieje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 10 Lipiec 2016 Share Napisano 10 Lipiec 2016 a kto powiedział, że osobowy nie może mieć przegrody? może mieć jak najbardziej........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 10 Lipiec 2016 Share Napisano 10 Lipiec 2016 kowal, a mógłbyś jeszcze powiedzieć kiedy ciężarowy staje się osobowym, no w którym momencie zmian/przebudowy? I jeszcze jedno mnie męczy. Bus blaszak z jednym rzędem siedzeń po zdemontowaniu przegrody może stać się osobowym trzymiejscowym?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 10 Lipiec 2016 Share Napisano 10 Lipiec 2016 kowal, a mógłbyś jeszcze powiedzieć kiedy ciężarowy staje się osobowym, po wykonaniu zmian konstrukcyjnych na skp - na kwicie ,ale nigdzie nie jest wykazane ,że musi demontować kratkę....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 12 Lipiec 2016 Share Napisano 12 Lipiec 2016 Więc również po dołożeniu miejsc do ciężarówki. A dołożenie miejsc to ... jak mówiłem temat nie jest prosty. U nas takiej zmiany się nie zrobi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 5 Październik 2016 Share Napisano 5 Październik 2016 Czyli panowie, robicie zmiany z ciężarowego 2 miejsca na osobowy 5 miejsc np. Reno Clio bez kwitów na mocowania siedzeń? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 5 Październik 2016 Share Napisano 5 Październik 2016 bez kwitów na mocowania siedzeń? Dalej mamy zapis o fabrycznych mocowaniach . Na te same auto mam homologacje na osobowy i na ciężarowy ,jeżeli nie mam pewności mogę zażądać opinii rzeczoznawcy. Określenie "bez kitów" jest za daleko posunięte. Badanie w PIMOT nie musi być robione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waga50 Napisano 5 Październik 2016 Share Napisano 5 Październik 2016 Robimy tak jak pisze DARIO64. [ Komentarz dodany przez: Jacdiag: 05-10-2016, 11:50 ] http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=222726#222726 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 5 Październik 2016 Share Napisano 5 Październik 2016 - Czyli jak? Tak krok po kroku bym poprosił zaczynając od pootwierania drzwi i drzwi/klapy bagażnika, a na kwitach kończąc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 5 Październik 2016 Share Napisano 5 Październik 2016 na kwitach kończąc Na kwitach się zaczyna i w zależności od auta (busy)szybko kończy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 5 Październik 2016 Share Napisano 5 Październik 2016 No dobrze. Ale nie o busy, a o Clio się rozchodzi. Czyli tak: - skąd się gwinty pod śruby od pasów i foteli oraz same śruby wzięły... - skąd się pasy bezpieczeństwa wzięły, skąd kanapa, skąd oparcia... - na co oświadczenia, faktury, kwity, papiery... - więcej pytań w przypadku Clio na razie brak. Dzięki za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 5 Październik 2016 Share Napisano 5 Październik 2016 o Clio się rozchodzi Na te zza płotu mam homologację ,a jeśli nie mam to będę miał pod warunkiem że była wydana . skąd się gwinty pod śruby od pasów i foteli Ktoś wspawał razem z podłogą - po pierwszym sygnale przyjąłem do wiadomości , po dwóch następnych doszedłem do wniosku że cwaniacy zaczęli kombinować . na co oświadczenia, faktury, kwity, papiery... No to się teraz zastanów . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 5 Październik 2016 Share Napisano 5 Październik 2016 Pisząc o kwitach miałem na myśli PIMOT na mocowania siedzeń (kanapy). Jeżeli będę miał pewność, że ten samochód wyszedł z fabryki już z tymi mocowaniami, to w świetle prawa mogę zrobić zmianę konstrukcyjną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 5 Październik 2016 Share Napisano 5 Październik 2016 Obawiam się, że tego nawet po szkoleniu w Choszcznie nie będziemy dokładnie wiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zywiec Napisano 18 Październik 2016 Share Napisano 18 Październik 2016 Witam Panowie ! Jak jest w końcu z tymi przepisami ? Mam sprintera w906 , przerobiłem na 9-osob. oryginalnie 3osobowy, jeżdżę po Podkarpaciu (stacji okręgowe) i nikt nic nie wie jak jest od 1lipca .... nie wiem co mam robić, gdzie jechać...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arekkos Napisano 18 Październik 2016 Share Napisano 18 Październik 2016 Firma zajmująca się montażem wystawia Ci dokument, że zamontowała siedzenia. Udajesz się do jednostki uprawnionej np PIMOT oni wystawiają dokumenty że siedzenia spełniają wymagania i potem na Stację Kontroli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zywiec Napisano 18 Październik 2016 Share Napisano 18 Październik 2016 Firma zajmująca się montażem wystawia Ci dokument, że zamontowała siedzenia. Udajesz się do jednostki uprawnionej np PIMOT oni wystawiają dokumenty że siedzenia spełniają wymagania i potem na Stację Kontroli Dokument mam z tej firmy co przerabiała auto, dzwoniłem do tego PIMOTU.... gość mi powiedzial ze przejedzie pan , my panu auto rozwalimy zęby zrobić testy na te siedzenia ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nick111 Napisano 18 Październik 2016 Share Napisano 18 Październik 2016 A czy te nowe przepisy odnośnie zmian konstrukcyjnych nie wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2017 roku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 18 Październik 2016 Share Napisano 18 Październik 2016 Ale o które dokładnie Ci chodzi? Bo część już weszło,a część od 1 stycznia 2017. [ Dodano: 18-10-2016, 18:53 ] Jak jest w końcu z tymi przepisami ? Ano tak: 7) po § 9a dodaje się § 9b–9e w brzmieniu: „§ 9b. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1) i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń, jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. dla pojazdów kategorii N1, części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów i spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ; z zastrzeżeniem § 9c. § 9c. W samochodzie ciężarowym (kategorii N1) o rodzaju nadwozia BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmniejszeniu liczby miejsc (bez zmiany położenia pozostawionych siedzeń), jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów. § 9d. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1) i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń powodującej zmianę rodzaju pojazdu na autobus, o którym mowa w przepisach o rejestracji pojazdu, jeżeli spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 lub 80 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.