Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

goldberg100

Samochód specjalny zimowe utrzymanie dróg

Polecane posty

goldberg100

Witam.

Na pierwszym badaniu mam samochód ciężarowy. Ze dowodu winiak ze jest to wywrotka.

Samochód przed zarejestrowaniem, przerobiony połóg z przodu zdemontowana paka założona

solarka.

Jak to zrobić, zmiany okresowe DIP, czy wysłać go do wydziału po pozwolenie czasowe wtedy zmiany, okresowe DIP. Czy zmiany mogę zrobić bez rejestracji w Polsce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
goldberg100

Chodzi mi oto czy mogę zrobić zmiany i okresowe przed jego rejestracją . Czy musi być najpierw zarejestrowany, czyli PC. Jest na to jakiś paragraf.

A nie czy ktoś kogoś oszukuje na podatkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Chodzi mi oto czy mogę zrobić zmiany i okresowe przed jego rejestracją .

Jeżeli posiada TR to tak, bo przy braku też możesz wykonać to badanie, ale wynik musi być N za identyfikację, a nie o to idzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
goldberg100

Czyli klienta wysłać po PC. Wtedy zmiany i okresowe, wynik P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30

Do tak dużych zmian przydało by się wziąć rzeczoznawcę. Masz wagę na stacji ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Swoją drogą naprawdę chory jest system badań w tym kraju, skoro od lat wiadomo, że masa własna pojazdu to jeden z newralgicznych elementów większości pojazdów użytkowych, a mimo to do dziś nie wprowadzono dla SKP obowiązku posiadana wagi :razz:

 

Dochodzi do tego, że blokadę antyalkoholową trzeba badać, ale podstawowego parametru, jakim jest masa pojazdu żaden Diagnosta w kraju nie jest w stanie sprawdzić...

 

Co jeszcze ciekawsze - wszystkim, łącznie z diagnostami jest z tym dobrze jakoś...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

A po projekcie, jak wejdzie to i reszta parametrów będzie nieważna :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Dlaczego nieważna? Rozwiń proszę.

 

Bo jak chodzi Ci o to, że za niezgodność możesz dać P, a nie N, to nie mów, że nieważna.

To, że możesz dać wynik P przy niezgodności nie oznacza wcale, że nie ma Cię interesować wychwycenie niezgodności. Wyniki wynikiem, tryb prostowania tych niezgodności swoją drogą, ale sama idea pozostaje bez zmian - SKP ma to wychwytywać. A jak nie wychwyci to w razie W... wiadomo :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Ponieważ wprowadzenie tego zapisu spowoduje, że stanie się to nieistotne, skoro wynik jest P. Dziś nikt nie panuje nad tym, gdzie wynik powinien być N, a diagnosta potwierdzający nieprawdę ukarany. To w momencie kiedy na wynik badania nie ma to już wpływu, to tym bardziej nikomu nie będzie się chciało tym zajmować. Dziś, jeszcze od czasu do czasu, wkurzony klient zmusi urząd do reakcji, w momencie braku jakiegokolwiek nacisku kto się będzie tym zajmował - już widzę te tłumy pracowników w magistracie, którzy skrupulatnie weryfikują informacje z CEPiku i dokonują stosownych rozliczeń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Mówiąc o sytuacji w razie "W" miałem na myśli, wypadek, inne zdarzenie drogowe, czy też inne zdarzenie powodujące zmianę sytuacji np. prawno-podatkowej właściciela, z której czerpie on (lub wręcz przeciwnie) określone korzyści.

 

Tu nadal od wyroku do wyroku będzie lament "jak mogło do tego dojść...

 

Ja myślę, że ten projekt jest fajny - nawet bardzo fajny. Już nikt nie będzie się tłumaczył "starałem się tego nie widzieć bo by mi klient uciekł, a szef naganę dał".

 

To właśnie przepis dla takich jak Ty Adamie. Teraz możesz wytknąć i wykazać WSZYSTKIE nieprawidłowości. Bo wynik i tak będzie P, klient zadowolony, Ty spełniony zawodowo, a reszta to nie Twoja sprawa. Prawda? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
To właśnie przepis dla takich jak Ty Adamie. Teraz możesz wytknąć i wykazać WSZYSTKIE nieprawidłowości. Bo wynik i tak będzie P, klient zadowolony, Ty spełniony zawodowo, a reszta to nie Twoja sprawa. Prawda? :)

Dokładnie, tylko żal tych "soczystych" które się do tej pory sypały, ponieważ potwierdza to, że nie warto być dobrym w tym zawodzie. No ale cóż, był czas przywyknąć :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
goldberg100
Do tak dużych zmian przydało by się wziąć rzeczoznawcę. Masz wagę na stacji ?

Wagę mam na stacji. Przerobiła to firma która tym się zajmuje, raczej rzeczoznawca był by zbędny.

Chodzi mi oto jak to zrobić literalnie po kolei, żeby nikt się nie przyczepił. Najpierw PC potem ZMK i OBT+DIP oczywiście z wynikiem P.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Chodzi mi oto jak to zrobić literalnie po kolei, żeby nikt się nie przyczepił.

Trzeba się skontaktować z właściwym magistratem. Jeden urząd uzna wszystko "na jednym" papierze, a drugi nie, i każe zrobić dwa oddzielne badania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
goldberg100

I tak bym robił dwa oddzielne badania, najpierw zmiany i potem OBT+DIP na 2 papierach

Chodzi mi o to czy mogę prawnie, to wykonać w taki sposób badania. PC, ZMK, OBT+DIP i dać P ?

A czy możemy łączyć badanie dodatkowe z OBT ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Jeżeli pojazd ma TR to można połączyć oba badania w jedno (OBT+DIP+ZK) - pod warunkiem, że urząd to przyjmie. Jeżeli pojazd nie posiada TR to musi klient wziąć PC i TTR, ponieważ BT po ZK jest badaniem dodatkowym i aby jego wynik był w tej materii pozytywny to tablice muszą być.

 

najpierw zmiany i potem OBT+DIP

Jeżeli już to odwrotnie, najpierw OBT+DIP, a następnie zmiany - tylko jest małe ale - pojazd już jest przebudowany, więc robiąc OBT+DIP bez ZK poświadczysz nieprawdę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
goldberg100
najpierw zmiany i potem OBT+DIP

A dlaczego odwrotnie może ktoś podpowie, jest gdzieś na to artykuł ?

Ma PC i tablice, data pierwszej rejestracji jest, i nie mogę zrobić najpierw ZK a potem OBT+DIP ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30

A czy możemy łączyć badanie dodatkowe z OBT ?

Możemy - wynika to z opisu do zaświadczenia. W tym przypadku tylko i wyłącznie OBT + DBT na jednym wpisie do rejestru. Wydajesz 3 zaświadczenia : zwykłe, DIP i zmiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

A u nas nadzór już grozi paluszkiem na DIP do PC wydany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
goldberg100

A czy możemy łączyć badanie dodatkowe z OBT ?

Możemy - wynika to z opisu do zaświadczenia. W tym przypadku tylko i wyłącznie OBT + DBT na jednym wpisie do rejestru. Wydajesz 3 zaświadczenia : zwykłe, DIP i zmiany.

PC musi wsiąść w takim przypadku ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
i nie mogę zrobić najpierw ZK a potem OBT+DIP ?

OB+DIP zrobisz w oparciu o zagraniczny DR (nawet jak PC wystawione, to dane w nim widnieją jak w ZDR) więc porównując dane masz zgodność dla badania przed pierwszą rejestracją. Natomiast jak wykonasz ZK - to pojazd jest zarejestrowany, więc nie możesz wykonać później OB+DIP, tylko OB + ustalenie danych niezbędnych do rejestracji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Teoretycznie ktoś wziął PC przy pierwszym badani, mam nie brać tego PC pod uwagę,
A co ze tablicami przyjechał na próbnych w zaświadczeniu wpisuje brak, poświadczam nie prawdę.

I szybko narazisz się na......Przecież TP i PC zostanie zwrócone do WK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Kolego goldberg100, różne są wydziały i różne są układy między stacjami a wydziałami.

U nas chodziło na PC badanie przed pierwszą rejestracją plus DIP, a do tego zmiany konstrukcyjne (wiadomo foty/opis) i było OK.

Teraz jednak zaczynają coś tam stękać jak PC to już czasowa rejestracja, a więc już bez badania "przed pierwszego", tylko normalne okresowe plus dodatkowe z ustaleniem niezbędnych danych do rejestracji w miarę potrzeb i do tego konstrukcyjne zmiany. Myślę, że przy połączeniu tych badań, a więc okresowego plus na zmiany dodatkowego, odpadłaby potrzeba ustalania danych technicznych do rejestracji, bo chyba w załączniku do zmian jest coś o danych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
PC musi wsiąść w takim przypadku ?

Tak bo bez TR można tylko okresowe przed pierwszą rejestracją a skoro łączysz je z dodatkowym na zmiany to TR i PC muszą być. ( o ile niema TR z kraju pochodzenia)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
goldberg100
Kolego goldberg100, różne są wydziały i różne są układy między stacjami a wydziałami.

U nas chodziło na PC badanie przed pierwszą rejestracją plus DIP, a do tego zmiany konstrukcyjne (wiadomo foty/opis) i było OK.

Teraz jednak zaczynają coś tam stękać jak PC to już czasowa rejestracja, a więc już bez badania "przed pierwszego", tylko normalne okresowe plus dodatkowe z ustaleniem niezbędnych danych do rejestracji w miarę potrzeb i do tego konstrukcyjne zmiany. Myślę, że przy połączeniu tych badań, a więc okresowego plus na zmiany dodatkowego, odpadłaby potrzeba ustalania danych technicznych do rejestracji, bo chyba w załączniku do zmian jest coś o danych.

No to jak uważacie, wziąć PC zrobić ZK OBT+ ustalenie danych ?

I druga sprawa mam dzisiaj ciągnik właśnie z PC, gdzie styłu na dacie pierwszej rejestracji jest postawiony krzyżyk przez wydział. Jak to zrobić ?

Chyba będzie trzeba dzwonnic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.