Skocz do zawartości

Quad CF Moto jak zarejestrować


doryn

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, Paprock napisał:

Ile lat ma ten pojazd licząc od zagranicznej daty pierwszej rejestracji?

Ponad rok , chyba pierwsza rejestracja w De była 23 -03 -2022 

4 minuty temu, danielg539 napisał:

Ja homologacji tu nie widzę :shock:

Z trzy lata temu kupiłem nowego  i też taki certyfikat  w urzędzie  przedstawiałem i nie było żadnych problemów 

Edytowane przez Madras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może wydział komunikacji uzna termin ważności niemieckiego badania. Byłoby łatwiej, a na stacji ewentualnie jakieś dodatkowe badania potwierdzające/uzupełniające potrzebne wydziałowi dane. 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

4 minuty temu, danielg539 napisał:

Ja homologacji tu nie widzę :shock:

A co widzisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Madras napisał:

Czy z  pierwszym przeglądem nie będzie problemów ,

Jeśli w DR są takie same dane jak w świadectwie zgodności to nie powinno być, o ile trafisz na kumatego diagnostę, który się nie boi prędkości powyżej 40 km/h w homologowanym ciągniku rolniczym.

 

No i już widać problem w DR - coś w pojeździe zmieniono i w DR są inne dane (coś jakby dopuszczenie jednostkowe w Niemczech). Prawdopodobnie pojazd został przebudowany i "utracił" pierwotną homologację. Dlatego będzie musiał spełnić polskie ogólne warunki techniczne, w tym ograniczenie prędkości do 40 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Paprock napisał:

Może i w Niemczech ograniczają prędkość takim wynalazkom

Nic bardziej mylnego - zobacz rubrykę T w DR.

Zgodnie z DR to jest pojazd bez europejskiej homologacji, bo nie ma tam mowy o kategorii T3b ani nie ma numeru świadectwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy bez europejskiej, bo na certyfikacie numer e13... Chińczycy podali. Widze, że kategorii w dowód nie wpisali ale za pioruna nie zgadnę dlaczego. Przecież nie będe studiował StVZO, a to właśnie wyrażnie w karcie pojazdu zaakcentowali.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Paprock napisał:

bo na certyfikacie numer e13... Chińczycy podali.

Ale jeśli w pojeździe coś zmieniono to pojazd już zgodny z homologacją nie jest.

2 minuty temu, Paprock napisał:

Widze, że kategorii w dowód nie wpisali ale za pioruna nie zgadnę dlaczego.

Zapewne dlatego, że pojazd został przebudowany. Analogicznie robili z L7e m.in. zwiększając moc. Wtedy też pojawiał się kod "89" i identyczny rodzaj pojazdu "ciągnik rolniczy nośnik narzędzi".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko jest jasne, że powstał konflikt między certyfikatem a rejestracyjnymi dokumentami. Mnie bardziej korci co się zadziałało i dlaczego, że z T3b niemcy zrobili LOF. ZUGM. ACKERSCHLEPPER.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, TED napisał:

To może przywrócić do oryginału?

A w jaki sposób? To jest pojazd po zmianach (w domyśle niezgodny z homologacją), więc na jakiej teraz podstawie nagle nadać mu pierwotną kategorię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, TED napisał:

To może przywrócić do oryginału

To musiał by mieć L7eB1 - a jeśli takową by posiadał to w Germanii nikt by się "nie brudził" z przebudową  tylko w legalu by go zarejestrowali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, TED napisał:

Miałem L7e

I prędkość w T była 40km/h - jeśli byłoby z tym wszystko OK to nikt by nie kombinował z przeróbkami - a skąd ta wiedza iż był L7e - w ZDR nie ma po tym śladu a homo rozwalili przebudową 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Paprock napisał:
17 godzin temu, danielg539 napisał:

Ja homologacji tu nie widzę :shock:

A co widzisz?

Faktycznie był tam numer homo w opisie, ale jak by nie patrzeć w pojeździe zarejestrowanym kluczowe jest homo zawarte w DR.

38 minut temu, TED napisał:

To może przywrócić do oryginału?

Jest to proces nieodwracalny, czyli nawet przywrócenie wszystkich parametrów pojazdu nie spowoduje powrotu do homologacji a będzie to tylko kolejna zmiana konstrukcyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, IVVO napisał:

I prędkość w T była 40km/h - jeśli byłoby z

Prędkość była 90 km/h w dowodzie po zmianie na ciągnik rolniczy. Taka sama zresztą jak miał L7e. Tabliczkę znamionową miał oryginalną z homologacją, prędkością 90km/h i oznaczeniem L7e-B1. Wygląda na to ze zmiany w Niemczech na ciągniki to fikcja. Przynajmniej w niektórych przypadkach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, danielg539 napisał:

W tym pierwszym dokumencie był zawarty nr homo: e13*167/2013..

Czyli homologacja na pojazdy rolnicze i leśne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.