Skocz do zawartości

Do właścicieli stacji kontroli pojazdów szukających diagnost


alex13

Rekomendowane odpowiedzi

a dzisiaj znalazłem takie ogłoszenie..

 

Kierownik OSKP / Uprawniony Diagnosta Samochodowy

 

Międzynarodowa Firma zajmująca się serwisem i sprzedażą pojazdów otwiera swoje przedstawicielstwo na terenie Rybnika i poszukuje 2 kandydatów na stanowisko:

• Kierownika Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów

• Diagnostę samochodowego z uprawnieniami na OSKP

Do obowiązków na stanowisku należy:

• Profesjonalna obsługa klientów

• Dbałość o najwyższą jakość świadczonych usług

• Budowanie pozytywnego wizerunku firmy na rynku

• Wykonywanie przeglądów technicznych

• Dbanie o powierzony sprzęt diagnostyczny

 

Oferujemy Bardzo atrakcyjne warunki pracy takie jak:

 

• Gwarantowane najwyższe wynagrodzenie na rynku pracy diagnostów samochodowych

• Premia za przejście z innej stacji diagnostycznej

• Praca w nowym obiekcie na najnowszym i najlepszym sprzęcie diagnostycznym

• Stabilne zatrudnienie-umowa o pracę na czas nieokreślony

• System szkoleń branżowych

• Możliwość skorzystania z pakietu ubezpieczeń

• Praca w przyjaznym i zgranym zespole

• Brak presji na ilość przeprowadzonych badań-firma nie utrzymuje się z diagnostyki samochodowej.

Luźna atmosfera-planowana ilość dziennych przeglądów to tylko 10 badań

• Możliwość pracy na część etatu

• Możliwość samochodu służbowego i zakwaterowania

 

To na 100% Salon KIA pół roku temu tez szukali diagnostów, wiec juz macie odpowiedz jak tam jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Przeczytałem z zainteresowaniem cały temat i zastanawiam się dlaczego nikt z was diagnostów nie widzi prawdziwego problemu jakim są niskie ceny badań.

Napiszę na swoim przykładzie bo rozumiem że większość z was myśli " ten prywaciarz to śpi na kasie a nam daje marne ochłapy"

Stację otwarłem 7 lat tamu. Nie nie miałem garba z dolarami więc udało mi się dostać 500000 kredytu ( prowadze warsztat i nie tyle dochody na papierze co znajomość w banku pozwoliły na to) Na początek 2 diagnostów po 2500zł na rękę , 5000zł rata kredytu dawały stałe koszty na poziomie 12000zł/mieś. W 100zł za badanie jest vat czyli zostaje koło 80zł.

Żeby zarobić na koszty potrzeba było 150 badań miesięcznie. Taki wynik osiągneliśmy w 3 roku działania. Żeby utrzymać stację w czasie tych 3 lat dobrałem jeszcze 2 kredyty po 150000zł więc wpompowałem 800000 żeby nie ponosić strat , ale nie było żadnego zysku.

Żyłem z warsztatu a i warsztatem spłacałem kredyty.

Teraz mamy koło 350 badań na miesiąc więc wydawać się powinno że jest dobrze. Policzmy zatem razem:

utarg stacji podstawowej przy takiej ilości badań to 33000zł brutto

-vat -mamy -26000zł

-podatek po odliczeniach zostaje 23000zł SUPER

-zapomniałem że teraz mam 3 diagnostów po 3500 na rękę czyli 10500

-na zus dla nich 3000zł

-kredyt został już tylko jeden 5000zł

Czyli po odliczeniu tych kosztów zostaje mi ok 4500zł

Byłbym zapomniał że jeszcze za prąd , gaz , obsługę sprzętu to lekko 2000 miesięcznie.

Czyli ja jako właściciel całkiem dobrze prosperującej stacji mam 2500zł w kieszeni.

Tak to wygląda jak zapytać szefa czasem czemu przygnębiony chodzi...

SKP to jest ogromna inwestycja finansowa i trzeba te koszty spłacać , a z pustego...no.

Cena badań jest taka sama od 14 lat a koszty życia , wypłaty , koszty utrzymania wyższe 100% Przypomnijcie sobie jakie mieliście pensje 14 lat lemu 800? 1200?

To nie właściciele oszczędzają na was tylko te 100zł przy 350badaniach i 3 diagnostach to jest dla nas czasem jeszcze mniej niż wy macie.

PS żyję z moją załogą jak z rodziną. Jeśli ja nie zarobię wezmę kredyt a pracownik ma pensję pewną. Może jestem wyjątkiem ale czasem narzekając na swoich szefów możecie ich krzywdzić nie wiedząć jaka jest prawda.

Walcząc o wyższe pensje trzeba walczyć o wyższe ceny badań. Tu leży sedno problemu.

Pozdrawiam

 

 

Jeśli prowadziłeś warsztat to trzeba było się tym tylko zająć a nie liczyć na czysty zysk ze stacji kontroli jak to 90 procent właścicieli uważa "stacja to kura znosząca złote jajka" .

Nikt nie panuje już nad ilością powstających stacji kontroli i tu tkwi cały problem gdzie niekiedy brama w bramę jest stacja.

Pomyślcie szefowie że my także mamy rodziny i musimy je utrzymać .

Siedzę w branży diagnostów ponad 18 lat ale to co się teraz wyprawia to masakra.

 

 

Diagności szanujmy się nawzajem. Jeśli ja nie podbijam samochodu ty także powiedz nie.

 

[ Dodano: 17-01-2018, 11:03 ]

a dzisiaj znalazłem takie ogłoszenie..

 

Kierownik OSKP / Uprawniony Diagnosta Samochodowy

 

Międzynarodowa Firma zajmująca się serwisem i sprzedażą pojazdów otwiera swoje przedstawicielstwo na terenie Rybnika i poszukuje 2 kandydatów na stanowisko:

• Kierownika Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów

• Diagnostę samochodowego z uprawnieniami na OSKP

Do obowiązków na stanowisku należy:

• Profesjonalna obsługa klientów

• Dbałość o najwyższą jakość świadczonych usług

• Budowanie pozytywnego wizerunku firmy na rynku

• Wykonywanie przeglądów technicznych

• Dbanie o powierzony sprzęt diagnostyczny

 

Oferujemy Bardzo atrakcyjne warunki pracy takie jak:

 

• Gwarantowane najwyższe wynagrodzenie na rynku pracy diagnostów samochodowych

• Premia za przejście z innej stacji diagnostycznej

• Praca w nowym obiekcie na najnowszym i najlepszym sprzęcie diagnostycznym

• Stabilne zatrudnienie-umowa o pracę na czas nieokreślony

• System szkoleń branżowych

• Możliwość skorzystania z pakietu ubezpieczeń

• Praca w przyjaznym i zgranym zespole

• Brak presji na ilość przeprowadzonych badań-firma nie utrzymuje się z diagnostyki samochodowej.

Luźna atmosfera-planowana ilość dziennych przeglądów to tylko 10 badań

• Możliwość pracy na część etatu

• Możliwość samochodu służbowego i zakwaterowania

 

To na 100% Salon KIA pół roku temu tez szukali diagnostów, wiec juz macie odpowiedz jak tam jest...

 

 

Gdyby to była by Warszawa nawet minuty bym się nie zastanawiał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu tkwi cały problem gdzie niekiedy brama w bramę jest stacja.

Pomyślcie szefowie że my także mamy rodziny i musimy je utrzymać .

 

problem jest w dysproporcji ceny badań tech. do utrzymania stacji

ze 100zł za okresowe zostaje 50zł po odliczeniu podatków, i w tych 50zł opłać prad, wodę, gaz i diagnostę, nie wspominając nawet o innych podatkach...

wiadomo, warszawa rządzi się innymi kosztami ale ceny BT są ustawowe wszędzie takie same.

 

tu kolejny problem:

 

Okresowym badaniom podlega około 15 milionów pojazdów zarejestrowanych w Polsce. Diagnostykę można przejść na jednej z około pięciu tysięcy stacji, w których pracuje ponad 10 tysięcy uprawnionych diagnostów.

 

Biorąc pod uwagę błędy w bazie Centralnej Ewidencji Pojazdów, ważnych badań nie ma w Polsce ponad 7 milionów samochodów, a średnia wieku aut osobowych w Polsce wynosi 15 lat. W tej kwestii jesteśmy na szarym końcu w statystykach Unii Europejskie

 

źródło nie wiem czy rzetelne ale mniej wiecej wiadomo o co chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem i diagnostą, i kierowcą. Ceny badań są ok. Ja nie chcę więcej płacić za badanie. Właścicielom tez odpowiada ta cena - ilość gratisów i ich wartość często jest znaczna. Np u nas, w Lublinie jest stacja dająca 25 litrów gazu do badania... Pewnie gdzieś w Polsce jest ktoś, kto da 30 litrów... Do niedawna widziałem pod Lublinem baner, na którym właściciel napisał, że podstawowy przegląd samochodu u niego w skp kosztuje 90 złotych - po co podnosić więc ceny za badania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okresowym badaniom podlega około 15 milionów pojazdów zarejestrowanych w Polsce. Diagnostykę można przejść na jednej z około pięciu tysięcy stacji, w których pracuje ponad 10 tysięcy uprawnionych diagnostów.

 

Biorąc pod uwagę błędy w bazie Centralnej Ewidencji Pojazdów, ważnych badań nie ma w Polsce ponad 7 milionów samochodów, a średnia wieku aut osobowych w Polsce wynosi 15 lat. W tej kwestii jesteśmy na szarym końcu w statystykach Unii Europejskie

Niby co drugie auto w Polsce nie ma "przeglądu" ?

 

Do niedawna widziałem pod Lublinem baner, na którym właściciel napisał, że podstawowy przegląd samochodu u niego w skp kosztuje 90 złotych - po co podnosić więc ceny za badania?

To jak on to robił skoro to jest stawka urzędowa ? Wystawiał paragon na pełną kwotę ale brał od klienta mniej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jak on to robił-być może paragon wydawał na 99, a pobierał 90...

 

Plakat stał przy drodze, konkurencja widziała, pracownicy WK musieli widzieć, US też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za badanie brał na pewno 98, a o banerze mówił "a wie pan - to stara reklama - będziemy to zmieniać" :)

 

Generalnie jest naprawdę wiele form promowania badań i akcji marketingowych możliwych do zrobienia na SKP i to bez konieczności obchodzenia przepisów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np u nas, w Lublinie jest stacja dająca 25 litrów gazu do badania..

 

25x2,14=53,5zł,

 

79,67-53,5=26zł zysku :shock: -wynagrodzenie,koszty utrzymania i....trzeba dołożyc do interesu :pada:

 

30x,2,14=64,2

79,67-64,2=12,55 ::claus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma umowę na tańszy gaz na którejś stacji LPG. Klient dostaje kwit i jedzie-wraca i właściciel SKP zwraca klientowi kwotę z paragonu.

 

Blakop: klient płaci 90, szef nabija 99;

 

SKPpoz: przegląd pojazdu zasilanego gazem: 98+63.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SKPpoz: przegląd pojazdu zasilanego gazem: 98+63.

 

Nigdzie nie zaznaczyłeś ,że tylko do pojazdów zasilanych gazem ;)

 

jest stacja dająca 25 litrów gazu do badania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak Ty policzyłeś, że podatki od badań to 50%??

 

nie liczyłem szacowałem z zawyżeniem błędu bezwględnego 23% vat i 19% dochodowy po odliczeniu vatu, nie zajmuję się tym tylko mniej więcej miałem obraz przedstawiany dlaczego jest tak średnio na jeża.

 

ahh i te gratisy do przeglądu... jeden kierowca ma to gdzieś a inny jeszcze potrafi przyjechać z reklamacją...

 

ceny za przegląd constans od 15 lat okej okej ale zarabiać chcemy wiecej no ciekawe skad na to pieniadze, zawód polega na tym, że wykonujesz państwówkę urzędasa na koszt prywatnego przedsiębiorcy... państwo się wycwaniło w tym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak on to robił skoro to jest stawka urzędowa ?

Da się zrobić legalnie ,tylko nie ciągnij za język bo nie chcę robić poradnika .

Zresztą temat był kiedyś omawiany na forum .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23% vat i 19%

 

Dokonałeś uproszczenia zakrawającego o manipulację.

 

Pomijając fakt, że to ciągle nie jest 50, to dopiero od kwoty niejako netto zacząłeś odliczać koszty. Jakby tak miało być jak policzyłeś, to każda stacja w tym kraju byłaby prowadzona ze stratą.

Proponuję nie przesadzać w takich obliczeniach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jak on to robił-być może paragon wydawał na 99, a pobierał 90...

 

Plakat stał przy drodze, konkurencja widziała, pracownicy WK musieli widzieć, US też.

 

Pobierał 90 zł, na paragonie było 90 zł - tak sądzę.

Ceny z cennika są cenami urzędowymi, czyli - w myśl interpretacji podatkowych - cenami maksymalnymi.

 

Link pierwszy z brzegu, być może są nowsze:

http://interpretacja-podatkowa.pl/interpretacja/pokaz/1-_podatek-od-towarow-i-uslug-oraz-podatek-akcyzowy_/16-przepisy-ogolne/64359-cena-urzedowa-podatek-od-towarow-i-uslug.html

 

Zatem w ocenie organu podatkowego stosowanie cen niższych od podanych w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 29 września 2004 r. nie narusza powołanych przepisów.

[...]

Interpretacja traci moc w momencie zmiany stanu prawnego.

 

http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20042232261

Dz.U. 2004 nr 223 poz. 2261

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 29 września 2004 r. w sprawie wysokości opłat związanych z prowadzeniem stacji kontroli pojazdów oraz przeprowadzaniem badań technicznych pojazdów

Status aktu prawnego: obowiązujący

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy można prosić więcej takich linków?

Szukajcie a znajdziecie ... :-)

 

Przepraszam za szczerość - ale nie mam czasu na przekopywanie Internetu - nie pociągnę tego tematu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie mam czasu na przekopywanie Internetu
Na forum zagadnienie zostało kilkukrotnie rozebrane na czynniki pierwsze, więc kto zainteresowany powinien dać radę odszukać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem, niestety interpretacja podawana przez Norberta, której autorem jest Warmińsko-Mazurski Urząd Skarbowy jest już nieaktualna. Zmieniły się przepisy, na które powołują się urzędnicy skarbowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem, niestety interpretacja podawana przez Norberta, której autorem jest Warmińsko-Mazurski Urząd Skarbowy jest już nieaktualna

To nie istotna, bo nie można powoływać się na czyjąś interpretacje przepisów. Jedyną wiążąca interpretacja jest ta wydana przez właściwy US na pytanie zadane na piśmie (odpowiedź też na piśmie) i ważna jest do momentu zmiany przepisów. Opłata za taką interpretacje wynosi jak dobrze pamiętam 80 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.