Skocz do zawartości

Uszkodzenia pokolizyjne - gaz - jak robić


seba

Rekomendowane odpowiedzi

 

843806011_pokwitowaniebadaniepokolizyjne-gaz.jpg.2972c2b6b8d528a772cb0974d5aedaaf.jpg

Witam

Jestem nowy w tym  zawodzie i na forum  i z racji że nie mam się kogo poradzić piszę tutaj. Chodzi mi o badanie pokolizyjne jak w załączonym zdjęciu o interpretacje/nakierowanie jak można wykonać to badanie.

Wiec zapytam:

1) Przyjeżdża klient z takim pokwitowaniem w którym nie ma jak widać wyszczególnionych uszkodzonych elementów tylko ogólnie napisane  i posiada instalacje gazową - jak postąpić?

Literalnie powinien przedłożyć zaświadczenie z badania doraźnego butli z datą po wypadku/kolizji i na podstawie tego badania można przystąpić do badania po kolizji za 94 zł?

 

 

 

Zapomniałem dodać klient pokazuje mi zdjęcia wypadku w którym uczestniczył. Widać na nich że ucierpiał tylko zderzak i lampa od strony prawej, ponadto ma w bagażniku te wymienione elementy.

 

2) Czy można zrobić badanie pokolizyjne zgodnie z prawem ale bez badania doraźnego butli skoro ucierpiał tylko zderzak i lampa ale nie jest to wyszczególnione w Pokwitowaniu i w jaki sposób, co wówczas napisać w uwagach na zaświadczeniu?

Pytam bo dowiedziałem się tylko tyle że się da, ale tam gdzie pytałem odpowiedziano mi żebym się nie wgłębiał i nie interesował - czyli zero pomocy.

 

3) I taki przypadek który przez głupotę sam zrobiłem - mianowicie źle popatrzyłem w DR i nie zauważyłem że klient ma wbite gaz po czym wprowadziłem do Cepik. Gdy się po chwili zorientowałem że ma ten Gaz poinformowałem że musi mieć badanie doraźne butli i anulowałem badanie. Jak się później dowiedziałem to Anulowanie badania traktowane jest jako negatyw w Cepik. Klient w miedzyczasie pojechał na inną stację gdzie to zauważono i zrobili mu nowe badanie okresowe z badaniem gazu (ponieważ było widoczne jako negatyw) ale już w tym badaniu nie trzeba badania doraźnego butli i dzięki mnie klient nie musiał robić pokolizyjnego i nie musiał mieć badania doraźnego butli  - jak to możliwe, może mi to ktoś wytłumaczyć?

 

Jak już o tym było to proszę o przekierowanie na link poczytam sobie

 

Pozdrawiam

 

 

Następnym razem zamaskuj dane osobowe z załącznika :!:

pokwitowanie badanie pokolizyjne-gaz.jpg

Edytowane przez Jacdiag
dane osobowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, seba napisał:

Jak już o tym było to proszę o przekierowanie na link poczytam sobie

Choćby tu :

https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/7809-instalacja-gazowa-w-badaniu-powypadkowym-od-08102012/page/9/

https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/9299-badanie-pokolizyjne-a-instalacja-gazowa/

( a w pokwitowaniu jak widać, prócz uszkodzeń pokolizyjnych usterek innych nie widać ):silent:

 

1 godzinę temu, seba napisał:

(...) anulowałem badanie

Myślę, że nie " anulowałeś " badania technicznego tylko z niego zrezygnowałeś ( podając zapewne przyczynę ).:wink:

Po anulowaniu badania technicznego w rejestrze stacyjnym ani w CEP nie zostaje żaden ślad. :silent:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po anulowaniu nie ma żadnego negatywu, ktoś Ci sprzedał kit. A co do sedna sprawy- jest wypadek/ kolizja, jest nowy kwit na butle.Nie ważne czy lusterko czy ćwiartka, no chyba że mamy sytuację że bo okresowym urząd/okrd odblokuje DR no to temat gazu i nowego kwitu gdzieś sobie ginie.

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zrezygnowałem z badania podając powód, jednakże nie wiedziałem że badanie można anulować tzn nigdy nie próbowałem

Dzieki za linki jutro sobie poczytam a jak będę miał jakieś pytania napiszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Po anulowaniu nie ma żadnego negatywu, ktoś Ci sprzedał kit.

Jeśli do CEP idzie informacja o przerwaniu badania (nie anulowaniu, bo to nigdzie się nie zapisuje), to system wyświetla je jako negatyw bez określonych usterek.


Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że " pan/pani w białej czapce " jakby to powiedzieć, żeby zostało to dobrze odebrane..... hmmm : postąpił/postąpiła mądrze, ponieważ ( mieli świadomość :oops: ), że pojazd ten lata świetności już dawno ma poza sobą :silent: ( bo raczej w tym przypadku mowa o prawie 20-sto letniej Zafirze, prawda ? ) i w związku z tym z małych szkód :

- lampa, zderzak jest duże prawdopodobieństwo, że mogło dojść ogólnie do " większych i poważniejszych uszkodzeń " - no tak tłumaczę sobie ten wpis PP.

I nie pozostaje nic innego jak wykonać " poprawnie - no po zakresie zaiste :wink: " pokolizyjne badanie techniczne owej Zafiry. :icon_wink:

Tylko, że ....... już po ptakach :silent: bo :

 

zafira.JPG.4688c21dfd1140905bf96617f911db46.JPG

Mimo, że miał jeszcze ważne OBT ( do 29.03.2020r ) to też mu trzasnęli OBT ( raczej klient nie wnioskował o nie ):?

Myślę, że tam gdzie pojechał, to nikt nie wnikał w jakieś tam doraźne tematy urządzeń " poddozorowych " :nausea:

----------------------------------

Anulowanie tak, ale nie :

42 minuty temu, seba napisał:

Tak zrezygnowałem z badania podając powód,

 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U na na stacji badanie kosztuje 94+1 i oczywiście nowe papiery na butlę, a parę kilometrów dalej klient zrobił to samo badanie za 21zł bez dokumentów na gaz i przyjechał nas o tum fakcie poinformować dając do zrozumienia, że chcieliśmy go naciągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w trakcie czytania linku podanego wyżej i mogę stwierdzić że jednak jak pisze kolizja/wypadek klient ma mieć badanie doraźne butli, a jak ktoś robi to inaczej to droga wolna ja na szczęście nie odpowiadam. Na chwilę obecna nie posiadam jeszcze takiej wiedzy i praktyki żeby się komuś w WK lub Policji tłumaczyć i jeszcze stracić uprawnienia.

 

Dowiedziałem się przy okazji że jak robi się badanie z pokwitowania Policji a ma zamontowany gaz że mimo wszystko powinien przedstawić dokument od gazu czego nie wiedziałem, traktowałem to jako oddzielne badanie w którym stwierdzam czy usunięte są usterki wymienione w pokwitowaniu a tu niespodzianka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do każdego badania technicznego musisz wymagać dokumentu dozorowego, jeśli pojazd posiada takie urządzenie. Warunki dla pojazdów zasilanych gazem są częścią badania okresowego. Nie jest to osobne badanie.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę wprost.

Jeśli klient ma na pokwitowaniu napisane "pojazd po wypadku", "kolizji", "zdarzeniu drogowym" , czy jakaś inna radosna twórczość policyjna z której by wynikało że to jest pojazd po wypadku, to robię badanie powypadkowe i żądam protokołu z badania doraźnego zbiornika.

Jeśli na pokwitowaniu jest napisane: "uszkodzony .... (tu nazwa elementu)", to robię badanie dodatkowe, "pojazd skierowany przez OKR - warunki techniczne" i biorę dwie dychy za 1 usterkę (że o złociszu dla MC nie wspomnę).

Nie znam powyższego przypadku, ale jeśli na pokwitowaniu stało "pęknięty reflektor", to klient wykpił się badaniem dodatkowym za warunki techniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, seba napisał:

Dowiedziałem się przy okazji że jak robi się badanie z pokwitowania Policji a ma zamontowany gaz że mimo wszystko powinien przedstawić dokument od gazu czego nie wiedziałem, traktowałem to jako oddzielne badanie w którym stwierdzam czy usunięte są usterki wymienione w pokwitowaniu a tu niespodzianka.

 

Tak zapytam przy okazji jak robi się badanie hak a klient ma gaz to też sprawdza się dokument?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przynajmniej tak twierdzi ustawa:

12. Badanie techniczne pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu może być przeprowadzone po przedstawieniu dokumentu wydanego przez właściwy organ dozoru technicznego, stwierdzającego sprawność urządzenia technicznego.

- złośliwa bestia nie rozdziela tego na rodzaj badania.

 

Ale można się kłócić, spierać i swoich racji dowodzić. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, blakop napisał:

ale jeśli robi hak jako "inną czynność"?

 

To się powinno robić jako badanie (wymóg ustawowy) i wtedy dylemat znika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



 
To się powinno robić jako badanie (wymóg ustawowy)
Wskażesz w którym miejscu art. 81 jest on zawarty ;-) Ustawowej instrukcji dla organów rejestrujących nie musisz cytować, bo znam ją na pamięć :-P



Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, aboz napisał:

Wskażesz w którym miejscu art. 81 jest on zawarty

 

A dlaczego badania miałyby być zawarte wyłącznie w art. 81? Jak widać 81 nie jest zamkniętym katalogiem badań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Jak widać 81 nie jest zamkniętym katalogiem badań.
Gdzie widać? W art. 71? Pisałem, że instrukcja ustawowa dla organów rejestrujących mnie w tym momencie nie interesuje.



Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, aboz napisał:

instrukcja ustawowa dla organów rejestrujących mnie w tym momencie nie interesuje

 

To jest również ustawa dla diagnostów, która stwierdza, że diagnosta ma wykonać badanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, może TDT. Oni chcieli przejąć część działalności SKP. A może trzeba wykonać OBT z N, bo to jedyne badanie w którego zakresie są warunki dla haka i kryteria oceny przystosowania pojazdu do ciągnięcia przyczep. Doskonale wiesz, że wcześniej traktowałem temat tak jak ty. Po kilku latach kopania się z różnymi WK zmieniłem zdanie. Nagle, po 13.11.2017 okazało się, że mimo iż przepisy w tym zakresie nie uległy zmianie, wszyscy chcą badania. Grzecznie proszę o wskazanie w art. 81 tegoż i temat zamykam. Mało tego, każdy diagnosta, który dla sprowadzonego bez tablic zrobi hak badaniem z wynikiem P, poświadcza nieprawdę w dokumentach. Ale nikt na to nie zwraca uwagi, bo to tylko hak.

I teraz hit. Wg. niektórych wszystkie czynności, do których wydaje się zaświadczenie są badaniem technicznym ze względu na nagłówek zaświadczenia ;-)

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra bo się zgubiłem  w tym wszystkim - Nawet jeżeli wykonuje badanie dodatkowe - hak a pojazd posiada zamontowany gaz powinienem zamieścić o tym dodatkowo wpis w polu nr 2 oraz sprawdzić dokumenty?

Co do  1 rejestracji pojazdu z zagranicy to już miałem przypadek ze nie zauważyłem z racji ściągniętego haka że pojazd go posiada i w WK powiedzieli że jakbym napisał od razu to oni też by tak zrobili ale że nie zrobiłem należy wykonać badanie dodatkowe - hak

 

Gdzie dodatkowo mogę zadać pytanie dotyczące 1 rejestracji pojazdu sprowadzonego z zagranicy z zamontowanym gazem, lub o tym poczytać - chodzi o sytuację, gdy pojazd taki ma zamontowany gaz np z Niemiec i klient nic nie zmieniał - czy w takiej sytuacji daje się negatywa na 1 rejestracji, (chyba że klient o tym wspomni przed badaniem wtedy odsyłam z informacją), oraz gdy już ma założoną nową butle z decyzją TDT, ale całą resztę z tych Niemiec i mogę przeprowadzić badanie z wynikiem pozytywnym, oraz jaką wówczas pobiera się opłatę - za 1 rejestrację + gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.