Karlik10 Napisano 12 Wrzesień 2016 Napisano 12 Wrzesień 2016 Witam , zmiana rodzaju pojazdu Fiat Siecento z ciężarowego posiadającego korektory siły hamowania na osobowy . Czy owe korektory powinny zostać , czy powinny zniknąć tak jak jest w osobowej wersji pojazdu ? Cytuj
kowal Napisano 12 Wrzesień 2016 Napisano 12 Wrzesień 2016 Fiat Siecento z ciężarowego posiadającego korektory siły hamowania na osobowy ale osobowy też je ma..................... Cytuj
michal_k Napisano 12 Wrzesień 2016 Napisano 12 Wrzesień 2016 . Czy owe korektory powinny zostać , czy powinny zniknąć tak jak jest w osobowej wersji pojazdu ? Nie widzę przeszkód żeby zostały. Co za różnica, czy obciążenie będą stanowić osoby czy towar? [ Dodano: 12-09-2016, 15:47 ] ale osobowy też je ma..................... Ale w osobowym nie ma chyba regulacji działania w zależności od obciążenia pojazdu. Cytuj
ketiw38 Napisano 12 Wrzesień 2016 Napisano 12 Wrzesień 2016 . Czy owe korektory Ale w osobowym nie ma chyba regulacji działania w zależności od obciążenia pojazdu. DOBRE proponuję to do działu złote myśli Cytuj
michal_k Napisano 12 Wrzesień 2016 Napisano 12 Wrzesień 2016 DOBRE proponuję to do działu złote myśli http://www.aldar-czesci.pl/product-pl-247-KOREKTOR-SILY-HAMOWANIA-SEICENTO-VAN-LEWY.html http://www.aldar-czesci.pl/product-pl-59-KOREKTOR-SILY-HAMOWANIA-PUNTO-SEICENTO-L.html Na obrazkach dobrze widać, że dla VAN-a jest dźwignia, która powoduje zmianę siły korektora w zależności od obciążenia ("ugięcia" osi). Cytuj
danielg539 Napisano 12 Wrzesień 2016 Napisano 12 Wrzesień 2016 Ten korektor dla osobowego też ma trzpień do regulacji (to ten element pod gumową osłonką), tylko brak dźwigni nim sterującej. Cytuj
michal_k Napisano 12 Wrzesień 2016 Napisano 12 Wrzesień 2016 tylko brak dźwigni nim sterującej Ale ta dźwignia w osobowych nie występuje, tak? Czyli regulacja jest "na stałe"? Cytuj
danielg539 Napisano 12 Wrzesień 2016 Napisano 12 Wrzesień 2016 Dźwignia lub jakiś inny popychacz występuje, tylko najwyraźniej nie jest on częścią składowa korektora. Nie ma korektora ustawionego "na stałe", tylko może mieć on inny mechanizm działania. Może on odcinać dopływ płynu hamulcowego do tylnych kół w wyniku nadmiernego opóźnienia pojazdu (korektor bezwładnościowy), lub w wyniku nadmiernego wzrostu ciśnienia w układzie hamulcowym. Cytuj
michal_k Napisano 12 Wrzesień 2016 Napisano 12 Wrzesień 2016 Ale chodzi o to, że w VAN-ie siła regulowana jest obciążeniem samochodu, a w osobowym tego nie ma. Nie ma korektora ustawionego "na stałe", tylko może mieć on inny mechanizm działania. Może on odcinać dopływ płynu hamulcowego do tylnych kół w wyniku nadmiernego opóźnienia pojazdu (korektor bezwładnościowy), lub w wyniku nadmiernego wzrostu ciśnienia w układzie hamulcowym Ale dzieje się to niezależnie od obciążenia. Cytuj
ketiw38 Napisano 12 Wrzesień 2016 Napisano 12 Wrzesień 2016 Ale dzieje się to niezależnie od obciążenia. To już nie korektor a reduktor Cytuj
michal_k Napisano 12 Wrzesień 2016 Napisano 12 Wrzesień 2016 http://autokult.pl/6529,bezpieczne-hamowanie-korektor-sily-hamowania "Niektóre korektory siły hamowania są w stanie uwzględnić zmiany statycznego obciążenia samochodu, a niektóre nie." "Ze względu na różne rozwiązania konstrukcyjne korektory siły hamowania możemy podzielić na trzy zasadnicze grupy. Pierwszą z nich są korektory sterowane ciśnieniem w przewodach hamulcowych. Mogą one zapobiegać nadmiernemu wzrostowi ciśnienia w niektórych przewodach hamulcowych bądź w sposób ciągły zmieniać stosunek ciśnień w przewodach przedniej i tylnej osi. Kolejną grupą są korektory sterowane opóźnieniem (bezwładnościowe). W tym przypadku zmiana ciśnienia w przewodach hamulcowych zarówno osi przedniej jak i tylnej następuje w sposób ciągły i sterowana jest intensywnością hamowania. Ostatnią grupę stanowią korektory sterowane obciążeniem osi, które uwzględniają wspomniane przeze mnie wcześniej zmiany statycznych nacisków na osie pojazdu." Ostatni typ jest w VAN-ie. A jaki jest w osobowym? Cytuj
danielg539 Napisano 12 Wrzesień 2016 Napisano 12 Wrzesień 2016 Ostatni typ jest w VAN-ie. A jaki jest w osobowym? Taki jak w VAN-ie, tylko nie posiada on dźwigni sterującej, ale wyraźnie widać, że korektor ten posiada tłok sterujący - niestety nie wiem jaki element naciska na ten tłok. Cytuj
michal_k Napisano 12 Wrzesień 2016 Napisano 12 Wrzesień 2016 To czemu się to różni i czym się różni? Płynnością regulacji? W końcu po coś w VAN-ie są te dźwigienki, a i cena korektora inna. Cytuj
blakop Napisano 12 Wrzesień 2016 Napisano 12 Wrzesień 2016 Może by główny wyśmiewacz tematu - Kolega @ketiw38 - nam to wyjaśnił? Bo na razie tylko hihi-haha pod publiczkę... Cytuj
michal_k Napisano 12 Wrzesień 2016 Napisano 12 Wrzesień 2016 http://fiatpunto.com.pl/post566225.html Nadal będziecie twierdzić, że osobowe Seicento ma korektor siły hamowania reagujący na obciążenie pojazdu??? [ Dodano: 13-09-2016, 00:01 ] http://allegro.pl/korektor-sily-hamowania-seicento-cinquecento-nowy-i6190679831.html A jeśli to będzie wersja Seicento z korektorem przy pompie hamulcowej to niby jak ma reagować na obciążenie pojazdu? Cytuj
darekolo Napisano 12 Wrzesień 2016 Napisano 12 Wrzesień 2016 SEICENTO VAN -korektor dźwigniowy na belce -siła hamowania w zależności od obciążenia tylnej osi ,zawór sterowany mechanicznie.. SEJCENTO M1 korektor ciśnieniowy na przegrodzie czołowej -siła hamowania w zależności od ciśnienia w magistrali. Każdy z w/w elementów dedykowany do innego poj.Więc chyba sprawa jasna.Przez tyle lat nie spotkałem ''dźwigniowego '' w M1. Cytuj
adam1501 Napisano 13 Wrzesień 2016 Napisano 13 Wrzesień 2016 Koledzy, głównym zadaniem korektora siły hamowania jest zachowanie właściwego rozdziału siły hamującej tak, aby zachowana była stateczność pojazdu. W jaki sposób jest to realizowane, to nie zagadnienie SKP. Ze strony stacji głównym aspektem jest to, aby układ hamulcowy nie był rzeźbą domorosłego fachowca. Jeżeli w tym żółtym pojeździe były stosowane dwa rozwiązania konstrukcyjne, to w świetle zmian konstrukcyjnych, nie ma większego znaczenia które rozwiązanie jest zastosowane. Pod warunkiem zmian zachodzących z ciężarowego na osobowy. Zmiana budowy związana była ze zwiększeniem ładowności, więc skuteczność musiała wzrosnąć. Stąd też "lepszy" układ hamulcowy w "niższej" wersji pojazdu nie powinien stanowić problemu, natomiast odwrotna sytuacja już powinna zapalić kontrolkę - co powinno być uwzględnione w opinii rzeczoznawcy ( Błażeju, żeby nie było, że się zapominam) Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 13 Wrzesień 2016 Napisano 13 Wrzesień 2016 Witam , zmiana rodzaju pojazdu Fiat Siecento z ciężarowego posiadającego korektory siły hamowania na osobowy . Czy owe korektory powinny zostać , czy powinny zniknąć tak jak jest w osobowej wersji pojazdu ? 1.1.17. Korektor siły hamowania d) Brak korektora (jeśli jest przewidziany) 1.1.21. Kompletny układ hamulcowy oraz konstrukcja g) Niekompletność układu hamulcowego. § 15. 3) działanie hamulca roboczego powinno być odpowiednio rozłożone między osie; powinno ono być jednakowe dla kół tej samej osi; Może jeszcze bardziej zmniejszyć wymagania (staż pracy) stawiane kandydatom na diagnostów Cytuj
ketiw38 Napisano 13 Wrzesień 2016 Napisano 13 Wrzesień 2016 http://fiatpunto.com.pl/post566225.html Z podanej przez Ciebie strony: Wersja z dźwignią (prawdziwy korektor - siła hamowania tyłu ma związek z obciążeniem osi). Pseudo korektor (raczej reduktor) bez dźwigni. Cytuj
Paprock Napisano 13 Wrzesień 2016 Napisano 13 Wrzesień 2016 Zostawiłbym w spokoju ten układ hamulcowy i tyle. Dał radę w ciężarowym to i tak samo sprawdzi się w osobowym. Poza tym tam i wahacze z tyłu i felgi wszystkie są ciut inne. W życiu nie spotkałem aby ktoś to przekładał. Podobnie nie spotkałem aby przeróbka na osobowy od razu powodowała możliwość holowania przyczepy przez pojazd pozmianowy. Co można to można przerobić ale choćby miał pęc to autobusu z Seicenta nie da rady zrobić. A po prawdzie czy to w osobowym, czy to w ciężarowym to hamulców z tyłu i tak zawsze brak. No prawie brak. Prawie, prawie... czasem się zdarzą. Cytuj
michal_k Napisano 13 Wrzesień 2016 Napisano 13 Wrzesień 2016 Z podanej przez Ciebie strony: Ale wyszło, że nie ma korektora, który reaguje w zależności od obciążenia pojazdu. Cytuj
Karlik10 Napisano 14 Wrzesień 2016 Autor Napisano 14 Wrzesień 2016 Zostawiłbym w spokoju ten układ hamulcowy i tyle.Dał radę w ciężarowym to i tak samo sprawdzi się w osobowym. Może wyjaśnię skąd moje pytanie . Seicento został przerobiony z sam. ciężarowego na osobowy . Korektory zostały usunięte i układ hamulcowy dostosowany tak jak w wersji osobowej . Samochód pojechał na przegląd okresowy z nowym dowodem rejestracyjnym gdzie wpisano rodzaj pojazdu - osobowy . Nie wiem skąd diagnosta wyczuł że seicento było kiedyś ciężarowe ale dowodu nie podbił i nakazał zamontować korektory Cytuj
Paprock Napisano 14 Wrzesień 2016 Napisano 14 Wrzesień 2016 Mógł "wyczuć" po różnicach, które zapodałem (felgi, wahacze). Poza tym w ciężarowym Seicento producent na tabliczce nie podaje masy zespołu pojazdów. Nie ma co dochodzić czy różne były tapicerki, czy klient sam się wyłożył... Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 14 Wrzesień 2016 Napisano 14 Wrzesień 2016 Nie wiem skąd diagnosta wyczuł że seicento było kiedyś ciężarowe ale dowodu nie podbił i nakazał zamontować korektory Jeszcze są tacy co chce im się zejść pod pojazd...... Cytuj
Karlik10 Napisano 14 Wrzesień 2016 Autor Napisano 14 Wrzesień 2016 No dobrze , ale wracam do pytania , osobiście jestem przekonany że po przeróbce pojazd tak samo jak powinien mieć tylną kanapę , zagłówki i pasy bezpieczeństwa tak powinien posiadać układ hamulcowy taki jak w samochodzie osobowym . Skąd żądanie powrotu do stanu sprzed zmian / zamontowania korektorów / ? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.