Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Co z korektorami siły hamowania po zmianie w Seicento ?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam , zmiana rodzaju pojazdu Fiat Siecento z ciężarowego posiadającego korektory siły hamowania na osobowy . Czy owe korektory powinny zostać , czy powinny zniknąć tak jak jest w osobowej wersji pojazdu ?

Napisano
Fiat Siecento z ciężarowego posiadającego korektory siły hamowania na osobowy
ale osobowy też je ma.....................
Napisano
. Czy owe korektory powinny zostać , czy powinny zniknąć tak jak jest w osobowej wersji pojazdu ?

 

Nie widzę przeszkód żeby zostały. Co za różnica, czy obciążenie będą stanowić osoby czy towar?

 

[ Dodano: 12-09-2016, 15:47 ]

ale osobowy też je ma.....................

 

Ale w osobowym nie ma chyba regulacji działania w zależności od obciążenia pojazdu.

Napisano
. Czy owe korektory

Ale w osobowym nie ma chyba regulacji działania w zależności od obciążenia pojazdu.

DOBRE proponuję to do działu złote myśli :ok

Napisano

Ten korektor dla osobowego też ma trzpień do regulacji (to ten element pod gumową osłonką), tylko brak dźwigni nim sterującej.

Napisano
tylko brak dźwigni nim sterującej

 

Ale ta dźwignia w osobowych nie występuje, tak? Czyli regulacja jest "na stałe"?

Napisano

Dźwignia lub jakiś inny popychacz występuje, tylko najwyraźniej nie jest on częścią składowa korektora.

Nie ma korektora ustawionego "na stałe", tylko może mieć on inny mechanizm działania. Może on odcinać dopływ płynu hamulcowego do tylnych kół w wyniku nadmiernego opóźnienia pojazdu (korektor bezwładnościowy), lub w wyniku nadmiernego wzrostu ciśnienia w układzie hamulcowym.

Napisano

Ale chodzi o to, że w VAN-ie siła regulowana jest obciążeniem samochodu, a w osobowym tego nie ma.

 

Nie ma korektora ustawionego "na stałe", tylko może mieć on inny mechanizm działania. Może on odcinać dopływ płynu hamulcowego do tylnych kół w wyniku nadmiernego opóźnienia pojazdu (korektor bezwładnościowy), lub w wyniku nadmiernego wzrostu ciśnienia w układzie hamulcowym

 

Ale dzieje się to niezależnie od obciążenia.

Napisano
Ale dzieje się to niezależnie od obciążenia.

To już nie korektor a reduktor :evil:

Napisano

http://autokult.pl/6529,bezpieczne-hamowanie-korektor-sily-hamowania

 

"Niektóre korektory siły hamowania są w stanie uwzględnić zmiany statycznego obciążenia samochodu, a niektóre nie."

 

"Ze względu na różne rozwiązania konstrukcyjne korektory siły hamowania możemy podzielić na trzy zasadnicze grupy. Pierwszą z nich są korektory sterowane ciśnieniem w przewodach hamulcowych. Mogą one zapobiegać nadmiernemu wzrostowi ciśnienia w niektórych przewodach hamulcowych bądź w sposób ciągły zmieniać stosunek ciśnień w przewodach przedniej i tylnej osi. Kolejną grupą są korektory sterowane opóźnieniem (bezwładnościowe). W tym przypadku zmiana ciśnienia w przewodach hamulcowych zarówno osi przedniej jak i tylnej następuje w sposób ciągły i sterowana jest intensywnością hamowania. Ostatnią grupę stanowią korektory sterowane obciążeniem osi, które uwzględniają wspomniane przeze mnie wcześniej zmiany statycznych nacisków na osie pojazdu."

 

 

Ostatni typ jest w VAN-ie. A jaki jest w osobowym?

Napisano
Ostatni typ jest w VAN-ie. A jaki jest w osobowym?

Taki jak w VAN-ie, tylko nie posiada on dźwigni sterującej, ale wyraźnie widać, że korektor ten posiada tłok sterujący - niestety nie wiem jaki element naciska na ten tłok.

Napisano

To czemu się to różni i czym się różni? Płynnością regulacji? W końcu po coś w VAN-ie są te dźwigienki, a i cena korektora inna.

Napisano

Może by główny wyśmiewacz tematu - Kolega @ketiw38 - nam to wyjaśnił?

 

Bo na razie tylko hihi-haha pod publiczkę... :?

Napisano

SEICENTO VAN -korektor dźwigniowy na belce -siła hamowania w zależności od obciążenia tylnej osi ,zawór sterowany mechanicznie..

SEJCENTO M1 korektor ciśnieniowy na przegrodzie czołowej -siła hamowania w zależności od ciśnienia w magistrali.

Każdy z w/w elementów dedykowany do innego poj.Więc chyba sprawa jasna.Przez tyle lat nie spotkałem ''dźwigniowego '' w M1.

Napisano

Koledzy, głównym zadaniem korektora siły hamowania jest zachowanie właściwego rozdziału siły hamującej tak, aby zachowana była stateczność pojazdu. W jaki sposób jest to realizowane, to nie zagadnienie SKP. Ze strony stacji głównym aspektem jest to, aby układ hamulcowy nie był rzeźbą domorosłego fachowca. Jeżeli w tym żółtym pojeździe były stosowane dwa rozwiązania konstrukcyjne, to w świetle zmian konstrukcyjnych, nie ma większego znaczenia które rozwiązanie jest zastosowane. Pod warunkiem zmian zachodzących z ciężarowego na osobowy. Zmiana budowy związana była ze zwiększeniem ładowności, więc skuteczność musiała wzrosnąć. Stąd też "lepszy" układ hamulcowy w "niższej" wersji pojazdu nie powinien stanowić problemu, natomiast odwrotna sytuacja już powinna zapalić kontrolkę - co powinno być uwzględnione w opinii rzeczoznawcy ( :D Błażeju, żeby nie było, że się zapominam)

Napisano
Witam , zmiana rodzaju pojazdu Fiat Siecento z ciężarowego posiadającego korektory siły hamowania na osobowy . Czy owe korektory powinny zostać , czy powinny zniknąć tak jak jest w osobowej wersji pojazdu ?

 

1.1.17. Korektor siły

hamowania

d) Brak korektora (jeśli jest przewidziany)

 

1.1.21. Kompletny

układ hamulcowy

oraz konstrukcja

g) Niekompletność układu hamulcowego.

 

§ 15.

3) działanie hamulca roboczego powinno być odpowiednio rozłożone między osie; powinno ono być jednakowe dla kół tej samej osi;

 

Może jeszcze bardziej zmniejszyć wymagania (staż pracy) stawiane kandydatom na diagnostów :?

Napisano

Zostawiłbym w spokoju ten układ hamulcowy i tyle.

Dał radę w ciężarowym to i tak samo sprawdzi się w osobowym.

Poza tym tam i wahacze z tyłu i felgi wszystkie są ciut inne. W życiu nie spotkałem aby ktoś to przekładał. Podobnie nie spotkałem aby przeróbka na osobowy od razu powodowała możliwość holowania przyczepy przez pojazd pozmianowy. Co można to można przerobić ale choćby miał pęc to autobusu z Seicenta nie da rady zrobić.

A po prawdzie czy to w osobowym, czy to w ciężarowym to hamulców z tyłu i tak zawsze brak. No prawie brak. Prawie, prawie... czasem się zdarzą. ;-)

Napisano
Z podanej przez Ciebie strony:

 

Ale wyszło, że nie ma korektora, który reaguje w zależności od obciążenia pojazdu.

Napisano
Zostawiłbym w spokoju ten układ hamulcowy i tyle.

Dał radę w ciężarowym to i tak samo sprawdzi się w osobowym.

 

Może wyjaśnię skąd moje pytanie . Seicento został przerobiony z sam. ciężarowego na osobowy . Korektory zostały usunięte i układ hamulcowy dostosowany tak jak w wersji osobowej . Samochód pojechał na przegląd okresowy z nowym dowodem rejestracyjnym gdzie wpisano rodzaj pojazdu - osobowy . Nie wiem skąd diagnosta wyczuł że seicento było kiedyś ciężarowe ale dowodu nie podbił i nakazał zamontować korektory

Napisano

Mógł "wyczuć" po różnicach, które zapodałem (felgi, wahacze). Poza tym w ciężarowym Seicento producent na tabliczce nie podaje masy zespołu pojazdów.

Nie ma co dochodzić czy różne były tapicerki, czy klient sam się wyłożył... :hah:

Napisano
Nie wiem skąd diagnosta wyczuł że seicento było kiedyś ciężarowe ale dowodu nie podbił i nakazał zamontować korektory

Jeszcze są tacy co chce im się zejść pod pojazd......

Napisano

No dobrze , ale wracam do pytania , osobiście jestem przekonany że po przeróbce pojazd tak samo jak powinien mieć tylną kanapę , zagłówki i pasy bezpieczeństwa tak powinien posiadać układ hamulcowy taki jak w samochodzie osobowym . Skąd żądanie powrotu do stanu sprzed zmian / zamontowania korektorów / ?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.