smaug Napisano 16 Kwiecień 2019 Share Napisano 16 Kwiecień 2019 Prędzej uwierzą producentowi niż diagnoście i to on będzie musiał udowodnić że jest tak jak napisał , przedstawiciele producenta piszą co innego a często w przypadku tylnych siedzeń wystarczy wyciągnąć pas z pod siedzenia , w takich przypadkach lepiej się zabezpieczyć i mieć oświadczenie od przedstawiciela producenta że pojazd konstrukcyjnie przystosowany do zmian , na kontroli pytanie czy pojazd był przystosowany do zmian tak jest oświadczenie producenta i mina kontrolujących bezcenne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 17 Kwiecień 2019 Share Napisano 17 Kwiecień 2019 13 godzin temu, smaug napisał: w takich przypadkach lepiej się zabezpieczyć i mieć oświadczenie od przedstawiciela producenta że pojazd konstrukcyjnie przystosowany do zmian Ale producent, skąd inąd zobowiązany do zabezpieczenia punktów mocowania, nigdy nie przyzna się do tego, że nie dość że ich nie zabezpieczył, to zostawił pas bezpieczeństwa, którego w pojeździe nie powinno być. Ale dobry rzeczoznawca jest w stanie sprawdzić stan faktyczny. Ślady po spawaniu, późniejszym usuwaniu zaślepek i ewentualnym lakierowaniu tych miejsc są do sprawdzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emeryt Napisano 17 Kwiecień 2019 Share Napisano 17 Kwiecień 2019 W dniu 13.04.2019 o 08:57, blakop napisał: A jakie masz podstawy aby wymagać jakichkolwiek dokumentów z pimotu w takim przypadku? Przepisy tego nie przewidują. I to jest kuriozalna sytuacja, z którą ciągle trudno jest mi się zgodzić. Jeżeli pojazd w dalszym ciągu będzie ciężarowym, to konieczne są badania PIMOT-u. Jeżeli w oparciu o punkty 3.2 do 3.6 oraz 3.8 Załącznika Nr II do Dyrektywy 2007/46/WE, można go będzie uznać za samochód osobowy, to wystarczy że diagnosta pstryknie 3 zdjęcia, cos tam napisze i gitara gra. Można prosto do WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 23 Maj 2019 Share Napisano 23 Maj 2019 No i mnie trafiło. Przypadek taki: Renault Trafic osobowy w wersji long, ilość miejsc w DR 6, w pojeździe 9. Po homologacji wychodzi, że S1=6. Pojazd kupiony od pierwszego właściciela w Niemczech. W ZDR brak jakichkolwiek adnotacji odnośnie większej liczby miejsc. Ustalenia z Renault Polska tylko potwierdzają dane homologacyjne dla tego pojazdu (a jakże), jednak w toku rozmowy wynika, że te nadwozia były produkowane z możliwością większej liczby miejsc (w zależności od wariantu i wersji 7, 8 lub 9). Oczywiście, jak to w przypadku producenta pojazdu, nic nie potwierdzą ponad homologację dla danego egzemplarza. No i teraz mam zagwozdkę. Chciałem wykonać DBT ZK na ilość miejsc, ale nie wiem jak to ugryźć. Wiem, wiem, klient mógł zweryfikować stan faktyczny z DR, ale pojazd tak opuścił salon w Niemczech, więc nic nie budziło zastrzeżeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Maj 2019 Share Napisano 23 Maj 2019 Za mądre do rozwikłania sprawy toto nie będzie, ale to polskie oświadczenie o danych niezbędnych do rejestracji głupie nie jest. A tu... no nie wiem... Może podzwonić, pogadać i wymodzić jakieś skierowanie od naczelnika coby pojazd trafił na stację celem ustalenia FAKTYCZNYCH danych. Jak to wszystko made in fabryka, to nie obawiałbym się, że punkty mocowania są lipne. A może dać z okresowego negata, z opisem jak to tam z tymi siedzeniami jest... Może WK uzna to za FAKTYCZNY stan, dokona korekty w [S.1] i po kościach się rozejdzie. No takie krzaki plączą mi się po łepetynie. Może ktoś, coś mądrzejszego podsunie, podpowie, wykombinuje. Czy to badanie, to "porazpierwsze"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rewers Napisano 23 Maj 2019 Share Napisano 23 Maj 2019 (edytowane) 1 godzinę temu, aboz napisał: ilość miejsc w DR 6, w pojeździe 9. Po homologacji wychodzi, że S1=6 No to wychodzi na to, że sam dołożył te 3 miejsca? Edytowane 23 Maj 2019 przez rewers Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Maj 2019 Share Napisano 23 Maj 2019 Pojazd opuścił fabrykę z 6 miejscami, a Niemiec dołożył potem dodatkowe fotele. Tak to z ustaleń wynika. A że założył oryginalne fotele fabryczne dla tego modelu, to pewnie wygląda jak rozwiązanie fabryczne. Przyjrzał bym się tym fotelom. Jak zintegrowane z pasami to po sprawdzać oznaczenia, daty, czy czasami któreś nie różnią się w tym względzie od pozostałych. No i wtedy wiadomo - ZK. Tylko, że wtedy zdaje się te pimoty wchodzą w grę, nie? Każda inna forma to już na drodze indywidualnych ustaleń z WK, ale nie mająca nic wspólnego z przepisami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 23 Maj 2019 Share Napisano 23 Maj 2019 2 minuty temu, blakop napisał: ylko, że wtedy zdaje się te pimoty wchodzą w grę, nie? Nie, to jest samochód osobowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Maj 2019 Share Napisano 23 Maj 2019 Oj sorki. Byłem pewien że przeczytałem ciężarowy. Mój błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 23 Maj 2019 Share Napisano 23 Maj 2019 32 minuty temu, Paprock napisał: wymodzić jakieś skierowanie od naczelnika coby pojazd trafił na stację celem ustalenia FAKTYCZNYCH danych. A na jakiej podstawie? WK miałby legalizować "zmiany bez badania pozmianowego"? Pojazd został wyposażony przez producenta w 6 miejsc, a ktoś dołożył tych miejsc, więc pojazd musi przejść badanie po zmianach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rewers Napisano 23 Maj 2019 Share Napisano 23 Maj 2019 (edytowane) Robisz zmiany i tyle, albo wymontowuje te 3 siedzenia. Edytowane 23 Maj 2019 przez rewers Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 23 Maj 2019 Share Napisano 23 Maj 2019 1 godzinę temu, rewers napisał: Robisz zmiany i tyle popieram , nawet oświadczenia z warsztatu nie pptrzeba bo nie zachodzi zmiana rodzaju pojazdu . 3 godziny temu, aboz napisał: No i mnie trafiło. taki problem to no problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 23 Maj 2019 Share Napisano 23 Maj 2019 Jedyne co mi przysparza trudność to te nieszczęsne punkty fabryczne, których nie mam jak potwierdzić. A jak już @blakop wspomniał niejednokrotnie, mamy w WK takiego człowieka, który wymyślił w ostatnim czasie, że do każdej zmiany liczby miejsc wymaga oświadczenia producenta pojazdu przy okazji ZK. O ile daję sam radę w przypadkach oczywistych, to tu mam zagwozdkę. No nic. Trzeba będzie ofotografować punkty kotwiczenia z każdej możliwej strony. Mam do porównania nowszy typ, homologowany na 9 osób, więc jakoś dam radę. Przy okazji dodam, że na badanie vatowskie przyjeżdżały brygadówki po drugim etapie, z mocowaniami drugiego rzędu przewiertanymi li tylko przez podłogę, bez jakichkolwiek wzmocnień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 23 Maj 2019 Share Napisano 23 Maj 2019 3 godziny temu, blakop napisał: Przyjrzał bym się tym fotelom. Jak zintegrowane z pasami to po sprawdzać oznaczenia, daty, czy czasami któreś nie różnią się w tym względzie od pozostałych. Czyli jak widać Blakop można ustalić wiek tych siedzeń ? a tu przy takich "zmianach" niestety Dz.U 2005 nr 201 poz. 1666 się kłania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 23 Maj 2019 Share Napisano 23 Maj 2019 3 godziny temu, aboz napisał: Jedyne co mi przysparza trudność to te nieszczęsne punkty fabryczne, Po za konkursem , nie muszę objaśniać iż to nasz krajowy i od samego początku tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Maj 2019 Share Napisano 23 Maj 2019 prawie jak ławeczka w Nysce czy Żuczku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 23 Maj 2019 Share Napisano 23 Maj 2019 a to sprinterek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOY96 Napisano 6 Lipiec 2019 Autor Share Napisano 6 Lipiec 2019 Odświeżę trochę temat, chociaż teraz trochę inne pytanie, otóż ma przyjechać klient Renault Master zwykłą blaszką i zmiana miejsc siedzących z 2 na 3, twierdzi że odkąd go kupił to zawsze ma 3 miejsca i teraz chciałby zmienić aby w dowodzie też były 3 wbite, jak do tego podejść? Czy można zrobić takie zmiany? wiem że w ciężarowym przy zmianie miejsc są potrzebne badania z jednostki uprawnionej ale to jest trochę inna sytuacja niż ta o której pisałem wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 6 Lipiec 2019 Share Napisano 6 Lipiec 2019 (edytowane) Wszystko zależy od podrodzaju - warunki techniczne chyba 9.a lub b Edytowane 6 Lipiec 2019 przez IVVO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Lipiec 2019 Share Napisano 6 Lipiec 2019 Zależy od rodzaju nadwozia! I teraz weź zgadnij czy rodzaj nadwozia jest tym samym co podrodzaj! Ale tu akurat wszystko jest zwarte w bryle jednego nadwozia, czyli BB-VAN wychodzi i bez PIMOTU obejść się nie da rady. § 9b. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1) i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń, jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. dla pojazdów kategorii N1, części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów i spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ; z zastrzeżeniem § 9c. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOY96 Napisano 6 Lipiec 2019 Autor Share Napisano 6 Lipiec 2019 W warunkach pisze o rodzaju nadwozia BB czyli van, a co jeśli będzie miał w podrodzaju np. furgon? Czy to nadal jest nadwozie BB? Sorry za takie pytania ale nigdy nie pojmowałem tych rodzaji i podrodzaji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Lipiec 2019 Share Napisano 6 Lipiec 2019 Nie przeskoczysz. Nie poskładasz. Po angielsku VAN, po francusku furgon. Jedno i to samo. W paragrafie dziewiątym mowa jest o typie nadwozia, o rodzaju nadwozia. Te cechy trudno poskładać co do polskich podrodzajów ujętych w kwalifikacji pojazdów. O jeden paragraf wyżej pisze, że każdy hatchback lub kombi lub wielozadaniowy jako typ nadwozia auta osobowego może zostać przemianowany na samochód ciężarowy ale już nie będzie ani kombi, ani hatchback, tylko własnie VAN. No i tak własnie kręci się betoniara dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 6 Lipiec 2019 Share Napisano 6 Lipiec 2019 Ciężarowy. Bez Pimotu nie pójdzie, chyba że jakiś jeleń zrobi ale ja na pewno bym tego nie ruszył bez. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 6 Lipiec 2019 Share Napisano 6 Lipiec 2019 A "papier" od producenta, iż ten pojazd wyszedł jako trzy miejscowy (jeśli tak wyszedł) i 0.2.e ? .... takie rozmyślanie na głos ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Lipiec 2019 Share Napisano 6 Lipiec 2019 Jak już cokolwiek producent napiszę, to albo stwierdzi, że opuścił taśmę produkcyjną z dwoma miejscami do siedzenia, a homologowany był w zakresie kategorii M1 i ośmioma miejscami do siedzenia poza miejscem szofera, a co do kategorii N1 był homologowany w zakresie sześciu miejsc poza siedzeniem kierowcy. Jak już chcecie iść na wydrę, to uzasadniajcie, piszcie, brnijcie, że masa szofera ujęta jest w [G] czyli kierowca jakby nie liczy się, jakby go nie było, a miejsce szofera, jak widać po dyrektywach, też jakby się pomija. Może i w zagranicznych dowodach bywało tak, że [S.1] dotyczyło pasażerskich miejsc li tylko. No takie kino! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.