Skocz do zawartości

4 ośka-pytania


duchu

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 7.03.2020 o 07:53, wojteczek napisał:

Znasz mniej więcej zasady funkcjonowania SKP i wiesz że nie do końca można ufać zaświadczeniom które z nich wychodzą.

Chyba z twojej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

Panowie wywrotka z MMC 35 ton 4 osie , miałem zapytanie klienta a możliwość podniesienia DMC do 34 ton. Czy można zrobić na podstawie tabliczki znamionowej na wniosek klienta, określenie parametrów? Czy powinienem wymagać  wyciągu homologacji/oświadczenia producenta? Może wystarczy, że klient zgłosi się do WK ( bo taką wersję też słyszałem.)

 

Edytowane przez veg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pojazd jest krajowy i WK dysponuje homologacja to nie powinno być problemu ze zmianą DMC, jeżeli pojazd został sprowadzony to wszystko zależy od tego jak został wypełniony DIP o ile jest on w posiadaniu WK. Najprościej skontaktować się z WK i na podstawie analizy dokumentów zgromadzonych w teczce pojazdu zapadnie decyzja czy potrzebna będzie wizyta na SKP czy nie.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem na szkoleniu dla diagnostów i dostałem odpowiedź, że bezpiecznie jest żądać homologacji (chociaż sam nie widzę podstawy), ale faktycznie najpierw skontaktuje się z WK i zobaczymy co powiedzą. Ktoś z was już robił podobną sprawę jak u was to wyglądało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6. W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 66 ust. 5 i 5a ustawy, warunków technicznych, do wniosku dołącza się:

1) dowód rejestracyjny;
2) oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany
zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, michal_k napisał:

oświadczenie wystawione przez producenta

Oczywiście CoC, czy homologacja spełniają kryteria oświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Nie. To jest takie samo oświadczenie jak w przypadku danych niezbędnych do rejestracji. Pomijam fakt konieczności wymiany TZ, jeśli parametry administracyjne były określone wg. starych przepisów.

 

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Jeśli ma bliźniaki na napędowych, to 9,5 tony nacisku na nie i 34 tony DMC (o ile nie ma niższych wartości na TZ). Jeśli na Supersingle to zawieszenie pneumatyczne lub równoważne i na to wołałbym papier od producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Mam takie pytanie: klient chce zwiększyć DMC wywrotki do 34t ma potwierdzenie z mercedesa że samochód spełnia wszystkie wymagania na tabliczce masy 42000/40000 czyli wszystko by się zgadzało i teraz jakie badanie należy zrobić? ustalenie danych wystarczy? bo klient twierdzi że w starostwie gdzie ma leasing powiedzieli że sam ten papier nie wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, BOY96 napisał:

teraz jakie badanie należy zrobić?

Nie robić żadnego badania

9 minut temu, BOY96 napisał:

w starostwie gdzie ma leasing powiedzieli że sam ten papier nie wystarczy.

To źle powiedzieli i trzeba ich podszkolić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

4. W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych, do wniosku dołącza się:
1) dowód rejestracyjny pojazdu;
2) oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi.

DR + oświadczenie i nic więcej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Witam . 

Powrócę do tematu - ponieważ dziś miałem zapytanie klienta odnośnie podniesienia DMC 4ośki.

3 osie napędowe . Dwie na bliźniaku jedna pojedyńcza (jeszcze nie wiem jakie opony)

TZ

MMC 41000

NACISKI :

7500

7500

13000

13000

Czy to wystarczy czy wymagać coś od producenta

Klient chce ustalenie danych na wniosek właściciela 

Ktoś przerabiał temat ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, baileys1989 napisał:

dziś miałem zapytanie klienta odnośnie podniesienia DMC 4ośki.

Jaka jest DMC teraz a na jaką chce klient?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli spełnia ten warunek to nie ma stresu.

"...samochodu ciężarowego o podrodzaju wywrotka, samochodu ciężarowego o podrodzaju pojemnik z przeznaczeniem betoniarka albo betoniarka z pompą do betonu, z zabudową wymienną o podrodzaju wywrotka albo podrodzaju pojemnik z przeznaczeniem betoniarka albo betoniarka z pompą do betonu oraz samochodu specjalnego z przeznaczeniem pompa do betonu, mającego cztery osie, używanego w ruchu krajowym – 34 ton, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w koła bliźniacze lub koła pojedyncze wyposażone w szerokie opony (typu „Super Single”) i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w § 5b, albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w koła bliźniacze, a największy nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 tony.”,... "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, baileys1989 napisał:

podniesienia DMC 4ośki

Konkretnie, bo o ile ja pamiętam to było coś o wywrotce i betoniarce w rozporządzeniu.

 

2 godziny temu, baileys1989 napisał:

Czy to wystarczy czy wymagać coś od producenta

A Alle... można kupić TZ z danymi jakimi się chce, więc sama TZ to dla mnie mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wojteczek napisał:

Konkretnie, bo o ile ja pamiętam to było coś o wywrotce i betoniarce w rozporządzeniu.

Chodzi o wywrotke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj odrobinę wyżej, wszystko jest na tej stronie, dokładnie 2 posty nad Twoim pytaniem. Na Twoim miejscu przy kliencie tel. do  WK i ustalić czy wystarczy oświadczenia producenta czy zrobić  jeszcze  ustalenie danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z podnoszeniem DMC to bym uważał  i na pewno nie robił niczego na tabliczkę. Żeby mieć 34 DMC to producent musi wystawić oświadczenie + nową TZ, ale np MAN żeby wydać oświadczenie , informuje że trzeba powgrywać nowe oprogramowanie do ABS itd, co robi nam jakieś 3-4 tyś zł. Znam sytuację z podwórka gdzie diagnoście powiedzieli przez telefon że oczywiście żaden problem, na TZ jeśli ma MMC 34 można robić bo tam wszystko jest dostosowane , natomiast gdy zapytanie wysłało starostwo to dostało odpowiedź jak wyżej. Czyli nowa TZ, nowe softy i dopiero wtedy oświadczenie. Koszt zmienił się z 400 na 3900zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Rafi90 napisał:

Żeby mieć 34 DMC to producent musi wystawić oświadczenie + nową TZ

Do czego nowa TZ skoro na pierwotnej jest 41 t. a rzecz się rozbija o DMC.

10 minut temu, Rafi90 napisał:

informuje że trzeba powgrywać nowe oprogramowanie do ABS itd

To producent nie wie co wyprodukował??? A gdyby ten  pojazd był rejestrowany w kraju gdzie DMC to 41 t., to co wówczas? Sterowniki są raczej dobierane do konstrukcji pojazdu a nie kraju rejestracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powtarzam co mówi np Man. Są starostwa które po zmianie wymagają TZ z pozycją DMC i MMC.  Zresztą taką wydał Man TZ. Po jednej stronie krajowe DMC i naciski, po prawej konstrukcyjne. Tu nie chodzi o to czy producent wie czy nie. Chodzi o to że zamiast 400 można wziąć 4 tyś.

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Rafi90 napisał:

Są starostwa które po zmianie wymagają TZ z pozycją DMC i MMC

Na jakiej podstawie??? Od kiedy magistrat interesuje TZ :omg:

9 minut temu, Rafi90 napisał:

Tu nie chodzi o to czy producent wie czy nie. Chodzi o to że zamiast 400 można wziąć 4 tyś

O to właściwie się rozchodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.