Skocz do zawartości
wolf

zmiana cen za BT

Rekomendowane odpowiedzi

wolf

Szanowni koledzy, może idąc za innymi grupami zawodowymi musimy wymusić zmianę cen za BT. Sami wiecie, że od 15 lat cennik nie uległ zmianie, koszty utrzymania wzrosły, a rządzący tego nie widzą. Pracodawcy przez ten okres niejednokrotnie musieli dawać podwyżki diagnostom, ale na tą chwilę już praktycznie jest to niemożliwe. Diagnostów na rynku pracy brakuje, do czego przyczyniają się też zarobki, na samym naszym forum jest bardzo wiele ogłoszeń o chęci zatrudnienia, a chętnych do pracy praktycznie nie ma.

Może więc ze wsparciem OSDS warto np. zorganizować strajk włoski i dać o sobie znać w szerszym gronie, tak aby media zaczęły też o tym pisać. Co sądzicie o takim przedsięwzięciu?

No albo L4, grypa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz
3 minuty temu, wolf napisał:

Szanowni koledzy, może idąc za innymi grupami zawodowymi musimy wymusić zmianę cen za BT.

Oni walczyli o warunki pracy i wynagrodzenie.

 

4 minuty temu, wolf napisał:

Sami wiecie, że od 15 lat cennik nie uległ zmianie, koszty utrzymania wzrosły, a rządzący tego nie widzą. Pracodawcy przez ten okres niejednokrotnie musieli dawać podwyżki diagnostom, ale na tą chwilę już praktycznie jest to niemożliwe.

To ciekawe. Ponoć do SKP już się tylko dokłada, a nadal rosną jak grzyby po deszczu. Czyżby przedsiębiorcy-samobójcy czy może jednak filantropi.

8 minut temu, wolf napisał:

Diagnostów na rynku pracy brakuje, do czego przyczyniają się też zarobki, na samym naszym forum jest bardzo wiele ogłoszeń o chęci zatrudnienia, a chętnych do pracy praktycznie nie ma.

I to jest wbrew pozorom sytuacja dla diagnostów korzystna. Urealnienie płac, zmniejszenie nacisków na obrót itp.

9 minut temu, wolf napisał:

Może więc ze wsparciem OSDS

Przedsiębiorcy prowadzący SKP mają swoją organizację branżową. OSDS-u nie mieszaj do spraw przedsiębiorców, bo my zajmujemy się obroną praw diagnostów.

 

Pisałem o tym sto razy i napiszę pewnie jeszcze ze sto. Nie jest interesem diagnostów podnoszenie cen BT no chyba, że któryś jest jednocześnie właścicielem SKP. Nie dajmy się mieszać w konflikty interesów MI i ludzi, którzy stacje prowadzą. Osobiście staram się walczyć z określeniami "diagności chcą podwyżek", bo to stawia nas jako grupę zawodową w złym świetle. A to z tej prostej przyczyny, że podwyżki te związane byłyby z drenowaniem kieszeni obywateli.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher

A od kiedy właściciele interesuja się losem diagnostów? 

Jak diagnosta nie jest "potulny" to jest zwalniany z powodu "nieżyczliwości dla klienta" 

51 minut temu, wolf napisał:

. Co sądzicie o takim przedsięwzięciu?

No albo L4, grypa.

Na takie klocki dla przedsiębiorcy to mnie nawet wołami nie zaciągną :]

  • Lubię 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

@wolf za co klienci maja płacić więcej? Najpierw należy doprowadzić jakość badań do normalnego poziomu a dopiero potem należy urealnić cennik. 

Osobiście uważam, że w samochodzie osobowym OBT powinno kosztować 180-200 PLN ale pod warunkiem wykonania całego zakresu badania przewidzianego rozporządzeniem, co w warunkach normalnej pracy powinno trwać blisko godzinę. Badanie ciężarówki 2 osiowej powinno kosztować nie mniej niż 300 PLN + dodatkowo 50 PLN za każda następną oś, oczywiście obligatoryjny pomiar ciśnień w siłownikach. Realny czas wykonania takiego badania to przynajmniej 2 godziny. 

Teraz na większości SKP badanie trwa 15-25 minut i często nawet połowa czynności z zakresu badania nie jest wykonywana. 

2 godziny temu, wolf napisał:

Diagnostów na rynku pracy brakuje

Ja śmie twierdzić, że jest nadmiar diagnostów, no może nie diagnostów a ludzi z uprawnieniami, którzy stawiają pieczątki w DR.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rewers

No właśnie, ale jak by tu wyeliminować tych pieczątkarzy? Nadzór starostw to fikcja, ale ja się im nie dziwię, ponieważ  mają związane ręce przepisami np. muszą się zapowiadać na kontrolę ok. miesiąca wcześniej, nie mogą być tzw. tajemniczym klientem, nie mogą rejestrować przebiegu badań na nośnikach itd. Takie rozwiązania miała wprowadzić niedoszła ustawa.

Kolejna patologia to uzależnienie diagnosty od przedsiębiorcy, który chociażby  był nie wiem jaki dobry, to zawsze będzie istniał konflikt interesów między nim a uczciwym diagnostą, ponieważ ilość badań nie idzie w parze z jakością ich wykonania.

Reasumując zmiany przepisów są konieczne, ale zmiany te muszą charakteryzować się jakimś zdroworozsądkowym myśleniem.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
44 minuty temu, rewers napisał:

zmiany te muszą charakteryzować się jakimś zdroworozsądkowym myśleniem

.. a nie chęcią wyciągnięcia kasy od przedsiębiorców czy obywateli...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sojer1disco
2 godziny temu, danielg539 napisał:

Teraz na większości SKP badanie trwa 15-25 minut 

 

Znam majstra co BT samochodu wykonywał w 8 min , bo była kolejka i szef z d.... szczelał żeby szybciej.? 

I tym sposobem dużo staacji leci na ilość ,a nie jakość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andrzej89

Pomysł może chory ale ciekawe się wydaje być takie rozwiązanie: cena podstawowa za badanie techniczne + 5zł od każdej usterki istotnej, 2zł od drobnej i 10zł zagrażającej. Wówczas każdy przegląd byłby robiony wg przepisów bo każdy diagnosta by chciał wyłapać jak najwięcej usterek bo to dodatkowy hajs. Dałoby to też podniesienie wiedzy diagnostów bo większa wiedza przepisów/usterek = większe pieniądze za badanie i już nie trzeba mieć 12 przeglądów dziennie by stacja się utrzymała i szef był zadowolony a wystarczy trochę mniej. Do tego na drogach bezpieczniej bo każdy samochód byłby "sprawny" wg przepisów.

 

Tak mi się jakoś zrodził taki pomysł.

  • Nie lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher
4 minuty temu, Andrzej89 napisał:

Pomysł może chory ...

Chory, nie chory ale podobny do pomysła by OSDS się tym zajął 

 

6 godzin temu, wolf napisał:

 albo L4, grypa.

I jak już pisałem wyżej dla mnie tematu nie ma.

Właściciel musiałby być jak jemioła. Jak wywali diagnostę to kipnie, bo jako pasożyt sam nie wyżyje :yeah:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sojer1disco
7 minut temu, Mecher napisał:

 

Właściciel musiałby być jak jemioła. Jak wywali diagnostę to kipnie, bo jako pasożyt sam nie wyżyje :yeah:

 

Zgadza się jak diagnosty braknie to pasożyt ma problem,  Pół roku szuka nowego pracownika, a później miesiąc go szkoli. Ale puki co właściciele stacji mają  to gdzieś bo ktoś na nich zasuwa,  mój tłumaczy się że najbliższa podwyżka uzależniona jest od ceny za BT, więc sobie jeszcze poczekam. A że trzaskamy  ok 20 pojazdów dziennie to tego szef już nie widzi:icon_e_geek:  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Dnia 18.01.2019 o 15:17, Andrzej89 napisał:

cena podstawowa za badanie techniczne + 5zł od każdej usterki istotnej, 2zł od drobnej i 10zł zagrażającej. Wówczas każdy przegląd byłby robiony wg przepisów bo każdy diagnosta by chciał wyłapać jak najwięcej usterek bo to dodatkowy hajs

Skromnie uważam,że pomysł bardzo nieetyczny.

Po pierwsze nie popadajmy ze skrajności w skrajność. No to jak to będzie-okaże się że za ten "dodatkowy hajs" pojazdy będą wszystkie z usterkami? Czyli do tej pory jak diagnosta sprawdzał??? W ten sposób ukręcimy bat na siebie. I badania też będą nierzetelne,bo znajdą się tacy (teraz "klepacze'") którzy na siłę będą coś znajdować,a nieświadomy klient płacił....

A po drugie- wyobrażacie sobie wizytę u lekarza,specjalisty, gdzie wasz stan zdrowia będzie uzależniony od ilości stwierdzonych schorzeń. Doktor będzie tak długo badał aby więcej niedomagań znaleźć i wystawić odpowiedni rachunek zależny od ilości znalezionych schorzeń...

Uważam,że nie tędy droga.

  • Piwo 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Mi się pomysł kolegi @Andrzej89 bardzo podoba. Zresztą daje tez spore możliwości w szukaniu tych usterek. Jak np. diagnosta wchodzi do kanału, klient nie widzi, to można coś tam nawet dodatkowo urwać czy jak, żeby listę i kabzę nabić. Ale i bez tego hajs byłby niezły.

I powiem więcej - tak też powinien działać nadzór nad SKP. Każda stwierdzona nieprawidłowość czy uwaga pokontrolna to np. 5-10% premii dla kontrolującego. Ale już np. zabranie uprawnień diagnoście to powiedzmy 50% premii dla kontrolującego. To by sprawiło, że kontrolujący sprawdzali by diagnostów naprawdę, ale to naprawdę dokładnie i dzięki temu wszystkim żyło by się lepiej i było bezpieczniej. Co myślicie?

 

A do kolegi @Andrzej89 mam małe pytanko - Ty się Kolego leczysz na NFZ, czy prywatnie? Bo ja osobiście uważam, że czasami warto dołożyć i iść gdzieś prywatnie jak normalne leczenie nie pomaga albo przynosi niepożądane efekty zdrowotne :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jast
Dnia 18.01.2019 o 15:17, Andrzej89 napisał:

Pomysł może chory ale ciekawe się wydaje być takie rozwiązanie: cena podstawowa za badanie techniczne + 5zł od każdej usterki istotnej, 2zł od drobnej i 10zł zagrażającej. Wówczas każdy przegląd byłby robiony wg przepisów bo każdy diagnosta by chciał wyłapać jak najwięcej usterek bo to dodatkowy hajs.

Teraz masz więcej bo cena za badanie i po 20zł za UI i USZ

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, Grzegorz Łódź napisał:

 Doktor będzie tak długo badał aby więcej niedomagań znaleźć i wystawić odpowiedni rachunek zależny od ilości znalezionych schorzeń...

Może lepsze to niż obecne badanie na odpierdziel lub kilkumiesięczne czekanie na lekarza "specjaliste" albo kilkuletnie czekanie na operację  :P

 

U nas nie trzeba się umawiać. badania na bieżąco :yeah:

Edytowane przez Mecher

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andrzej89

@blakop Rożnie bywało ale przeważnie prywatnie. (np zęba 8 usuwałem prywatnie bo miałem przesądzenie że kasa prywatnie = lepiej zrobiony zabieg a nie na odwal).

 

Co do tematu to racja że musi coś się zmienić bo jak wspomniał autor - z roku na rok koszty rosną a cena badań taka sama. 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
9 godzin temu, Andrzej89 napisał:

Co do tematu to racja że musi coś się zmienić bo jak wspomniał autor - z roku na rok koszty rosną a cena badań taka sama. 

A nie widzicie,że prowadzący SKP sami sobie temu winni.Widocznie nie jest tak źle,skoro stać ich jeszcze na różne gratisy (bony na paliwo,myjnię,prezenty), mało tego sami dokładają aby klient mniej zapłacił za badanie. A rządzący to widzą więc do kogo pretensje??

Zawsze powtarzam- trzeba zacząć od siebie. Cena urzędowa to wszędzie ma być jednakowo. A potem, można dopiero czegoś żądać. A tak to robi się cyrk.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panczo231

Witam.Jestem właścicielem i diagnostą równocześnie.Jestem również sprzątaczką i księgową.Pracuje po 12 godzin dziennie ponieważ przy zatrudnieniu pracownika cały mój zysk oddałbym jemu.Pracownik jest na stacji wtedy kiedy ja muszę gdzieś wyjechać.Prawdopodobnie sytuacja taka będzie przez najbliższe kilka lat, dopóki nie skończą się leasingi i kredyty.Ze strony państwa nie ma żadnego wsparcia .Doją nas regularnie.Płacę podatki od wzbogacenia a jakimś dziwnym trafem kasy wielkiej nie widzę.Dopóki ktoś nie stanie się przedsiębiorcą łatwo się mówi o szefie darmozjad ale dzięki temu że on zainwestował ogromne pieniądze i swoje nieprzespane noce  ty masz pracę.Badanie może kosztować 99 zł ale bez Vat i wszystko będzie ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Dnia 19.01.2019 o 21:47, jast napisał:

Teraz masz więcej

Sam widzisz, że kolega "Andrzej 89" chce tylko 5 od UI, wszystkim nie dogodzisz,,,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cezary

kolego @panczo231, przeczysz sam sobie , najpierw stwierdzasz :

22 minuty temu, panczo231 napisał:

Jestem właścicielem i diagnostą równocześnie.Jestem również sprzątaczką i księgową.Pracuje po 12 godzin dziennie ponieważ przy zatrudnieniu pracownika cały mój zysk oddałbym jemu.

a następnie dodajesz to :

24 minuty temu, panczo231 napisał:

ale dzięki temu że on zainwestował ogromne pieniądze i swoje nieprzespane noce  ty masz pracę.

jest jeszcze wzmianka, że jak Ciebie nie ma to :

 

26 minut temu, panczo231 napisał:

Pracownik jest na stacji wtedy kiedy ja muszę gdzieś wyjechać

to jak jesteś na stacji, to czym zajmuje się ten pracownik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
25 minut temu, panczo231 napisał:

Ze strony państwa nie ma żadnego wsparcia .Doją nas regularnie.Płacę podatki od wzbogacenia a jakimś dziwnym trafem kasy wielkiej nie widzę

Nie bierz tego osobiście do siebie.Ale może nie potrafisz zarządzać? Wytłumacz jak robią inni skoro potrafią dawać gratisy a mało tego nawet dopłacają do badania aby klient mniej za nie zapłacił. Nie uważasz, że wykańcza cię (zakładam,że Ty nie dajesz gratisów) "chora konkurencja"? Czy to nie jest jeden z głównych powodów ,że przedsiębiorcy prowadzący SKP nie są względem siebie lojalni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PeterSTG

Jak ja robię badanie techniczne około 30 minut klient wali focha co ja tam tyle czasu szukam on przecież ma takie super auto a ja mu wymyślam usterki

leci na skargę do szefa

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
biker100
1 minutę temu, Grzegorz Łódź napisał:

przedsiębiorcy prowadzący SKP nie są względem siebie lojalni?

się k....a wzruszyłem... :hah:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wrc69

A "lawmaker" siedzi i czyta te egzotyczne pomysły....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panczo231

Mam pracownika na 1/8 etatu.Stacja działa od 9 miesięcy więc ruch się dopiero tworzy. Pracowałem na warsztacie przez 16 lat potem 5 na stacji i wiem jak jest po obu stronach .Uważam że pracownik powinien dobrze zarobić .Jak dobrze zarobi to jest zadowolony i on i szef.Żeby zarobił potrzebna jest kasa i koło się zamyka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rewers
58 minut temu, panczo231 napisał:

Pracownik jest na stacji wtedy kiedy ja muszę gdzieś wyjechać.

Bo Wy przedsiębiorcy to byście chcieli, żeby płacić pracownikowi tylko wtedy, gdy przyjedzie klient, a w przerwach pomiędzy badaniami to najlepiej jakby pracownik szedł do domu i nie trzeba by było mu dawać pieniędzy, a prawda jest tak, że stacji kontroli pojazdów w niektórych regionach jest za dużo. Każdy z Was widział możliwość łatwego dorobienia się, a tu ZONG pieniądze zainwestowane, a  klientów nie ma. Ponadto zepsuliście rynek badań technicznych pojazdów, bo idziecie w tej sytuacji na kasę, a nie na jakość wykonywanych badań, a pracujący u Was diagności są zakładnikami tego Waszego chorego myślenia.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.