IVVO Napisano 27 Czerwiec 2019 Share Napisano 27 Czerwiec 2019 2 minuty temu, adam1501 napisał: Niestety nie może, ponieważ nie zajdą żadne zmiany konstrukcyjne i nie będzie mowy o DBT. Uruchom wyobraźnie - modyfikacja przegrody do wysokości siedzeń - montaż rolety zabezpieczającej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Czerwiec 2019 Share Napisano 27 Czerwiec 2019 No jak to 21 minut temu, wojteczek napisał: Ale tu zakładamy że ten Sprinter to BB, więc przykłady które podajesz nie zupełnie pasują do tego konkretnego przypadku. - ale co ma rodzaj nadwozia do tychże zmian? W jednym jest przestrzeń za siedzeniami, w innym za kabiną a przed paką/skrzynią. Czym sobie zasłużył blaszak, że może zostać osobowym, a double kabina z kiprem z tyłu już nie-e? Naprawdę to jest pojazd o cechach samochodu osobowego? Może mi ktoś uzasadnić, jak czterolatkowi, że to jest samochód osobowy, bo: 1. ... 2. ... 3. ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emeryt Napisano 27 Czerwiec 2019 Share Napisano 27 Czerwiec 2019 19 godzin temu, Dominz napisał: Obecnie auto jest jako ciężarowe 6 miejscowe, klient chce zmienić je na osobowe. Czy aby na pewno ten samochód spełni wymagania Dyrektywy 2007/46/WE ( w załączniku) . Samochód M1-N1 wg Dyrektywy 2007-46-WE.pdf 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 27 Czerwiec 2019 Share Napisano 27 Czerwiec 2019 I jakby nie kombinował to po przytoczonej Dyrektywie tematowy " blaszak " musi zostać ciężarowym " blaszakiem " ( co nie ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 27 Czerwiec 2019 Share Napisano 27 Czerwiec 2019 13 minut temu, leski66 napisał: ( co nie ) No nie - homologację rozwalił G45-20Z i określił jako np.AF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominz Napisano 27 Czerwiec 2019 Autor Share Napisano 27 Czerwiec 2019 @emeryt Zgodnie z dyrektywą którą zapodałeś to pojazd ten w Cepiku istnieje jako Van- czyli BB Z wzoru już policzyłem wczoraj i wychodzi: 903 ≤ 340 A więc czytając dalej "pojazdu takiego nie uznaje się za pojazd kategorii N." Z w.w nierówności możemy jedynie wykluczyć co pojazdem ciężarowym nie jest... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 27 Czerwiec 2019 Share Napisano 27 Czerwiec 2019 1 godzinę temu, IVVO napisał: Uruchom wyobraźnie - modyfikacja przegrody Tu nie ma miejsca dla wyobraźni. Zmiany muszą nastąpić aby można było mówić o DBT. Godzinę temu, Paprock napisał: Czym sobie zasłużył blaszak, że może zostać osobowym Tym, że prawo na to pozwala. Wszelkie homologacje nie mają jakiegokolwiek znaczenia w obliczu zmian konstrukcyjnych. Godzinę temu, emeryt napisał: Czy aby na pewno ten samochód spełni wymagania Dyrektywy Nie, nie spełni, dlatego po zmianach konstrukcyjnych wyparuje kategoria homologacyjna. Godzinę temu, Paprock napisał: Naprawdę to jest pojazd o cechach samochodu osobowego? Nie interesują mnie jego cechy. Jeżeli spełni warunku techniczne dla osobówki to nią będzie nawet prom kosmiczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Czerwiec 2019 Share Napisano 27 Czerwiec 2019 - a chyba powinny skoro są zawarte w definicjach ustawy Prawo o Ruchu Drogowym. 40) samochód osobowy – pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą oraz ich bagażu; 42) samochód ciężarowy – pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu ładunków; określenie to obejmuje również samochód ciężarowo-osobowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu ładunków i osób w liczbie od 4 do 9 łącznie z kierowcą; I dla mnie jak najbardziej przeznaczenie konstrukcyjne sześciomiejscowego blaszaka za ciężarowym samochodem przemawia. I dziękuję za polemikę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 27 Czerwiec 2019 Share Napisano 27 Czerwiec 2019 46 minut temu, Dominz napisał: Z w.w nierówności możemy jedynie wykluczyć co pojazdem ciężarowym nie jest... Jak najbardziej, skoro nierówność nie jest spełniona bo 903 ≤ 340 to zostaje jako ciężarowy. No takie moje zdanie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Czerwiec 2019 Share Napisano 27 Czerwiec 2019 A tak poza konkursem, to skąd są dane do tych wyliczeń? Skąd wiedza na temat masy pojazdu w stanie gotowym do jazdy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 27 Czerwiec 2019 Share Napisano 27 Czerwiec 2019 Ja dane ( zaczerpnąłem ) z : ( już po wyliczeniach oczywiście ) 2 godziny temu, Dominz napisał: Z wzoru już policzyłem wczoraj i wychodzi: 903 ≤ 340 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emeryt Napisano 27 Czerwiec 2019 Share Napisano 27 Czerwiec 2019 (edytowane) 2 godziny temu, adam1501 napisał: Nie interesują mnie jego cechy. Jeżeli spełni warunku techniczne dla osobówki to nią będzie nawet prom kosmiczny. Czy możesz zdradzić według jakich kryteriów - jakich przepisów - będziesz oceniał czy on spełnia warunki techniczne dla osobówki. Mam nadzieję, że nie według życzeń klienta. Edytowane 27 Czerwiec 2019 przez emeryt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 27 Czerwiec 2019 Share Napisano 27 Czerwiec 2019 2 godziny temu, Paprock napisał: 40) samochód osobowy – pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą oraz ich bagażu; To czego wg Ciebie nie będzie spełniał ten pojazd na podstawie tej definicji? Jakbyś miał problem z za dużą paką to będzie to pojazd gdzie pasażerowie będą wozili jako bagaż nadmuchane balony, dlatego klient potrzebuje tak dużej przestrzeni na bagaż. 3 minuty temu, emeryt napisał: według jakich kryteriów Takich jak dla każdego innego samochodu osobowego - warunki techniczne. Żadne homologacje ani temu podobne, bo ten pojazd powstał poprzez zmiany konstrukcyjne, które prawo dopuszcza i nie ogranicza inwencji twórczej konstruktora. Zadaniem diagnosty jest zweryfikowanie czy pojazd odpowiada warunkom technicznym a nie czy klient będzie miał zamiar popełnić tym pojazdem samobójstwo, morderstwo lub malwersacje finansowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Czerwiec 2019 Share Napisano 27 Czerwiec 2019 Szacun @adam1501, lecz balony to nie bagaż. Podejdź może na lotnisko i dopytaj o formy bagażu. Prędzej bagaż będzie ładunkiem niż ładunek bagażem. To coś jak z naczepą i przyczepą. Każda naczepa to przyczepa lecz nie każda przyczepa to naczepa. Jak mnie historia nie zwodzi, to bankowozy z kasetką po pierścionkach żony dawno przeszły do lamusa. Tu też nie ma co naciągać. Bycze auto, z dwutonową ładownością nie mieści się jako samochód osobowy w mojej trudnej percepcji! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 27 Czerwiec 2019 Share Napisano 27 Czerwiec 2019 Mamy jakąś dziwną manię szeryfowania tam gdzie jest to niepotrzebne i szukania teorii spiskowych tam gdzie ich nie ma. Skoro ten pojazd po usunięciu samej przegrody może stać się samochodem osobowym to w czym jest problem? Bo żółty, bo na Ukrainę, bo baba przyjechała, bo za dużo blachy... co to nas obchodzi. Klient stawia pojazd, daje kwity, że to co stoi, to zgodnie ze zmianami jakimi przeszedł jest samochodem osobowym i moim zadaniem jest zweryfikować czy to, co zostało zmodyfikowane mieści się w granicach prawa. Reszta dywagacji nie ma sensu w przypadku zmian konstrukcyjnych, które nie posiadają w zasadzie żadnych ograniczeń twórczych i trzeba do nich podchodzić za każdym razem indywidualnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Czerwiec 2019 Share Napisano 27 Czerwiec 2019 Już się wcześniej wypowiedziałem. Nie widzę w tym blaszaku cech osobowych. Sorry. Nie moja bajka i czegoś takiego nie przyklepię. Proszę bardzo, są dopuszczenia jednostkowe, pimoty, iteesy i podobne organizację. Tam można się zwrócić, bo ja w tej bajce się nie bawię. Zmienię zdanie jak osobowe homo zobaczę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 27 Czerwiec 2019 Share Napisano 27 Czerwiec 2019 a ileż to razy byłem, że tak powiem rugany, a po kiego byś tego żądał i na jakiej postawie kiedy pisałem, że wymagałbym homo na pojazd przebudowany z ciężarowego na osobowy w kwestii tego, czy fabrycznie był faktycznie osobowy, co było odpisywane, ano, nastąpiły ZK, to homo pierwotne już nie istnieje, przebudowy dokonał uprawniony przedsiębiorca, należy wykonać DB ZK i jeżeli jest ok. to "kuniec" sprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 27 Czerwiec 2019 Share Napisano 27 Czerwiec 2019 52 minuty temu, Paprock napisał: Nie widzę w tym blaszaku cech osobowych. Sorry. Nie moja bajka i czegoś takiego nie przyklepię. Proszę bardzo, są dopuszczenia jednostkowe, pimoty, iteesy i podobne organizację. Przyjechał taki pojazd po zmianach konstrukcyjnych już na klasyczne OBT, przyklepiesz? Widzisz DR i samochód, żadnych Pimotów, KGB, FBI tylko suchy samochód i DR a klient z tych co to porozmawiać lubi i sam wspomina jak to rok temu problemy ze zmianami były ale Adam przyklepał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emeryt Napisano 27 Czerwiec 2019 Share Napisano 27 Czerwiec 2019 Godzinę temu, adam1501 napisał: w przypadku zmian konstrukcyjnych, które nie posiadają w zasadzie żadnych ograniczeń twórczych Doprawdy trudno jest mi się z tym pogodzić. Rozumiem że rzeczonego SPRINTERA uznasz z jednakową łatwoscią jako samochód osobowy , jak też i ciężarowy a jedynym kryterium będzie to co życzy sobie Klient. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 27 Czerwiec 2019 Share Napisano 27 Czerwiec 2019 Tu nie idzie o życzenia klienta ale o to, co stoi przede mną. Dlaczego nikt nie dyskutuje z pojazdem fabrycznym (bądź kowalstwem po drugim etapie homologacji) o takim samym wyglądzie? Kiedy Kowalski chce doprowadzić swój pojazd, który miał tylko domontowaną przegrodę do takiego samego stanu (poprzez jej demontaż) to rodzą się niestworzone problemy. Zdaję sobie sprawę z ułomności zapisów prawa. Niestety dopóki nie będzie określonych jasnych reguł gry i pewne rzeczy ceduję się bezpośrednio na diagnostę to dopóki taki diagnosta porusza się w granicach rozsądku nic mu nie grozi. Wszelkie definicje dla tego pojazdu (jako osobowego) są spełnione wiec dlaczego miałbym odmówić mu pozytywnego badania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emeryt Napisano 27 Czerwiec 2019 Share Napisano 27 Czerwiec 2019 2 minuty temu, adam1501 napisał: Tu nie idzie o życzenia klienta ale o to, co stoi przede mną. Próbuję dociec tego, na podstawie jakich przesłanek decydujesz co stoi przed Tobą. Czy jest to samochód ciężarowy czy osobowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Czerwiec 2019 Share Napisano 27 Czerwiec 2019 Sorry @adam1501, ale miałem podobny przypadek. Trafic z dwoma siedzeniami, za oparciami powieszona na drążku jakaś firanka a'la prysznicowa zasłonka i że toto robi za specjalny kempingowy. Nawet gadać mi się nie chciało, nawet na stację nie wjechało. Wcześniej pisałem, że problem bym miał nawet z ciężarową Pandą po zdemontowaniu przegrody i zostawieniu tylko dwóch siedzeń zakwalifikować na osobowy. Mogę być czarną owcą zmian konstrukcyjnych, lecz w tym przypadku twardo będę trzymał swoje zdanie. Jak i w tym poniżej. Prowadzimy podobną polemikę jak w tamtym temacie: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 18 minut temu, adam1501 napisał: Tu nie idzie o życzenia klienta ale o to, co stoi przede mną. - a przykładowo może stanąć IVECO z posta/u powyżej. I co, na podstawie li tylko opisu przedsiębiorcy mam przyklepać, że to rodzaj osobowy? A co do wieloetapowych homologacji i innych przywołanych Kowalskich, to oprócz fabrycznego ciężarowego z jednym rzędem siedzeń i kratą przegrodą za nimi opcji osobowej w życiu nie spotkałem. Te blaszaki wychodzą z fabryki jako ciężarówki po pierwszym etapie homologacji i jako osobówki jako kilku miejscowe osobówki też po pierwszym i jedynym etapie homologacji. Cała reszta to homologacje wieloetapowe. Tak, wiem, że zmienić rodzaj pojazdu może przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie, ale zmienić rodzaj ze sztuką, a nie realizować klienckie kaprysy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 27 Czerwiec 2019 Share Napisano 27 Czerwiec 2019 11 minut temu, emeryt napisał: na podstawie jakich przesłanek decydujesz Na podstawie przedstawionych dokumentów. Klient przyjeżdża do Ciebie i daje "kwity", że to czym przyjechał, to teraz samochód osobowy, bo dokonano w nim stosownych zmian. Moim zadaniem nie jest roztrząsać zasadność bądź urok tych zmian ale czy spełniają kryteria warunków technicznych dla danego pojazdu. Pojazd przeszedł zgodne z prawem zmiany i nie przekracza norm określonych dla finalnego pojazdu, to wynik badania P. Całe wszystko co robi diagnosta. 7 minut temu, Paprock napisał: Trafic z dwoma siedzeniami, za oparciami powieszona na drążku jakaś firanka a'la prysznicowa zasłonka i że toto robi za specjalny kempingowy. Jeżeli założona firanka miałby być tą jedyną zmianą konstrukcyjną, to trochę w tym przypadku słabo, nawet jak na moje elastyczne podejście (choć w dalszym ciągu wyliczenia wytrzymałościowe tego drążka... wtajemniczeni wiedzą o co chodzi... byłyby wymagane...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Czerwiec 2019 Share Napisano 27 Czerwiec 2019 *)- przywołanego kowalstwa. Sorry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 27 Czerwiec 2019 Share Napisano 27 Czerwiec 2019 13 minut temu, emeryt napisał: na podstawie jakich przesłanek decydujesz co stoi przed Tobą a Ty wykonujesz jakiekolwiek badanie na podstawie przesłanek, odpowiem sam sobie i na pewno się nie mylę - Nie!, oceniasz badany pojazd pod kątem przepisów zawartych w warunkach technicznych i w sposób określony w przepisach o ich zakresie i sposobie wykonywania badań tech., co zaś się tyczy przedmiotowego pojazdu, jak spełni wszystkie warunki wykonane w sposób określony to można to olać? Nie. P.s. moderatorze zamknij wreszcie temat bo krew się poleje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.