Paprock Napisano 19 Luty 2019 Share Napisano 19 Luty 2019 No i powstała zagadka gdzie szofera masa własna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 19 Luty 2019 Share Napisano 19 Luty 2019 To właśnie tłumaczyłem - p[odeprzeć się 2022 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 19 Luty 2019 Share Napisano 19 Luty 2019 No to jeszcze raz, bo trzeba też wiedzieć co artyści wpisali w zagraniczne [G]. Tak to stoi w dyrektywie: 1.5. masa nieobciążonego pojazdu oznacza masę pojazdu gotowego do normalnego użytkowania oraz wyposażonego w następujący sposób: - w dodatkowy sprzęt wymagany jedynie do zamierzonego normalnego użytkowania, - w kompletny osprzęt elektryczny, włączając w to oświetlenie i światła sygnałowe dostarczone przez producenta, - w przyrządy i urządzenia wymagane przez przepisy, według których została zmierzona masa nieobciążonego pojazdu, - w odpowiednie ilości płynów w celu zapewnienia właściwego funkcjonowania wszystkich części pojazdu. Notabene: paliwo oraz mieszanka paliwowo-olejowa nie są włączone do pomiarów, jednakże takie składniki jak kwas akumulatorowy, ciecz hydrauliczna, ciecz chłodząca oraz olej silnikowy muszą być włączone;1.6 masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy oznacza masę nieobciążonego pojazdu, do której dodana jest masa następujących składników: - paliwa: bak napełniony, co najmniej w 90% pojemności podanej przez producenta, - dodatkowego wyposażenia zwykle dostarczanego przez producenta razem z wyposażeniem potrzebnym do normalnego funkcjonowania (zestaw narzędzi, bagażnik, przednia szyba, sprzęt ochronny, itd.). Notabene: w przypadku pojazdu napędzanego mieszanką paliwowo-olejową: a) jeżeli paliwo i olej są wstępnie mieszane, wyraz “paliwo” musi być rozumiany jako wstępna mieszanina paliwa i oleju tego typu; b) jeżeli paliwo i olej są wprowadzane oddzielnie, wyraz “paliwo” musi być rozumiane tylko jako benzyna. W tym przypadku olej jest już włączony w pomiar masy nieobciążonego pojazdu; 1.7. masa kierowcy zwyczajowo przyjmuje się okrągłą liczbę 75 kg; 1.8 technicznie dopuszczalna maksymalna masa całkowita oznacza masę obliczoną przez producenta dla szczególnych warunków funkcjonowania, przy uwzględnieniu takich czynników jak wytrzymałość materiałów, dopuszczalne obciążenie opon, itd.; 1.9 maksymalna dopuszczalna ładowność użyteczna podana przez producenta oznacza ładowność otrzymaną przez odjęcie masy zdefiniowanej w ust. 1.6. wraz z masą kierowcy (zdefiniowaną w ust. 1.7.) od masy zdefiniowanej w ust. 1.8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 19 Luty 2019 Share Napisano 19 Luty 2019 Dzięki; W moim przypadku "G" to Massa rijklaar - czyli gotowego do jazdy 380 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 19 Luty 2019 Share Napisano 19 Luty 2019 No i wszystko gra! 1. Masa pojazdu nieobciążonego pozostaje niewiadomą, ale można założyć, że 350 kilogramów z warunków technicznych nie przekroczy. 2. Masa pojazdu w stanie gotowym do drogi, czyli zagraniczne [G] według holenderskiego dowodu wynosi 380 kilogramów. 3. [F.1]/[F.2] wiadomo = 640 kg. 4. Masa kierowcy wiadomo = 75 kg 5. Dopuszczalna ładowność (po unijnemu użyteczna) wychodzi 185 kg, czyli zgodnie z rozporządzeniem nie przekracza 200 kg dla lekkiego. No tak czy nie, co nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 19 Luty 2019 Share Napisano 19 Luty 2019 2 minuty temu, Paprock napisał: No tak czy nie ... No nie inaczej " proszę ja Ciebie " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 19 Luty 2019 Share Napisano 19 Luty 2019 No szkoda tylko, że po sześciu godzinach od wniesienia, ale cóż poradzić... Tak mnie jeszcze naszło analizując Twoje załączniki, że tak ciskają się o tą ładowność wszyscy, a w załącznikach cisza! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 19 Luty 2019 Share Napisano 19 Luty 2019 16 minut temu, Paprock napisał: że tak ciskają się o tą ładowność wszyscy, a w załącznikach cisza Jak by nie patrzył to trza ( " odpowiednią " ładowność ) umić policzyć A wracając do tych załączników no to jak widać cisza, cisza ( puste pola ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 19 Luty 2019 Share Napisano 19 Luty 2019 27 minut temu, Paprock napisał: szkoda tylko, że po sześciu godzinach od wniesienia, Jest dobrze, mamy czas na podjęcie decyzji do 14-tu dni,,, Jednak byłbym skłonny dla L6e obniżać F2 do 550 kg,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 19 Luty 2019 Share Napisano 19 Luty 2019 Po pierwsze primo, to liczę te masy tak, żeby wyszło dobrze - cokolwiek i dla kogo znaczy to "dobrze". Po drugie primo, to dyrektywa nakazuje wyliczyć ładowność posługując się parametrem konstrukcyjnym, a ściślej to: "technicznie dopuszczalną maksymalną masą całkowitą". Po trzecie primo, to dobrze że na skłonności poprzestałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.