Skocz do zawartości

Przyczepa + domek


marwer

Rekomendowane odpowiedzi

Stałe połączenia śrubowe to... Hmmm... To pewnie zawsze będzie kwestia dalece uznaniowa w takim przypadku - a zatem i kłopotliwa w codziennym użytkowaniu dla właściciela (od rejestracji, poprzez badania techniczne na kontrolach drogowych skończywszy).

W swym założeniu połączenie śrubowe jest połączeniem rozłącznym i ja osobiście problemu nie widzę. Jeżeli cały domek dał by się zdemontować z przyczepy to w mojej ocenie należy go uznać za ładunek.

Jeżeli natomiast konstrukcja domku będzie trwale związana (nie da się rozłączyć bez demontażu elementów domku) z konstrukcja przyczepy to powstaje nowy pojazd i potrzebne będą zmiany konstrukcyjne lub dopuszczenie jednostkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 105
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Paprock

    16

  • Grzegorz Łódź

    16

  • blakop

    11

  • piter1973

    11

Nazwa tak samo głupia jak ta sprawa prosta. I wątpię aby ktokolwiek pomyślał dopuszczeniu jednostkowemu toto poddać. Ale jak ktoś ma fabtazję łazić po niebie i wydawać kasę...

 

To jest zwykła samoróbka z połaci paździerzy na odzysku z lawety! A potem marka, typ, model ni przypiął ni przyłatał, jeżeli mowa o konstrukcyjnych zmianach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

połączenie śrubowe jest połączeniem rozłącznym i ja osobiście problemu nie widzę.

 

Danielu - a co powiesz o mocowaniu foteli w aucie? Może to tylko ładunek? Skoro to tylko śruby....

Oczywiście wiem co mi odpowiesz bo znamy się na tyle długo, że doceniamy Twoją wiedzę, ale mimo wszystko przyznasz, że pewna analogia tu występuje - prawda?? Jak to widzisz?

Postaw się też trochę w imieniu klienta proszę - ja zawsze się tak staram, pomimo że nie jestem za żadną ze stron. :D

 

Natomiast nie dam sobie powiedzieć, że konstrukcja zbudowana na bazie firmowej ramy to zwykła "samoróbka", bo to obala idee zabudowy pojazdów ramowych w ogóle... No ale wybaczam to, pisze to kolega co nie ma o tym zielonego pojęcia 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę zabrzmieć brutalnie, ale wszyscy dobrze wiemy o co chodzi w tym wątku - diagnosta ma nie wystarczających (jeśli chodzi o możliwości techniczne) kompetencji by zajmować się tym tematem - autor tematu powinien zasięgnąć opinii np. w Pimot, ITS, Bosmal, TDT itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za te rzeczowe raz mniej rzeczowe odpowiedzi. Niestety, ale żadnych konkretów się nie dowiedziałem.

 

Dla tych, co twierdzą, że nie można, to uświadamiam, że można. W PL już jest parę firm, które tego typu domki robią. Przykładowy film z przejażdżki po Warszawie:

 

Nie chcę kupować, bo cena jest z kosmosu, dlatego, wraz ze znajomym, chcemy sobie sami coś takiego zrobić i korzystać podczas urlopów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

film z przejażdżki

 

Wygląda spoko.

W oczy rzuciły mi się dwie rzeczy które bym sprawdził

- szyby, muszą być hartowane i ocechowane,

- wysokość kompletnej przyczepy z domkiem nie może przekraczać 4m, a ten ma chyba ponad, bo jest wyższy od jadącego obok tira,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szyby, muszą być hartowane i ocechowane,

Skoro "zabudowa" nie podlega przepisom homologacyjnym to czemu "czepiasz" się szyb?

A drewno w razie "bum" nie uszkodzi kogoś? Zadra pięknie wbija się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten zapis też

""4. Przedmioty wyposażenia i części objęte obowiązkiem homologacji typu określone są w przepisach o homologacji pojazdów." "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie to wygląda - owszem, pytanie jak tu jest to zarejestrowane - jest nr rej. można by sprawdzić :cool: Na filmie bez wątpienia zabudowa jest "trwała" - chyba, że czegoś nie widzę, ale tu może być kluczem "cena z kosmosu". Nikt podcinać skrzydeł autorowi tematu tutaj nie chce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę kupować, bo cena jest z kosmosu, dlatego, wraz ze znajomym, chcemy sobie sami coś takiego zrobić i korzystać podczas urlopów.

- no to pierwszy warunek jaki należy spełnić, to prowadzić działalność gospodarczą w danym zakresie (punkt b):

4. Zabrania się:

6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem:

a) pojazdu, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji typu lub inny równoważny dokument, o którym mowa w art. 70j ust. 1, art. 70k ust. 1, art. 70o ust. 1, art. 70zo ust. 1, art. 70zp ust. 1 albo art. 70zu ust. 1,

b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak tu jest to zarejestrowane

 

Najsensowniej jako przyczepa specjalna kempingowa by było... jak jest nie wiemy. Zmiany konstrukcyjne nie są zabronione, drewno też nie jest zabronionym materiałem. Trzeba tylko pilnować warunków technicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Danielu - a co powiesz o mocowaniu foteli w aucie? Może to tylko ładunek? Skoro to tylko śruby....

Oczywiście wiem co mi odpowiesz bo znamy się na tyle długo, że doceniamy Twoją wiedzę, ale mimo wszystko przyznasz, że pewna analogia tu występuje - prawda?? Jak to widzisz?

Postaw się też trochę w imieniu klienta proszę - ja zawsze się tak staram, pomimo że nie jestem za żadną ze stron. :D

 

)

Jak już poruszyliśmy temat foteli to zapewne pamiętasz przepisy VAT-owskie, i słynny zapis o uniemożliwieniu ponownego montażu siedzeń poprzez zaspawanie otworów lub inne zabezpieczenie, któro nie mogło być usunięta za pomocą ogólnie dostępnych narzędzi.

Czyli w tym przypadku ustawodawca uznał śrubę jako element rozłączny i łatwodemontowalny.

Błażeju w dalszym ciągi twierdzę, że jak domek można zdjąć z przyczepy w całości to jest to ładunek (jest to coś w rodzaju kontenera). Wiele ładunków zwłaszcza tych ponadgabarytowych mocowane jest za pomocą łańcuchów i śrub rzymskich (bo pasy nie są w stanie przenieść takich obciążeń) i w tym przypadku nie ma wątpliwości czym jest ładunek a czym przyczepa.

Z drugiej jednak strony przyznaję, że uznanie konstrukcji w założeniu nierozłącznej (domek + przyczepa) jest naginaniem prawa ale myślę, że tezę o ładunku można obronić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drewno też nie jest zabronionym materiałem. Trzeba tylko pilnować warunków technicznych.

Czyli obicie samochodu "boazerią" też nie jest zabronione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

D

 

Nie chcę kupować, bo cena jest z kosmosu, dlatego, wraz ze znajomym, chcemy sobie sami coś takiego zrobić i korzystać podczas urlopów.

 

Może warto się zastanowić skąd wzięła się taka cena?

Jeżeli chcesz zbudować taki domek na ramie przyczepy z homologacja jednoetapową to zbudowany pojazd musisz poddać dopuszczeniu jednostkowemu. Na dopuszczenie jednostkowe zarezerwuj sobie 10 000 PLN (jak policzysz stracony czas na papierologie, przewóz pojazdu na lawecie, koszty badania + ewentualne ponowne badanie, gdy pierwsze zakończy się wynikiem negatywnym, to może okazać się kasy zbraknie.

Tanio to można kupić domek dla dzieci w markecie budowlanym i załadować go na przyczepę skrzyniową ze zdemontowanymi burtami i efekt będzie prawe podobny, choć prawie czyni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drewno stanowi przeważnie promil wykończenia pojazdu, tu wydaje się być znaczącym procentem mam nadzieję, że nie konstrukcji takiego pojazdu jak na filmie. Rozchodzi się o bezpieczeństwo ruchu - ten "twór" nie ma swojego "fabrycznego" odpowiednika - więc nie można to tego podchodzić jak do typowej zabudowy - chyba, że szkielet tego pojazdu jest wzorowany na jakimś homologowanym rozwiązaniu - obawiam się, że tak nie jest - więc dopuszczanie do ruchu takiej jakby nie było samoróbki - bez badań - mocno dyskusyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jak ten domek

 

No nie całkiem. Ja widzę oryginalną przyczepę kempingową, a nie skrajną fantazję.

 

Jeżeli chcesz zbudować taki domek na ramie przyczepy z homologacja jednoetapową to zbudowany pojazd musisz poddać dopuszczeniu jednostkowemu.

 

Jeżeli homo jednoetapowa jest dla pojazdu kompletnego to wystarczą zmiany konstrukcyjne.

 

Dość poważne. Będzie to nie mała batalia na OSKP, a potem jeszcze większa w WK. Jest to do zrobienia zgodnie z przepisami, ale na pewno nie tanio...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drewno stanowi przeważnie promil wykończenia pojazdu, tu wydaje się być znaczącym procentem mam nadzieję, że nie konstrukcji takiego pojazdu jak na filmie

Ale wciąż to tylko materiał obiciowy, bo konstrukcja wsparta jest na profilach metalowych.

chyba, że szkielet tego pojazdu jest wzorowany na jakimś homologowanym rozwiązaniu

Można wzorować się np na kontenerze izotermicznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.