seba Napisano 7 Listopad 2019 Napisano 7 Listopad 2019 (edytowane) Witam Jestem nowy w tym zawodzie i na forum i z racji że nie mam się kogo poradzić piszę tutaj. Chodzi mi o badanie pokolizyjne jak w załączonym zdjęciu o interpretacje/nakierowanie jak można wykonać to badanie. Wiec zapytam: 1) Przyjeżdża klient z takim pokwitowaniem w którym nie ma jak widać wyszczególnionych uszkodzonych elementów tylko ogólnie napisane i posiada instalacje gazową - jak postąpić? Literalnie powinien przedłożyć zaświadczenie z badania doraźnego butli z datą po wypadku/kolizji i na podstawie tego badania można przystąpić do badania po kolizji za 94 zł? Zapomniałem dodać klient pokazuje mi zdjęcia wypadku w którym uczestniczył. Widać na nich że ucierpiał tylko zderzak i lampa od strony prawej, ponadto ma w bagażniku te wymienione elementy. 2) Czy można zrobić badanie pokolizyjne zgodnie z prawem ale bez badania doraźnego butli skoro ucierpiał tylko zderzak i lampa ale nie jest to wyszczególnione w Pokwitowaniu i w jaki sposób, co wówczas napisać w uwagach na zaświadczeniu? Pytam bo dowiedziałem się tylko tyle że się da, ale tam gdzie pytałem odpowiedziano mi żebym się nie wgłębiał i nie interesował - czyli zero pomocy. 3) I taki przypadek który przez głupotę sam zrobiłem - mianowicie źle popatrzyłem w DR i nie zauważyłem że klient ma wbite gaz po czym wprowadziłem do Cepik. Gdy się po chwili zorientowałem że ma ten Gaz poinformowałem że musi mieć badanie doraźne butli i anulowałem badanie. Jak się później dowiedziałem to Anulowanie badania traktowane jest jako negatyw w Cepik. Klient w miedzyczasie pojechał na inną stację gdzie to zauważono i zrobili mu nowe badanie okresowe z badaniem gazu (ponieważ było widoczne jako negatyw) ale już w tym badaniu nie trzeba badania doraźnego butli i dzięki mnie klient nie musiał robić pokolizyjnego i nie musiał mieć badania doraźnego butli - jak to możliwe, może mi to ktoś wytłumaczyć? Jak już o tym było to proszę o przekierowanie na link poczytam sobie Pozdrawiam Następnym razem zamaskuj dane osobowe z załącznika Edytowane 7 Listopad 2019 przez Jacdiag dane osobowe Cytuj
leski66 Napisano 7 Listopad 2019 Napisano 7 Listopad 2019 1 godzinę temu, seba napisał: Jak już o tym było to proszę o przekierowanie na link poczytam sobie Choćby tu : https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/7809-instalacja-gazowa-w-badaniu-powypadkowym-od-08102012/page/9/ https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/9299-badanie-pokolizyjne-a-instalacja-gazowa/ ( a w pokwitowaniu jak widać, prócz uszkodzeń pokolizyjnych usterek innych nie widać ) 1 godzinę temu, seba napisał: (...) anulowałem badanie Myślę, że nie " anulowałeś " badania technicznego tylko z niego zrezygnowałeś ( podając zapewne przyczynę ). Po anulowaniu badania technicznego w rejestrze stacyjnym ani w CEP nie zostaje żaden ślad. Cytuj
Rafi90 Napisano 7 Listopad 2019 Napisano 7 Listopad 2019 (edytowane) Po anulowaniu nie ma żadnego negatywu, ktoś Ci sprzedał kit. A co do sedna sprawy- jest wypadek/ kolizja, jest nowy kwit na butle.Nie ważne czy lusterko czy ćwiartka, no chyba że mamy sytuację że bo okresowym urząd/okrd odblokuje DR no to temat gazu i nowego kwitu gdzieś sobie ginie. Edytowane 7 Listopad 2019 przez Rafi90 Cytuj
seba Napisano 7 Listopad 2019 Autor Napisano 7 Listopad 2019 Tak zrezygnowałem z badania podając powód, jednakże nie wiedziałem że badanie można anulować tzn nigdy nie próbowałem Dzieki za linki jutro sobie poczytam a jak będę miał jakieś pytania napiszę Cytuj
aboz Napisano 7 Listopad 2019 Napisano 7 Listopad 2019 Po anulowaniu nie ma żadnego negatywu, ktoś Ci sprzedał kit.Jeśli do CEP idzie informacja o przerwaniu badania (nie anulowaniu, bo to nigdzie się nie zapisuje), to system wyświetla je jako negatyw bez określonych usterek.Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka Cytuj
Rafi90 Napisano 7 Listopad 2019 Napisano 7 Listopad 2019 Mowa jest o anulowaniu, i tu nic nie zapisuje ani nie robi negata Cytuj
leski66 Napisano 7 Listopad 2019 Napisano 7 Listopad 2019 Myślę, że " pan/pani w białej czapce " jakby to powiedzieć, żeby zostało to dobrze odebrane..... hmmm : postąpił/postąpiła mądrze, ponieważ ( mieli świadomość ), że pojazd ten lata świetności już dawno ma poza sobą ( bo raczej w tym przypadku mowa o prawie 20-sto letniej Zafirze, prawda ? ) i w związku z tym z małych szkód : - lampa, zderzak jest duże prawdopodobieństwo, że mogło dojść ogólnie do " większych i poważniejszych uszkodzeń " - no tak tłumaczę sobie ten wpis PP. I nie pozostaje nic innego jak wykonać " poprawnie - no po zakresie zaiste " pokolizyjne badanie techniczne owej Zafiry. Tylko, że ....... już po ptakach bo : Mimo, że miał jeszcze ważne OBT ( do 29.03.2020r ) to też mu trzasnęli OBT ( raczej klient nie wnioskował o nie ) Myślę, że tam gdzie pojechał, to nikt nie wnikał w jakieś tam doraźne tematy urządzeń " poddozorowych " ---------------------------------- Anulowanie tak, ale nie : 42 minuty temu, seba napisał: Tak zrezygnowałem z badania podając powód, 1 Cytuj
MRGWAS Napisano 8 Listopad 2019 Napisano 8 Listopad 2019 U na na stacji badanie kosztuje 94+1 i oczywiście nowe papiery na butlę, a parę kilometrów dalej klient zrobił to samo badanie za 21zł bez dokumentów na gaz i przyjechał nas o tum fakcie poinformować dając do zrozumienia, że chcieliśmy go naciągnąć. Cytuj
seba Napisano 8 Listopad 2019 Autor Napisano 8 Listopad 2019 Jestem w trakcie czytania linku podanego wyżej i mogę stwierdzić że jednak jak pisze kolizja/wypadek klient ma mieć badanie doraźne butli, a jak ktoś robi to inaczej to droga wolna ja na szczęście nie odpowiadam. Na chwilę obecna nie posiadam jeszcze takiej wiedzy i praktyki żeby się komuś w WK lub Policji tłumaczyć i jeszcze stracić uprawnienia. Dowiedziałem się przy okazji że jak robi się badanie z pokwitowania Policji a ma zamontowany gaz że mimo wszystko powinien przedstawić dokument od gazu czego nie wiedziałem, traktowałem to jako oddzielne badanie w którym stwierdzam czy usunięte są usterki wymienione w pokwitowaniu a tu niespodzianka. Cytuj
aboz Napisano 8 Listopad 2019 Napisano 8 Listopad 2019 Do każdego badania technicznego musisz wymagać dokumentu dozorowego, jeśli pojazd posiada takie urządzenie. Warunki dla pojazdów zasilanych gazem są częścią badania okresowego. Nie jest to osobne badanie. Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka Cytuj
wrc69 Napisano 9 Listopad 2019 Napisano 9 Listopad 2019 Napiszę wprost. Jeśli klient ma na pokwitowaniu napisane "pojazd po wypadku", "kolizji", "zdarzeniu drogowym" , czy jakaś inna radosna twórczość policyjna z której by wynikało że to jest pojazd po wypadku, to robię badanie powypadkowe i żądam protokołu z badania doraźnego zbiornika. Jeśli na pokwitowaniu jest napisane: "uszkodzony .... (tu nazwa elementu)", to robię badanie dodatkowe, "pojazd skierowany przez OKR - warunki techniczne" i biorę dwie dychy za 1 usterkę (że o złociszu dla MC nie wspomnę). Nie znam powyższego przypadku, ale jeśli na pokwitowaniu stało "pęknięty reflektor", to klient wykpił się badaniem dodatkowym za warunki techniczne. Cytuj
seba Napisano 9 Listopad 2019 Autor Napisano 9 Listopad 2019 19 godzin temu, seba napisał: Dowiedziałem się przy okazji że jak robi się badanie z pokwitowania Policji a ma zamontowany gaz że mimo wszystko powinien przedstawić dokument od gazu czego nie wiedziałem, traktowałem to jako oddzielne badanie w którym stwierdzam czy usunięte są usterki wymienione w pokwitowaniu a tu niespodzianka. Tak zapytam przy okazji jak robi się badanie hak a klient ma gaz to też sprawdza się dokument? Cytuj
Paprock Napisano 9 Listopad 2019 Napisano 9 Listopad 2019 No przynajmniej tak twierdzi ustawa: 12. Badanie techniczne pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu może być przeprowadzone po przedstawieniu dokumentu wydanego przez właściwy organ dozoru technicznego, stwierdzającego sprawność urządzenia technicznego. - złośliwa bestia nie rozdziela tego na rodzaj badania. Ale można się kłócić, spierać i swoich racji dowodzić. Cytuj
blakop Napisano 9 Listopad 2019 Napisano 9 Listopad 2019 No jak ktoś robi hak jako badanie to wiadomo, ale jeśli robi hak jako "inną czynność"? Cytuj
Paprock Napisano 9 Listopad 2019 Napisano 9 Listopad 2019 Wiedziałem! Na szczęście @seba użył terminu 'badanie'. Cytuj
michal_k Napisano 9 Listopad 2019 Napisano 9 Listopad 2019 5 godzin temu, blakop napisał: ale jeśli robi hak jako "inną czynność"? To się powinno robić jako badanie (wymóg ustawowy) i wtedy dylemat znika Cytuj
aboz Napisano 9 Listopad 2019 Napisano 9 Listopad 2019 To się powinno robić jako badanie (wymóg ustawowy)Wskażesz w którym miejscu art. 81 jest on zawarty Ustawowej instrukcji dla organów rejestrujących nie musisz cytować, bo znam ją na pamięć Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka Cytuj
Paprock Napisano 9 Listopad 2019 Napisano 9 Listopad 2019 Przecież to badanie, to punkt zapalny do wałkowania artykułu 71 ustęp 4 ustawy. Ale OK. Już cicho siedzę. Cytuj
michal_k Napisano 10 Listopad 2019 Napisano 10 Listopad 2019 16 godzin temu, aboz napisał: Wskażesz w którym miejscu art. 81 jest on zawarty A dlaczego badania miałyby być zawarte wyłącznie w art. 81? Jak widać 81 nie jest zamkniętym katalogiem badań. Cytuj
aboz Napisano 10 Listopad 2019 Napisano 10 Listopad 2019 Jak widać 81 nie jest zamkniętym katalogiem badań.Gdzie widać? W art. 71? Pisałem, że instrukcja ustawowa dla organów rejestrujących mnie w tym momencie nie interesuje. Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka Cytuj
michal_k Napisano 10 Listopad 2019 Napisano 10 Listopad 2019 4 minuty temu, aboz napisał: instrukcja ustawowa dla organów rejestrujących mnie w tym momencie nie interesuje To jest również ustawa dla diagnostów, która stwierdza, że diagnosta ma wykonać badanie. Cytuj
aboz Napisano 10 Listopad 2019 Napisano 10 Listopad 2019 Zacytujesz, w którym miejscu jest o tym mowa? O tym obowiązku diagnosty.Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka Cytuj
michal_k Napisano 10 Listopad 2019 Napisano 10 Listopad 2019 A kto ma wykonać badanie techniczne, które jest podstawą wpisu w DR? Cytuj
aboz Napisano 10 Listopad 2019 Napisano 10 Listopad 2019 Nie wiem, może TDT. Oni chcieli przejąć część działalności SKP. A może trzeba wykonać OBT z N, bo to jedyne badanie w którego zakresie są warunki dla haka i kryteria oceny przystosowania pojazdu do ciągnięcia przyczep. Doskonale wiesz, że wcześniej traktowałem temat tak jak ty. Po kilku latach kopania się z różnymi WK zmieniłem zdanie. Nagle, po 13.11.2017 okazało się, że mimo iż przepisy w tym zakresie nie uległy zmianie, wszyscy chcą badania. Grzecznie proszę o wskazanie w art. 81 tegoż i temat zamykam. Mało tego, każdy diagnosta, który dla sprowadzonego bez tablic zrobi hak badaniem z wynikiem P, poświadcza nieprawdę w dokumentach. Ale nikt na to nie zwraca uwagi, bo to tylko hak. I teraz hit. Wg. niektórych wszystkie czynności, do których wydaje się zaświadczenie są badaniem technicznym ze względu na nagłówek zaświadczenia Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka Cytuj
seba Napisano 13 Listopad 2019 Autor Napisano 13 Listopad 2019 no dobra bo się zgubiłem w tym wszystkim - Nawet jeżeli wykonuje badanie dodatkowe - hak a pojazd posiada zamontowany gaz powinienem zamieścić o tym dodatkowo wpis w polu nr 2 oraz sprawdzić dokumenty? Co do 1 rejestracji pojazdu z zagranicy to już miałem przypadek ze nie zauważyłem z racji ściągniętego haka że pojazd go posiada i w WK powiedzieli że jakbym napisał od razu to oni też by tak zrobili ale że nie zrobiłem należy wykonać badanie dodatkowe - hak Gdzie dodatkowo mogę zadać pytanie dotyczące 1 rejestracji pojazdu sprowadzonego z zagranicy z zamontowanym gazem, lub o tym poczytać - chodzi o sytuację, gdy pojazd taki ma zamontowany gaz np z Niemiec i klient nic nie zmieniał - czy w takiej sytuacji daje się negatywa na 1 rejestracji, (chyba że klient o tym wspomni przed badaniem wtedy odsyłam z informacją), oraz gdy już ma założoną nową butle z decyzją TDT, ale całą resztę z tych Niemiec i mogę przeprowadzić badanie z wynikiem pozytywnym, oraz jaką wówczas pobiera się opłatę - za 1 rejestrację + gaz Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.