wrc69 Napisano 10 Marzec 2020 Share Napisano 10 Marzec 2020 W dniu 7.03.2020 o 07:53, wojteczek napisał: Znasz mniej więcej zasady funkcjonowania SKP i wiesz że nie do końca można ufać zaświadczeniom które z nich wychodzą. Chyba z twojej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
veg Napisano 15 Wrzesień 2020 Share Napisano 15 Wrzesień 2020 (edytowane) Panowie wywrotka z MMC 35 ton 4 osie , miałem zapytanie klienta a możliwość podniesienia DMC do 34 ton. Czy można zrobić na podstawie tabliczki znamionowej na wniosek klienta, określenie parametrów? Czy powinienem wymagać wyciągu homologacji/oświadczenia producenta? Może wystarczy, że klient zgłosi się do WK ( bo taką wersję też słyszałem.) Edytowane 15 Wrzesień 2020 przez veg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 15 Wrzesień 2020 Share Napisano 15 Wrzesień 2020 Kwestia jest tylko ograniczeń administracyjnych, więc proponował bym się skontaktować z WK i pogadać jak można by to zrobić. Bo się da. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 15 Wrzesień 2020 Share Napisano 15 Wrzesień 2020 Jeżeli pojazd jest krajowy i WK dysponuje homologacja to nie powinno być problemu ze zmianą DMC, jeżeli pojazd został sprowadzony to wszystko zależy od tego jak został wypełniony DIP o ile jest on w posiadaniu WK. Najprościej skontaktować się z WK i na podstawie analizy dokumentów zgromadzonych w teczce pojazdu zapadnie decyzja czy potrzebna będzie wizyta na SKP czy nie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
veg Napisano 15 Wrzesień 2020 Share Napisano 15 Wrzesień 2020 Pytałem na szkoleniu dla diagnostów i dostałem odpowiedź, że bezpiecznie jest żądać homologacji (chociaż sam nie widzę podstawy), ale faktycznie najpierw skontaktuje się z WK i zobaczymy co powiedzą. Ktoś z was już robił podobną sprawę jak u was to wyglądało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 15 Wrzesień 2020 Share Napisano 15 Wrzesień 2020 6. W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 66 ust. 5 i 5a ustawy, warunków technicznych, do wniosku dołącza się: 1) dowód rejestracyjny; 2) oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 15 Wrzesień 2020 Share Napisano 15 Wrzesień 2020 51 minut temu, michal_k napisał: oświadczenie wystawione przez producenta Oczywiście CoC, czy homologacja spełniają kryteria oświadczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 26 Wrzesień 2020 Share Napisano 26 Wrzesień 2020 (edytowane) Nie. To jest takie samo oświadczenie jak w przypadku danych niezbędnych do rejestracji. Pomijam fakt konieczności wymiany TZ, jeśli parametry administracyjne były określone wg. starych przepisów. Edytowane 26 Wrzesień 2020 przez Jacdiag cytat całego poprzedniego posta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiak Napisano 5 Październik 2020 Share Napisano 5 Październik 2020 (edytowane) nieaktualne Edytowane 5 Październik 2020 przez krzysiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 5 Październik 2020 Share Napisano 5 Październik 2020 Jeśli ma bliźniaki na napędowych, to 9,5 tony nacisku na nie i 34 tony DMC (o ile nie ma niższych wartości na TZ). Jeśli na Supersingle to zawieszenie pneumatyczne lub równoważne i na to wołałbym papier od producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOY96 Napisano 30 Październik 2020 Share Napisano 30 Październik 2020 Mam takie pytanie: klient chce zwiększyć DMC wywrotki do 34t ma potwierdzenie z mercedesa że samochód spełnia wszystkie wymagania na tabliczce masy 42000/40000 czyli wszystko by się zgadzało i teraz jakie badanie należy zrobić? ustalenie danych wystarczy? bo klient twierdzi że w starostwie gdzie ma leasing powiedzieli że sam ten papier nie wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 30 Październik 2020 Share Napisano 30 Październik 2020 9 minut temu, BOY96 napisał: teraz jakie badanie należy zrobić? Nie robić żadnego badania 9 minut temu, BOY96 napisał: w starostwie gdzie ma leasing powiedzieli że sam ten papier nie wystarczy. To źle powiedzieli i trzeba ich podszkolić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 30 Październik 2020 Share Napisano 30 Październik 2020 Cytat 4. W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych, do wniosku dołącza się: 1) dowód rejestracyjny pojazdu; 2) oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi. DR + oświadczenie i nic więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOY96 Napisano 30 Październik 2020 Share Napisano 30 Październik 2020 Dzięki za szybkie odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baileys1989 Napisano 30 Styczeń 2023 Share Napisano 30 Styczeń 2023 Witam . Powrócę do tematu - ponieważ dziś miałem zapytanie klienta odnośnie podniesienia DMC 4ośki. 3 osie napędowe . Dwie na bliźniaku jedna pojedyńcza (jeszcze nie wiem jakie opony) TZ MMC 41000 NACISKI : 7500 7500 13000 13000 Czy to wystarczy czy wymagać coś od producenta Klient chce ustalenie danych na wniosek właściciela Ktoś przerabiał temat ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 30 Styczeń 2023 Share Napisano 30 Styczeń 2023 2 godziny temu, baileys1989 napisał: dziś miałem zapytanie klienta odnośnie podniesienia DMC 4ośki. Jaka jest DMC teraz a na jaką chce klient? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baileys1989 Napisano 30 Styczeń 2023 Share Napisano 30 Styczeń 2023 7 minut temu, adam1501 napisał: Jaka jest DMC teraz a na jaką chce klient? Jest 32 a chce 34 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 30 Styczeń 2023 Share Napisano 30 Styczeń 2023 Jeżeli spełnia ten warunek to nie ma stresu. "...samochodu ciężarowego o podrodzaju wywrotka, samochodu ciężarowego o podrodzaju pojemnik z przeznaczeniem betoniarka albo betoniarka z pompą do betonu, z zabudową wymienną o podrodzaju wywrotka albo podrodzaju pojemnik z przeznaczeniem betoniarka albo betoniarka z pompą do betonu oraz samochodu specjalnego z przeznaczeniem pompa do betonu, mającego cztery osie, używanego w ruchu krajowym – 34 ton, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w koła bliźniacze lub koła pojedyncze wyposażone w szerokie opony (typu „Super Single”) i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w § 5b, albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w koła bliźniacze, a największy nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 tony.”,... " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 30 Styczeń 2023 Share Napisano 30 Styczeń 2023 2 godziny temu, baileys1989 napisał: podniesienia DMC 4ośki Konkretnie, bo o ile ja pamiętam to było coś o wywrotce i betoniarce w rozporządzeniu. 2 godziny temu, baileys1989 napisał: Czy to wystarczy czy wymagać coś od producenta A Alle... można kupić TZ z danymi jakimi się chce, więc sama TZ to dla mnie mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baileys1989 Napisano 30 Styczeń 2023 Share Napisano 30 Styczeń 2023 Godzinę temu, wojteczek napisał: Konkretnie, bo o ile ja pamiętam to było coś o wywrotce i betoniarce w rozporządzeniu. Chodzi o wywrotke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 30 Styczeń 2023 Share Napisano 30 Styczeń 2023 Przeczytaj odrobinę wyżej, wszystko jest na tej stronie, dokładnie 2 posty nad Twoim pytaniem. Na Twoim miejscu przy kliencie tel. do WK i ustalić czy wystarczy oświadczenia producenta czy zrobić jeszcze ustalenie danych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 31 Styczeń 2023 Share Napisano 31 Styczeń 2023 Z podnoszeniem DMC to bym uważał i na pewno nie robił niczego na tabliczkę. Żeby mieć 34 DMC to producent musi wystawić oświadczenie + nową TZ, ale np MAN żeby wydać oświadczenie , informuje że trzeba powgrywać nowe oprogramowanie do ABS itd, co robi nam jakieś 3-4 tyś zł. Znam sytuację z podwórka gdzie diagnoście powiedzieli przez telefon że oczywiście żaden problem, na TZ jeśli ma MMC 34 można robić bo tam wszystko jest dostosowane , natomiast gdy zapytanie wysłało starostwo to dostało odpowiedź jak wyżej. Czyli nowa TZ, nowe softy i dopiero wtedy oświadczenie. Koszt zmienił się z 400 na 3900zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 31 Styczeń 2023 Share Napisano 31 Styczeń 2023 8 minut temu, Rafi90 napisał: Żeby mieć 34 DMC to producent musi wystawić oświadczenie + nową TZ Do czego nowa TZ skoro na pierwotnej jest 41 t. a rzecz się rozbija o DMC. 10 minut temu, Rafi90 napisał: informuje że trzeba powgrywać nowe oprogramowanie do ABS itd To producent nie wie co wyprodukował??? A gdyby ten pojazd był rejestrowany w kraju gdzie DMC to 41 t., to co wówczas? Sterowniki są raczej dobierane do konstrukcji pojazdu a nie kraju rejestracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 31 Styczeń 2023 Share Napisano 31 Styczeń 2023 (edytowane) Ja powtarzam co mówi np Man. Są starostwa które po zmianie wymagają TZ z pozycją DMC i MMC. Zresztą taką wydał Man TZ. Po jednej stronie krajowe DMC i naciski, po prawej konstrukcyjne. Tu nie chodzi o to czy producent wie czy nie. Chodzi o to że zamiast 400 można wziąć 4 tyś. Edytowane 31 Styczeń 2023 przez Rafi90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 31 Styczeń 2023 Share Napisano 31 Styczeń 2023 6 minut temu, Rafi90 napisał: Są starostwa które po zmianie wymagają TZ z pozycją DMC i MMC Na jakiej podstawie??? Od kiedy magistrat interesuje TZ 9 minut temu, Rafi90 napisał: Tu nie chodzi o to czy producent wie czy nie. Chodzi o to że zamiast 400 można wziąć 4 tyś O to właściwie się rozchodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.