Skocz do zawartości

Zmiany konstrukcyjne - ktoś nie robi?


vvitek

Rekomendowane odpowiedzi

No mamy wielozadaniowy w podrodzajach a czy mamy w rodzajach nadwozi dla ciężarowych wielozadaniowy? Czy uważasz, że ciężarowy N1 o podrodzaju wielozadaniowy (kod 10) to to samo co rodzaj nadwozia AF wielozadaniowy osobowy? Bo nie bardzo rozumiem Twój powyższy post.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg naszej klasyfikacji, tak.
Według której klasyfikacji? Skoro jest wyraźnie napisane, że AF odnosi się do pojazdów kategorii M1.

W homo które miałem w rękach podwozie do zabudowy miało zawsze BA - nie BX :?
BE i BX są w rozporządzeniu UE ale w polskich przepisach ich nie ma podobnie jak nie ma w pojazdach osobowych AG pick-up choć w rozporządzeniu unijnym jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według której klasyfikacji?

Z Dz.U. 1088 z 2016. Dopóki ona się nie zmieni, dopóty wielozadaniowy będzie podrodzajem dla kategorii homologacyjnej M1 i N1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według której klasyfikacji?

Z Dz.U. 1088 z 2016. Dopóki ona się nie zmieni, dopóty wielozadaniowy będzie podrodzajem dla kategorii homologacyjnej M1 i N1.

 

Czyli w N1 o podrodzaju AF mogę wykonać badanie na ZK i kraty nie trzeba badać w jednostce uprawnionej tak? Przepis wyrażnie odnosi się do BB , nie ważne że w większości występuje ale może pojawić się wpis AF no i co wtedy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jest to efekt robienia przepisów przez ludzi nie mających pojęcia i nie konsultujących się chociażby z OSDS. Nasza klasyfikacja daje możliwość, np. przy "pierwszym" badaniu zrobić pojazd N1 - wielozadaniowy, który nie podlega pod dalsze paragrafy z ograniczeniami, które zostały zapisane zgodnie z klasyfikacją homologacyjną, o której wspominał abcs.

Nie pierwszy to już raz kiedy nasze prawo pozwala na działanie dla biegłych w prawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w N1 o podrodzaju AF mogę wykonać badanie na ZK i kraty nie trzeba badać w jednostce uprawnionej tak?

Nie bardzo wiem o jakie zmiany konstrukcyjne idzie, ale jeżeli chodzi o tak zwaną KRATĘ to pojazd powinien spełniać wymagania na dzień dokonania zmiany rodzaju pojazdu. Z naciskiem na zmianę rodzaju pojazdu. A potwierdzenie dla KRATY dotyczy auta ciężarowego o podrodzaju VAN tylko i wyłącznie, w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmiany danych w dowodzie, ale uwaga: dotyczy pojazdu rejestrowanego w tym roku. I właśnie dla takiego świeżego VANA rodzi się zagadka, jakich zmian można dokonać, aby PIMOTU nie wymagać? :?

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

Koledze abcs o to idzie zaiste, aby rodzajów nadwozi samochodowych wraz z ich nazwami i kodami nie mieszać z podrodzajami pojazdów występujących w naszej kodyfikacji, bo tylko niektóre nazwy są wspólne, a kody już całkiem inne i składają się z dwóch cyferek, a nie dwóch literek. Zapewne nie tylko o kody i nazwy się rozchodzi, ale mniejsza z tym na razie.

Kolega abcs zapewne ma dużo racji.

Tylko jak traktować takie wymysły ministerialne, że raz podrodzaj, a raz rodzaj nadwozia:

w samochodzie ciężarowym o podrodzaju VAN
W samochodzie ciężarowym (kategorii N1) o rodzaju nadwozia BB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze abcs o to idzie zaiste, aby rodzajów nadwozi samochodowych wraz z ich nazwami i kodami nie mieszać z podrodzajami pojazdów występujących w naszej kodyfikacji, bo tylko niektóre nazwy są wspólne, a kody już całkiem inne
Oooo!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months later...

Panowie odświeżam temat :) Doszły mnie słuchy że okoliczne stacje (Katowice) robią np. Pande VAN, 2 miejsca na 4-5 miejsc osobową i nie wymagają żadnych dokumentów (jednostka uprawniona).

A jak tam u Was?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Analizując przepisy znowelizowane w lipcu 2016 roku, to ciężko znaleźć podstawy aby takich dokumentów wymagać przy tego rodzaju zmianach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokumentów z jednostki żądasz, jakby to miał być nadal ciężarowy.

Z ciężarowego na osobowy po staremu.A jak koniecznie nie chcesz, to będą klienci uciekać Ci do Katowic :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój błąd, zamiast jednostka uprawniona, w nawiasie winno być faktura lub oświadczenie z warsztatu o montażu kanapy/pasów/demontażu kraty. (coś się zamyśliłem :lol: )

Jednostka uprawniona jak zostaje ciężarowy - tutaj macie rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się Koledzy do tematu.

A jak zrobić "Pojazd specjalny" - "Pożarniczy" na zwykły "Samochód ciężarowy"?

Jakiś klient mnie pytał. Ma do kupienia Stara, który był pożarniczym a jest wywrotką. W dokumentach został "Specjalny" a tam, skąd pochodzi diagnosta nie czepiał się przy okresowym. Wychodzi na to, że ja się czepiam...

Rozumiem że bez "kwitu" z wagi się nie obejdzie.

Fakturę jakąś za przeróbkę też żądać (zmiana rodzaju pojazdu)????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że bez "kwitu" z wagi się nie obejdzie.

Fakturę jakąś za przeróbkę też żądać (zmiana rodzaju pojazdu)????

 

Tak waga musi być i oświadczenie o przebudowie uprawnionego przedsiębiorcy o dokonanych zmianach ponieważ nastąpi zmiana rodzaju pojazdu. Możesz zarządzać opinii rzeczoznawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie macie legalizowanej wagi na terenie OSKP to tak naprawdę do każdego badania na zmiany konstrukcyjne, w którym ustala się nową masę własną powinna być opinia rzeczoznawcy. Póki co diagnosta nie może robić badań (ważyć) poza OSKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Twoja sprawa co przyjmiesz za miarodajny dokument. Jak masz pełne zaufanie do takiego dokumentu to ok. W razie W opinia daje niby większą ochronę. Pytanie tylko co to jest to "W". Indywidualnie trzeba do tego podchodzić.

Przepisy są w tej kwestii źle skonstruowane moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co diagnosta nie może robić badań (ważyć) poza OSKP.

 

ponieważ ? zgoda ,że badań nie można wykonywac poza stacją . ale jeśli ZK wykona firma się tym trudniąca i w dokumentach poda nowe masy to je zakwestionujesz ? a jeśli będzie kwit z legalizowanej wagi z firmy która handluje jakimś towarem "na wagę " ? przecież taka waga podlega okresowej urzędowej kalibracji tak samo jak analizator , pompka , dystrybutor paliw .

analogicznie powinieneś zaufać dokumentom na ABS , zwalniacz itp ( przy ADR ) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.