luk_wski Napisano 4 Marzec 2021 Share Napisano 4 Marzec 2021 (edytowane) O instalacji dowiedział się w trakcie przeprowadzania przeglądu, mam nadzieję. Bo inaczej jaki był sens rozpoczęcia przeglądu. Edytowane 4 Marzec 2021 przez luk_wski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 4 Marzec 2021 Share Napisano 4 Marzec 2021 Nie sens, a obowiązek ustawowy odstąpienia od BT... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 4 Marzec 2021 Share Napisano 4 Marzec 2021 5 godzin temu, adamos napisał: obowiązek ustawowy odstąpienia od BT. Podasz numer artykułu ustawy bo nie mogę namierzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 5 Marzec 2021 Share Napisano 5 Marzec 2021 PoRD Art 81. 12. Badanie techniczne pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu może być przeprowadzone po przedstawieniu dokumentu wydanego przez właściwy organ dozoru technicznego, stwierdzającego sprawność urządzenia technicznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 5 Marzec 2021 Share Napisano 5 Marzec 2021 To znam.Ale tu nie ma mowy o 16 godzin temu, adamos napisał: odstąpienia od BT... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 5 Marzec 2021 Share Napisano 5 Marzec 2021 (edytowane) Badanie może być przeprowadzone po przedstawieniu dokumentu, ja nie mam wątpliwości co w przypadku jego braku, egzaminatorzy TDT również. Wpis w DR oczywiście nie ma tu znaczenia, moja odpowiedź dotyczy wątku o braku zalegalizowanej butli. Edytowane 5 Marzec 2021 przez adamos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 5 Marzec 2021 Share Napisano 5 Marzec 2021 Ja jednak uważam,że jest zasadnicza różnica między "może być przeprowadzone" (nie przystępuję do badania) a "odstąpienie od badania" (przystępuję do badania ale go nie kończę) Ale to tylko takie tam moje zdanie i mogę się mylić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 5 Marzec 2021 Share Napisano 5 Marzec 2021 Ja w powyższym przypadku nie przystępuję w ogóle do badania, więc może niejasno się wyraziłem. Choć odstąpienie od wykonania podobnie mi się kojarzy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 5 Marzec 2021 Share Napisano 5 Marzec 2021 (edytowane) A jak chcesz nie przystąpić do badania jak klient nie przyzna się "do gazu", a wyjdzie podczas badania ? Wtedy tylko usterka o braku decyzji i braku adnotacji. Jednak tutaj usterka dana tylko za brak adnotacji, a co z decyzją, to już cicho ... Bo skoro klient nie przyznał się do instalacji, to marne szanse na decyzję na zbiornik. Edytowane 5 Marzec 2021 przez Mecher Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 5 Marzec 2021 Share Napisano 5 Marzec 2021 26 minut temu, Mecher napisał: Wtedy tylko usterka o braku decyzji i braku adnotacji. I wtedy badanie wykonane niezgodnie z ustawą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebeklca Napisano 5 Marzec 2021 Share Napisano 5 Marzec 2021 W takim wypadku czy są jakieś przeciwwskazania ,aby anulować rozpoczęte badanie np z komentarzem "czynnik wyższy" (U mnie w SKP PRO jest tylko 3 lub 4 powody anulowania badania). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 5 Marzec 2021 Share Napisano 5 Marzec 2021 A niby dlaczego anulować ? Czynności wykonane ? wykonane... A że klient, zataił ... Dlatego, ja zawsze przed pobraniem opłaty pytam, czy jest hak, gaz, czy inne dozorowe. Jeśli by mnie klient oszwabił, nie miałbym skrupułów. Póżniej ładnie opisał w zaświadczeniu i niech się dzieje wola nieba, z nią się zgadzać trzeba 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 5 Marzec 2021 Share Napisano 5 Marzec 2021 17 minut temu, Mecher napisał: A że klient, zataił ... To nie zwalnia diagnosty z przestrzegania prawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 5 Marzec 2021 Share Napisano 5 Marzec 2021 Nie mówię, że zwalnia. Jednak wychodzę z założenia, iż z takiego postępowania szłoby się wybronić. W wielu tematach, diagnosta to taki saper-miner. Mnie może łatwiej, bo miałem taką specjalizację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 8 Kwiecień 2021 Share Napisano 8 Kwiecień 2021 Podepnę się tutaj z pytaniem ponieważ nie mogę znaleźć odpowiedzi :P. Czy wpisujemy adnotacje HAK do pojazdów specjalnych do 3,5 tony ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 8 Kwiecień 2021 Share Napisano 8 Kwiecień 2021 Rodzaj pojazdu nie ma znaczenia. Dla przykładu Kamper do 3,5 t d.m.c. z hakiem musi mieć w dowodzie stosowną adnotację! USTAWA ARTYKUŁ 71 USTĘP 4 4. Zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t i przyczepy albo autobusu i przyczepy może być dopuszczony do ruchu po uzyskaniu odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym pojazdu silnikowego, dokonanej na podstawie przeprowadzonego badania technicznego. Przepis ten nie dotyczy motocykla. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek24 Napisano 8 Kwiecień 2021 Share Napisano 8 Kwiecień 2021 1 godzinę temu, Logen napisał: pojazdów specjalnych do 3,5 tony Jeżeli jest to pojazd samochodowy to tak. 33) ,,pojazd samochodowy" - pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie obejmuje ciągnika rolniczego; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czolgista Napisano 26 Maj 2021 Share Napisano 26 Maj 2021 Podłącze się. Taka sytacja, przyjechał klient w DR pieczątka GAZ-LPG w CEP brak informacji o paliwie alternatywnym. Co począć w takiej stacji? Telefon to WK? Czy kontakt z helpdeskiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 26 Maj 2021 Share Napisano 26 Maj 2021 12 minut temu, Czolgista napisał: Telefon to WK? Zacząłbym od tego. 13 minut temu, Czolgista napisał: Co począć w takiej stacji? Usiąść i płakać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 26 Maj 2021 Share Napisano 26 Maj 2021 Dla mnie ta informacja tyle samo znaczy, co o katalicznym dopalaczu, czyli nic nie znaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 26 Maj 2021 Share Napisano 26 Maj 2021 Teraz, Paprock napisał: (...)czyli nic nie znaczy No... dobra, ale jak " psiarnia " zatrzyma pojazd i w CEPiK'u brak info o gazie to nie będzie kłopotu dla " drajwera i diagnosty " ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 26 Maj 2021 Share Napisano 26 Maj 2021 Już dawno przestały mnie obchodzić takie kłopoty. Zero-dwa-e i tyle, aż tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 26 Maj 2021 Share Napisano 26 Maj 2021 27 minut temu, Paprock napisał: Już dawno przestały mnie obchodzić takie kłopoty. Kurde.... też już chciałbym być na takim " poziomie ". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 26 Maj 2021 Share Napisano 26 Maj 2021 Weź leski! Na jakim poziomie! Mi się robić nie chce, to wymyślam. Szkoła jest taka: Nawiązujesz kontakt, bo wiadomo paragon/faktura, karta/gotówka i takie tam gadki. Potem delikatnie podpytujesz jak klient stan pojazdu czuje. Najczęściej pada, że panie jak prosto od mechanika jadę. Wszystko git! Wszystko super! No to wtedy diagnosta pod auto i wychodzi z listą usterek z kanału i grzecznie upomina klienta, że dopuścił się niecnego kłamstwa, wprowadzenia w błąd, wręcz oszustwa. Bo silnik leje, wahacze powybijane, więc lipa drogi kliencie. Auto badania pozytywnie nie przejdzie. A druga gadka bywa taka, że ja się nie znam, ja tylko jeżdżę. No i sytuacja po wyjściu z kanału się powtarza: usterka goni usterkę. Jak się klient o tym dowiaduje to nagle go wiedza oświeca, i zaczyna się fikanie, że takie ustereczki to przecież nic nieznaczące uchybienia. No i pada odpowiedź diagnosty: proszę pana, pan się zaklinał dziesięć minut temu, że na niczym się nie zna, więc o co kaman teraz? Ja natomiast, jako diagnosta, mam wiedzę i się znam. A trzecia sprawa, to jak najmniej z klientem gadać. Z własnego doświadczenia wiem, że to, co zrobiły zasady covidowe o dystansie, o maseczkach, o plexach, w moim odczuciu wpłynęły na plus jeżeli chodzi o życzeniowość klienta. A teksty typu, że tylko do pracy, kościoła, muszę dzieci do szkoły wozić, jeszcze rok a potem na złom, nie mam kasy na naprawy... No to sorry, auto odstawić i tramwajem załatwiać sprawy. Starczy tego pitu-pitu! Nawijam. Nara! ✋ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej89 Napisano 26 Maj 2021 Share Napisano 26 Maj 2021 1 godzinę temu, Czolgista napisał: w CEP brak informacji o paliwie alternatywnym zadzwoń do WK, ja już miałem takich kilka przypadków. Po kilku minutach od rozmowy z WK wpis o LPG już się w cepie pojawiał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.