Skocz do zawartości

Tablice rejestracyjne zmniejszone


PeterSTG

Rekomendowane odpowiedzi

Co innego jak stary dowód można uznać za zaklepamy, a co innego jak mamy dowód ledwie co odebrany z WK bez stosownego wpisu. Przecież mając dane z centralnej bazy o terminie badania powstaje proste pytanie: jest nowy dowód a termin nie wpisany. Why?

Pytasz mnie o paragrafy, to ja odbiję piłeczke i poproszę o przepis na niewpisywanie terminu badania do dowodu rejestracyjnego pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Paprock napisał:

poproszę o przepis na niewpisywanie terminu badania do dowodu rejestracyjnego pojazdu.

Za 2066:

"...w § 2:

a) w ust. 1 w pkt 1 lit. a otrzymuje brzmienie:

„a) sprawdzenie cech identyfikacyjnych oraz ustalenie i porównanie zgodności faktycznych danych pojazdu z danymi w:

- ...

- pokwitowaniu, o którym mowa w art. 132 ust. 2 ustawy, łącznie z danymi i informacjami, o których mowa w art. 80b ust. 1 pkt 1 i 13 ustawy,”,..."

OBT wykonano na podstawie powyższego, klient nie posiadał przy sobie DR a następnie miał w czapce zawitać na SKP mając ważne OBT. :meditate:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dalej jest konflikt, o którym artykuł 132 mówi. Jest centralna baza, jest info o terminie badania, jest ptaszek o nie wpisaniu terminu do dowodu (bo go najwyraźniej podczas badania na stacji nie było, a nie, że został zaklepany) i jest nowy dowód ledwo co odebrany. No to jak, w porządku to jest czy deko na bakier.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Paprock napisał:

powstaje proste pytanie: jest nowy dowód a termin nie wpisany. Why?

Ty naprawdę nie masz innych problemów? Nie jest wpisane, bo nie było DR na badaniu.

 

6 minut temu, Paprock napisał:

No to jak, w porządku to jest czy deko na bakier.

Jest w porządku i naprawdę w Polsce nie ma to znaczenia. Jest ważne OBT i nie trzeba na siłę szukać problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Paprock napisał:

To w końcu odpowiada ten dowód stanowi faktycznemu, czy nie?

Nie ma w nim wpisanego badania, ale nie jest to powodem do jego zatrzymania, a sankcji innych nie ma żadnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to jak klient przyjeżdża tylko po wpis to sprawdzacie samochód ?? Tablice, VIn itd... ?? A jak przyjedzie innym samochodem to nie zrobicie wpisu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując do tematu małych tablic to jeśli jest taka zamontowana w pojazdach terenowych głównie Toyota Rav 4 gdzie najczęściej były tablice kwadratowe to chyba nie ma podstaw do negatywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, BOY96 napisał:

były tablice kwadratowe to chyba nie ma podstaw do negatywa?

Tablice rejestracyjne mają być zgodne z miejscem mocowania. Zmniejszone tablice wydaje się tylko dla pojazdów posiadające takowe miejsce, w każdym innym przypadku mają być tablice "normalne".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, adam1501 napisał:

mają być zgodne z miejscem mocowania

Chodzi mi o coś takiego (zdjęcie wzięte z internetu), w takim przypadku duża tablica nie pasuje i czy ma być kwadratowa i wtedy długa z przodu czy jeśli są założone zmniejszone to trzeba wymagać innej?

0de02f-citroen-c5-i-00-03-zderzak-przod-przedni-eypc106-zdjecia.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, BOY96 napisał:

jeśli są założone zmniejszone to trzeba wymagać innej?

Oczywiście, że tak. To miejsce nie jest zmniejszone tylko przeznaczone do typowej tablicy dwurzędowej i takowa ma się tam znajdować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie był klient z pytaniem czy jak zmieni klapę tylną na taką ze stanów ze zmniejszonym miejscem na tablicę rejestracyjną to będzie mógł na nich legalnie jeździć mimo ze z przodu wejdzie duża. W sumie nie do końca się orientuje jak się mają takie przeróbki aut europejskich na "amerykańskie". Czy diagnosta musi w jakiś sposób weryfikować czy dane auto jest europejskie czy amerykańskie i jakie powinno mieć tablice?? Żeby było śmiesznie sprawa dotyczy Passata B5.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo... kurdeee... Grubo. Ja bym zmiany konstrukcyjne poczynił. :silent:

Poza tym, jak sam zauważasz wszystko można sprawdzić. A z drugiej strony kto tam będzie w klapę wnikał jak ona Made in Passat oryginał.

Zarejestrowany w PL?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra. A co w takim przypadku z usterką: 

Cytat

0.1.g - Miejsce konstrukcyjne do umieszczenia tablic rejestracyjnych nie spełnia wymagań określonych w załączniku nr 5 do rozporządzenia o warunkach technicznych.

Rozumiem, że w przypadku Amerykańców takie rzeczy są dopuszczone, no ale jeżeli mamy samochód z rynku Europejskiego to jest to przeróbka która spowoduje, ze pojazd nie będzie spełniał warunków technicznych... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest Fiat 500 Made in Europa i Fiat 500 Abarth Made in USA. Ten z USA ma zmniejszone miejsce pod tylną tablicę. Ale OK, pech chciał, że ktoś go najechał i zaszła potrzeba wymiany tylnej klapy. Ta oryginalna od Abarth'a bardzo droga i niedostępna, więc klient używkę od zwykłej pięćsetki zamontował i dla świętego spokoju pobrał normalnych rozmiarów tablice rejestracyjne. I co, też się czepiać, że coś nie teges, bo klapa abarth'owska mniejsze miejsce miała?

Mówię o klapie jako części. Nie mówię o wiaderku szpachli, gipsu, dopasowywaniu podkładek i podobnych patentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 lat temu nie było zmniejszonych tablic a wszelkiej maści amerykańce nigdy nie powinny przejść z wynikiem pozytywnym "pierwszego" badania technicznego. Skoro pojazd spełniał ówczesne WT, to jakim cudem otrzymał zmniejszone TR? Wg mnie wymiana tego elementu w celu posiadania tylko odmiennej TR jest niewłaściwą naprawą pojazdu i nie ma podstaw do wymiany TR na zmniejszone (choć z prawnego punktu widzenia nie jest zabroniona).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe tablice nie dotyczą samochodów pochodzenia amerykańskiego. Małe tablice są nieuwarunkowane wiekiem pojazdu. Małe tablice dotyczą konstrukcyjnie przystosowanego miejsca i tu za wielkiego pola do popisu nie ma. Jest auto, jest fabryczna klapa i po temacie. Nie ma co wnikać skąd i po co wzięła się ta pokrywa w tym Passacie.

Tam zaraz byle tylna klapa. A w takich wynalazkach można szoferki popodmieniać?

5ae1a60fde19b_ZiGaz.png.8f9673fdf43de321f2afc0b2d475e801.png

(Szoferki zapodane fakultatywnie. Dobrze by było dyskusji nie rozwijać, bo już się odbyła.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.