Skocz do zawartości

DMC NACZEPY


hary

Rekomendowane odpowiedzi

W przepisach nie istnieje taki parametr jak DMC naczepy. Wiem że jak wypełniasz DIP to musisz wpisać DMC, ale skoro nie jest ono określone przepisami to może być 43 t. Po drodze porusza się zestaw i tu ograniczają cię przepisy oraz DR ciągnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DMC konstrukcyjna wynika z tabliczki 43 000 kg a administracyjnej masy nie należy określać bo jest ona uzależniona od ciągnika jaki połączony będzie z naczepą. W przypadku ciągnika 2-osiowego nacisk na siodło oscyluje w granicach 12 t w przypadku 3-osiowego 15-16 t a gdy taką naczepę połączymy z ciągnikiem 4-osiowym jest szansa, że można było by naczepę załadować do 43 t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

administracyjnej masy nie należy określać

 

Trzeba ją określić dla każdego pojazdu. Nie oznacza to oczywiście, że w każdej konfiguracji pojazd będzie mógł osiągnąć taką wartość.

 

[ Dodano: 03-05-2017, 09:49 ]

gdy taką naczepę połączymy z ciągnikiem 4-osiowym jest szansa, że można było by naczepę załadować do 43 t.

 

Na pewno?

 

2) zespołu pojazdów, złożonego z pojazdów mających łącznie co najmniej 5 osi, w którym pojazdem ciągnącym jest pojazd samochodowy – 40 ton, z wyjątkiem pojazdu członowego mającego 5 lub 6 osi składającego się z: [ciach]

 

Czyli ten przypadek na wyjątek się nie łapie. Wynika z tego, że jeśli ciągnik będzie 4-osiowy to DMC zespołu utworzonego z 3-osiową naczepą wyniesie 40 ton :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba ją określić dla każdego pojazdu.

 

To jaka jest dla naczepy???? Jak trzeba określać to na pewno znasz konkretną wartość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał nie zna i dlatego może skierować na SKP na ustalenie. A jak na SKP nie potrafią ustalić to jest rzeczoznawca. 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jaka jest dla naczepy????

 

Suma dopuszczalnych nacisków. Przyjąłbym dopuszczalny nacisk na siodło jako największy możliwy dla ciągnika trzyosiowego (19 ton). Wychodzi 43 t. Wartość ta nie przekracza dopuszczalnej dla zespołu uczestniczącego w operacjach transportu intermodalnego (44 tony).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wartość ta nie przekracza dopuszczalnej dla zespołu uczestniczącego w operacjach transportu intermodalnego (44 tony).

 

Tak. Pod warunkiem, że pociągniesz to Simsonem ENDURO :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno?

 

2) zespołu pojazdów, złożonego z pojazdów mających łącznie co najmniej 5 osi, w którym pojazdem ciągnącym jest pojazd samochodowy – 40 ton, z wyjątkiem pojazdu członowego mającego 5 lub 6 osi składającego się z: [ciach]

 

Czyli ten przypadek na wyjątek się nie łapie. Wynika z tego, że jeśli ciągnik będzie 4-osiowy to DMC zespołu utworzonego z 3-osiową naczepą wyniesie 40 ton

 

A gdy ciągnik będzie miał odstępstwo na DMC, lub zezwolenie na przewóz gabarytów?

W sumie to nawet nie wiemy o jaka naczepę chodzi ale z racji masy konstrukcyjnej można wnioskować, że nie jest to "zwykła" naczepa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DMC konstrukcyjna wynika z tabliczki 43 000 kg a administracyjnej masy nie należy określać

A może własnie to administracyjna ustalić do 40 lub 42 t bo powyżej tego i tak zezwolenie na przejazd ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może własnie to administracyjna ustalić do

A ciągnik? Jego też trzeba by uwzględnić.

 

A nie prościej, skoro nie ma ograniczenia, MMC=DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro nie ma ograniczenia, MMC=DMC.

 

Ktos mógłby zapytać na podstawie którego paragrafu rozporządzenia tak okresliłes.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie § 3 ust 6 warunków technicznych. Skoro nie ma ograniczenia administracyjnego dla naczepy odnośnie DMC, to jedynym ograniczeniem jest jej konstrukcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak MMC masz 44t [wynik naciski +nacisk siodła], to administracyjnie DMC obniżasz o tyle ile obniżasz naciski osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jaka jest dla naczepy????

 

Suma dopuszczalnych nacisków. Przyjąłbym dopuszczalny nacisk na siodło jako największy możliwy dla ciągnika trzyosiowego (19 ton). Wychodzi 43 t. Wartość ta nie przekracza dopuszczalnej dla zespołu uczestniczącego w operacjach transportu intermodalnego (44 tony).

 

Suma? A w którym miejscu rozporządzenia jest to zapisane, bo jak twierdzisz, że to ma być administracyjne i każdy pojazd MUSI mieć, to pewnie gdzieś jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w którym miejscu rozporządzenia jest to zapisane, bo jak twierdzisz, że to ma być administracyjne i każdy pojazd MUSI mieć, to pewnie gdzieś jest...

 

To zaproponuj coś lepszego. A może jednak to producenci są w błędzie, określając DMC dla nowych naczep? A może opis pola F.2 powinien brzmieć "nie dotyczy naczep"?

 

Skoro DMC jako takie nie jest określone to jedynymi ograniczeniami są: MMC oraz dopuszczalne naciski. Jeśli suma dopuszczalnych nacisków jest mniejsza niż MMC to logicznym jest, że DMC nie może przekroczyć tej sumy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś było zalecenie (niestety nie pamiętam kto był autorem), z którego wynikało, że nie należy określać DMC administracyjnego naczep - spróbuję poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zaproponuj coś lepszego.

 

Lepszym na pewno nie jest tworzenie "swoich" przepisów. DMC naczepy nie jest określone w przepisach (co zresztą jest logiczne) i nie dorabiaj do tego swojej ideologii, że jest poprzez jakąś sumę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DMC naczepy nie jest określone w przepisach (co zresztą jest logiczne)

 

Czyli, jak już pisałem, ograniczone jest przez MMC i dopuszczalne naciski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie przez nacisk na siodło i masa administracyjna uzależniona jest od ciągnącego pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś np. była taka moda, że nie określało się DMC dla ciągnika. Nawet w homologacje i KP tak wychodziły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.