mirek_handlarz Napisano 19 Październik 2018 Napisano 19 Październik 2018 11 godzin temu, importerdubai napisał: Dobrze, że teraz jest monitoring na stacjach diagnostycznych. Pan "importer", chyba rzeczywiście klika z ZEA. 11 godzin temu, importerdubai napisał: W końcu zabrali się za tych co tylko z dowodem przyjeżdżali I do tego "prawilny" fantasta ;) Bez urazy oczywiście ;) Cytuj
sebastian Napisano 19 Październik 2018 Autor Napisano 19 Październik 2018 Trudna dyskusja się tutaj wywiązała tylko bez potrzeby taka nerwowa. Po co obrażać się nawzajem. Poza tym nie dziwię się też urzędnikom z wydziałów komunikacji jak widzą takie dokumenty pierwszy raz , bo sam jak je zobaczyłem to zdębiałem. Także jeśli ktoś będzie miał wszystko opisane , przetłumaczone to myślę że nie będzie problemu by WK zarejestrował auto który później trafi na badanie na stację diagnostyczną celem wykonania badania i ustalenia niezbędnych danych do rejestracji. 1 Cytuj
autohandel Napisano 19 Październik 2018 Napisano 19 Październik 2018 6 godzin temu, mirek_handlarz napisał: Pan "importer", chyba rzeczywiście klika z ZEA. I do tego "prawilny" fantasta Bez urazy oczywiście Kolega miał chyba na myśli diagnostów kombinatorów. A z tym monitoringiem to chyba w większości są kamery. 11 minut temu, sebastian napisał: Trudna dyskusja się tutaj wywiązała tylko bez potrzeby taka nerwowa. Po co obrażać się nawzajem. Poza tym nie dziwię się też urzędnikom z wydziałów komunikacji jak widzą takie dokumenty pierwszy raz , bo sam jak je zobaczyłem to zdębiałem. Także jeśli ktoś będzie miał wszystko opisane , przetłumaczone to myślę że nie będzie problemu by WK zarejestrował auto który później trafi na badanie na stację diagnostyczną celem wykonania badania i ustalenia niezbędnych danych do rejestracji. Miałem podobną sytuację w swoim mieście. To fakt, że urzędnicy robią pod górę bo nie znają dokumentacji jaka wychodzi z Dubaju czy też z Japonii. Na moim przykładzie to sprawa mało brakowało a trafiłaby do sądu administracyjnego na dwa miesiące wtrzymali Japończyka bo nie było wpisu poprzednich tablic rejestracyjnych na dokumencie który też nazywa się certygikat eksportowy. Cytuj
LimonQ Napisano 19 Październik 2018 Napisano 19 Październik 2018 1 godzinę temu, sebastian napisał: Trudna dyskusja się tutaj wywiązała tylko bez potrzeby taka nerwowa. Po co obrażać się nawzajem. Poza tym nie dziwię się też urzędnikom z wydziałów komunikacji jak widzą takie dokumenty pierwszy raz , bo sam jak je zobaczyłem to zdębiałem. Także jeśli ktoś będzie miał wszystko opisane , przetłumaczone to myślę że nie będzie problemu by WK zarejestrował auto który później trafi na badanie na stację diagnostyczną celem wykonania badania i ustalenia niezbędnych danych do rejestracji. Dlatego nie ma co się obawiać, złóż dokumenty, i poczekaj na decyzje do 30 dni. Wszystko będziesz miał na piśmie, bo w przypadku opieszałości i braku informacji zasięgniętych w ambasadzie lub nawet RTA, która by skutkowało odmową rejestracji, jestem pewny że SKO po odwołaniu, przychyli się do rejestracji pojazdu. Po prostu niektórzy urzędnicy w Polsce, po otrzymaniu nieznanego im wcześniej dokumentu, nie wiedzą co zrobić i czy pojazd dopuścic do ruchu. Nie ma co się denerwować i wieszać psy na wszystkich. 1 godzinę temu, autohandel napisał: Miałem podobną sytuację w swoim mieście. To fakt, że urzędnicy robią pod górę bo nie znają dokumentacji jaka wychodzi z Dubaju czy też z Japonii. Na moim przykładzie to sprawa mało brakowało a trafiłaby do sądu administracyjnego na dwa miesiące wtrzymali Japończyka bo nie było wpisu poprzednich tablic rejestracyjnych na dokumencie który też nazywa się certygikat eksportowy. Dużo zależy od człowieka który jest urzędnikiem. W większości urzędach pracują starsze osoby, i nie do konca znające przepisy i bardziej łatwiej im jest powiedzieć: "nie nie da się, dowidzenia!" niż: "prosze zostawić kopie dokumentów, zasięgniemy informacji, i wydamy Panu decyzje". Żyjemy w takim a nie innym kraju. Dopóki nie będziemy się razem szanować wszyscy, to będzie właśnie tak jak tutaj. 1 Cytuj
blakop Napisano 19 Październik 2018 Napisano 19 Październik 2018 Jest tak jak mówisz - ale tylko po części, bo jak sam zauważyłeś szanować trzeba się nawzajem! Każdy jak ma przed sobą impertynenckiego prostaka to go przeczołga ile można. 2 Cytuj
adamos Napisano 24 Wrzesień 2021 Napisano 24 Wrzesień 2021 Ok, zatem jakich dokumentów żądać dla pojazdu z Dubaju? Mój WK twierdzi, że rejestrują na dokumencie exportowym, coś na wzór z Japonii. Jedzie klient i warto mieć jakieś argumenty... Cytuj
michal_k Napisano 24 Wrzesień 2021 Napisano 24 Wrzesień 2021 1 godzinę temu, adamos napisał: Ok, zatem jakich dokumentów żądać dla pojazdu z Dubaju? Jeśli nie ma DR to zostaje PC i czerwone tablice. 1 Cytuj
adam1501 Napisano 27 Wrzesień 2021 Napisano 27 Wrzesień 2021 W dniu 24.09.2021 o 14:51, adamos napisał: Mój WK twierdzi, że rejestrują na dokumencie exportowym Mogą rejestrować na słowo honoru a do badania ma mieć jeden z wyszczególnionych dokumentów. Cytuj
Marcin_carfactor_pl Napisano 25 Wrzesień 2024 Napisano 25 Wrzesień 2024 (edytowane) Czesc, jestesmy importerem oraz brokerem w Dubaju. Mamy tam wlasny oddzial i jako jedyna firma w Polsce profesjonalnie swiadczymy uslugi eksportowe z Dubaju bedac tam na miejscu. Z racji ze od 3 lat mieszkam tam napisze jak to wyglada w praktyce: od 2020 sporo uległo zmianie w Emiratach i w zasadzie obecnie wszystkie dokumenty z tego kraju są w formie elektronicznej. Nawet takie dokumenty jak dowody osobiste. W momencie eksportu dowód rejestracyjny traci swoją ważność a pojazd dostanę certyfikat w formie elektronicznej pdf. Każdy dokument można potwierdzić na oficjalnej rządowej stronie ZEA. Informacja ta widnieje na certyfikatach. Wyjątkiem są dokumenty VCC na które musicie uważać. To dokumenty wydawane przez Dubai Customa (zielona kartka). Urząd celny w Dubaju wydaje taki dokument gdy ktoś sciagnal auto np. Z Japonii lub USA do ZEA. Jest to swego rodzaju substytut oryginalnego title. Niestety ten dokument jest nie rozpoznawany i nie respektowany w Polsce a i w Europie. Cała reszta jest ok i jest tylko w formie elektronicznej PDF. Edytowane 26 Wrzesień 2024 przez IVVO Reklama firmy nie na tym forum Cytuj
Rafi90 Napisano 26 Wrzesień 2024 Napisano 26 Wrzesień 2024 Formą elektroniczną nic w Polsce nie da się załatwić więc to urzędy będą miały zagwozdkę na podstawie czego wydać pozwolenie czasowe Cytuj
Paprock Napisano 26 Wrzesień 2024 Napisano 26 Wrzesień 2024 Jemu chyba idzie o to, że jak potrzebujesz "papier" do go z pliku po prostu 'wydrukowywujesz'. Cytuj
radekd2 Napisano 26 Wrzesień 2024 Napisano 26 Wrzesień 2024 8 godzin temu, Paprock napisał: Jemu chyba idzie o to Jemu chodzi o to aby u niego zamówić auto bo on się zna. Cytuj
danielg539 Napisano 27 Wrzesień 2024 Napisano 27 Wrzesień 2024 Jeśli nawet to nie robi tego w sposób bezszczelny podając dane w stopce. Przy okazji czegoś się dowiedzieliśmy na temat rejestracji aut z Dubaju... Cytuj
Vercyngetoryks Napisano 30 Wrzesień 2024 Napisano 30 Wrzesień 2024 Miałem dwa VW z Dubaju w ubiegłym roku na BT okresowym - oba poległy za TZ zapisaną nieczytelnym dla mnie alfabetem z wersami pisanymi ewidentnie od prawej strony do lewej jedynie co mogę z całą pewnością potwierdzić - cyfry były arabskie. Cytuj
Mecher Napisano 30 Wrzesień 2024 Napisano 30 Wrzesień 2024 No patrz pan, nawet cyfry dali arabskie, żeby utrudnić 😁 Cytuj
Mecher Napisano 30 Wrzesień 2024 Napisano 30 Wrzesień 2024 Dobrze, że te cyfry arabskie też nie zapisane od lewej do prawej, bo by było 😉 Cytuj
dominik_z Napisano 1 Październik 2024 Napisano 1 Październik 2024 Mogę potwierdzić, dowod rejestracyjny z dubaju jest w formie elektronicznej. Drukuje się plik z PDF-a i tam są instrukcje jak potwierdzić wiarygodność przedstawionego wydruku na ofocjalnej stronie ZEA podajac numer znajdujacy sie na certyfikacie. niestety j.angielski to minimum żeby to ogarnąć. Cytuj
Rafi90 Napisano 1 Październik 2024 Napisano 1 Październik 2024 3 godziny temu, dominik_z napisał: Drukuje się plik z PDF-a i tam są instrukcje jak potwierdzić wiarygodność przedstawionego wydruku na ofocjalnej stronie ZEA podajac numer znajdujacy sie na certyfikacie. niestety j.angielski to minimum żeby to ogarnąć. Nie wiem jak u was, ale ja bez PC bym nie zrobił. Cytuj
dominik_z Napisano 1 Październik 2024 Napisano 1 Październik 2024 1 godzinę temu, Rafi90 napisał: a bez PC bym nie zrobił Ja też, bo to jest export certificate, tak jak z Japonii 🙂 Cytuj
LuziTolerancja Napisano 1 Październik 2024 Napisano 1 Październik 2024 To ja chciałem się dopytać jednego wątku - jeśli tabliczka znamionowa jest przedstawiona tak, jak pokazał kolega Paprock, to nie możemy przeprowadzić badania - nie ma na niej niczego związanego z dopuszczeniem pojazdu do ruchu poza danymi opisującymi w jakimś stopniu pojazd ( a w zasadzie nawet nie wiadomo co jest czym ) Ewentualnie zaświadczenie od producenta pojazdu i druga tabliczka? Na amerykańcach jest podany jakiś numer dopuszczenia, jakieś naciski... Cytuj
Logen Napisano 1 Październik 2024 Napisano 1 Październik 2024 Spotkał się ktoś z sytuacją, żeby w przypadku samochodów z innych rynków (Japonia, Dubaj, USA) producent wydał tabliczkę znamionową w formacie europejskim ?? Cytuj
IVVO Napisano 1 Październik 2024 Napisano 1 Październik 2024 Tak - MB miałem kilka z Dubaju po wymianie TZ na europejską - ale oni go przystosowali na nasz rynek Cytuj
Logen Napisano 1 Październik 2024 Napisano 1 Październik 2024 Jakaś podpowiedź co trzeba było dostosować ?? Miałem BMW z Dubaju i z tego co sprawdzałem to wszystko w nim miało europejską homologację już fabrycznie. Ja kiedyś pogoniłem Jaguara z ameryki za brak tabliczki i przyjechał z oryginalną w europejskim formacie. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.