Skocz do zawartości

Kategoria pojazdu N1 BB w osobowym


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Auto: Mercedes W638 V-klass 230TD zakupiony i sprowadzony z Holandii

Model z wnętrzem widocznym na foto.

Po rozkodowaniu VIN w bazie danych Mercedesa wyświetla go jako V230 (nie jako Vito 110) z pełną listą wyposażenia, skóry, klimy, tempomaty, grzane d*py, automaty, cuda-wianki i firanki. Suwane drzwi po obydwu stronach - co jest w ogóle ewenementem w tym aucie, elektrycznie sterowane szyby z tyłu i takie tam. Posiada nawet Wi-Fi.

Generalnie 6-miejscowy w pełni osobowy luksusowy van dodatkowo z pneumatycznym zawieszeniem na tyle. Jest to oryginalna fabryczna zabudowa z jaką opuścił fabrykę.

Wszelkie dokumenty robiła dla mnie zaprzyjaźniona Agencja Celna która po otrzymaniu tłumaczeń dokumentów wystąpiła z zapytaniem do UC czy w/w pojazd podlega pod akcyzę gdyż w dokumentach org. holenderskich jak i w ich polskich tłumaczeniach widnieje zapis N1 BB czyli ciężarowy auto zaś to osobówka. Po sprawdzeniu przez UC nr VIN odpowiedzieli że jak najbardziej jest to auto osobowe i podlega pod akcyzę którą zapłaciłem i mam potwierdzenie.

Dzisiaj byłem na SKP na PPT i diagnosta się zdziwił czemu tak a potem wyszły kwiatki że wersji V230 nie chce przyjąć w programie, że wchodzi tylko jako Vito. I tak też widnieje w dokumentach z PPT bo inaczej nie szło. W polu uwagi wpisał V230TD - jak to widnieje w org. dokumentach oraz tłumaczeniach. W dokumencie identyfikacyjnym pojazdu wpisał zgodnie ze stanem faktycznym iż jest to samochód osobowy o nadwoziu typu van i liczbie miejsc 6. Pojazd ma nawet szersze opony na OE alufelgach podczas kiedy Vito miały 195... ten ma 215. Wszystko zgodne z rozkodowanym w Mercedesie VIN`em pojazdu.

Ale... poinformował że nie wie jak zareagują na te dokumenty w WK i czy nie odeślą mnie z kwitkiem ot tak bo mogą. Albo wrypią mi Vito "samochód ciężarowy" w papiery i bujaj się bo taki wpis w dłuższej perspektywie użytkowania może być mocno problematyczny. Po pierwsze ze względu na ceny ubezpieczenia OC (dla ciężarowych sporo wyższe), po drugie przez kwestie techniczne - jakieś przejścia graniczne turystyczne, dla ruchu samochodów osobowych, po kontroli dokumentów mogę zostać odesłany na inne przejście lub w inną kolejkę (dot. przejść granicznych poza UE). Generalnie jest to punkt zaczepny dla każdego "urzędnika" drogowego.

Jak ugryźć temat żeby WK wpisał w DR "samochód osobowy" czyli zgodnie ze stanem faktycznym ? Będę wdzięczny za jakieś porady.

V-klasaW638.jpg

Edytowane przez Piasek80
Napisano
Godzinę temu, Piasek80 napisał:

Po sprawdzeniu przez UC

w większości przypadków po takim sprawdzeniu, obiekt jest zaliczany do zapłacenia jak najwyższej stawki

 

np.

 

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano
11 godzin temu, Piasek80 napisał:

samochód osobowy o nadwoziu typu van

Kolejny artysta. Witki opadają.

Napisano

Ale co powinien wpisać widząc auto na przeglądzie. To nie jest jakieś "home made" camper-van z powstawianymi oknami. W dekoderze Merca znajdujemy m.in kod IB9 - luksusowe kombi V-klas. Przyjmując nawet żebym się uparł w Celnym podpierając zapisami w DR holenderskim i PPT polskim że jest to ciężarówka i mają mi zwrócić akcyzę - po podstawieniu auta na Celny celem weryfikacji no nie obronisz się - to jest pełną gębą osobowy samochód wyprodukowany przez fabrykę Mercedesa (w Hiszpanii). A rozkodowanie VIN`u tylko mnie pogrąży.

Kit z celnym

Chodzi o fakt co dalej z tym fantem w WK bo wyjdzie na to że albo mi pokażą drzwi z argumentacją "nie zarejestrujemy panu tego pojazdu i co nam pan zrobisz" albo wrypią ciężarowy i spadówa a ja będę się potem użerał (na jakichś bramkach autostradowych czy granicach) udowadniając że nie jestem wielbłądem. Kolejna kwestia: jeżeli będą mi chcieli zarejestrować to jako ciężarowy czy nie będzie obiekcji że to ma 6 miejsc siedzących ? Chociaż no są też takie ciężarówki - kabiny typu DOKA gdzie tam i 7 miejsc może być.

Plus całej sytuacji: w obecnej formie i przejściu tego jako "samochód cieżarowy" można władować go na firmę i odliczać pełen VAT (od samochodu osobowego) :)

Napisano

Tyle widnieje w org. dowodzie i tyle samo w tłumaczeniach jego.

 

dowód.jpg

Napisano
13 godzin temu, Piasek80 napisał:

Jak ugryźć temat żeby WK wpisał w DR "samochód osobowy" czyli zgodnie ze stanem faktycznym ? Będę wdzięczny za jakieś porady.

 

Gryźć po tak zwanych konstrukcyjnych zmianach. A zmiany konstrukcyjne wyglądają tak: 

https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/13824-zmiana-ilości-miejsc-w-samochodzie-ciezarowym/&do=findComment&comment=300088

Wątpię, by w przypadku Merca numer homo z tabliczki cokolwiek pomógł, ale może warto zapodać jego foto na forum.

A co to, w Niderlandach sami święci. Może zakupili toto jako N1, a te luksusy dostali w gratisie.

Przecież u nas więcej krat wala się po garażach niż samochodach. ;-)

Tak, wiem że nie każda ciężarówka musi przegrodę posiadać, ale o tym zdaje się świadczy końcówka numeru homologacji.

 

 

Napisano (edytowane)

Tabliczka znamionowa wygląda tak:

 

 

tabl.jpg

A dekoder VIN Merca podaje

   

Sales name

V 230VKLAS4X2 3000

Edytowane przez Piasek80
Napisano

Faktycznie dekodery rozkodowują to auto jako VITO, ale poprawnie wygląda to tak:

MERCEDES-BENZ
Model:
V 230VKLAS4X2 3000
Fin
VSA63827413183198
Data Produkcji:
11.12.1998

Jeżeli w CEPiK-u nie występuje model V 230 to WK powinien wystąpić do ITS-u o dodanie takiego modelu. Rejestrowanie tego pojazdu jako VITO jest błędem i proponuję poprawić pierwsze badanie techniczne jeszcze przed wizytą w WK.

Napisano

W.w pojazd był budowany na samochodzie VITO przez producenta Mercedes Benz i nazywany jako v klass, później Viano. To taki sam rodzaj jak t5 Multivan bussines. Polecam skontaktować się z Mercedes-Benz celem uzyskania odpisu z homologacji producenta i na tej podstawie rejestrować jako osobowy. 

Napisano

No OK. Dekodery rozkodowują, ale przecież holenderski dowód jest nie od czapy. W końcu dokument!

Przez dwadzieścia dwa lata to ten samochód mógł być i chłodnią i karawanem i nie wiadomo czym jeszcze.

Napisano (edytowane)
23 minuty temu, danielg539 napisał:

Faktycznie dekodery rozkodowują to auto jako VITO

no raczej nie:

FIN VSA63827413183198
Model V 230VKLAS4X2 3000
Engine 601970 02 740122
Transmission 00 064882
Order Number 5 8 513 50331
Order Location BELGIUM
Interior 301A
Paint 1 PAINT COLOR, BRIL.SILVER METALLIC MB 9744 (9744)
Release Date 1998-12-11
Delivery Date 1998-12-14
Type
 Value

VIN

VSA63827413183198
Model V 230 Turbo E2, V 230 Turbodiesel
Colour Paint, brilliant silver metallic MB 9744 (9744)
Upholstery (301A)
Production Date 1998-12-14
Order Nr. 5851350331
Production Nr. 6878400
Edytowane przez biker100
Napisano

Miałem na myśli ten z programu NORCOM, bo te do doboru części oparte na programie producenta pojazdu radzą sobie bez problemu.

Napisano (edytowane)

Właśnie o to chodzi - to nie figuruje jako żadne Vito tylko V230 której jak piszecie i mówił diagnosta w ewidencji nie ma.

A czym był przez minione 21 lat (bo data 1-szej rej za granicą to 20 stycznia 1999) ? Obstawiam ze osobowym jak widać bo we wnętrzu nie ma żadnych śladów przeróbek czy śladów po czymś co mogło być zamontowane a zostało zdemontowane czy też żadnych mocowań itp sugerujących że auto mogło mieć jakąś przegrodę czy kratkę oddzielającą.

Być może była po prostu swoboda rejestracji pojazdu o takich możliwościach przestrzennych i ładunkowych jako cieżarówki bez zbędnych w/w i jako taki został zarejestrowany "na firmę". Posiadanie np campera (za 100 tyś euro) zarejestrowanego na firmę a służącego do urlopowych celów jest do dziś u nich czymś normalnym a wręcz w dobrym tonie

Napisałem do MB Polska zapytanie o możliwość uzyskania tego odpisu z homologacji, opisałem sprawę - zobaczymy co odpiszą. Trzeba czekać.

52 minuty temu, danielg539 napisał:

Rejestrowanie tego pojazdu jako VITO jest błędem i proponuję poprawić pierwsze badanie techniczne jeszcze przed wizytą w WK.

W jaki sposób poprawić ?

Edytowane przez Piasek80
Napisano
1 godzinę temu, danielg539 napisał:

Jeżeli w CEPiK-u nie występuje model V 230

Występuje - jako osobowy i ciężarowy.

Napisano

Tu należałoby wyjaśnień szukać w holenderskim RDW, a nie w MB.

Odpis homo raczej nie pomoże, bo co by nie było w nim zawarte, to nadal jest konflikt między dowodem a samochodem.

1. Homo osobowe = niezgodność z dowodem :-?

2. Homo ciężarowe = niezgodność z samochodem :-?

Napisano

To już nic nie wiem.

Ale: centrala MB bardzo sprawnie reaguje, oto co otrzymałem:

Cytat

Dzień dobry,

na tabliczce znamionowej tego pojazdu widnieje nr świadectwa homologacji na pojazd osobowy kategorii M1. Katalog ITS nie posiada informacji dotyczących pojazdów z tamtych lat. Zaświadczenia wydajemy zgodnie z procedurą opisaną na naszej stronie.

https://www.mercedes-benz.pl/vans/pl/mercedes-benz-vans/homologation

a na niej

Cytat
Obowiązują następujące opłaty (ceny z VAT):
  1. Wydanie zaświadczenia np. ustalenie danych technicznych pojazdu (dopuszczalna masa całkowita pojazdu, przyczepy), określenie podrodzaju nadwozia (van, wielozadaniowy), ilość miejsc (potwierdzamy jedynie ilość miejsc, z jaką pojazd opuścił fabrykę) itp:
    206 zł
  2. Wydanie duplikatu świadectwa zgodności WE - CoC 525 zł.
    Uwaga - jest to możliwe tylko w przypadku, gdy pojazd był wyprodukowany zgodnie z europejskim świadectwem homologacji WE, w celu sprawdzenia należy przesłać e-mail z kopią dowodu rejestracyjnego

Otwartym pozostaje pytanie z którym pewnie najpierw musiałbym się udać (co obecnie jest niemożliwe praktycznie) do kierownika mojego WK, wraz z posiadanymi dokumentami, co oni na to i jak widzą temat.

Bo z jednej piszecie że nie ma takiego pojazdu w CEPIK, z drugiej że jednak występuje...

8 minut temu, michal_k napisał:

Występuje - jako osobowy i ciężarowy.

z posta na post robię się głupszy...

Napisano

Kratka w ciężarowym od 30.05.1999 więc ten mieć nie musi -- chyba?

Napisano

Skłaniałbym się do zmian konstrukcyjnych na osobowy. W zagranicznym DR kategoria N1 wyraźnie wskazuje na ciężarowy. A skąd pewność, że nie był wybebeszony z foteli i służył za ciężarówkę, a potem ktoś go przywrócił do stanu fabrycznego? Nie znamy przepisów holenderskich i nie wiadomo, czy kratka była wymagana.

Napisano
4 minuty temu, Piasek80 napisał:

Otwartym pozostaje pytanie z którym pewnie najpierw musiałbym się udać (co obecnie jest niemożliwe praktycznie) do kierownika mojego WK, wraz z posiadanymi dokumentami, co oni na to i jak widzą temat.

Wystarczy e-maila napisać i większość problemów się wyjaśni.

Napisano


Dlatego dokument z Mercedesa niewiele wniesie do sprawy, bo w międzyczasie pojazd mógł przechodzić zmiany konstrukcyjne.

Napisano
2 minuty temu, michal_k napisał:

Dlatego dokument z Mercedesa niewiele wniesie do sprawy

Trochę wniesie, bo pozwoli ustalić pewne parametry jak np. masy przyczep których w ZDR brak, ale fakt faktem, że decydującego znaczenia mieć on nie będzie w ustalaniu rodzaju pojazdu. Choć z drugiej strony patrząc to ten holenderski DR jest wystawiony trochę po macoszemu i z racji poważnych braków w danych pojazdu tę kategorię homologacyjną też bym potraktował z przymrużeniem oka. Może wystawiono go jak niektóre nasze PC, w których tylko VIN się zgadza a resztę parametrów to niech diagnosta ustali podczas badania.

Napisano
8 minut temu, danielg539 napisał:

Wystarczy e-maila napisać i większość problemów się wyjaśni.

nie sądzę

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=starostwo+powiatowe+radziej%C3%B3w+-+wydzia%C5%82+komunikacji

wnioskując po opiniach

Napisano
9 minut temu, danielg539 napisał:

tę kategorię homologacyjną też bym potraktował z przymrużeniem oka.

Czyli podpiszesz się pod tym, że to oczywista omyłka w DR? Odważnie ;)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.