Skocz do zawartości
ciapa111

BUS 100 a miejsca stojące

Rekomendowane odpowiedzi

Rafi90

Trochę odkurzę  temat . Jak na dziś dzień podchodzicie do BUS 100 i S2 ? Adnotacja ( w uwagach , a jakby WK szanowce zechciało, i sie nie bało to w DR) o zakazie przewożenia pasażerów na miejscach stojących po drogach ekspresowych i autostradach lub ograniczenie do 80km/h w przypadku ludzi na S2 zdaje się zasadna w tym bezprawiu które nie reguluje tego problemu. Takie sugestie podrzucała też "Warszawa" . Co myślicie ? Jak robicie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Jak BUS100, to o żadnych miejscach stojących mowy być nie może. Zwykle są to autobusy klasy III a one miejsc stojących mieć nie mogą. 

Katalog adnotacji jest katalogiem zamkniętym i dowolnych uwag wedle życzenia i potrzeb klienta nie można tam wpisywać!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kurant2000
W dniu 25.07.2019 o 09:31, Rafi90 napisał:

Co myślicie ?

że Warszawa chyba ma za dużo smogu 

2 godziny temu, danielg539 napisał:

Jak BUS100, to o żadnych miejscach stojących mowy być nie może.

Zgadza się żadnych miejsc stojących ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
duchu
W dniu 26.07.2019 o 09:30, danielg539 napisał:

Jak BUS100, to o żadnych miejscach stojących mowy być nie może.

 

W dniu 26.07.2019 o 12:13, kurant2000 napisał:

 

Zgadza się żadnych miejsc stojących ?

To jeszcze to podeprzyjcie jakimś paragrafikiem?

Edytowane przez duchu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

To by po prostu głupio wyglądało. Talk ostatnio tu usłyszałem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher

Skoro  BUS 100 ma być wyposażony w pasy bezpieczeństwa co najmniej dwupunktowo mocowane dla każdego siedzenia (miejsca). Tak więc mniemać należy, iż dla miejsc stojących (jeśli miały by takowe być) także. 

A nie widziałem jeszcze w autobusach pasów, które według regulaminów spełniały by swoje zadanie w stosunku dla  pasażerów stojących. 

 

I skoro nie ma innej interpretacji ministerstwa odnośnie zapisu

Cytat

6)  pasy bezpieczeństwa co najmniej dwupunktowo mocowane, automatycznie blokujące się, ze zwijaczami na siedzeniach, przed którymi nie ma innych siedzeń, oraz na siedzeniu kierowcy; punkty kotwiczenia pasów powinny spełniać wymagania Regulaminu nr 14 EKG ONZ; w pobliżu takich siedzeń powinno być oznakowanie nakazujące zapięcie pasów; 

moja interpretacja (jak uważam) jest jak najbardziej na miejscu. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No tak. Jak każde miejsce ubrane w pasy, to każde miejsce. Podobnie jak z równouprawnieniem zawartym w konstytucji. Równość to równość i nie ma że boli. Faceci do ścierki a laski na traktory. A tu proszę, warszawka powymyślała miejsca postojowa dla kobiet w stanie błogosławionym naruszając tym samym akt płciowej równowagi. No i pewien jegomość poczuł się urażony, że on tego miejsca nigdy nie zajmie, a przynajmniej do czasu gdy w ciążę nie zajdzie.

Fakt! Miejsce to miejsce a ciąża to ciąża i każdy ma rodzić. :biggrin:

 

Uwielbiam klikanie na forach, czatach, komunikatorach i temu podobne wygłupy. Coca cola, komp i wio!

Sprawa z miejscami stojącymi wydaje się dość prosta. Istnieją pojazdy, które spełniają różne funkcje i do takich należy autobus. Do takich skumulowanych funkcji należy zwykła ciężarówka z przegrodą/kratą spełniająca wymagania dla VATU. Do takich funkcji łapie się ciężarówka na niewybuchy, którą można i kilka ton ziemniaków przetransportować. Czy pojazdem spełniającym dodatkowe warunki wynikające z adeerowskiej umowy można coś innego przewozić? Kiedy, jak i gdzie można to robić? Czy bankowozem wozi się tylko utarg z poczty? Przecież można i porcelanę chińską i damę z łasiczką. Wiadomo, że pogrzebowym nie dostarcza się pączków. Chociaż… jak chłodno w środku…  :silent:

Za ładunek, za towar, za transport odpowiada przewoźnik.

Betoniarką mebli się nie wozi, ale po mojemu taksówką lub nauką jazdy nad Bałtyk można jechać. Chociaż ostatnio padło, że taksówki to tylko po mieście. Na szczęście miasto to przecież Mielno. Kurcze zamotana i trudna sprawa. Z wywodów wniosek można wysnuć taki, że jak pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym dla pojazdu przystosowanego do ciągnięcia przyczepy, no to sorry, ale HAK to HAK i bez zapiętej przyczepy jechać nie ma jak. :-?

 

PS.

Pal licho rodzić, ale zapłodnić...?! :eek:

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kurant2000
W dniu 27.07.2019 o 17:12, duchu napisał:

To jeszcze to podeprzyjcie jakimś paragrafikiem?

Rozdział 6

Warunki dodatkowe dla autobusu o dopuszczalnej prędkości do 100 km/h a tam nie ma nic o miejscach stojących dla autobusu BUS 100

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

 

Nie ma, bo w niczym nie przeszkadzają te stojące miejsca. Proponuję odnieść się do tego co tam jest i zostawić w spokoju te miejsca.

Pasują do autobusu warunki dodatkowe dla BUSA-100, to pasują i nie ma potrzeby doszukiwać się drugiego dna.

Nie diagnosty sprawa kto kogo i z jaką prędkością wozi na stojaka i nie diagnosty sprawa kto kogo poza przystankami wysadza.

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter1973
Godzinę temu, kurant2000 napisał:

a tam nie ma nic o miejscach stojących dla autobusu BUS 100

co nie jest zabronione = jest dozwolone ?

 

W dniu ‎2019‎-‎07‎-‎27 o 19:07, Mecher napisał:

6)  pasy bezpieczeństwa co najmniej dwupunktowo mocowane, automatycznie blokujące się, ze zwijaczami na siedzeniach, przed którymi nie ma innych siedzeń

wychodzi z przepisu ,że dotyczy tylko pierwszych rzędów foteli i ew  rzędu zaraz za tylnymi drzwiami oraz środkowego w ostatnim rzędzie ( na wprost przejścia ) . a jak potraktować fotel "pilota " , który to nie spełnia wymagań odnośnie wysokości oparcia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No i  biorąc za przykład dedukcję z dyskusji, że w warunkach dodatkowych dla BUSA-100 nic nie ma o pasach bezpieczeństwa na pozostałych siedzeniach dlatego te pasy należy powykręcać i wywalić razem z miejscami do sterczenia! :evil: :evil: :evil:

A wyjścia awaryjne  BUS-100 musi mieć, czy też wywalić, bo w warunkach dodatkowych dla BUSA-100 nic o tym nie napisali? Nie ma w warunkach i w zaświadczeniu nie ma. Formalnie tragedia. Wszystko wyrzucić, czego w warunkach dodatkowych dla BUSA-100 nie zawarli i tematu nie ma. O! :nausea:

:zzz:

 

Coffee Time teraz :rolleyes:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter1973
Godzinę temu, Paprock napisał:

bo w warunkach dodatkowych dla BUSA-100 nic o tym nie napisali?

ale jest w warunkach ogólnych dla autobusu . bus 100 musi spełnić warunki podstawowe i  dodatkowe bus 100 , zwykły PKS tylko podstawowe .

 

Godzinę temu, Paprock napisał:

i tematu nie ma.

jest temat . gdyby w warunkach stało jasno ,że bus 100 może być autobus kat III  albo bez miejsc stojących  to byłoby jasne . zakazu nie ma  i daje to pole manewru chociaż nie wyobrażam sobie jechać 100 km/h ze "stojakami " . jako szofer  autobusu ( tzw niedzielny :657: , dorywczo ) ganiam pasażerów maszerujących sobie lub stojących podczas jazdy ( chyba ,że do WC )  większość autobusów bus 100 to typowe kat III bez miejsc stojących . te kat II  albo nie maja oświadczenia o stateczności albo nie spełniają innego warunku ( podłokietniki , stosunek mocy )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock
7 minut temu, piter1973 napisał:

bus 100 musi spełnić warunki podstawowe i  dodatkowe bus 100 

- no to przecież o tym mówię, że spełnia warunki dla autobusu oraz, że autobus spełnia wszelkie dodatkowe warunki dla BUSA-100 i niczego nie trzeba sobie wyobrażać, bo BUS-100 nikogo nie wozi na stojaka. No ale jak szofer kogoś sobie wziął, to do bagażnika emigrantów też zapakuje, jak tylko zechce. Te stojące miejsca w autobusie, który spełnia warunki dla BUSA-100, to jak ława pomiarowa na SKP. Dla malucha wystarczą trzy metry, a dla BUSA-100 potrzeba ciut więcej, co nie. ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
4 godziny temu, piter1973 napisał:

większość autobusów bus 100 to typowe kat III bez miejsc stojących

A pozostałe to autobusy klasy B, które też miejsc stojących nie posiadają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter1973

mogą być też kat II  bo żaden przepis nie zabrania aby były busem100 . podaj chociaż jeden przepis zakazujący . wystarczyłby zapis , nawet w warunkach dodatkowych ,że bus 100 ma spełniać wymagania kat III lub kat B  lub   zakaz miejsc stojących . póki co zakazu brak  i  bus 100 może być np. autobus kat II jeśli spełni warunki dodatkowe

  • Piwo 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Oj nie ma takiego przepisu, a dyskusja jest czysto akademicka. Wcześniej padło, że jeden z wielce szacownych kolegów przerabiał ten temat u siebie z WK na ostro. Może między kafelkowaniem a fugowaniem znajdzie wolną chwilkę i choć oględnie wyjaśnienie nam tu klepnie.

Po mojemu jest jak jest, a jest tak, że każda naczepa to przyczepa, lecz nie działa to odwrotnie. Każdy motocykl to pojazd samochodowy, ale nie każdy pojazd samochodowy jest od razu motocyklem. Każdy BUS-100 to autobus, ale nie każdy autobus to BUS-100. I ja w to miejsc do stania bym nie mieszał, a odniósł się li tylko do warunków dodatkowych i basta. A basta to na You Tube hit któregoś lata. ;-) 

 

"każą normalnym być..." 8/ https://www.youtube.com/watch?v=UY4ChS6plho

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
52 minuty temu, piter1973 napisał:

mogą być też kat II  bo żaden przepis nie zabrania aby były busem100

Nie zabrania, ale czy osobiście widziałeś autobus tempo 100, który z fabryki wyjechał jako pojazd kat. II?

Logiczne chyba jest, że autobus tempo 100 przewidziany jest do przejazdów międzymiastowych a nie podmiejskich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter1973

dla mnie logiczne , ja wszystko rozumiem . zdaje sobie sprawę z tego , że w bus 100 stojaki to trochę "śliskie " są i sam osobiście  nie jechałbym 100 ze stojakami . ten sam autobus dziś jedzie turystycznie  100 km/h i bez stojaków  ale już np. za tydzień będzie wynajęty na zwiedzanie miasta i stojaki mogą jechać . ktoś zabroni wykorzystać busa 100 do jazdy miejskiej lub podmiejskiej ? ( wiem , nie spełnia warunków tablic kierunkowych ale chodzi mi o wycieczki turystyczne ) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kurant2000
2 godziny temu, piter1973 napisał:

ale chodzi mi o wycieczki turystyczne

Żaden kierowca BUS 100 nie odważy się wziąć stojaka na wycieczkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafi90
20 minut temu, kurant2000 napisał:

Żaden kierowca BUS 100 nie odważy się ...

Poważnie to piszesz? Pół południa tak jeździ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

@kurant2000 o czym Ty piszesz? Bądź uprzejmy wyjaśnić wszem i wobec o co Ci chodzi? A w szczególności mi trzeba tłumaczyć jak czterolatkowi. Dlaczego wypowiadasz się za kierowców? Przecież @piter1973 wyjaśnił o co z tymi autobusami chodzi. W poniedziałek BUS-100, a w niedzielę turyści po Wałach Chrobrego,w tym kilku na stojąco. Czy takiemu wykorzystaniu autobusu masz coś przeciwko? Proponuję porozmawiać z działem homologacji KAPENY, to w Słupsku, więc całkiem blisko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter1973

poza tym bus 100 to tylko warunki dodatkowe  i "bycie" busem 100  nie nakazuje jazdy tylko autostradą i tylko 100 km/h .  przewoźnicy autobusowi mają odpowiednie licencje i sposób wykorzystania autobusu zależy od rodzaju licencji ( np jeśli ma licencję na przewozy okazjonalne to nie może jeździć na liniach czyli na wyznaczonych trasach z wyznaczonymi przystankami  wg rozkładu jazdy i odwrotnie ) .czy busa 100 można wykorzystać na liniach ? oczywiście - przykład  flixbus . czy miejski  można wykorzystać w turystyce ? tu nie bardzo bo np brak tacho , fotele nie takie , brak koła zapasowego  ale to już szczegółowe przepisy dla przewoźników .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kurant2000
14 godzin temu, Paprock napisał:

o czym Ty piszesz?

o życiu piszę i wszystko do czasu, dopóki nikomu nic się nie stanie. 

 

14 godzin temu, Paprock napisał:

W poniedziałek BUS-100, a w niedzielę turyści po Wałach Chrobrego,w tym kilku na stojąco.

zgadza się może tak jest , ja osobiście nie widziałem w naszym rejonie kierowcy autobusu, aby zabrał kogoś na stojaka (a sporo jeżdżę takimi autobusami oczywiście w naszym rejonie) . Na południu polski widziałem. 

czy Bus 100 ma na tabliczce ma wpisane ilośc miejsc stojących ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
14 godzin temu, piter1973 napisał:

czy busa 100 można wykorzystać na liniach ?

Zgadza się.

14 godzin temu, piter1973 napisał:

czy miejski  można wykorzystać w turystyce ? tu nie bardzo bo np brak tacho , fotele nie takie , brak koła zapasowego 

Jak widzę zbyt mało komfortowe fotele przeszkadzają, choć przepis nie zabrania użycia takich foteli.

 

Zapytam zatem zwolenników teorii, że bus 100 dziś jest busem 100 a jutro autobusem miejskim wożącym osoby stojące, jaki przepis zezwala na zmianę ilości miejsc w pojeździe w zależności od sposobu wykorzystania pojazdu? Może gotowi jesteście wozić stojące osoby z prędkością 100 km/h?

 

W mojej ocenie BUS 100 nie może posiadać miejsc stojących a jak przewoźnikowi to nie odpowiada to zawsze może zrezygnować z opcji 100 km/h a wówczas będzie miał autobus, który może wozić stojących pasażerów oczywiście pod warunkiem spełnienia wymagań odnośnie: mas, powierzchni dla osób stojących oraz wyposażenia w uchwyty dla osób stojących. Tak na prawdę to tylko typowe autobusy miejskie spełniają wymogi odnoście przestrzeni dla osób stojących (wysokość, obecność uchwytów itp.) a w pozostałych autobusach klasy II, III i B miejsca stojące zostały stworzone w wyniku zmian konstrukcyjnych, które w większości przypadków zostały przeprowadzone z naruszeniem przepisów prawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter1973
42 minuty temu, danielg539 napisał:

W mojej ocenie BUS 100 nie może posiadać miejsc stojących

zgodze się z Twoją oceną ale  podaj proszę twardy przepis zakazujący stojaków w bus 100 . przyjadę do ciebie takim i co wpiszesz mi w usterkach ? a ja jestem nieustępliwy . autobus spełnia wszystkie wymogi dla bus 100 , jest oświadczenie o kierowalności , liczba miejsc S.1 = 54 , s2 = 7 .  możesz mierzyc odległości foteli , przejścia , liczyc wagowo liczbe pasażerów . gwarantuje ,że nie znajdziesz  zaczepki ( no może jakas żaróweczka się spali po drodze ) . chodzi mi o warunki dla bus 100 - proszę o kod usterki bo wpisane ma S.2 = 7 .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.