Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

ciapa111

BUS 100 a miejsca stojące

Polecane posty

ciapa111

Witam, jestem młodym diagnostą. Mój problem , klient przyjechał mercus sprinter. Bus 100 wbite w dowód. Posiada dokumenty na zabudowę i na bus 100 ale w pozycji S1 24 miejsca a S2 3 miejsca stojące.

Jak mam postąpić w takim wypadku?? z góry dziękuje za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Ja nie widzę, żeby zakres badania o miejsca stojące pytał. Przedmiotem czynności kontrolnych są warunki do-da-tko-we dla autobusu, który z prędkością sto kilometrów na godzinę może śmigać.

Sprawdzić to co sprawdzeniu podlega i nie wnikać w miejsca do stania podczas tego do-da-tko-we-go badania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

poszukać na forum

 

Wystarczy, że spojrzysz na zaświadczenie autobusu do 100 to zauważysz, że w nim nie ma liczby miejsc stojących.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ciapa111

No tak rozumiem, czyli autobus poruszający się z prędkością 100 może mieć miejsca stojące?? Byłem przekonany że tylko siedzące

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Dla jasności. Ten autobus nie musi być non-stop przez dwadzieścia cztery godziny na dobę BUSEM-100. Dziś z rana jest kurs po ekspersówce to wiadomo, że żaden pasażer na stojąco nie może jechać, a wieczorem jest do zrobienia trasa po opłotkach, gdzie max pięćdziesiąt się gna i kogoś chętnego na stojące można przecież zabrać. ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ciapa111

No to narobiłem, odesłałem klienta bo ma miejsca stojące w autobusie na 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Ten autobus nie musi być non-stop przez dwadzieścia cztery godziny na dobę BUSEM-100.

Takie rzeczy to w Niemczech . U nas nie ma prawa być miejsc stojących w BUS100 . W zaświadczeniu z 100 jest mowa tylko o miejscach siedzących i tylko z tego punktu wynika to co wcześniej napisałem . W żadnym akcie prawnym nie jest to ujęte .

Być może wpis S2 w DR jest wynikiem błędu w WK .

Aboz przerabiał taki temat tylko z większym autobusem.

 

[ Dodano: 26-01-2018, 20:02 ]

odesłałem klienta bo ma miejsca stojące w autobusie na 100

No to bardzo dobrze narobiłeś .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cezary
No to narobiłem

a tam narobiłeś, nie ma takiego co nigdy babola nie zrobił, po prostu pewnie straciłeś klienta ale to do przeżycia, ważne wyciągnąć właściwe wnioski, głowa do góry będzie :ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock
Takie rzeczy to w Niemczech .

- mam takie wynalazki jak IVECO / KAPENA z 35 miejscami siedzącymi (nie licząc kierowcy) i czterema stojącymi. Nigdzie, ale to nigdzie nie znajduję uzasadnienia, żeby cztery miejsca do stania były powodem niespełnienia ściśle określonych dodatkowych warunków dla BUSA-100.

I zaś się okazało, że co WK to obyczaj.

 

Idę poszperać w historii pe-el. Może coś do tej KAPENY wynajdę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64

Nie wiem jak w tym twoim ale w homo tego co było u aboza , wpisane były stojące i 100 , z zastrzeżeniem że jedno albo drugie a WK wpakował wszystko. Jasno to wyklarował przedstawiciel producenta .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

W homo jest:

- miejsca siedzące: 35 (nie wliczając miejsca kierowcy)

- miejsca stojące: 4

 

W historii pe-el jest, a więc i w dowodzie musiało być:

- [s.1] = 36

- [s.2] = 4

 

Idę homo czytać!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ciapa111

Czyli jak powinienem postąpić ?? Wysłać do WK żeby skreślili te 3 miejsca stojące?? Mercus nowy 2017 rok pierwsze badanie na stacji. Czy po prostu zrobić badanie. Na BUS 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
W zaświadczeniu z 100 jest mowa tylko o miejscach siedzących i tylko z tego punktu wynika to co wcześniej napisałem

 

Czyli de facto to żadna podstawa prawna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock
Czyli jak powinienem postąpić ??

- nigdzie nie wysyłaj! Jest OK. Pojazd spełnia warunki dodatkowe dla BUSA-100 i koniec.

Nie ma co ganiać klienta i za każdym razem dane w dowodzie zmieniać. BUS-100 nie wozi nikogo na miejscach do stania i tych miejsc w warunkach dodatkowych dla BUSA-100 po prostu nie ma!

 

Wracając do homo, to jest w nim normalna pozycja jak w każdym świadectwie o maksymalnej prędkości pojazdu i akurat KAPENIE V-max wychodzi równe 100 km/h. Co nie znaczy wcale, że inny autobus nie osiąga/nie może osiągnąć większej prędkości maksymalnej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Czyli de facto to żadna podstawa prawna.

Problem w tym że nawet w unijnych przepisach nie ma nic na temat 100 , bo to tak naprawdę Niemiecki i Francuski wynalazek ,regulują to wewnętrzne przepisy .

I ponoć Unia ma odejść od homologowania na 100 ,przynajmniej takie coś usłyszałem jak macaliśmy temat aboza w tamtym roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Tu fragment homo i do takiego homo ten sam co pisał to homo pisze kwit o spełnieniu przez pojazd opisany w tym homo dodatkowych warunków dla BUSA-100. No nie co co tych... no... kwadratowych dalej szukać no.

5ae1a823651d2_BUS-100fragmenthomo.thumb.gif.817e1fc9b40c40cd17d13fa5199f6083.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64

Ciekawe co krokodyle na to powiedzą .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Nie wiem co powiedzą. Dla mnie sprawa jasna.

Nie może być tak, że ciągnik siodłowy spełniające dodatkowe warunki dla ADR nie może innej naczepy zapiąć.

Nie może być tak, że pojazd spełniający dodatkowe warunki dla ADR jest skazany na transport tylko niebezpiecznych materiałów.

Nie może być tak, że własnej TAXÓWKI nie można było użyć w celach piknikowych jako zwykłej osobówki.

Nie może być tak, że karetka posiadająca miejsce do leżenia zawsze musiała tę leżankę pacjentem wypełniać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter1973
Nie może być tak, że ciągnik siodłowy spełniające dodatkowe warunki dla ADR nie może innej naczepy zapiąć.

 

precież może ciągnąć naczepę spełniającą warunki ADR z ładunkeim neutralnym. nie ma z tym problemów nawet podczas kontroli.

 

Nie może być tak, że pojazd spełniający dodatkowe warunki dla ADR jest skazany na transport tylko niebezpiecznych materiałów.

 

bo nie jest skazany . chyba ,że cysterna do paliw . tu trzebaby zneutralizować wnętrze cysterny ale nikt o zdrowych zmysłach nie wleje do takiej cysterny np płynnej czekolady .

 

Nie może być tak, że własnej TAXÓWKI nie można było użyć w celach piknikowych jako zwykłej osobówki.

 

Nie może być tak, że własnej TAXÓWKI nie można było użyć w celach piknikowych jako zwykłej osobówki.

 

spokojnie może sobie taksiarz jeździć na wczasy czy do kościoła jak zwykła osobówką

 

Nie może być tak, że karetka posiadająca miejsce do leżenia zawsze musiała tę leżankę pacjentem wypełniać.

 

tu zależy ile mam miejsc siedzących, jeśli za mało to jak pacjent ma jechać ? stojąc ? jeśłi miejsca siedzące są to oczywiście pacjent może siedzieć ( to zależy od objawów chorobowych pacjenta )

 

co do bus100 - gdzie jest przepis zabraniający mieć miejsca stojące ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

A mógłbyś Kolego bardziej pojaśnić po co to wszystko wycinasz i co chcesz mi wytłumaczyć?

Przecież napisałem wyraźnie.

Byłeś uprzejmy przeczytać od początku wątek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
gdzie jest przepis zabraniający mieć miejsca stojące ?

Zadzwoń do ITS-u , zobaczymy czy powiedzą to samo co tamtym roku .

 

[ Dodano: 26-01-2018, 22:15 ]

Byłeś uprzejmy przeczytać od początku wątek?

Chyba nie przeczytał .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No to w końcu kto co objaśniał i komu: ITS czy przedstawiciel producenta?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
No to w końcu kto co objaśniał i komu:

Od strony producenta było w sprawie homo i tego co za zachodnią granicą ,aboz z nimi rozmawiał .

Ja dzwoniłem do ITS z zapytaniem od strony przepisów .

A od strony uzębionych też było , że "prostują" .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No to może i mnie wyprostują! ;-)

Nawijam spokojnej nocy życząc.

Siema!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz

Pytanie do tych, którzy nie widzą problemu z miejscami stojącymi w bus100. Jak zrealizujecie je w odniesieniu do pasów i podłokietników?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.