Skocz do zawartości

Wynik 'N" za brak adnotacji "HAK", "GAZ&


danielg539

Rekomendowane odpowiedzi

Telefon do WK i sprawa załatwiona. Podobno informacja o gazie mogła przepaść podczas migracji do CEP 2.0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Czolgista napisał:

Co począć w takiej stacji?

Jeśli jest wydana KP - to na ostatniej stronie są wpisy - jeśli tam będzie adnotacja gaz to nie ma problemu

Dla tego zaczym zaczynać zadymę - porównać wpisy DR z KP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, IVVO napisał:

Dla tego zaczym zaczynać zadymę - porównać wpisy DR z KP

O ile posiada. Bo nie wiem czy to moje szczęście ale 99% albo ma w leasingu karty albo pogubiło ,albo w ogóle to pies zjadł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Czolgista napisał:

Podłącze się.

Taka sytacja, przyjechał klient w DR pieczątka GAZ-LPG w CEP brak informacji o paliwie alternatywnym.

To że nie widzisz tego w swoim programie do obsługi BT nie oznacza, że nie ma w CEP-ie. WK wypełniając dane związane z P.3 ma do dyspozycji jeśli dobrze pamiętam 3 (trzy) poziomy podstawowy/alternatywny/alternatywny. Programy do obsługi BT (przynajmniej te z którymi miałem styczność) wyświetlają tylko dwa "pierwsze". Zdarza się tak, że urzędnik wpisze w bazowym(pierwszym) np.: P, drugie zostawi niewypełnione a w trzecim wpisze np.: LPG. Info o tym dostajesz z paczką danych o pojeździe ale tego nie zobaczysz w programie do obsługi badań. W takiej sytuacji zaczął bym od sprawdzenia na historiapojazdu.gov.pl (bo ta wyświetla wszystkie trzy bez względu na kolejność wpisu) a najlepiej to "przebuszować" paczkę danych pobranych na początku badania przez program do obsługi BT. Jeśli powyższe nie "pykną"  telefon do WK.

PS

Telefon do WK zazwyczaj spowoduje, że kumaty urzędnik przeniesie info o gazie z P.3 (3) do P.3 (2) i nagle wszystko zaczyna być widać.

Swoją drogą ukłon do twórców programów o uwzględnienie powyższego w aktualizacjach 😇

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się deko z HAKIEM wtrącę.

A to dotyczy tylko [GAZU]? Bo mi kiedyś w sprawie [HAKA] jedna pani z WK odpowiedziała, że jak nie ma w dowodzie, to i w [CEPIE]nie będzie.

Ale jak wiadomo, każdy kij ma dwa końce i klient mógł kłamać, że w poprzednim dowodzie była HAK-adnotacja, a prawda mogła być taka, że co prawda starawy samochód i starawy sprzęg (diagnosta też), a klient jak to klient, nigdy urzędowego obowiązku nie dopełnił.

Ostatnie hity to takie, że pewna flota/firma (niestety nie wiem jaka) podstawia auta do badań z kserokopią dowodu i jak twierdzi kierowca, spokojnie 'każda' stacja robi. :nausea:

Drugi hit: gaz nie wbity w dowód przez 10 lat i rok w rok pozytyw. :nausea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Paprock napisał:

Drugi hit: gaz nie wbity w dowód przez 10 lat i rok w rok pozytyw

UDT, TDT, OUM - też śmigają w najlepsze 

Rozumiem brak adnotacji Hak w 3-latku ale reszta .... ktoś to przepuszcza 

Mój 9-osobowy kamper o którym wczoraj pisałem  jeszcze stoi na trawce ale już chyba nie długo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Paprock napisał:

podstawia auta do badań z kserokopią dowodu

Był taki u mnie, firma państwowa. Miał oryginał i kopię. Po badaniu pieczątka do dowodu, a gość wyciąga kopię, żebym wstawił pieczątkę, bo oni z kopią jeżdżą. Stwierdziłem, żeby skserował sobie oryginał, bo pieczątka nie jest od tego żeby stawiać ją gdziekolwiek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu najwyższa pora z identyfikacji wyrzucić dowód. Pojazd i cepik powinny wystarczyć. Powoli zaczyna robić się bajzel z tym 'niemaniem' dowodu przy sobie. Zrobili jak zrobili, czyli niedoprecyzowali chociażby, co z tym dowodem poza granicami. Krążą legendy aż uszy więdną. Mnie to tam 'rypka'. Wcześniej czy później i tak wszystko będzie pod skórą w czpie. To tylko kwestia czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Paprock napisał:

Też się deko z HAKIEM wtrącę.

A to dotyczy tylko [GAZU]? Bo mi kiedyś w sprawie [HAKA] jedna pani z WK odpowiedziała, że jak nie ma w dowodzie, to i w [CEPIE]nie będzie.

 

Pojęcie "być w CEP-ie" dla każdego (SKP, WK) powinno oznaczać dokładnie to samo ale diabeł jak widać tkwi w szczegółach. Jeśli dobrze patrzę to na stację informacja o HAK-u nie dociera w danych o pojeździe. WK jak nie trudno się domyśleć ma ... 🤐

12 minut temu, Paprock napisał:

Po mojemu najwyższa pora z identyfikacji wyrzucić dowód. Pojazd i cepik powinny wystarczyć.

Moim zdaniem nie jest to dobry pomysł ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowo, jak jest niezgodność danych w cepiku to powinniśmy wypełniać "Formularz niezgodności" i wysyłać go do Ministerstwa Cyfryzacji.

Na początku tak robiłem ale szybko sobie to odpuściłem. Musiałbym mieć osobistą sekretarkę. Zbyt często są rozbieżności j.w.

Np. wczoraj przyjechał VW Passat. Zwykły sedan, a w cepiku kombi. Kilka dni wcześniej podobna sytuacja z Opel Astrą. Także pojawiają się różnice w masach czy rodzaju paliwa. Teraz weryfikuje poprawność tylko z DR.

No chyba, że sprawa jest gruba jak np. niezgodny VIN, czy rodzaj pojazdu. Wtedy wypełniam ten formularz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, radekd2 napisał:

wypełniać "Formularz niezgodności"

Cztery miesiące i cisza - jak nie załatwisz przez WK to formularz można .............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, IVVO napisał:

Cztery miesiące i cisza - jak nie załatwisz przez WK to formularz można .............

To prawda, trochę to trwa. Ostatnio błędny VIN korygowali ok. 6 miesięcy. Ale w końcu jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, radekd2 napisał:

Prawidłowo, jak jest niezgodność danych w cepiku to powinniśmy wypełniać "Formularz niezgodności" i wysyłać go do Ministerstwa Cyfryzacji.

A nie chodzi wyłącznie o przypadek, kiedy niezgodność uniemożliwia przesłanie badania do CEP?

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, michal_k napisał:

A nie chodzi wyłącznie o przypadek

W moim przypadku - pojazd zaginał w CEP - stał Turan a ściągało A6 - rozwiązaliśmy problem przez kontakt z dwoma WK a potem już WK-WK

Dwa dni i po ptakach

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No OK, a tu co w [D.3] prostować?

 

Renault.jpg

 

Zawsze wszystkim było 'wporzo'. Nic nie wadziło, nic nie uwierało.  ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ginące adnotacje gazu  mogą wynikać z tego, że w pewnym czasie przy przerejestrowaniach pojazdów wewnątrz kraju znikały zapisy właśnie o gazie, więc jak ktoś w WK nie zobaczył, to mogła pójść sama benzyna.

Czyli suma sumarum, można próbować najpierw uzyskać info w WK, szczególnie jeśli dr wydany bodajże rok- półtora roku temu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazem i hakiem się przejmujecie. W jednym z lokalnych starostw giną wszystkie dane homologacyjne (typ, wariant, wersja, kategoria, numer homo) przy wymianie DR. Nie wiem po kiego sobie ktoś dokłada roboty, ale temat notoryczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo nie zawsze  typ/wariant/wersja z czasów gdy były rejestrowane auta (cepik 1.0) są w katalogu i szybciej jest wklepać bez homo.

No może z typem to przesadziłem, najczęściej chodzi o wersję że brakuje przysłowiowej literki w katalogu ;).

Więc nie dziwcie się że w KP jest numer homo , czy tam poprzednim DR, a potem magicznie znika, bo po co składać zamówienie do its  jak ktoś chce wpisać tylko hak itp. Szybciej idzie z tzw "katalogu generycznego" bez homo, czyli prosto i na temat- marka/ model i wio.

Edytowane przez Karabinieri
zmiana.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to już pytanie tylko do wróżbity Macieja ;) . Chociaż często na forum pada tu stwierdzenie "lokalne zwyczaje" więc pasuje jak ulał:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to możliwe ale wczoraj miałem na BT auto, które w cepiku nie miało wpisanych numerów rejestracyjnych. Taka ciekawostka. Wszystkie inne dane były OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.