veg Napisano 12 Październik 2023 Share Napisano 12 Październik 2023 Edytowałem post, 35000 kg z tabliczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 12 Październik 2023 Share Napisano 12 Październik 2023 1 minutę temu, veg napisał: 35000 kg z tabliczki Czy jest to jedyna wartość na TZ czy niżej 32000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 12 Październik 2023 Share Napisano 12 Październik 2023 Ivanku, to jest klasyczna ciężarówka o MMC 35 000 kg a ze względu na jej zabudowę może mieć podwyższone DMC z 32 000 kg na 34 000 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 12 Październik 2023 Share Napisano 12 Październik 2023 3 minuty temu, adam1501 napisał: Ivanku, to jest klasyczna ciężarówka o MMC 35 000 kg Ja to rozumiem - ale jeśli na TZ jest MMC/35/ i DMC/32/ to ktoś nie dopełnił formalności z wymianą TZ i jest problem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 12 Październik 2023 Share Napisano 12 Październik 2023 Teraz, IVVO napisał: to ktoś nie dopełnił formalności z wymianą TZ A czemu nie dopełnił? Może TZ jest wystawiona na inny kraj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
veg Napisano 12 Październik 2023 Share Napisano 12 Październik 2023 na tabliczce 35000 kg , w cepiku MMC 35ton, DMC 34 tony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 12 Październik 2023 Share Napisano 12 Październik 2023 (edytowane) dokładnie, nie wiadomo na jaki kraj będzie sprzedany każdy wyprodukowany mercedes to wystawianie drugiej kolumny w TZ jest jedynie strzałem na chybił trafił bo wystawisz na Niemcy a okaże się że rejestracja w Polsce. Dlatego drugą kolumnę w TZ z wartościami dopuszczalnymi musi umieć wyznaczyć diagnosta Edytowane 12 Październik 2023 przez Solaris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 12 Październik 2023 Share Napisano 12 Październik 2023 5 minut temu, IVVO napisał: jeśli na TZ jest MMC/35/ i DMC/32/ Nie ma to znaczenia, ponieważ zmieniły się WT w Polsce, a to pozwala na zmianę zapisów w DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 12 Październik 2023 Share Napisano 12 Październik 2023 Może dowiem się wreszcie jaki rodzaj pojazdu/ podrodzaj/ przeznaczenie, fajnie że mercedes 4 ośka ale może to specjalny o jakimś innym przeznaczeniu niż pompa do betonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
veg Napisano 12 Październik 2023 Share Napisano 12 Październik 2023 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 12 Październik 2023 Share Napisano 12 Październik 2023 Klient niech wydrukuje przepis który już tu został zapodany i idzie awanturować się do IDT, ale jak znam życie to klient będzie wolał poszukać stacji która to odblokuje. W tych danych z cep jakiś mały ten rozstaw osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 12 Październik 2023 Share Napisano 12 Październik 2023 22 minuty temu, IVVO napisał: po co O zaświadczenie potwierdzające posiadanie zawieszenia równoważnego a odpowiedź będzie taka, że pojazd nie posiada zawieszenia równoważnego. 1 godzinę temu, IVVO napisał: ale jeśli na TZ jest MMC/35/ i DMC/32/ to ktoś nie dopełnił formalności z wymianą TZ i jest problem W Mercedesach sa podawane3 tylko masy MMC, kolumny z masami MMC w Mercedesie się nie uświadczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 12 Październik 2023 Share Napisano 12 Październik 2023 Godzinę temu, danielg539 napisał: O zaświadczenie potwierdzające posiadanie To co dla nas jest oczywistą oczywistością dla niezbyt kumatych inspektorów jest błędem jak w tym przypadku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 13 Październik 2023 Share Napisano 13 Październik 2023 (edytowane) Jeśli np MAN podejmuje się tematu zwiększenia DMC na 34T to wraz z sowitą fakturą i innymi papierami w komplecie jest TZ na DMC 34T. Gość z ITD widać nie ogarnia, a że samochód akurat na drodze był przeładowany to już nie sprawa diagnosty. Podczas kontroli OKRD pod uwagę brane są masy rzeczywiste, ale to nie powód żeby przez jakiegoś niedouka klient obniżał DMC na 32T bo samochód akurat przy kontroli miał większy nacisk na oś. Jak widać Mgr i inż nie współgra z ilorazem intelgencji Edytowane 13 Październik 2023 przez Rafi90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 13 Październik 2023 Autor Share Napisano 13 Październik 2023 23 godziny temu, veg napisał: Przeczytał mi tylko formułkę To ty mu "odczytaj "prawidłowo ... Generalnie itd potrafi mieć fantazję -kiedyś zapodam fotki. 23 godziny temu, veg napisał: to dostałem dwa przykazy od ITD No ciekawe , następni do zarządzania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 13 Październik 2023 Share Napisano 13 Październik 2023 Macie panowie rację, tylko wina jest również po stronie kierującego bo przyjmuje takie pokwitowanie. Trzeba uderzyć się w pierś, nie znam przepisu dałem się wkręcić muszę teraz pochodzić żeby to odkręcić. Ale klient pierwsze co robi to jedzie na SKP i oczekuje że mu pomogą, a to wszystko za 20zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 13 Październik 2023 Share Napisano 13 Październik 2023 No niestety masz rację. Właściciele pojazdu zakładają że nic nie muszą wiedzieć o pojeździe i poruszaniu się nim, a tak niestety nie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 18 Październik 2023 Share Napisano 18 Październik 2023 W dniu 13.10.2023 o 09:45, wojteczek napisał: tylko wina jest również po stronie kierującego bo przyjmuje takie pokwitowanie. Nie można nie przyjąć pokwitowania, bo ZE odbywa się na zasadzie jednostronnej decyzji paraadministarcyjnej. To nie jest mandat. Tak na marginesie, ja bym zrobił badanie. W zaświadczeniu j.bnąłbym taki elaborat dla zielonek, żeby im poszło w pięty. Odblokowałbym DR i wysłał skan zaświadczenia przez epuap do właściwej jednostki ITD z wnioskiem o udzielenie informacji publicznej, dlaczego inspektorzy nie stosują się do obowiązujących przepisów. Ale to ja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 18 Październik 2023 Share Napisano 18 Październik 2023 13 minut temu, aboz napisał: Odblokowałbym DR i wysłał skan zaświadczenia przez epuap do właściwej jednostki ITD z wnioskiem o udzielenie informacji publicznej, dlaczego inspektorzy nie stosują się do obowiązujących przepisów. Ale to ja... Pochwalam. Niestety wielu diagnostów boi się okrd i przyjmuje każdą ich herezję za pewnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 18 Październik 2023 Share Napisano 18 Październik 2023 15 minut temu, aboz napisał: Nie można nie przyjąć pokwitowania A jeżeli wystawi pokwitowanie na inne dane bo spojrzał na inne dokumenty które gdzieś tam sobie leżały to też weźmiesz? Możesz pisać elaborat jak lubisz pracować społecznie, mamy sobie dla lepszego samopoczucia roboty wyszukiwać. Myślę że inspektor poprawi takie błędne pokwitowanie gdyby zaszła taka potrzeba. Ale jak kierujący przyjmuje to inspektor może być nieświadomy popełnionego błędu a jeżeli nawet się pokapuje to przecież nie będzie szukał tego kierującego. Co do zarzutu że diagności się boją to chyba nie do końca tak, choć pewnie i tacy są. Nie można ciągle płynąć pod prąd, chwilę można ale czasami trzeba dryfować z prądem albo kombinować dobić do brzegu odpocząć, inaczej utopisz się na własne życzenie. Otoczenie takiego człowieka wykluczy. Sami widzicie co się dzieje na stacji, kto twardo stosuje regulamin to go tyłek boli od siedzenia albo rejony jedzie z nudów bo robi 4 badania na zmianie. Tu jeżeli ktoś widzi tylko w dwóch kolorach czarny i biały i do tego jeszcze chce to wdrożyć w otaczający go świat to ma przej...e. Czekają go wrzody albo depresja, więc trzeba lawirować, nie wychylać się za bardzo i jakoś pływać w tym morzu g..a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 18 Październik 2023 Share Napisano 18 Październik 2023 (edytowane) 44 minuty temu, wojteczek napisał: A jeżeli wystawi pokwitowanie na inne dane bo spojrzał na inne dokumenty które gdzieś tam sobie leżały to też weźmiesz? To zwracasz uwagę inspektorowi, że popełnił błąd i musi poprawić dokument. Mało tego, można odmówić pokwitowania odbioru nawet wypełnionego poprawnie dokumentu, ale to nie zmienia faktu, że ZE pozostaje. Pokwitowanie za zatrzymany dokument jest jedynie potwierdzeniem czynności, które są jak wcześniej pisałem jednostronną decyzją. 44 minuty temu, wojteczek napisał: Możesz pisać elaborat jak lubisz pracować społecznie Mogę. I pewnie bym to zrobił, bo w przeciwieństwie do wielu, nawet członków OSDS, przynależność do organizacji walczącej o status diagnosty samochodowego, jest dla mnie równoznaczna z takimi działaniami. Mogli się o tym przekonać diagności, którzy mnie znają i którym często pomagam. 44 minuty temu, wojteczek napisał: mamy sobie dla lepszego samopoczucia roboty wyszukiwać Ty nie musisz. Nikt nie musi. Ale to nie dla lepszego samopoczucia to robię. Jeśli choć jeden urzędnik czy funkcjonariusz publiczny zmieni swoje podejście, doedukuje się i przestanie wieszać psy na Nas, diagnostach, to cel jaki mi przyświeca zostanie osiągnięty. Czasem czytam wpisy innych diagnostów, że się wymądrzam, że cwaniakuje i mi zabiorą uprawnienia. Często są to osoby, które nie mają wiedzy i doświadczenia, albo tkwią w stanie prawnym sprzed 10-20 lat. Nawet ostatni taki przypadek. Gość zarzuca mi cwaniakowanie i pisze, że na jego terenie miałbym po stemplach. Tyle tylko, że działam na tym samym terenie i jakoś nikt mi postępowań nie robi. Mało tego, w związku z tym, że nawet w ponad półmilionowym mieście świat SKP jest mały, to doszły mnie słuchy jak to się pan diagnosta popisał na kontroli WK. Witki opadły... Edytowane 18 Październik 2023 przez aboz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 18 Październik 2023 Share Napisano 18 Październik 2023 (edytowane) 1 godzinę temu, wojteczek napisał: Co do zarzutu że diagności się boją to chyba nie do końca tak, Nie trzeba się zawsze stawiać, ale jak będziesz na każde piernięcie urzędnika czy policjanta robił w gacie to będą Cię mieli za nic. Wiedza jest na SKP potrzebna nie tylko po to żeby wykonywać badania, ale też po to żeby nie wieszali po Tobie psów, i nie uważali Cię za jakiegoś Kazia z pieczątką zapiętego do stacyjnej budy. Ludzie którzy posiadają wiedzę mają autorytet, ludzi których byle argumentem zbijesz z tropu uważa się za ofermy. Nie mówię tu o wykonywaniu badań w systemie zero jedynkowym bo wiemy że się tak nie da. Miałem sytuację że jakiś idiota z OKRD zatrzymał DR (i jeszcze straszył kierowcę że pewnie z samym dowodem był) ciężarówce która robi u mnie badania od kilku lat bo nie miała pasów bezpieczeństwa (bo nie musi ). Miałem kazać kupować pasy klientowi i wiercić dziury w kabinie? A no nie, odblokowałem mu DR i pojechał dalej. Edytowane 18 Październik 2023 przez Rafi90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz72 Napisano 18 Październik 2023 Share Napisano 18 Październik 2023 Poświadczenie od producenta o spełnieniu tych warunków ( Scania , Mercedes ,MAN wystawia bez problemu , czyli MMC , DMC , naciski zgodnie z ustawą , a ty robisz do tego ustalenie danych i na podstawie tego WK koryguje pozycję F.2 na 34 t 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 18 Październik 2023 Share Napisano 18 Październik 2023 3 minuty temu, Janusz72 napisał: a ty robisz do tego ustalenie danych i na podstawie tego WK koryguje pozycję F.2 na 34 t Że co? Jak nie masz pojęcia jak wygląda zmiana dopuszczalnych mas i nacisków w związku ze zmianą właściwych warunków technicznych, to może daruj sobie dobre rady. Zresztą nie pierwszy to raz, że "filozujesz". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 18 Październik 2023 Share Napisano 18 Październik 2023 @Janusz72 przeczytaj jeszcze raz pierwszy post z 12 października. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.