mirek_handlarz Napisano 19 Październik 2018 Share Napisano 19 Październik 2018 11 godzin temu, importerdubai napisał: Dobrze, że teraz jest monitoring na stacjach diagnostycznych. Pan "importer", chyba rzeczywiście klika z ZEA. 11 godzin temu, importerdubai napisał: W końcu zabrali się za tych co tylko z dowodem przyjeżdżali I do tego "prawilny" fantasta ;) Bez urazy oczywiście ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebastian Napisano 19 Październik 2018 Autor Share Napisano 19 Październik 2018 Trudna dyskusja się tutaj wywiązała tylko bez potrzeby taka nerwowa. Po co obrażać się nawzajem. Poza tym nie dziwię się też urzędnikom z wydziałów komunikacji jak widzą takie dokumenty pierwszy raz , bo sam jak je zobaczyłem to zdębiałem. Także jeśli ktoś będzie miał wszystko opisane , przetłumaczone to myślę że nie będzie problemu by WK zarejestrował auto który później trafi na badanie na stację diagnostyczną celem wykonania badania i ustalenia niezbędnych danych do rejestracji. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
autohandel Napisano 19 Październik 2018 Share Napisano 19 Październik 2018 6 godzin temu, mirek_handlarz napisał: Pan "importer", chyba rzeczywiście klika z ZEA. I do tego "prawilny" fantasta Bez urazy oczywiście Kolega miał chyba na myśli diagnostów kombinatorów. A z tym monitoringiem to chyba w większości są kamery. 11 minut temu, sebastian napisał: Trudna dyskusja się tutaj wywiązała tylko bez potrzeby taka nerwowa. Po co obrażać się nawzajem. Poza tym nie dziwię się też urzędnikom z wydziałów komunikacji jak widzą takie dokumenty pierwszy raz , bo sam jak je zobaczyłem to zdębiałem. Także jeśli ktoś będzie miał wszystko opisane , przetłumaczone to myślę że nie będzie problemu by WK zarejestrował auto który później trafi na badanie na stację diagnostyczną celem wykonania badania i ustalenia niezbędnych danych do rejestracji. Miałem podobną sytuację w swoim mieście. To fakt, że urzędnicy robią pod górę bo nie znają dokumentacji jaka wychodzi z Dubaju czy też z Japonii. Na moim przykładzie to sprawa mało brakowało a trafiłaby do sądu administracyjnego na dwa miesiące wtrzymali Japończyka bo nie było wpisu poprzednich tablic rejestracyjnych na dokumencie który też nazywa się certygikat eksportowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimonQ Napisano 19 Październik 2018 Share Napisano 19 Październik 2018 1 godzinę temu, sebastian napisał: Trudna dyskusja się tutaj wywiązała tylko bez potrzeby taka nerwowa. Po co obrażać się nawzajem. Poza tym nie dziwię się też urzędnikom z wydziałów komunikacji jak widzą takie dokumenty pierwszy raz , bo sam jak je zobaczyłem to zdębiałem. Także jeśli ktoś będzie miał wszystko opisane , przetłumaczone to myślę że nie będzie problemu by WK zarejestrował auto który później trafi na badanie na stację diagnostyczną celem wykonania badania i ustalenia niezbędnych danych do rejestracji. Dlatego nie ma co się obawiać, złóż dokumenty, i poczekaj na decyzje do 30 dni. Wszystko będziesz miał na piśmie, bo w przypadku opieszałości i braku informacji zasięgniętych w ambasadzie lub nawet RTA, która by skutkowało odmową rejestracji, jestem pewny że SKO po odwołaniu, przychyli się do rejestracji pojazdu. Po prostu niektórzy urzędnicy w Polsce, po otrzymaniu nieznanego im wcześniej dokumentu, nie wiedzą co zrobić i czy pojazd dopuścic do ruchu. Nie ma co się denerwować i wieszać psy na wszystkich. 1 godzinę temu, autohandel napisał: Miałem podobną sytuację w swoim mieście. To fakt, że urzędnicy robią pod górę bo nie znają dokumentacji jaka wychodzi z Dubaju czy też z Japonii. Na moim przykładzie to sprawa mało brakowało a trafiłaby do sądu administracyjnego na dwa miesiące wtrzymali Japończyka bo nie było wpisu poprzednich tablic rejestracyjnych na dokumencie który też nazywa się certygikat eksportowy. Dużo zależy od człowieka który jest urzędnikiem. W większości urzędach pracują starsze osoby, i nie do konca znające przepisy i bardziej łatwiej im jest powiedzieć: "nie nie da się, dowidzenia!" niż: "prosze zostawić kopie dokumentów, zasięgniemy informacji, i wydamy Panu decyzje". Żyjemy w takim a nie innym kraju. Dopóki nie będziemy się razem szanować wszyscy, to będzie właśnie tak jak tutaj. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 19 Październik 2018 Share Napisano 19 Październik 2018 Jest tak jak mówisz - ale tylko po części, bo jak sam zauważyłeś szanować trzeba się nawzajem! Każdy jak ma przed sobą impertynenckiego prostaka to go przeczołga ile można. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 19 Październik 2018 Share Napisano 19 Październik 2018 Jak to @Psuj zauważył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 24 Wrzesień 2021 Share Napisano 24 Wrzesień 2021 Ok, zatem jakich dokumentów żądać dla pojazdu z Dubaju? Mój WK twierdzi, że rejestrują na dokumencie exportowym, coś na wzór z Japonii. Jedzie klient i warto mieć jakieś argumenty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 24 Wrzesień 2021 Share Napisano 24 Wrzesień 2021 1 godzinę temu, adamos napisał: Ok, zatem jakich dokumentów żądać dla pojazdu z Dubaju? Jeśli nie ma DR to zostaje PC i czerwone tablice. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 27 Wrzesień 2021 Share Napisano 27 Wrzesień 2021 W dniu 24.09.2021 o 14:51, adamos napisał: Mój WK twierdzi, że rejestrują na dokumencie exportowym Mogą rejestrować na słowo honoru a do badania ma mieć jeden z wyszczególnionych dokumentów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_carfactor_pl Napisano 25 Wrzesień Share Napisano 25 Wrzesień (edytowane) Czesc, jestesmy importerem oraz brokerem w Dubaju. Mamy tam wlasny oddzial i jako jedyna firma w Polsce profesjonalnie swiadczymy uslugi eksportowe z Dubaju bedac tam na miejscu. Z racji ze od 3 lat mieszkam tam napisze jak to wyglada w praktyce: od 2020 sporo uległo zmianie w Emiratach i w zasadzie obecnie wszystkie dokumenty z tego kraju są w formie elektronicznej. Nawet takie dokumenty jak dowody osobiste. W momencie eksportu dowód rejestracyjny traci swoją ważność a pojazd dostanę certyfikat w formie elektronicznej pdf. Każdy dokument można potwierdzić na oficjalnej rządowej stronie ZEA. Informacja ta widnieje na certyfikatach. Wyjątkiem są dokumenty VCC na które musicie uważać. To dokumenty wydawane przez Dubai Customa (zielona kartka). Urząd celny w Dubaju wydaje taki dokument gdy ktoś sciagnal auto np. Z Japonii lub USA do ZEA. Jest to swego rodzaju substytut oryginalnego title. Niestety ten dokument jest nie rozpoznawany i nie respektowany w Polsce a i w Europie. Cała reszta jest ok i jest tylko w formie elektronicznej PDF. Edytowane 26 Wrzesień przez IVVO Reklama firmy nie na tym forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 26 Wrzesień Share Napisano 26 Wrzesień Formą elektroniczną nic w Polsce nie da się załatwić więc to urzędy będą miały zagwozdkę na podstawie czego wydać pozwolenie czasowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 26 Wrzesień Share Napisano 26 Wrzesień Jemu chyba idzie o to, że jak potrzebujesz "papier" do go z pliku po prostu 'wydrukowywujesz'. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 26 Wrzesień Share Napisano 26 Wrzesień 8 godzin temu, Paprock napisał: Jemu chyba idzie o to Jemu chodzi o to aby u niego zamówić auto bo on się zna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 27 Wrzesień Share Napisano 27 Wrzesień Jeśli nawet to nie robi tego w sposób bezszczelny podając dane w stopce. Przy okazji czegoś się dowiedzieliśmy na temat rejestracji aut z Dubaju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vercyngetoryks Napisano 30 Wrzesień Share Napisano 30 Wrzesień Miałem dwa VW z Dubaju w ubiegłym roku na BT okresowym - oba poległy za TZ zapisaną nieczytelnym dla mnie alfabetem z wersami pisanymi ewidentnie od prawej strony do lewej jedynie co mogę z całą pewnością potwierdzić - cyfry były arabskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 30 Wrzesień Share Napisano 30 Wrzesień No patrz pan, nawet cyfry dali arabskie, żeby utrudnić 😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 30 Wrzesień Share Napisano 30 Wrzesień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 30 Wrzesień Share Napisano 30 Wrzesień Dobrze, że te cyfry arabskie też nie zapisane od lewej do prawej, bo by było 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 1 Październik Share Napisano 1 Październik Mogę potwierdzić, dowod rejestracyjny z dubaju jest w formie elektronicznej. Drukuje się plik z PDF-a i tam są instrukcje jak potwierdzić wiarygodność przedstawionego wydruku na ofocjalnej stronie ZEA podajac numer znajdujacy sie na certyfikacie. niestety j.angielski to minimum żeby to ogarnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 1 Październik Share Napisano 1 Październik 3 godziny temu, dominik_z napisał: Drukuje się plik z PDF-a i tam są instrukcje jak potwierdzić wiarygodność przedstawionego wydruku na ofocjalnej stronie ZEA podajac numer znajdujacy sie na certyfikacie. niestety j.angielski to minimum żeby to ogarnąć. Nie wiem jak u was, ale ja bez PC bym nie zrobił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 1 Październik Share Napisano 1 Październik 1 godzinę temu, Rafi90 napisał: a bez PC bym nie zrobił Ja też, bo to jest export certificate, tak jak z Japonii 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LuziTolerancja Napisano 1 Październik Share Napisano 1 Październik To ja chciałem się dopytać jednego wątku - jeśli tabliczka znamionowa jest przedstawiona tak, jak pokazał kolega Paprock, to nie możemy przeprowadzić badania - nie ma na niej niczego związanego z dopuszczeniem pojazdu do ruchu poza danymi opisującymi w jakimś stopniu pojazd ( a w zasadzie nawet nie wiadomo co jest czym ) Ewentualnie zaświadczenie od producenta pojazdu i druga tabliczka? Na amerykańcach jest podany jakiś numer dopuszczenia, jakieś naciski... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 1 Październik Share Napisano 1 Październik Spotkał się ktoś z sytuacją, żeby w przypadku samochodów z innych rynków (Japonia, Dubaj, USA) producent wydał tabliczkę znamionową w formacie europejskim ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 1 Październik Share Napisano 1 Październik Tak - MB miałem kilka z Dubaju po wymianie TZ na europejską - ale oni go przystosowali na nasz rynek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 1 Październik Share Napisano 1 Październik Jakaś podpowiedź co trzeba było dostosować ?? Miałem BMW z Dubaju i z tego co sprawdzałem to wszystko w nim miało europejską homologację już fabrycznie. Ja kiedyś pogoniłem Jaguara z ameryki za brak tabliczki i przyjechał z oryginalną w europejskim formacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.