hary Napisano 2 Maj 2017 Share Napisano 2 Maj 2017 Witam , jak ustalić DMC naczepy , według dokumentów 43 000 kg, trzy osie naciski na oś po 8 000kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 2 Maj 2017 Share Napisano 2 Maj 2017 A wg TZ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hary Napisano 2 Maj 2017 Autor Share Napisano 2 Maj 2017 TZ 43 000 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 2 Maj 2017 Share Napisano 2 Maj 2017 W przepisach nie istnieje taki parametr jak DMC naczepy. Wiem że jak wypełniasz DIP to musisz wpisać DMC, ale skoro nie jest ono określone przepisami to może być 43 t. Po drodze porusza się zestaw i tu ograniczają cię przepisy oraz DR ciągnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 3 Maj 2017 Share Napisano 3 Maj 2017 DMC konstrukcyjna wynika z tabliczki 43 000 kg a administracyjnej masy nie należy określać bo jest ona uzależniona od ciągnika jaki połączony będzie z naczepą. W przypadku ciągnika 2-osiowego nacisk na siodło oscyluje w granicach 12 t w przypadku 3-osiowego 15-16 t a gdy taką naczepę połączymy z ciągnikiem 4-osiowym jest szansa, że można było by naczepę załadować do 43 t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 3 Maj 2017 Share Napisano 3 Maj 2017 administracyjnej masy nie należy określać Trzeba ją określić dla każdego pojazdu. Nie oznacza to oczywiście, że w każdej konfiguracji pojazd będzie mógł osiągnąć taką wartość. [ Dodano: 03-05-2017, 09:49 ] gdy taką naczepę połączymy z ciągnikiem 4-osiowym jest szansa, że można było by naczepę załadować do 43 t. Na pewno? 2) zespołu pojazdów, złożonego z pojazdów mających łącznie co najmniej 5 osi, w którym pojazdem ciągnącym jest pojazd samochodowy – 40 ton, z wyjątkiem pojazdu członowego mającego 5 lub 6 osi składającego się z: [ciach] Czyli ten przypadek na wyjątek się nie łapie. Wynika z tego, że jeśli ciągnik będzie 4-osiowy to DMC zespołu utworzonego z 3-osiową naczepą wyniesie 40 ton Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 3 Maj 2017 Share Napisano 3 Maj 2017 Trzeba ją określić dla każdego pojazdu. To jaka jest dla naczepy???? Jak trzeba określać to na pewno znasz konkretną wartość... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Maj 2017 Share Napisano 3 Maj 2017 Michał nie zna i dlatego może skierować na SKP na ustalenie. A jak na SKP nie potrafią ustalić to jest rzeczoznawca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 3 Maj 2017 Share Napisano 3 Maj 2017 To jaka jest dla naczepy???? Suma dopuszczalnych nacisków. Przyjąłbym dopuszczalny nacisk na siodło jako największy możliwy dla ciągnika trzyosiowego (19 ton). Wychodzi 43 t. Wartość ta nie przekracza dopuszczalnej dla zespołu uczestniczącego w operacjach transportu intermodalnego (44 tony). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Maj 2017 Share Napisano 3 Maj 2017 Wartość ta nie przekracza dopuszczalnej dla zespołu uczestniczącego w operacjach transportu intermodalnego (44 tony). Tak. Pod warunkiem, że pociągniesz to Simsonem ENDURO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 3 Maj 2017 Share Napisano 3 Maj 2017 To już problem mas rzeczywistych na drodze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 3 Maj 2017 Share Napisano 3 Maj 2017 Na pewno? 2) zespołu pojazdów, złożonego z pojazdów mających łącznie co najmniej 5 osi, w którym pojazdem ciągnącym jest pojazd samochodowy – 40 ton, z wyjątkiem pojazdu członowego mającego 5 lub 6 osi składającego się z: [ciach] Czyli ten przypadek na wyjątek się nie łapie. Wynika z tego, że jeśli ciągnik będzie 4-osiowy to DMC zespołu utworzonego z 3-osiową naczepą wyniesie 40 ton A gdy ciągnik będzie miał odstępstwo na DMC, lub zezwolenie na przewóz gabarytów? W sumie to nawet nie wiemy o jaka naczepę chodzi ale z racji masy konstrukcyjnej można wnioskować, że nie jest to "zwykła" naczepa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 4 Maj 2017 Share Napisano 4 Maj 2017 DMC konstrukcyjna wynika z tabliczki 43 000 kg a administracyjnej masy nie należy określać A może własnie to administracyjna ustalić do 40 lub 42 t bo powyżej tego i tak zezwolenie na przejazd ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 4 Maj 2017 Share Napisano 4 Maj 2017 A może własnie to administracyjna ustalić do A ciągnik? Jego też trzeba by uwzględnić. A nie prościej, skoro nie ma ograniczenia, MMC=DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traper Napisano 4 Maj 2017 Share Napisano 4 Maj 2017 skoro nie ma ograniczenia, MMC=DMC. Ktos mógłby zapytać na podstawie którego paragrafu rozporządzenia tak okresliłes. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 4 Maj 2017 Share Napisano 4 Maj 2017 Na podstawie § 3 ust 6 warunków technicznych. Skoro nie ma ograniczenia administracyjnego dla naczepy odnośnie DMC, to jedynym ograniczeniem jest jej konstrukcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 4 Maj 2017 Share Napisano 4 Maj 2017 Jak MMC masz 44t [wynik naciski +nacisk siodła], to administracyjnie DMC obniżasz o tyle ile obniżasz naciski osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 4 Maj 2017 Share Napisano 4 Maj 2017 To jaka jest dla naczepy???? Suma dopuszczalnych nacisków. Przyjąłbym dopuszczalny nacisk na siodło jako największy możliwy dla ciągnika trzyosiowego (19 ton). Wychodzi 43 t. Wartość ta nie przekracza dopuszczalnej dla zespołu uczestniczącego w operacjach transportu intermodalnego (44 tony). Suma? A w którym miejscu rozporządzenia jest to zapisane, bo jak twierdzisz, że to ma być administracyjne i każdy pojazd MUSI mieć, to pewnie gdzieś jest... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Maj 2017 Share Napisano 4 Maj 2017 A w którym miejscu rozporządzenia jest to zapisane, bo jak twierdzisz, że to ma być administracyjne i każdy pojazd MUSI mieć, to pewnie gdzieś jest... To zaproponuj coś lepszego. A może jednak to producenci są w błędzie, określając DMC dla nowych naczep? A może opis pola F.2 powinien brzmieć "nie dotyczy naczep"? Skoro DMC jako takie nie jest określone to jedynymi ograniczeniami są: MMC oraz dopuszczalne naciski. Jeśli suma dopuszczalnych nacisków jest mniejsza niż MMC to logicznym jest, że DMC nie może przekroczyć tej sumy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Maj 2017 Share Napisano 5 Maj 2017 Kiedyś było zalecenie (niestety nie pamiętam kto był autorem), z którego wynikało, że nie należy określać DMC administracyjnego naczep - spróbuję poszukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 5 Maj 2017 Share Napisano 5 Maj 2017 To zaproponuj coś lepszego. Lepszym na pewno nie jest tworzenie "swoich" przepisów. DMC naczepy nie jest określone w przepisach (co zresztą jest logiczne) i nie dorabiaj do tego swojej ideologii, że jest poprzez jakąś sumę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 5 Maj 2017 Share Napisano 5 Maj 2017 DMC naczepy nie jest określone w przepisach (co zresztą jest logiczne) Czyli, jak już pisałem, ograniczone jest przez MMC i dopuszczalne naciski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Maj 2017 Share Napisano 5 Maj 2017 Ale nie przez nacisk na siodło i masa administracyjna uzależniona jest od ciągnącego pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Maj 2017 Share Napisano 5 Maj 2017 Kiedyś np. była taka moda, że nie określało się DMC dla ciągnika. Nawet w homologacje i KP tak wychodziły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Maj 2017 Share Napisano 5 Maj 2017 Znalazłem takie pismo wydane przez PISKP Kopia Pismo_do_Ministerstwa_Finansw_w_sprawie_administracyjnego_ustalenia_dmc_przyczep[1].pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.