Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
Karlik10

Co z korektorami siły hamowania po zmianie w Seicento ?

Polecane posty

Karlik10

Witam , zmiana rodzaju pojazdu Fiat Siecento z ciężarowego posiadającego korektory siły hamowania na osobowy . Czy owe korektory powinny zostać , czy powinny zniknąć tak jak jest w osobowej wersji pojazdu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal
Fiat Siecento z ciężarowego posiadającego korektory siły hamowania na osobowy
ale osobowy też je ma.....................

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
. Czy owe korektory powinny zostać , czy powinny zniknąć tak jak jest w osobowej wersji pojazdu ?

 

Nie widzę przeszkód żeby zostały. Co za różnica, czy obciążenie będą stanowić osoby czy towar?

 

[ Dodano: 12-09-2016, 15:47 ]

ale osobowy też je ma.....................

 

Ale w osobowym nie ma chyba regulacji działania w zależności od obciążenia pojazdu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
. Czy owe korektory

Ale w osobowym nie ma chyba regulacji działania w zależności od obciążenia pojazdu.

DOBRE proponuję to do działu złote myśli :ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

DOBRE proponuję to do działu złote myśli :ok

 

http://www.aldar-czesci.pl/product-pl-247-KOREKTOR-SILY-HAMOWANIA-SEICENTO-VAN-LEWY.html

 

http://www.aldar-czesci.pl/product-pl-59-KOREKTOR-SILY-HAMOWANIA-PUNTO-SEICENTO-L.html

 

Na obrazkach dobrze widać, że dla VAN-a jest dźwignia, która powoduje zmianę siły korektora w zależności od obciążenia ("ugięcia" osi).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Ten korektor dla osobowego też ma trzpień do regulacji (to ten element pod gumową osłonką), tylko brak dźwigni nim sterującej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
tylko brak dźwigni nim sterującej

 

Ale ta dźwignia w osobowych nie występuje, tak? Czyli regulacja jest "na stałe"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Dźwignia lub jakiś inny popychacz występuje, tylko najwyraźniej nie jest on częścią składowa korektora.

Nie ma korektora ustawionego "na stałe", tylko może mieć on inny mechanizm działania. Może on odcinać dopływ płynu hamulcowego do tylnych kół w wyniku nadmiernego opóźnienia pojazdu (korektor bezwładnościowy), lub w wyniku nadmiernego wzrostu ciśnienia w układzie hamulcowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Ale chodzi o to, że w VAN-ie siła regulowana jest obciążeniem samochodu, a w osobowym tego nie ma.

 

Nie ma korektora ustawionego "na stałe", tylko może mieć on inny mechanizm działania. Może on odcinać dopływ płynu hamulcowego do tylnych kół w wyniku nadmiernego opóźnienia pojazdu (korektor bezwładnościowy), lub w wyniku nadmiernego wzrostu ciśnienia w układzie hamulcowym

 

Ale dzieje się to niezależnie od obciążenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
Ale dzieje się to niezależnie od obciążenia.

To już nie korektor a reduktor :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

http://autokult.pl/6529,bezpieczne-hamowanie-korektor-sily-hamowania

 

"Niektóre korektory siły hamowania są w stanie uwzględnić zmiany statycznego obciążenia samochodu, a niektóre nie."

 

"Ze względu na różne rozwiązania konstrukcyjne korektory siły hamowania możemy podzielić na trzy zasadnicze grupy. Pierwszą z nich są korektory sterowane ciśnieniem w przewodach hamulcowych. Mogą one zapobiegać nadmiernemu wzrostowi ciśnienia w niektórych przewodach hamulcowych bądź w sposób ciągły zmieniać stosunek ciśnień w przewodach przedniej i tylnej osi. Kolejną grupą są korektory sterowane opóźnieniem (bezwładnościowe). W tym przypadku zmiana ciśnienia w przewodach hamulcowych zarówno osi przedniej jak i tylnej następuje w sposób ciągły i sterowana jest intensywnością hamowania. Ostatnią grupę stanowią korektory sterowane obciążeniem osi, które uwzględniają wspomniane przeze mnie wcześniej zmiany statycznych nacisków na osie pojazdu."

 

 

Ostatni typ jest w VAN-ie. A jaki jest w osobowym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Ostatni typ jest w VAN-ie. A jaki jest w osobowym?

Taki jak w VAN-ie, tylko nie posiada on dźwigni sterującej, ale wyraźnie widać, że korektor ten posiada tłok sterujący - niestety nie wiem jaki element naciska na ten tłok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

To czemu się to różni i czym się różni? Płynnością regulacji? W końcu po coś w VAN-ie są te dźwigienki, a i cena korektora inna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Może by główny wyśmiewacz tematu - Kolega @ketiw38 - nam to wyjaśnił?

 

Bo na razie tylko hihi-haha pod publiczkę... :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

http://fiatpunto.com.pl/post566225.html

 

Nadal będziecie twierdzić, że osobowe Seicento ma korektor siły hamowania reagujący na obciążenie pojazdu???

 

[ Dodano: 13-09-2016, 00:01 ]

http://allegro.pl/korektor-sily-hamowania-seicento-cinquecento-nowy-i6190679831.html

 

A jeśli to będzie wersja Seicento z korektorem przy pompie hamulcowej to niby jak ma reagować na obciążenie pojazdu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darekolo

SEICENTO VAN -korektor dźwigniowy na belce -siła hamowania w zależności od obciążenia tylnej osi ,zawór sterowany mechanicznie..

SEJCENTO M1 korektor ciśnieniowy na przegrodzie czołowej -siła hamowania w zależności od ciśnienia w magistrali.

Każdy z w/w elementów dedykowany do innego poj.Więc chyba sprawa jasna.Przez tyle lat nie spotkałem ''dźwigniowego '' w M1.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Koledzy, głównym zadaniem korektora siły hamowania jest zachowanie właściwego rozdziału siły hamującej tak, aby zachowana była stateczność pojazdu. W jaki sposób jest to realizowane, to nie zagadnienie SKP. Ze strony stacji głównym aspektem jest to, aby układ hamulcowy nie był rzeźbą domorosłego fachowca. Jeżeli w tym żółtym pojeździe były stosowane dwa rozwiązania konstrukcyjne, to w świetle zmian konstrukcyjnych, nie ma większego znaczenia które rozwiązanie jest zastosowane. Pod warunkiem zmian zachodzących z ciężarowego na osobowy. Zmiana budowy związana była ze zwiększeniem ładowności, więc skuteczność musiała wzrosnąć. Stąd też "lepszy" układ hamulcowy w "niższej" wersji pojazdu nie powinien stanowić problemu, natomiast odwrotna sytuacja już powinna zapalić kontrolkę - co powinno być uwzględnione w opinii rzeczoznawcy ( :D Błażeju, żeby nie było, że się zapominam)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Witam , zmiana rodzaju pojazdu Fiat Siecento z ciężarowego posiadającego korektory siły hamowania na osobowy . Czy owe korektory powinny zostać , czy powinny zniknąć tak jak jest w osobowej wersji pojazdu ?

 

1.1.17. Korektor siły

hamowania

d) Brak korektora (jeśli jest przewidziany)

 

1.1.21. Kompletny

układ hamulcowy

oraz konstrukcja

g) Niekompletność układu hamulcowego.

 

§ 15.

3) działanie hamulca roboczego powinno być odpowiednio rozłożone między osie; powinno ono być jednakowe dla kół tej samej osi;

 

Może jeszcze bardziej zmniejszyć wymagania (staż pracy) stawiane kandydatom na diagnostów :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

Z podanej przez Ciebie strony:

Wersja z dźwignią (prawdziwy korektor - siła hamowania tyłu ma związek z obciążeniem osi).

Pseudo korektor (raczej reduktor) bez dźwigni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Zostawiłbym w spokoju ten układ hamulcowy i tyle.

Dał radę w ciężarowym to i tak samo sprawdzi się w osobowym.

Poza tym tam i wahacze z tyłu i felgi wszystkie są ciut inne. W życiu nie spotkałem aby ktoś to przekładał. Podobnie nie spotkałem aby przeróbka na osobowy od razu powodowała możliwość holowania przyczepy przez pojazd pozmianowy. Co można to można przerobić ale choćby miał pęc to autobusu z Seicenta nie da rady zrobić.

A po prawdzie czy to w osobowym, czy to w ciężarowym to hamulców z tyłu i tak zawsze brak. No prawie brak. Prawie, prawie... czasem się zdarzą. ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Z podanej przez Ciebie strony:

 

Ale wyszło, że nie ma korektora, który reaguje w zależności od obciążenia pojazdu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karlik10
Zostawiłbym w spokoju ten układ hamulcowy i tyle.

Dał radę w ciężarowym to i tak samo sprawdzi się w osobowym.

 

Może wyjaśnię skąd moje pytanie . Seicento został przerobiony z sam. ciężarowego na osobowy . Korektory zostały usunięte i układ hamulcowy dostosowany tak jak w wersji osobowej . Samochód pojechał na przegląd okresowy z nowym dowodem rejestracyjnym gdzie wpisano rodzaj pojazdu - osobowy . Nie wiem skąd diagnosta wyczuł że seicento było kiedyś ciężarowe ale dowodu nie podbił i nakazał zamontować korektory

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Mógł "wyczuć" po różnicach, które zapodałem (felgi, wahacze). Poza tym w ciężarowym Seicento producent na tabliczce nie podaje masy zespołu pojazdów.

Nie ma co dochodzić czy różne były tapicerki, czy klient sam się wyłożył... :hah:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Nie wiem skąd diagnosta wyczuł że seicento było kiedyś ciężarowe ale dowodu nie podbił i nakazał zamontować korektory

Jeszcze są tacy co chce im się zejść pod pojazd......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karlik10

No dobrze , ale wracam do pytania , osobiście jestem przekonany że po przeróbce pojazd tak samo jak powinien mieć tylną kanapę , zagłówki i pasy bezpieczeństwa tak powinien posiadać układ hamulcowy taki jak w samochodzie osobowym . Skąd żądanie powrotu do stanu sprzed zmian / zamontowania korektorów / ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.