zywiec Napisano 18 Październik 2016 Share Napisano 18 Październik 2016 KU... teraz jeżdżę jak ten glupek , gdzie nie pytam nikt nic nie wie...... auto przerobione i nic z tego , siedzenia ze sprintera z pasami jak w osobówce.. wszystko zrobione tak jak powinno ... co robić dalej nie wiadomo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 18 Październik 2016 Share Napisano 18 Październik 2016 A może coś więcej napiszesz-jaki rodzaj pojazdu,czy były fabryczne punkty mocowania.....itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zywiec Napisano 18 Październik 2016 Share Napisano 18 Październik 2016 A może coś więcej napiszesz-jaki rodzaj pojazdu,czy były fabryczne punkty mocowania.....itd. dostawcy do 3.5t 2010r maxi 316ngt , nie było fabrycznych mocowań.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nick111 Napisano 18 Październik 2016 Share Napisano 18 Październik 2016 Mnie się mocno wydaje że na chwilę obecną nie powinno być z tymi zmianami problemu. Osobiście wczoraj wykonałem zmiany polegające na zmianie ilości miejsc z trzech na sześć. W wydziale komunikacji nie było żadnych problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 18 Październik 2016 Share Napisano 18 Październik 2016 może coś więcej napiszesz-jaki rodzaj pojazdu, Wg aktualnych przepisów z dyrektywy na dzień dzisiejszy to powinien być osobowy przy tej ilości miejsc , no chyba żeby się łapał pod specjalny . czy były fabryczne punkty mocowania Skoro PIMOT chce rwać ,to pewnie nie było . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 18 Październik 2016 Share Napisano 18 Październik 2016 To według mnie czeka Cię procedura taka jak powiedziano w PIMOcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 18 Październik 2016 Share Napisano 18 Październik 2016 Mnie się mocno wydaje że na chwilę obecną nie powinno być z tymi zmianami problemu. Osobiście wczoraj wykonałem zmiany polegające na zmianie ilości miejsc z trzech na sześć. W wydziale komunikacji nie było żadnych problemów - bo w sumie co wydziałowi do tego? Wydział auta nie widzi, wydział dostaje tylko kwity. To po pierwsze. A po drugie, czy można szczegółowiej opisać przypadek podając chociażby rodzaj pojazdu i jego kategorię. No i w ogóle tak po kolei jak zostało to wykonane, przekonstruowane, opisane, zalegalizowane. Kto czego wymagał, jakie oświadczenia, faktury, zaświadczenia. Dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 18 Październik 2016 Share Napisano 18 Październik 2016 czeka Cię procedura taka jak powiedziano w PIMOcie oczywiście że tak z PIMOtu otrzymujesz potwierdzenie, które pojazd spełnia wymagania czy par.9b czy par.9d jeżeli takie potwierdzenie dostarczysz na stacje to spokojnie diagnosta dokona DB. [ Dodano: 18-10-2016, 19:35 ] - bo w sumie co wydziałowi do tego? ano to do tego że, każdy wydział dostał wzór takowego potwierdzenia jaki wystawia PIOT odnośnie tych dwóch paragrafów 9b,9d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 18 Październik 2016 Share Napisano 18 Październik 2016 dostawcy do 3.5t Czyli ciężarowy , po zmianie przepisów od 1 lipca nie może być ciężarowy przy 9 miejscach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 18 Październik 2016 Share Napisano 18 Październik 2016 po zmianie przepisów od 1 lipca A nie od 1 stycznia 2017 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 18 Październik 2016 Share Napisano 18 Październik 2016 A nie od 1 stycznia 2017 Nie ,rozbija się o to co pogrubione § 9b. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1)i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń, jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. dla pojazdów kategorii N1, części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów i spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ; z zastrzeżeniem § 9c. Post ketiwa z cytatem dyrektywy http://forum.osds.org.pl/viewtopic.php?p=9322&highlight=#9322 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 18 Październik 2016 Share Napisano 18 Październik 2016 To jest nadzieja ,że od 1 stycznia 2017r przepisy dopiero się przyjmą u niektórych..... Kolejny dowód na to ,że im szybciej się zapisze do OSDS tym szybciej uzupełni się swoje braki wiedzy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 18 Październik 2016 Share Napisano 18 Październik 2016 ano to do tego że, każdy wydział dostał wzór takowego potwierdzenia jaki wystawia PIOT odnośnie tych dwóch paragrafów 9b,9d Ale nie ma prawa tego wymagać, bo to dokument dla diagnosty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 18 Październik 2016 Share Napisano 18 Październik 2016 Nie ,rozbija się o to co pogrubione - rozbija i rozbija. Zaraz ja się rozwalę. Jak to czytać, czy tylko w przypadku zmian konstrukcyjnych odnosić się do dyrektywy? Pytam bo zdaje się jest kilka ciężarowych przeszklonych blaszaków najprawdopodobniej jako furgony w podrodzaju z dziewięcioma siedzeniami na pokładzie. Sam kiedyś dawniej o Citroena Jumpera tu pytałem i było OK na tamten czas, a jak jest/ma być teraz z samochodem ciężarowym dziewięcio osobowym?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 18 Październik 2016 Share Napisano 18 Październik 2016 było OK na tamten czas Ponoć gdzieś w jakimś rozporządzeniu jest napisane , że wpisy dokonane na podstawie wcześniejszych przepisów zachowują ważność . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 18 Październik 2016 Share Napisano 18 Październik 2016 No jest, jest. W Instrukcji Rejstracji stoi takie zdanie: § 15. Wpisy w dowodach rejestracyjnych dokonane na podstawie przepisów dotychczasowych zachowują swoją ważność Ha! Weź teraz mądry bądź i zgadnij czego to zdanie dotyczy, czy aby na pewno przepisów z warunków technicznych, a może tylko tego o czym informuje samo zdanie, czyli uznawanego, honorowanego wystawienia dowodu rejestracyjnego przed zmianą przepisów, czyli po staremu. Bo jakby w początku rozporządzenia jednego (w sprawie rejestracji) i drugiego (w sprawie dopuszczenia do ruchu) nie doczytałem „rozumie się rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia”. Nie wiem, może lipnie czytałem. Ale spokoju mi to od lat nie daje. No, ale po nitce do kłębka można jakoś dojść, mając na uwadze chociażby zaświadczenie z badania technicznego, że gdzieś tam na ścieżce rejestracji potykają się i warunki techniczne. Tylko, czy aby nie za bardzo wyboisty jest kierunek takiej interpretacji?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 18 Październik 2016 Share Napisano 18 Październik 2016 A ja nie rozumiem do końca autora pytania. Kiedy niby ta przeróbka była dokonana? Mówi, że auto śmiga, ale w DR żadnych zmian jeszcze nie dokonano? Jak to tak?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 18 Październik 2016 Share Napisano 18 Październik 2016 Mówi, że auto śmiga, Z tego co ja zrozumiałem ,to śmiga od stacji do stacji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zywiec Napisano 19 Październik 2016 Share Napisano 19 Październik 2016 I już ktoś kasę za to bierze .... słyszałem ze są jakieś gości z Warszawy , za pakiet dokumentów niezbędnych do rejestracji ( blaszak z 3os- na 9-os) chcą 4000zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 19 Październik 2016 Share Napisano 19 Październik 2016 to śmiga od stacji do stacji . ooooooo zobacz i nikt nie chce klepnąć - jakich to czasów doczekaliśmy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 19 Październik 2016 Share Napisano 19 Październik 2016 No ale kolego zywiec, o co w sumie chodzi? W lipcu uciachali przepisami robienie busów z blaszaków i koniec. Teraz taką przeróbke trzeba potwierdzać badaniami wykonywanymi przez dobrą zmianę. Pozostaje pytanie co z takiego busika po badaniach zostaję. Gdzieś DARIO64 wklejał poglądowe testy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 19 Październik 2016 Share Napisano 19 Październik 2016 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 19 Październik 2016 Share Napisano 19 Październik 2016 I już ktoś kasę za to bierze .... słyszałem ze są jakieś gości z Warszawy , za pakiet dokumentów niezbędnych do rejestracji ( blaszak z 3os- na 9-os) chcą 4000zł To powinieneś się cieszyć. Jakby nie było to dużo mniej niż by wyszły koszty uzyskania zaświadczenia z uprawnionego podmiotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 19 Październik 2016 Share Napisano 19 Październik 2016 Pozostaje pytanie co z takiego busika po badaniach zostaję. no właśnie co -to chyba lepiej sprawdzić na manekinach a nie na ludziach ......bo wtedy to będzie już za późno i będą szukać winnego ,a jak chyba wiecie w tym systemie kto jest najbardziej winny....wykonywanymi przez dobrą zmianę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zywiec Napisano 19 Październik 2016 Share Napisano 19 Październik 2016 I już ktoś kasę za to bierze .... słyszałem ze są jakieś gości z Warszawy , za pakiet dokumentów niezbędnych do rejestracji ( blaszak z 3os- na 9-os) chcą 4000zł To powinieneś się cieszyć. Jakby nie było to dużo mniej niż by wyszły koszty uzyskania zaświadczenia z uprawnionego podmiotu. Z czego mam się cieszyć? z tego ze porobili przepisy -hu... wie jakie i nikt do końca nie wie jak to jest.... czy z tego ze ktoś , kto ma wujka czy kogoś z rodziny załatwia papiery w warszawie i zarabia na tym cztery kola ? [ Dodano: 19-10-2016, 08:57 ] Pozostaje pytanie co z takiego busika po badaniach zostaję. no właśnie co -to chyba lepiej sprawdzić na manekinach a nie na ludziach ......bo wtedy to będzie już za późno i będą szukać winnego ,a jak chyba wiecie w tym systemie kto jest najbardziej winny....wykonywanymi przez dobrą zmianę. A sens tego sprawdzenia .... przyjedzą pan K. na te badania , oni mu rozpier.... busa i mówią ze wszystko jest ok ale bus można na złom wywalić..... i pan K. jeszcze musi zapłacić za to ze rozp... busa....nonsens Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.