JacquesP Napisano 29 Listopad 2019 Share Napisano 29 Listopad 2019 Witam serdecznie. Pojazd sprowadzony z USA, Jaguar XK8, VIN publiczny na podszybiu i na tabliczce znamionowej jest następujący: SAJGX2049XC035865, natomiast na stałym elemencie, w tym przypadku w bagażniku - strona prawa: SAJJGXFE4XG035865. Klient posiada pismo od dealera, że oba numery dotyczą tego samego pojazdu. Na pozwoleniu czasowym jest ten z tabliczki. Który numer należy przyjąć jako obowiązujący? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 29 Listopad 2019 Share Napisano 29 Listopad 2019 Tu są podobne tematy co do podwójnych " oznaczeń " : https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/7952-dwa-numery-vin-mrecedes-126/ https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/12563-audi-a6-1996-usa-dwa-numery-vin/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 29 Listopad 2019 Share Napisano 29 Listopad 2019 Ten z tabliczki. Pod takim był zarejestrowany w USA, oni dla pojazdów wyprodukowanych w europie zmieniają VIN żeby spełniał ichnie przepisy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Listopad 2019 Share Napisano 29 Listopad 2019 Nic z tej tezy nie kapuję. Co ma zmiana cechy identyfikacyjnej do amerykańskich warunków technicznych, czy tam przepisów? Pod XYZ123... musi spełniać przepisy i pod ABC123... musi spełniać przepisy. To o co chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 29 Listopad 2019 Share Napisano 29 Listopad 2019 Vin składa się z 3 części: WMI, VDS i VIS. Jak porównamy obydwa to różnica jest w środkowej części (VDS), jest to taki jakby ogólny opis pojazdu. Model, rodzaj nadwozia, silnik itd. Jak wiadomo ten sam samochód może być sprzedawany za oceanem pod zupełnie innym modelem niż w europie. Mają jakieś tam swoje wytyczne co ma zawierać VIN i go zmieniają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 29 Listopad 2019 Share Napisano 29 Listopad 2019 2 minuty temu, wojteczek napisał: Jak porównamy obydwa to różnica jest w środkowej części (VDS), Tak było w latach 80-tych i 90-tych. Teraz również WMI jest inny, ale uznaje się je wzajemnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 29 Listopad 2019 Share Napisano 29 Listopad 2019 3 godziny temu, Paprock napisał: Nic z tej tezy nie kapuję. Co ma zmiana cechy identyfikacyjnej do amerykańskich warunków technicznych 41 minut temu, wojteczek napisał: Jak porównamy obydwa to różnica jest w środkowej części (VDS), jest to taki jakby ogólny opis pojazdu. Dokładnie o to chodzi. Pojazd z USA nie będzie miał VIN-u typu: W0L000, czy WUAZZZ. Rodzaj nadwozia typ silnika rodzaj przekładni musi być zakodowany w VIN-ie tak jak to koduje np. PSA czy Renault. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rewers Napisano 29 Listopad 2019 Share Napisano 29 Listopad 2019 Dokładnie tak jak pisze danielg539, amerykański nr VIN musi być bez wypełniaczy typu -ZZZ. Takie u nich przepisy. No i jeszcze zależy to od danego stanu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Listopad 2019 Share Napisano 29 Listopad 2019 Ale to nie cecha identyfikacyjna świadczy, czy samochód ma zużyte ogumienie i przekroczone zadymienie. No macie pół pustyni zawalonej samochodami, które coś na bakier z normami miały, ale nie numer ramy o tym świadczył. Niech sobie tam ma i cechy chińskie i japońskie. Nie wnikam. Nie struktura numeru VIN świadczy o zdatności. Coś jest tam zakodowane, to niech sobie będzie. U nas przecież nadaje się cechy zastępcze i z autem nic się nie dzieję. Dlatego nie kapuję, co numer VIN ma do tego wszystkiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 29 Listopad 2019 Share Napisano 29 Listopad 2019 5 minut temu, Paprock napisał: Nie struktura numeru VIN świadczy o zdatności. A kto mówi o zdolności? Chodzi tu o kwestie formalne. W europie aby auto dostało homo to musi posiadać VIN złożony z 17 znaków a w USA dodatkowo w tych znakach muszą być zawarte pewne cechy auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 29 Listopad 2019 Share Napisano 29 Listopad 2019 6 godzin temu, JacquesP napisał: Który numer należy przyjąć jako obowiązujący? czy ktoś wiedzący i mający w zanadrzu uzasadnienie prawne odpowie pytającemu co ma zrobić? ja autorytatywnie nie podpowiem bo nie wiem, ale zrobiłbym tak, auto jest ze Stanów, nr z podszybia zgadza się z tabliczką i z dokumentem amerykańskim i tak bym wpisał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 29 Listopad 2019 Share Napisano 29 Listopad 2019 17 minut temu, cezary napisał: auto jest ze Stanów, nr z podszybia zgadza się z tabliczką i z dokumentem amerykańskim i tak bym wpisał. Też jestem za tą opcją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurant2000 Napisano 29 Listopad 2019 Share Napisano 29 Listopad 2019 23 minuty temu, danielg539 napisał: Też jestem za tą opcją. opcja słuszna , ale jak kolega wspomniał jest 7 godzin temu, JacquesP napisał: na stałym elemencie, w tym przypadku w bagażniku - strona prawa: SAJJGXFE4XG035865. raczej skłoniłby się do uznania trwale nabitego nr a w uwagach opisał, że jest pismo od dilera w tej sprawie. 7 godzin temu, JacquesP napisał: w bagażniku - strona prawa: SAJJGXFE4XG035865 a tabliczka do tego nr jest ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 29 Listopad 2019 Share Napisano 29 Listopad 2019 Ten amerykański Vin jest jego aktualnym i na ten robić badanie. Odprawa, title, faktura wszystko będzie przecież na ten Vin. Jest pismo z jaguara ale ono moim zdaniem to bardziej w przypadku jakiegoś przestępstwa by było pomocne niż do rejestracji. Nie wiem czy przykład odpowiedni ale, jak pojazd jest z tabliczką z 2 etapu homo. i dane w DR zgodne to nie wnikacie w dane z 1 etapu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 29 Listopad 2019 Share Napisano 29 Listopad 2019 2 godziny temu, kurant2000 napisał: raczej skłoniłby się do uznania trwale nabitego nr a w uwagach opisał, że jest pismo od dilera w tej sprawie. Ale wówczas powstaje niezgodność pomiędzy tym numerem a dokumentami pojazdu a tego na podstawie jakiegoś pisma nie będzie tak łatwo poprawić, zwłaszcza, że brak drugiej TZ z właściwym numerem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JacquesP Napisano 29 Listopad 2019 Autor Share Napisano 29 Listopad 2019 Dziękuję za zainteresowanie. Badanie przeprowadziłem na podstawie Pozwolenia Czasowego, w którym zawarty był numer z podszybia i tabliczki - zgodny z "tajtlem". W uwagach opisałem, że istnieje jeszcze jeden numer na trwałym elemencie i według generalnego importera oba te numery dotyczą tego samego pojazdu. Dostałem telefon z WK z zapytaniem czy takie rozwiązanie jest prawidłowe - odpowiedziałem, że nie jestem pewien i teraz WK to analizuje i czekam na informacje pewnie po weekendzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurant2000 Napisano 29 Listopad 2019 Share Napisano 29 Listopad 2019 Godzinę temu, danielg539 napisał: zwłaszcza, że brak drugiej TZ z właściwym numerem No właśnie brak jest tabliczki , to trochę komplikuje sprawę, ale teraz popatrzmy to w inny sposób, na następne badanie jedzie klient do diagnosty a on widzi trwale nabity nr, co sobie pomyśli? czy w dowodzie jaki klient otrzyma będzie info, że pojazd ma taką sytuację z numerami ? Godzinę temu, wojteczek napisał: Nie wiem czy przykład odpowiedni ale, jak pojazd jest z tabliczką z 2 etapu homo. i dane w DR zgodne to nie wnikacie w dane z 1 etapu. Ale VIN jest ten sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JacquesP Napisano 29 Listopad 2019 Autor Share Napisano 29 Listopad 2019 W rozmowie z WK zasugerowałem, żeby w adnotacjach w DR umieścić informację z drugim numerem VIN - mając nadzieję, że uniknie się problemów przy następnych BT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablos Napisano 29 Listopad 2019 Share Napisano 29 Listopad 2019 A jaki rok produkcji ustaliłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 29 Listopad 2019 Share Napisano 29 Listopad 2019 53 minuty temu, JacquesP napisał: W rozmowie z WK zasugerowałem, żeby w adnotacjach w DR umieścić informację z drugim numerem VIN Adnotacje to nie miejsce na "widzimisię". Można ich dokonywać jedynie na podstawie przepisów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JacquesP Napisano 29 Listopad 2019 Autor Share Napisano 29 Listopad 2019 33 minuty temu, pablos napisał: A jaki rok produkcji ustaliłeś? 1998 - zgodnie z TZ i informacją od generalnego importera. 7 minut temu, michal_k napisał: Adnotacje to nie miejsce na "widzimisię". Można ich dokonywać jedynie na podstawie przepisów. Rozumiem Michale - czyli taka informacja jest niemożliwa do umieszczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Listopad 2019 Share Napisano 29 Listopad 2019 Temat rzeka. Zasadniczo nie jest to możliwe. Pytanie co się stanie jak jednak ktoś to zrobi?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 30 Listopad 2019 Share Napisano 30 Listopad 2019 10 godzin temu, JacquesP napisał: czyli taka informacja jest niemożliwa do umieszczenia Możliwe jest wszystko (w sensie - da się), ale powinno to być zgodne z przepisami. Brakuje w Polsce wielu adnotacji, które naprawdę byłyby pomocne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JacquesP Napisano 3 Grudzień 2019 Autor Share Napisano 3 Grudzień 2019 Po konsultacjach z WK - korekta badania na: negatywne. Klient wnioskuje o odstępstwo od warunków technicznych. VIN pozostaje z podszybia i TZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 3 Grudzień 2019 Share Napisano 3 Grudzień 2019 28 minut temu, JacquesP napisał: VIN pozostaje z podszybia i TZ. To rozumiem. Za to nic, a nic, nie kapuję odnośnie korekty badania na wynik " N " : - jaką usterkę chcesz wpisać ? - o jakie odstępstwo od warunków technicznych ma wnioskować klient ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.