Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

O instalacji dowiedział się w trakcie przeprowadzania przeglądu, mam nadzieję. Bo inaczej jaki był sens rozpoczęcia przeglądu.

Edytowane przez luk_wski
Napisano
5 godzin temu, adamos napisał:

obowiązek ustawowy odstąpienia od BT.

Podasz numer artykułu ustawy bo nie mogę namierzyć.

Napisano

PoRD

Art 81.

12. Badanie techniczne pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu może być przeprowadzone po przedstawieniu dokumentu wydanego przez właściwy organ dozoru technicznego, stwierdzającego sprawność urządzenia technicznego.

Napisano

To znam.Ale tu nie ma mowy o

16 godzin temu, adamos napisał:

odstąpienia od BT...

 

Napisano (edytowane)

Badanie może być przeprowadzone po przedstawieniu dokumentu, ja nie  mam wątpliwości co w przypadku jego braku, egzaminatorzy TDT również. 

Wpis w DR oczywiście nie ma tu znaczenia, moja odpowiedź dotyczy wątku o braku zalegalizowanej butli.

Edytowane przez adamos
Napisano

Ja jednak uważam,że jest zasadnicza różnica między "może być przeprowadzone" (nie przystępuję do badania) a "odstąpienie od badania" (przystępuję do badania ale go nie kończę)

Ale to tylko takie tam moje zdanie i mogę się mylić.

Napisano

Ja w powyższym przypadku nie przystępuję w ogóle do badania, więc może niejasno się wyraziłem. Choć odstąpienie od wykonania podobnie mi się kojarzy...

Napisano (edytowane)

A jak chcesz nie przystąpić do badania jak klient nie przyzna się "do gazu", a wyjdzie podczas badania ?

Wtedy tylko usterka o braku decyzji i braku adnotacji. Jednak tutaj usterka dana tylko za brak adnotacji, a co z decyzją, to już cicho ...

 

Bo skoro klient nie przyznał się do instalacji, to marne szanse na decyzję na zbiornik.

Edytowane przez Mecher
Napisano
26 minut temu, Mecher napisał:

Wtedy tylko usterka o braku decyzji i braku adnotacji.

I wtedy badanie wykonane niezgodnie z ustawą... :P

Napisano

W takim wypadku czy są jakieś przeciwwskazania ,aby anulować rozpoczęte badanie np z komentarzem "czynnik wyższy" (U mnie w SKP PRO jest tylko 3 lub 4 powody anulowania badania).

Napisano

A niby dlaczego anulować ? Czynności wykonane ? wykonane...

A że klient, zataił ...

Dlatego, ja zawsze przed pobraniem opłaty pytam, czy jest hak, gaz, czy inne dozorowe. Jeśli by mnie klient oszwabił, nie miałbym skrupułów. Póżniej ładnie opisał w zaświadczeniu i niech się dzieje wola nieba, z nią się zgadzać trzeba :razz:

  • Lubię 1
Napisano
17 minut temu, Mecher napisał:

A że klient, zataił ...

To nie zwalnia diagnosty z przestrzegania prawa.

Napisano

Nie mówię, że zwalnia. Jednak wychodzę z założenia, iż z takiego postępowania szłoby się wybronić. 

 

W wielu tematach, diagnosta to taki saper-miner. Mnie może łatwiej, bo miałem taką specjalizację  :rotfl:

  • 1 month later...
Napisano

Podepnę się tutaj z pytaniem ponieważ nie mogę znaleźć odpowiedzi :P.

Czy wpisujemy adnotacje HAK do pojazdów specjalnych do 3,5 tony ??

Napisano

Rodzaj pojazdu nie ma znaczenia. Dla przykładu Kamper do 3,5 t d.m.c. z hakiem musi mieć w dowodzie stosowną adnotację!

USTAWA ARTYKUŁ 71 USTĘP 4

4. Zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t i przyczepy albo autobusu i przyczepy może być dopuszczony do ruchu po uzyskaniu odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym pojazdu silnikowego, dokonanej na podstawie przeprowadzonego badania technicznego. Przepis ten nie dotyczy motocykla.

  • Piwo 1
Napisano
1 godzinę temu, Logen napisał:

pojazdów specjalnych do 3,5 tony

Jeżeli jest to pojazd samochodowy to tak.

33) ,,pojazd samochodowy" - pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie obejmuje ciągnika rolniczego; 

  • 1 month later...
Napisano

Podłącze się.

Taka sytacja, przyjechał klient w DR pieczątka GAZ-LPG w CEP brak informacji o paliwie alternatywnym. Co począć w takiej stacji? Telefon to WK? Czy kontakt z helpdeskiem?

Napisano
12 minut temu, Czolgista napisał:

Telefon to WK?

Zacząłbym od tego. :smile:

13 minut temu, Czolgista napisał:

Co począć w takiej stacji?

Usiąść i płakać. :P

Napisano

Dla mnie ta informacja tyle samo znaczy, co o katalicznym dopalaczu, czyli nic nie znaczy. 

Napisano
Teraz, Paprock napisał:

(...)czyli nic nie znaczy

No... dobra, ale jak " psiarnia " zatrzyma pojazd i w CEPiK'u brak info o gazie to nie będzie kłopotu dla " drajwera i diagnosty " ? :smile:

Napisano

Już dawno przestały mnie obchodzić takie kłopoty. Zero-dwa-e i tyle, aż tyle.

Napisano
27 minut temu, Paprock napisał:

Już dawno przestały mnie obchodzić takie kłopoty.

Kurde.... też już chciałbym być na takim " poziomie ". :smile:

Napisano

Weź leski! Na jakim poziomie! Mi się robić nie chce, to wymyślam. :evil:

Szkoła jest taka:

Nawiązujesz kontakt, bo wiadomo paragon/faktura, karta/gotówka i takie tam gadki. Potem delikatnie podpytujesz jak klient stan pojazdu czuje. Najczęściej pada, że panie jak prosto od mechanika jadę. Wszystko git! Wszystko super! No to wtedy diagnosta pod auto i wychodzi z listą usterek z kanału i grzecznie upomina klienta, że dopuścił się niecnego kłamstwa, wprowadzenia w błąd, wręcz oszustwa. Bo silnik leje, wahacze powybijane, więc lipa drogi kliencie. Auto badania pozytywnie nie przejdzie.

A druga gadka bywa taka, że ja się nie znam, ja tylko jeżdżę. No i sytuacja po wyjściu z kanału się powtarza: usterka goni usterkę. Jak się klient o tym dowiaduje to nagle go wiedza oświeca, i zaczyna się fikanie, że takie ustereczki to przecież nic nieznaczące uchybienia. No i pada odpowiedź diagnosty: proszę pana, pan się zaklinał dziesięć minut temu, że na niczym się nie zna, więc o co kaman teraz? Ja natomiast, jako diagnosta, mam wiedzę i się znam. 

A trzecia sprawa, to jak najmniej z klientem gadać. Z własnego doświadczenia wiem, że to, co zrobiły zasady covidowe o dystansie, o maseczkach, o plexach, w moim odczuciu wpłynęły na plus jeżeli chodzi o życzeniowość klienta.

A teksty typu, że tylko do pracy, kościoła, muszę dzieci do szkoły wozić, jeszcze rok a potem na złom, nie mam kasy na naprawy... No to sorry, auto odstawić i tramwajem załatwiać sprawy.

Starczy tego pitu-pitu! :meditate:

Nawijam. Nara! 

Napisano
1 godzinę temu, Czolgista napisał:

w CEP brak informacji o paliwie alternatywnym

zadzwoń do WK, ja już miałem takich kilka przypadków. Po kilku minutach od rozmowy z WK wpis o LPG już się w cepie pojawiał.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.