Skocz do zawartości

Sprinter na autobus


vvitek

Rekomendowane odpowiedzi

No po staremu, a co z zapisem:

2a. Pojazd, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy, powinien spełniać wymagania i warunki techniczne w zakresie dokonanych zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju pojazdu.”, ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 170
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    24

  • sad_madman

    24

  • DARIO64

    21

  • Paprock

    15

Top Posters In This Topic

Posted Images

Chodzi o zakres dokonanych zmian!

Czyżby pozbycie się z samochodu kraty/przegrody nie spełniało jakiegoś warunku technicznego???

Tu wręcz należy wyeliminować ten warunek-kratę aby z ciężarówki wyszedł osobowy.

To jest całkiem po legalu operacja i ma się nijak do znowelizowanych przepisów. Czyli po staremu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To tyle. Cisza o zmianie z ciężarowego na osobowy. Czyli w tych przypadkach, najczęstszych przypadkach wszystko zostało po staremu.

No przynajmniej dla mnie, ale zapraszam do dalszych rozważań i dyskusji.

 

W zasadzie można się zastanowić, czy po staremu. Zmiana na osobowy zazwyczaj wiąże się ze zwiększeniem ilości miejsc w pojeździe ciężarowym, więc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana na osobowy zazwyczaj wiąże się ze zwiększeniem ilości miejsc w pojeździe ciężarowym, więc...
będzie osobowym czyli ty nie ma tematu kwitów itp. poza kwitami od przedsiębiorcy przy zmianie rodzaju poj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uznam zmianę rodzaju pojazdu z ciężarowego na osobowy już po wyeliminowaniu tylko samej kraty/przegrody, więc... Więc jak dołożyli siedzeń/siedzenie to już w osobowym.

Krata/przegroda oraz ładowność definiowała ciężarowy rodzaj, a nie liczba miejsc do siedzenia.

Nie zapominając o ciężarówkach, które owej przegrody mieć nie musiały i nadal nie muszą, a w każdej chwili mogą podjechać na zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uznam zmianę rodzaju pojazdu z ciężarowego na osobowy już po wyeliminowaniu tylko samej kraty/przegrody

 

a kto powiedział, że osobowy nie może mieć przegrody?

 

będzie osobowym czyli ty nie ma tematu kwitów

 

W/g mnie sprawa nie jest tak prosta i trzeba by zasięgnąć opinii prawników. Tak czy siak u nas takich zmian (zwiększających ilość miejsc), na dzień dzisiejszy bez kwitów nie wykona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kto powiedział, że osobowy nie może mieć przegrody?
- ja nie-e!

Dawno temu była mowa jak to ciężarowy wraz z cykaniem fotek się robi. A co później z tą przegrodą się dzieje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kowal, a mógłbyś jeszcze powiedzieć kiedy ciężarowy staje się osobowym, no w którym momencie zmian/przebudowy?

I jeszcze jedno mnie męczy. Bus blaszak z jednym rzędem siedzeń po zdemontowaniu przegrody może stać się osobowym trzymiejscowym??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kowal, a mógłbyś jeszcze powiedzieć kiedy ciężarowy staje się osobowym,
po wykonaniu zmian konstrukcyjnych na skp - na kwicie ,ale nigdzie nie jest wykazane ,że musi demontować kratkę.......
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc również po dołożeniu miejsc do ciężarówki. A dołożenie miejsc to ... jak mówiłem temat nie jest prosty. U nas takiej zmiany się nie zrobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...
bez kwitów na mocowania siedzeń?

Dalej mamy zapis o fabrycznych mocowaniach . Na te same auto mam homologacje na osobowy i na ciężarowy ,jeżeli nie mam pewności mogę zażądać opinii rzeczoznawcy. Określenie "bez kitów" jest za daleko posunięte. Badanie w PIMOT nie musi być robione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze. Ale nie o busy, a o Clio się rozchodzi.

Czyli tak:

- skąd się gwinty pod śruby od pasów i foteli oraz same śruby wzięły...

- skąd się pasy bezpieczeństwa wzięły, skąd kanapa, skąd oparcia...

- na co oświadczenia, faktury, kwity, papiery...

- więcej pytań w przypadku Clio na razie brak.

Dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o Clio się rozchodzi

Na te zza płotu mam homologację ,a jeśli nie mam to będę miał pod warunkiem że była wydana . :lol:

skąd się gwinty pod śruby od pasów i foteli

Ktoś wspawał razem z podłogą - po pierwszym sygnale przyjąłem do wiadomości , po dwóch następnych doszedłem do wniosku że cwaniacy zaczęli kombinować .

na co oświadczenia, faktury, kwity, papiery...

No to się teraz zastanów .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc o kwitach miałem na myśli PIMOT na mocowania siedzeń (kanapy). Jeżeli będę miał pewność, że ten samochód wyszedł z fabryki już z tymi mocowaniami, to w świetle prawa mogę zrobić zmianę konstrukcyjną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam Panowie ! Jak jest w końcu z tymi przepisami ? Mam sprintera w906 , przerobiłem na 9-osob. oryginalnie 3osobowy, jeżdżę po Podkarpaciu (stacji okręgowe) i nikt nic nie wie jak jest od 1lipca .... nie wiem co mam robić, gdzie jechać......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firma zajmująca się montażem wystawia Ci dokument, że zamontowała siedzenia. Udajesz się do jednostki uprawnionej np PIMOT oni wystawiają dokumenty że siedzenia spełniają wymagania i potem na Stację Kontroli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firma zajmująca się montażem wystawia Ci dokument, że zamontowała siedzenia. Udajesz się do jednostki uprawnionej np PIMOT oni wystawiają dokumenty że siedzenia spełniają wymagania i potem na Stację Kontroli

 

Dokument mam z tej firmy co przerabiała auto, dzwoniłem do tego PIMOTU.... gość mi powiedzial ze przejedzie pan , my panu auto rozwalimy zęby zrobić testy na te siedzenia ... :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale o które dokładnie Ci chodzi? Bo część już weszło,a część od 1 stycznia 2017.

 

[ Dodano: 18-10-2016, 18:53 ]

Jak jest w końcu z tymi przepisami ?

Ano tak:

 

7) po § 9a dodaje się § 9b–9e w brzmieniu:

„§ 9b. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1)

i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2) o nadwoziu

rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń, jeżeli pojazd spełnia

wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. dla pojazdów kategorii N1, części A załącznika II do

dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji

pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych

do tych pojazdów i spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia

pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 EKG

ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające

wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ; z zastrzeżeniem § 9c.

§ 9c. W samochodzie ciężarowym (kategorii N1) o rodzaju nadwozia BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne

polegające na zmniejszeniu liczby miejsc (bez zmiany położenia pozostawionych siedzeń), jeżeli pojazd

spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu

Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych

i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów.

§ 9d. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1)

i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2) o nadwoziu

rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń powodującej zmianę

rodzaju pojazdu na autobus, o którym mowa w przepisach o rejestracji pojazdu, jeżeli spełnione są wymagania techniczne

dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami

na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 lub 80 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną.

Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.