Skocz do zawartości

4 ośka-pytania


duchu

Rekomendowane odpowiedzi

15 minut temu, adam1501 napisał:

A gdyby ten  pojazd był rejestrowany w kraju gdzie DMC to 41 t., to co wówczas? Sterowniki są raczej dobierane do konstrukcji pojazdu a nie kraju rejestracji.

Myślę, że to zależy od tego czy pojazd był dostosowany do konkretnego rynku, a można to poznać po tym, czy na TZ są dwie kolumny mas. Gdy mamy na TZ MMC i DMC to faktycznie oprogramowanie pojazdu może być przystosowane do wartości administracyjnych.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, adam1501 napisał:

Od kiedy magistrat interesuje TZ :omg:

 

A interesuje. Moje i sąsiednie wymagają żeby przy ustaleniu danych ( bo wysyłają na ustalenie ) napisać pozycje z DMC i MMC. Inaczej nici z nowej DMC w DR.

Następne sąsiednie tylko z drugiej strony, wysyła na ustalenie  danych, gdzie diagnosta pisze to co w MMC na TZ a oni dają 34. W razie draki producent zapytany  o te wartości może powiedzieć że akurat ten pojazd nie był przystosowany, no i klops. Dlatego mówię żeby się nie łakomić na bajki klienta i nie klepać każdemu 34T bo można się przejechać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Rafi90 napisał:

W razie draki producent zapytany  o te wartości może powiedzieć że akurat ten pojazd nie był przystosowany, no i klops.

Jak nie mógł być przystosowany skoro producent podaje znacznie większą wartość MMC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń i zapytaj, a dostaniesz pokrętną odpowiedź na swoje pytanie. Jeśli zostawisz u nich hajs to będzie dostosowany, jeśli nie, nie wiadomo. Z Manem to parodia , nie wiem jak z innymi producentami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Rafi90 napisał:

Moje i sąsiednie wymagają

A mają na to jakiś paragraf czy na zasadzie prawa lokalnego?

13 minut temu, Rafi90 napisał:

W razie draki producent zapytany  o te wartości może powiedzieć że akurat ten pojazd nie był przystosowany, no i klops.

Producent nie wie co wyprodukował??? To może dla odpowiedniego ministra zgłosić, że dopuszczono pojazd niezgodny ze świadectwem homologacji.

3 minuty temu, Rafi90 napisał:

Zadzwoń i zapytaj, a dostaniesz pokrętną odpowiedź na swoje pytanie.

Właściciel ma zapytać o MMC swojego pojazdu i na tej podstawie magistrat ma wpisać maksymalne DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wszystkie rzeczy które napisałeś, działają w każdym powiecie inaczej, czyli tak jak piszesz. "My robimy tak" a oni robią tak. Takie paragrafy...

Nie wiem czy pamiętacie, ale było takie pismo z MI w którym napisano że decyzyjnym w sprawach rejestracji jest organ w którym dany pojazd ma być rejestrowany, i sami sobie mają ogarnać czy tak czy siak. Może było to w ładniejsze słowa ubrane, ale  taki był przekaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Rafi90 napisał:

i sami sobie mają ogarnać czy tak czy siak

Oczywiście, że tak, tylko ich działania mają być zgodne z prawem a nie "wydumkami" oderwanymi od rzeczywistości. Skoro przepisy mówią, że zmianę danych robi się na podstawie DR i potwierdzeniem producenta lub jego przedstawiciela, że MMC pojazdu jest co najmniej równe nowemu DMC, to tylko tyle ma wymagać, a nie wymyślać jakieś nowe TZ, podanie od sołtysa i zaświadczenie od proboszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months later...

Dostałem pokwitowanie zatrzymania dokumentu, i w  powodzie zatrzymania jest źle ustalone dmc pojazdu, brak zawieszenie pneumatycznego lub rownowaznego, dmc 34t powinno byc 32t. Jak to ugryzc Panowie? Jakie to jest równoważne poduszka pneumatyczna plus resor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz podane o warunku równoważności zawieszeń. Zajrzyj do rozporządzenia ponizej

Warunki równoważności zawieszeń osi napędowej lub osi napędowych pojazdu z zawieszeniem pneumatycznym są określone w sekcji L części 2 załącznika XIII do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 2021/535 z dnia 31 marca 2021 r. ustanawiającego zasady stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2144 w odniesieniu do jednolitych procedur i specyfikacji technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, w odniesieniu do ich ogólnych cech konstrukcyjnych i bezpieczeństwa.

 

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem, czyli co potrzebuje zaświadczenie z mercedesa? Przecież nie jestem w stanie określić czy to jest równoważne zawieszenie, ten kontroler na drodze skąd mógł to wiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to czytałeś?
"...samochodu ciężarowego o podrodzaju wywrotka, samochodu ciężarowego o podrodzaju pojemnik z przeznaczeniem betoniarka albo betoniarka z pompą do betonu, z zabudową wymienną o podrodzaju wywrotka albo podrodzaju pojemnik z przeznaczeniem betoniarka albo betoniarka z pompą do betonu oraz samochodu specjalnego z przeznaczeniem pompa do betonu, mającego cztery osie, używanego w ruchu krajowym – 34 ton, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w koła bliźniacze lub koła pojedyncze wyposażone w szerokie opony (typu „Super Single”) i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w § 5b, albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w koła bliźniacze, a największy nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 tony.”, ..."
może ten pojazd jest tak zbudowany i kontrolujący nie do końca "kąsnął intrygę" o zawieszeniu równoważnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, zaświadczenie od producenta. Pewnie kontrola na drodze zauważyła tylko brak zawieszenia pneumatycznego i na tej podstawie. Rozumiem, że tu chodzi o jakąś wywrotkę czy pojemnik betoniarka, które mogą mieć 34 tony? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mercedes AXOR 4 ośka. Panowie ja w 4 ośce nie widziałem pneumatycznego zawieszenia (ale może mam za małe doświadczenie). Na tabliczce 35000 kg, na pokwitowaniu że DMC źle ustalone. Gość pojechał i dzwoni do ITD. W tym ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2021/535
z dnia 31 marca 2021 r. jest jedynie metodyka jak ustala się czy zawieszenie jest równoważne, kilka wzorów i metodyka badań. To co ja mam zrobić ? Albo co byście zrobili ? Tak ma koła bliźniacze na osi napędowej i na tabliczce 35000 kg (choć jak znam tego klienta to tabliczka może być nowa z allegro ). Narazie go spławiłem tym zaświadczeniem od producenta. Ale chętnie bym się dowiedział co zrobić.

Edytowane przez veg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, veg napisał:

To co ja mam zrobić

Przeczytaj to co zapodane wcześniej 

 

17 minut temu, adam1501 napisał:

albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w koła bliźniacze, a największy nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 tony

Zwróć uwagę na słowo  "albo" . Tam nie ma mowy o rodzaju zawieszenia .                                                                  O co chodzi z tą TZ 3500kg bo nie mogę połączyć tych dwóch rzeczy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Adam napisał, jeśli spełnia warunek to nawet nie musi mieć równoważności zawieszeń. Jeżeli to jest wywrotka czy pojemnik betoniarka, czy pompa do betonu to może mieć 34 tony bo max techniczny jest aż 35 ton

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, veg napisał:

Tak ma koła bliźniacze na osi napędowej

Do tego jeszcze musi być spełniony nacisk na osie napędowe, jeżeli to wszystko jest spełnione, to wydrukuj z Dz.U. 2560 z 2019 r. to co zacytowałem i niech wraca do ITD.

Edytowane przez adam1501
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwonił Pan mgr.inż z ITD dał mi go do telefonu i powiedział, że w momencie ważenia nie spełniony jest warunek 9.5 kN na oś i mam wymagać homologacji od producenta. Dla niego jest to zawieszenie mechaniczne ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, veg napisał:

że w momencie ważenia nie spełniony jest warunek 9.5 kN na oś i mam wymagać homologacji od producenta

Bzdury - pojazd był przeładowany a to nie sprawa SKP. Zapodaj Panu z ITD to co wcześniej. Pojazd spełnia warunki dla 34t a jak wykorzystuje go właściciel to nie nasza broszka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mu powiedziałem, ale nie było dyskusji. Dla mnie chora sytuacja. On ma prawo podważyć na drodze tak powiedział i mam wymagać zaświadczenie od producenta... Nie będę się kopał z koniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zawieszenie co ma raczej nie jest równoważne wiec producent nic Ci nie potwierdzi i teraz jest sytuacja patowa, tak samo jak zatrzymywanie DR używanych samochodów ze stanów za brak oznaczenia homologacyjnego, unijnego na reflektorze. Wiec tu też masz sytuacje patowa, jak nie odpuszczą z tym pokwitowaniem to jak zrobisz badanie?

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem kolejny telefon przez klienta z ITD z kierownikiem z Krakowa i stwierdził to samo, że mam wymagać zaświadczenia od producenta, bo w momencie ważenia auto było przeładowane a ja nie jestem w stanie określić czy zawieszenie jest równoważne. Przeczytał mi tylko formułkę że mają być koła bliźniacze i zawieszenie równoważne. No dobra nawet jak bym chciał mu pomóc to dostałem dwa przykazy od ITD, tu chodzi o odblokowanie DR, więc niech się gryzą miedzy sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak był przeciążony w momencie ważenia to mogą go ukarać ze swojego paragrafu i nie mieszać w to SKP. Jeśli w DR jest nacisk 9,5 tony na oś to spełnia ten warunek i generalnie wszystko ok aby mieć 34 tony  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, veg napisał:

bo w momencie ważenia auto było przeładowane

Nieogarnięty inspektor zatrzymał DR nie za to co wynikało z kontroli a teraz zaczyna się zamiatanie pod dywan. Odpędź klienta i uświadom go w czym rzecz i niech gryzie ITD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, veg napisał:

Dostałem kolejny telefon

Kolego wyjaśnij o co chodzi z tym 3500 które sprawdzałeś - może problem jest w TZ a nie to co mówi klient i ITD. Może do cztero-ośki zapieli przyczepę która dla nich w/g Niemca ma 3500 a ciągli 16t z koparką 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.