Skocz do zawartości

POJAZD ZE ZMIENNYM NADWOZIEM


OLO
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Mercedes 953.30 w tłumaczeniu rodzaj pojazdu jest -pojazd ze zmiennym nadwoziem ,w tej chwili ma założone nadwozie "betoniarka" w fabrycznym wyposażeniu posiada "kiper" który w ciągu godziny można założyć zamiast betoniarki.Kiper i betoniarka są tak zrobione że stoją na czterech łapach,podjeżdzasz i zakładasz jak chcesz.Pytanie jak to zarejestrować jako co?ciężarowy podrodzaj pojemnik, przeznaczenie betoniarka? specjalny? czy jak ? a co z wywrotką?(kiprem)POMOCY!!! :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest problem. Takiego pojazdu w naszych przepisach nie uwzgledniono. Tu nie tylko w gre wchodzi rodzaj pojazdu który się zmienia , zmienna jest też masa własna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to wejdzie w zycie to bedzie tak jak z kratkami = wizyty w sadzie. Co 2 samochod bedzie wlasnie taki bo w zwiazku z tym bedzie mial jakies upusty,odliczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Na mój rozum (świeżo upieczonego diagnosty :) ) to pojazdem jest tu kabina z ramą, a reszta to ładunek. I szczerze mówiąc nie wiem co zrobić, jeżeli ładunkiem jest coś, co podlega pod dozór technichny? Można żądać świadectwa, jeżeli to "coś" jest odłączalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 years later...

Witam, chciałbym odświeżyć ten temat. Oczywiście już na dzień dzisiejszy takich zamiennych zabudów pełno jeździ po Polsce, prosiłbym zatem o podsumowanie tego tematu, czyli krótko: Jak kwalifikować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś z WK ustalałem taki pojazd i doszliśmy do porozumienia

Podrodzaj- Wielozadaniowy

Przeznaczenie- Uniwersalny lub X

 

[ Dodano: 02-03-2010, 14:58 ]

Klient przy takim ronzwiązaniu będzie mógł stosować różne zabudowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, dlatego trzeba podać MW bez ładunku

Co to zmieni?

Przecież każda zabudowa ma inną wagę :roll:

Chcesz podać masę własną pojazdu niekompletnego tj. z samą ramą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest przystosowany do zmiennej zabudowy to chyba jest w pewnym sensie kompletny.

Jakoś za granicą to chodzi, a u nas problem :shock:

Jakby miał gołe podwozie, bez mocowań, bez zawieszenia pneumatycznegi itp itd to zgoda ale tak ja daję P.

A Ty jaką wartość MW wpiszesz jak przyjedzie bez ładunku?

Każesz jechać coś zamontować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wolf, a skąd Ty wiesz w ogóle jaki to rodzaj pojazdu skoro nie ma zabudowy?

Dajesz pozytywa, a tak naparwdę nie wiesz na co!

Skąd wiesz, że ten pojazd, który przyjechał do Ciebie na SKP jako w DR ciężarowy, nie zamontuje np. żurawia i w tym momencie jest już specjalnym?

Jak możesz dawać pozytywa na coś co nie jest KOMPLETNYM pojazdem.

 

[ Dodano: 04-03-2010, 00:43 ]

Jakoś za granicą to chodzi, a u nas problem :shock:

 

To dawaj osobówkom okresowe na dwa lata bo za granicą to też 'chodzi' a u nas problem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś za granicą to chodzi, a u nas problem

Niestety to co jest ok zagranica u nas ma się nijak do naszych przepisów i

szarej polskiej rzeczywistości... :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajesz pozytywa, a tak naparwdę nie wiesz na co!

Jeżeli klient ma kilka rodzaii zabudów do danej marki to z każdą ma sie wstawić osobno

na badanie? :o

Rejestróje chyba pojazd a nie zabudowę.

Moim zdaniem podrodzaj Wielozadaniowy to klijent może zastosować każdy rodzaj zabudowy

Jeżeli ma HDS to UDT ma do urządzenia nie do pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ma HDS to UDT ma do urządzenia nie do pojazdu

 

Może poza tematem,ale właśnie mi przypomniałeś przypadek gdzie w dozorze na tzw. windę pisało "lokalizacja zmienna" czyli nie była przypisana do konkretnego pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że MW powinna być podana na pojazd bez żądnego zamontowanego wariantu nadwozia. Skoro jego przeznaczenie to przewoź tychże kontenerów/zabudów (?), to każdorazowo taka konstrukcja będzie jego ładunkiem, a masa własna samego pojazdu to będzie masa bez tego urządzenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wolf, a skąd Ty wiesz w ogóle jaki to rodzaj pojazdu skoro nie ma zabudowy?

Dajesz pozytywa, a tak naparwdę nie wiesz na co!

Skąd wiesz, że ten pojazd, który przyjechał do Ciebie na SKP jako w DR ciężarowy, nie zamontuje np. żurawia i w tym momencie jest już specjalnym?

Jak możesz dawać pozytywa na coś co nie jest KOMPLETNYM pojazdem.

 

[ Dodano: 04-03-2010, 00:43 ]

Jakoś za granicą to chodzi, a u nas problem :shock:

 

To dawaj osobówkom okresowe na dwa lata bo za granicą to też 'chodzi' a u nas problem ;)

 

Żuraw przy zmiennej zabudowie :shock: Nie występuje? UDT nie da Ci na takie cudo DT i ponadto montaż żurawia nie jest tak prosty jak Ci się wydaje.

Rodzaj pojazdu ciężarowy, a jaki? Zabudowa nic tu nie zmieni. Jeśli miałby być specjalnym pojazdem to wyposażenie pojazdu musi być na stałe zamontowane.

Przy windzie lokalizacja jest zmienna ponieważ jeździ to z pojazdem, a nie jest to urządzenie stacjonarne jak np suwnica.

Nie róbmy problemu z rzeczy oczywistych.

Ładunkiem w tym przypadku jest cała zabudowa. A pojazd jest moim zdaniem kompletny bo przystosowany jest do przewozu ładunków różnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wolf, a skąd Ty wiesz w ogóle jaki to rodzaj pojazdu skoro nie ma zabudowy?

Dajesz pozytywa, a tak naparwdę nie wiesz na co!

Skąd wiesz, że ten pojazd, który przyjechał do Ciebie na SKP jako w DR ciężarowy, nie zamontuje np. żurawia i w tym momencie jest już specjalnym?

Jak możesz dawać pozytywa na coś co nie jest KOMPLETNYM pojazdem.

Trochę mieszasz bo jak koledzy zauważyli wg opisanego przypadku wywrotka lub betoniarka są elementami wymiennymi z zgadzam się że w tym przypadku MW to pojazd bez tej zabudowy, dodam jeszcze na przykładzie samochodów do przewozu kontenerów że taki pojazd raz wiezie kontener np z "gaciami" a zaraz potem kontener z paliwem i nie jesteś w stanie i nie masz podstaw aby od każdego takiego pojazdu żądać dokumentów do przewozu materiałów niebezpiecznych ponieważ on wcale nie musi takowych wozić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że MW powinna być podana na pojazd bez żądnego zamontowanego wariantu nadwozia. Skoro jego przeznaczenie to przewoź tychże kontenerów/zabudów (?), to każdorazowo taka konstrukcja będzie jego ładunkiem, a masa własna samego pojazdu to będzie masa bez tego urządzenia...

 

Jego PRZEZNACZENIEM nie jest żaden przewóz kontenerów!

Ma jedynie możliwość zmiany zabudowy w tempie ekspresowym.

On raz może być wywrotką, a za chwilę betoniarką.

Co do masy własnej to może najpierw przypomnę definicję:

masa własna - masa pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego

 

Po pierwsze, czy uważasz, że pojazd z samą ramą jest pojazdem z normalnym wyposażeniem?

Po drugie jeśli sam pojazd z ramą - strzelam - waży 6000kg i taką masę ktoś z Was wpisze na zaświadczeniu to będzie w porządku jak założy wywrot i jego masa własna będzie wynosić - znów strzelam - dwie tony więcej?

Wtedy będzie OK?

Skoro dopiero po założeniu wywrotu tak naprawdę ten pojazd spełnia swoje zadanie i możliwości przewozu ponieważ na samej ramie raczej nie wrzuci sobie węgla ani piachu.

 

Panowie piszący o określeniu podrodzaju jako wielozadaniowy może zajrzyjcie do rozporządzenia w sprawie homologacji typu pojazdów i przyczep gdzie definicja AF jest wyraźnie określona:

 

AF - wielozadaniowy - pojazd o nadwoziu innym niż opisane w kodzie od AA do AE, przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu osób i ładunków w tym samym nadwoziu

 

W betoniarce albo wywrotce przewozi się ludzi?

 

dodam jeszcze na przykładzie samochodów do przewozu kontenerów że taki pojazd raz wiezie kontener np z "gaciami" a zaraz potem kontener z paliwem i nie jesteś w stanie i nie masz podstaw aby od każdego takiego pojazdu żądać dokumentów do przewozu materiałów niebezpiecznych ponieważ on wcale nie musi takowych wozić

 

Aż ciśnie się na usta: "co ma piernik do wiatraka" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem Ciekaw co byś zrobił jakby przyjechał na BT ciągnik samochodowy z zapiętą skrzynią ładunkową na siodło :x:razz:

Jakie parametry i rodzaj pojazdu byś zastosował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.