Skocz do zawartości

druciarstwo Polaków


Norbert Jezierski

Rekomendowane odpowiedzi

Policjanci wyjaśniają przyczyny wypadku. - Z relacji kierującego ciągnikiem wynika, że po tym, jak wjechał na nierówność, musiał wyskoczyć zaczep dyszla, co spowodowało odczepienie się przyczepy - przekazał asp. sztab. Tomaszewski.

 

Jak dodał, przyczyną mógł być również zły stan techniczny ciągnika oraz przyczepy. Nie była ona w ogóle zarejestrowana, a ciągnik nie miał ważnych badań technicznych od 2008 roku.

 

http://www.tvn24.pl/przyczepa-odpiela-sie-od-ciagnika-ojciec-uratowal-corke,562842,s.html


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie była ona w ogóle zarejestrowana, a ciągnik nie miał ważnych badań technicznych od 2008 roku.
I jak do tego ma się plan TDT-u z pobieraniem dodatkowej opłaty w wysokości 100% opłaty za badanie, za spóźnienie się z OBT? :razz:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wiem dlaczego latali na sygnale po południu.

Nie była ona w ogóle zarejestrowana, a ciągnik nie miał ważnych badań technicznych od 2008 roku.

Ciekawe czy z tego tytułu coś dostanie, czy tylko za promile i za spowodowanie wypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Wygląda jak od kaszlaka...

 

E tam młodsze, niż od kaszlaka, lepsze i szybsze jest (było) to koło i od zagranicznego bolida :). Wiem bo użytkuję jeszcze taki statek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewoził butle z gazem w ciężarówce bez hamulców

 

W dniu 7 sierpnia w Legnicy inspektorzy z Dolnośląskiego Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego zatrzymali do rutynowej kontroli pojazd ciężarowy oznakowany tablicami barwy pomarańczowej, przewożący 181 butli z mieszaniną gazu palnego UN 1965, o łącznej masie netto przekraczającej 1900 kg. W toku czynności kontrolnych ustalono, iż kierujący nie posiada przy sobie pisemnej instrukcji dla kierowcy, zawierającej wykaz wyposażenia pojazdu oraz czynności, jakie powinny być wykonane w sytuacjach awaryjnych, w celu zminimalizowania zagrożenia wynikającego z właściwości materiału niebezpiecznego. Ponadto, kontrolowana jednostka transportowa o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 7,5 tony powinna być wyposażona w co najmniej dwie gaśnice przenośne o minimalnej całkowitej pojemności wynoszącej 12 kg. Kierowca dysponował zaledwie dwiema gaśnicami: 2 kg + 6 kg. Dalsza kontrola stanu technicznego przy użyciu Mobilnej Linii Diagnostycznej wykazała kolejne nieprawidłowości, m.in. niesprawny układ hamulcowy. Podczas jego kontroli słychać było wyraźny ubytek powietrza z siłownika hamulcowego, a po chwili potężny huk już wcześniej pękającej membrany siłownika. Ponadto, w układzie kierowniczym ujawniono nadmierny luz na połączeniach sworzniowych poprzecznego drążka kierowniczego. Nadmierne luzy były również zauważalne w mocowaniach przedniego stabilizatora oraz amortyzatora, co zapewne miało przełożenie na stabilność pojazdu podczas jazdy. Brak było również tylnego stabilizatora - zostały po nim jedynie uchwyty do jego mocowania. Końcowy tłumik wydechu, mimo prowizorycznych napraw sprowadzających się do przynitowania blachy zasłaniającej przedmuchy, nie spełniał wymagań technicznych. Z każdej strony zaobserwować można było przedmuch spalin pozostawiający czarne smugi. |Z silnika oraz z układu pneumatycznego wydostawały się płyny eksploatacyjne. Kontrola tachografu zamontowanego w pojeździe wykazała, iż kierowca od ponad |4 miesięcy jeździł bez wymaganego sprawdzenia okresowego urządzenia. Z uwagi na wykryte naruszenia zatrzymano dowód rejestracyjny kontrolowanego pojazdu. Ciężarówka nie została dopuszczona do dalszej jazdy. Ponadto, na kierowcę nałożono mandat karny oraz wszczęto postępowania administracyjne wobec przewoźnika.

 

http://www.gitd.gov.pl/dla-mediow/aktualnosci/przewozil-butle-z-gazem-w-ciezarowce-bez-hamulcow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tu radosna twórczość

 

 

Zaskakujące zastosowanie pasa do mocowania ładunku

 

W dniu 12 sierpnia inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Gorzowie Wlkp. nieopodal miejscowości Nowiny Wielkie na drodze wojewódzkiej nr 132 zatrzymali do rutynowej kontroli pojazd ciężarowy, którym polski przedsiębiorca wykonywał krajowy przewóz drogowy rzeczy. W toku kontroli okazało się, iż rama zabudowy pojazdu jest w wielu miejscach skorodowana i popękana. Pomimo widocznych wielokrotnych prób spawania elementów, konstrukcja nie nadawała się do bezpiecznego użytku, a w celu jej wzmocnienia umożliwiającego eksploatację, przedsiębiorca spiął ramę pasem służącym do mocowania ładunku. Inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu, zakazując jednocześnie kierowcy dalszego użytkowania pojazdu.

 

http://www.gitd.gov.pl/dla-mediow/aktualnosci/zaskakujace-zastosowanie-pasa-do-mocowania-ladunku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej silnikowy, lub co mniej prawdopodobne płyn chłodniczy

W starszego typu osuszaczach zawsze można było znaleźć ślady wilgoci i oleju przy spuście bo taka jest zasada działania tego urządzenia co nie świadczyło o niesprawności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.