Skocz do zawartości

Sprinter na autobus


vvitek

Rekomendowane odpowiedzi

KU... teraz jeżdżę jak ten glupek , gdzie nie pytam nikt nic nie wie...... auto przerobione i nic z tego , siedzenia ze sprintera z pasami jak w osobówce.. wszystko zrobione tak jak powinno ... co robić dalej nie wiadomo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 170
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    24

  • sad_madman

    24

  • DARIO64

    21

  • Paprock

    15

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mnie się mocno wydaje że na chwilę obecną nie powinno być z tymi zmianami problemu. Osobiście wczoraj wykonałem zmiany polegające na zmianie ilości miejsc z trzech na sześć. W wydziale komunikacji nie było żadnych problemów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może coś więcej napiszesz-jaki rodzaj pojazdu,

Wg aktualnych przepisów z dyrektywy na dzień dzisiejszy to powinien być osobowy przy tej ilości miejsc , no chyba żeby się łapał pod specjalny .

czy były fabryczne punkty mocowania

Skoro PIMOT chce rwać ,to pewnie nie było .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się mocno wydaje że na chwilę obecną nie powinno być z tymi zmianami problemu. Osobiście wczoraj wykonałem zmiany polegające na zmianie ilości miejsc z trzech na sześć. W wydziale komunikacji nie było żadnych problemów :D

- bo w sumie co wydziałowi do tego? Wydział auta nie widzi, wydział dostaje tylko kwity. To po pierwsze. A po drugie, czy można szczegółowiej opisać przypadek podając chociażby rodzaj pojazdu i jego kategorię. No i w ogóle tak po kolei jak zostało to wykonane, przekonstruowane, opisane, zalegalizowane. Kto czego wymagał, jakie oświadczenia, faktury, zaświadczenia.

Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czeka Cię procedura taka jak powiedziano w PIMOcie

oczywiście że tak z PIMOtu otrzymujesz potwierdzenie, które pojazd spełnia wymagania czy par.9b czy par.9d jeżeli takie potwierdzenie dostarczysz na stacje to spokojnie diagnosta dokona DB.

 

[ Dodano: 18-10-2016, 19:35 ]

- bo w sumie co wydziałowi do tego?

ano to do tego że, każdy wydział dostał wzór takowego potwierdzenia jaki wystawia PIOT odnośnie tych dwóch paragrafów 9b,9d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie od 1 stycznia 2017

Nie ,rozbija się o to co pogrubione

§ 9b. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1)

i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2) o nadwoziu

rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń, jeżeli pojazd spełnia

wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. dla pojazdów kategorii N1, części A załącznika II do

dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji

pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych

do tych pojazdów i spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia

pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 EKG

ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające

wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ; z zastrzeżeniem § 9c.

 

Post ketiwa z cytatem dyrektywy

http://forum.osds.org.pl/viewtopic.php?p=9322&highlight=#9322

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest nadzieja ,że od 1 stycznia 2017r przepisy dopiero się przyjmą u niektórych.....

Kolejny dowód na to ,że im szybciej się zapisze do OSDS tym szybciej uzupełni się swoje braki wiedzy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ano to do tego że, każdy wydział dostał wzór takowego potwierdzenia jaki wystawia PIOT odnośnie tych dwóch paragrafów 9b,9d

 

Ale nie ma prawa tego wymagać, bo to dokument dla diagnosty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ,rozbija się o to co pogrubione
- rozbija i rozbija.

Zaraz ja się rozwalę. Jak to czytać, czy tylko w przypadku zmian konstrukcyjnych odnosić się do dyrektywy?

Pytam bo zdaje się jest kilka ciężarowych przeszklonych blaszaków najprawdopodobniej jako furgony w podrodzaju z dziewięcioma siedzeniami na pokładzie. Sam kiedyś dawniej o Citroena Jumpera tu pytałem i było OK na tamten czas, a jak jest/ma być teraz z samochodem ciężarowym dziewięcio osobowym??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest, jest. W Instrukcji Rejstracji stoi takie zdanie:

§ 15. Wpisy w dowodach rejestracyjnych dokonane na podstawie przepisów dotychczasowych zachowują swoją ważność

Ha! Weź teraz mądry bądź i zgadnij czego to zdanie dotyczy, czy aby na pewno przepisów z warunków technicznych, a może tylko tego o czym informuje samo zdanie, czyli uznawanego, honorowanego wystawienia dowodu rejestracyjnego przed zmianą przepisów, czyli po staremu.

Bo jakby w początku rozporządzenia jednego (w sprawie rejestracji) i drugiego (w sprawie dopuszczenia do ruchu) nie doczytałem „rozumie się rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia”.

Nie wiem, może lipnie czytałem. Ale spokoju mi to od lat nie daje. :x

No, ale po nitce do kłębka można jakoś dojść, mając na uwadze chociażby zaświadczenie z badania technicznego, że gdzieś tam na ścieżce rejestracji potykają się i warunki techniczne. Tylko, czy aby nie za bardzo wyboisty jest kierunek takiej interpretacji??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale kolego zywiec, o co w sumie chodzi?

W lipcu uciachali przepisami robienie busów z blaszaków i koniec.

Teraz taką przeróbke trzeba potwierdzać badaniami wykonywanymi przez dobrą zmianę.

Pozostaje pytanie co z takiego busika po badaniach zostaję. :x

Gdzieś DARIO64 wklejał poglądowe testy.

:hah:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I już ktoś kasę za to bierze .... słyszałem ze są jakieś gości z Warszawy , za pakiet dokumentów niezbędnych do rejestracji ( blaszak z 3os- na 9-os) chcą 4000zł :twisted:

 

To powinieneś się cieszyć. Jakby nie było to dużo mniej niż by wyszły koszty uzyskania zaświadczenia z uprawnionego podmiotu. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje pytanie co z takiego busika po badaniach zostaję.
no właśnie co -to chyba lepiej sprawdzić na manekinach a nie na ludziach ......bo wtedy to będzie już za późno i będą szukać winnego ,a jak chyba wiecie w tym systemie kto jest najbardziej winny....
wykonywanymi przez dobrą zmianę.
:ok:ok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I już ktoś kasę za to bierze .... słyszałem ze są jakieś gości z Warszawy , za pakiet dokumentów niezbędnych do rejestracji ( blaszak z 3os- na 9-os) chcą 4000zł :twisted:

 

To powinieneś się cieszyć. Jakby nie było to dużo mniej niż by wyszły koszty uzyskania zaświadczenia z uprawnionego podmiotu. :roll:

 

Z czego mam się cieszyć? z tego ze porobili przepisy -hu... wie jakie i nikt do końca nie wie jak to jest.... czy z tego ze ktoś , kto ma wujka czy kogoś z rodziny załatwia papiery w warszawie i zarabia na tym cztery kola ?

 

[ Dodano: 19-10-2016, 08:57 ]

Pozostaje pytanie co z takiego busika po badaniach zostaję.
no właśnie co -to chyba lepiej sprawdzić na manekinach a nie na ludziach ......bo wtedy to będzie już za późno i będą szukać winnego ,a jak chyba wiecie w tym systemie kto jest najbardziej winny....
wykonywanymi przez dobrą zmianę.
:ok:ok

 

A sens tego sprawdzenia .... przyjedzą pan K. na te badania , oni mu rozpier.... busa i mówią ze wszystko jest ok :!: ale bus można na złom wywalić..... i pan K. jeszcze musi zapłacić za to ze rozp... busa....nonsens :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.