zjc Napisano 9 Marzec 2006 Napisano 9 Marzec 2006 Witam! pozwalam sobie ponownie poruszyć w/w temat ponieważ Wojtek 1150 wczoraj również go poruszał i temat został zamknięty. ostatnio również zajmuje mnie ta sprawa i z tego co się zorientowałem na badaniu autobus(właściciel) musi mieć wyciąg ze świadectwa homologacji. z wyciągu można się dowiedzieć o wyposażeniu autobusu, czy jest zgodne z rozporządzeniem dz. u. 227, ale rownież, czy autobus został poddany badaniu na stateczność sterowania w momencie rozerwania przedniej opony. jeżeli chodzi o sprawdzenie zwalniacza, ogranicznika i ABS to podobnie jak w linku podanym przez Psuja. modulatory ABS można również sprawdzić następująco przy pneumatycznym ukł. hamulcowym: przy pełnym stanie powietrza w układzie wyłączamy silnik i stacyjkę, następnie wciskamy pedał hamulca i włączamy stacyjkę w tym momencie powinny "odezwać" się kolejno wszystkie modulatory. kontrolka sygnalizując awarię ABS świeci się już przy uszkodzeniu któregoś z sensorów, co stanowi ok 90% sygnalizacji awarii- tak wynika z moich obserwacji. a na koniec jeszcze ciekawostka - zaświadczenia z badania autobusu do 100 km/h są ważne jedynie na drogach ekspresowych i autostradach w naszym kraju inni np. Niemcy ich nie honorują, dla nich ważne są badania wykonane na stacjach dekry. powyższą informację uzyskałem Dekra Polska i potwierdzona przez PISKP. pozdrawiam Cytuj
Psuj Napisano 9 Marzec 2006 Napisano 9 Marzec 2006 czy autobus został poddany badaniu na stateczność sterowania w momencie rozerwania przedniej opony. Hmm... co prawda nie pracuję na okręgowej, ale ze szkolenia z zakresu autobusów do 100km/h nie przypominam sobie takiej kwesti. Niemcy ich nie honorują, dla nich ważne są badania wykonane na stacjach dekry. Moim zdaniem pojazd zarejestrowany w Polsce ma odpowiadać polskim warunkom technicznym, a te są o wiele wyższe niż niemieckie (przynajmniej teoretycznie ) Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
Norbert Jezierski Napisano 9 Marzec 2006 Napisano 9 Marzec 2006 nie przypominam sobie takiej kwesti Było, było ... Cytuj Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)] Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto. Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]
zjc Napisano 10 Marzec 2006 Autor Napisano 10 Marzec 2006 na pewno było, wystarczy spojrzeć na stosowne zaświadczenie, zał. 11 dz.u.227 lub dz.u.227 kryteria oceny . odnoście warunków to zgoda, a mało tego u nas badanie trzeba powtarzać co pół roku, natomiast, jak powiedział mi diagnosta z dekry, ich zaświadczenie jest ważne 1 rok, bo tak jest w Niemczech. pozdrawiam Cytuj
Psuj Napisano 10 Marzec 2006 Napisano 10 Marzec 2006 Było, było ... No cóż, nikt nie jest nieomylny. Po prostu mi umknęło, a jak napisałem wcześniej, niestety się tym nie zajmuję (jeszcze? ), bo tyram na podstawowej. Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
markes30 Napisano 10 Marzec 2006 Napisano 10 Marzec 2006 bo tyram rozumien że masz średnio pow 20szt /12h bo my do15szt słowa tyram nie możemy użyć Cytuj
Psuj Napisano 10 Marzec 2006 Napisano 10 Marzec 2006 rozumien że masz średnio pow 20szt /12h Chciałbym... Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
janko Napisano 15 Kwiecień 2006 Napisano 15 Kwiecień 2006 Autibos 100 musi być wyposażony w zwalniacz pytanie: Jaki, t/z od jakiej dmc , Cytuj
zjc Napisano 16 Kwiecień 2006 Autor Napisano 16 Kwiecień 2006 witam warunki dodatkowe dla autobusu o dop. prędkości do 100 km/h są zawarte w rozdziale 6 dz u. nr. 32 poz. 262. oraz wzór zaświadczenia i kryteria dopuszczenia opisane są w dz.u. nr.227 poz. 2250 załącznik nr. 11. tam wszystko pisze wystarczy przeczytać pozdrawiam Cytuj
janko Napisano 17 Kwiecień 2006 Napisano 17 Kwiecień 2006 witam zjc Nie można by prościej , poprostu odpowiedzieć na pytanie bez odsyłania do Dz.u. (np. 5,5t dmc ??? ) Cytuj
zjc Napisano 20 Kwiecień 2006 Autor Napisano 20 Kwiecień 2006 prościej można - definicja autobusu również jest w stosownym dz. u. pozdrawiam Cytuj
Kamil G Napisano 11 Czerwiec 2007 Napisano 11 Czerwiec 2007 Witam. Dzisiaj miałem klijenta, który zmiast zaświadczenia o stateczności przy rozerwaniu opony pokazał mi ksero brifu niemieckiego. W dolnej jego cześci w uwagach znajdował sie napis, że ten atobus może poruszać się do 100 km/h. Czy to wystarczy? Czy powinien mieć zaświadczenie o stateczności przy rozerwaniu opony? Czy powinien miec jeszcze jakieś inne dokumenty? Za pomoc DZIĘKUJĘ Cytuj
Tomek D Napisano 12 Czerwiec 2007 Napisano 12 Czerwiec 2007 Czy powinien mieć zaświadczenie o stateczności przy rozerwaniu opony? Musi mieć, a to że coś tam pisze w brifie to nie ma znaczenia Cytuj
adam1501 Napisano 12 Czerwiec 2007 Napisano 12 Czerwiec 2007 Czy to wystarczy? Niestety nie zgodnie z Dz.U.32 z 2003 poz 262 z późniejszymi zmianami rozdział 6, & 23 wyszczególnia wszystkie elementy i dokumenty jakie użytkownik musi przedstawić aby móc poruszać się autobusem do 100km/h-jeżeli nie przedstawia tego co wymaga rozporządzenie tylko-N. Cytuj
S.K.P-POZNAŃ Napisano 13 Październik 2007 Napisano 13 Październik 2007 a na koniec jeszcze ciekawostka - zaświadczenia z badania autobusu do 100 km/h są ważne jedynie na drogach ekspresowych i autostradach w naszym kraju inni np. Niemcy ich nie honorują, dla nich ważne są badania wykonane na stacjach dekry.powyższą informację uzyskałem Dekra Polska i potwierdzona przez PISKP. Wyjasnienie MT: "w sprawie dopuszczania autobusu do predkosci 100 km/h na autostradach i drogach szybkiego ruchu w ruchu miedzynarodowym Ministerstwo Transportu uprzejmie informuje, ze w krajach czlonkowskich UE obowiazuja przepisy krajowe dotyczace dopuszczalnej predkosci autobusów. Jednoczesnie informujemy, ze w Unii Europejskiej. nie wypracowano jednolitych przepisów wzajemnego uznawania badan technicznych tych pojazdów." Cytuj
wolf Napisano 13 Październik 2007 Napisano 13 Październik 2007 Z tego co wiem to w Polsce tylko jedna firma robi badania autobusów do 100km/h, które są honorowane w UE. Nawiasem to kto wystawi zaświadczenie o braku utraty stateczności przy rozerwaniu opony - trzeba takie badania robić, a w Polsce kto robi - nikt. Jak zwykle nikt nie jest tym zainteresowany a Państwo zajęte jest innymi sprawami, zresztą i tak zwalić winę można zawsze na diagnostę. Cytuj
kowal Napisano 13 Październik 2007 Napisano 13 Październik 2007 Dz.ust.32 poz.262 \2003 Rozdział 6 Warunki dodatkowe dla autobusu o dopuszczalnej prędkości do 100 km/h § 23. 3. Autobus powinien być przebadany przez producenta z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej. Cytuj
wolf Napisano 15 Październik 2007 Napisano 15 Październik 2007 Kolego fiedorowicz - badania takie mogą być wykonane na zlecenie producenta. A czy miałeś taki dokument wydany przez polskiego producenta w dodatku honorowany w Niemczech - śmiem wątpić. Ja miałem kilku klientów chętnych wykonać badanie do 100km/h, ale barierą było to zaświadczenie producenta - klient miał z tym problem i od Polskiego producenta i uzyskanie tego od producenta czy przedstawiciela na polskę danej marki.Ostatecznie takiego badania przez kilka lat nie zrobiłem ani jednego. Cytuj
kowal Napisano 15 Październik 2007 Napisano 15 Październik 2007 Nie wykonałeś badania ,bo nie ty wymyśliłeś przepisy -ty masz je wyegzekować . Możesz spokojnie spać .Problem był poruszony na spotkaniu PISKP - te badania które wykonuje DEKRA w polsce są uznawane za granicą - ale czy na tym ma to polegać -nie sądze [ Dodano: 15-10-2007, 20:14 ] Firma Solbus z Bolechowa Cytuj
wolf Napisano 16 Październik 2007 Napisano 16 Październik 2007 Nie wykonałeś badania ,bo nie ty wymyśliłeś przepisy Pewnie, że nie ja, a co to ma do rzeczy - chyba nic. Cytuj
zjc Napisano 18 Październik 2007 Autor Napisano 18 Październik 2007 witam czyli nasuwa się wniosek, że u nas ( w Polsce) panuje monopol - jest jedna stacja, która wykonuje badania uznawane na zachodzie. Ponadto w kraju jest zbyt mało autostrad żeby opłacało się robić przegląd. w ciągu ostatnich lat takich badań zrobiłem 3, ale ostatnio brak klientów. pozdrawiam Cytuj
boden Napisano 18 Październik 2007 Napisano 18 Październik 2007 Te badanie u klientów wywołuje wiele kontrowersji. Chcemy od nich zaświadczenie o stabilności , bo musi to być do zaświadczenia, a oni przedstawiają homologację w której jest napisane że autobus spełnia wymogi dla 100/h , a my jeszcze coś chcemy . Jest to przykład, że homologacja to nie wszystko dla naszych przepisów Cytuj
speccar Napisano 2 Luty 2009 Napisano 2 Luty 2009 autobus powinien byc homologowany w zakresie hamowania,jak sprawdzic taka homologacje czy wymagacie do tego dokumentow?jak okreslacie czy zwalniacz jest wystarczajacy do dmc autobusu.. Cytuj
adam1501 Napisano 2 Luty 2009 Napisano 2 Luty 2009 jak sprawdzic taka homologacje czy wymagacie do tego dokumentow Oczywiście, że wymagamy i klient musi takową homologację przedstawić. Cytuj
speccar Napisano 2 Luty 2009 Napisano 2 Luty 2009 czy w tej homologacji jest zawarta skutecznosc zwalniacza? co konkretnie zawiera,jakie dane? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.