Skocz do zawartości

Quad CF Moto jak zarejestrować


doryn

Rekomendowane odpowiedzi

Ta homologacja padła w momencie dopuszczenia pojazdu do ruchu przez StVZO. Stała sie dokumentem archiwalnym bez mocy prawnej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Paprock napisał:

Ta homologacja padła w momencie dopuszczenia pojazdu do ruchu przez StVZO.

Zrobić zmiany dostosowujące pojazd do naszych przepisów,  wtedy zmiany StVZO staną się dokumentem archiwalnym bez mocy prawnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaryzykuje stwierdzenie, że tu się w tych zmianach właśnie o Vmax rozchodzi, wygląda na to, że została zmieniona wartość elektronicznej blokady (podniesiona).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, TED napisał:

Zrobić zmiany dostosowujące pojazd do naszych przepisów

Czyli ograniczenie prędkości do 40 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Rafi90 napisał:

Proponowałbym przetłumaczyć adnotacje poprzez fachowego tłumacza i wtedy zapodać na forum

W dowodzie nic ciekawego nie ma raczej. Podstawa jego zarejestrowania w karcie pojazdu predzej podana.

 

5 godzin temu, michal_k napisał:

Czyli ograniczenie prędkości do 40 km/h.

Gdzie ta prędkość jest wskazana, bo czegoś chyba nie wiem. :confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

LOF.ZUGM.ACKERSCHLEPPER z 2008r,   homologacja z tabliczki (w brifie pusto) e4*2002/24*1098  moc 28 kW i prędkość 84km/h, m. wł 376kg. Klient chce to zarejestrować na czterokołowca. Jak to widzicie?

Edytowane przez Arton
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Arton napisał:

Jak to widzicie?

Czterokołowiec, który ze względu na podniesienie mocy został ciągnikiem rolniczym wg. klasyfikacji niemieckiej. Przeszedł tamtejsze ZK i albo ograniczy mu się prędkość do 40 km/h i zostanie ciągnikiem, albo ograniczy moc i zostanie czterokołowcem, ale do tego ZK w Polsce.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Mam identyczny problem ze swoim TGB Blade 550 ściągniętym z Niemiec. Rozbieżność danych w niemieckim DR a homologacji (e13*167/2013)... Homologacja mówi o mocy 14.9KW a niemiecki DR o 29KW, homologacja 59km/h a DR 92km/h.. 

Czy da się ten pojazd zarejestrować jako ciągnik rolniczy(jeżeli nie, to jaki to będzie pojazd)? Czy ograniczyć moc powinien jakiś serwis potwierdzając to stosownym dokumentem, czy chodzi o coś więcej? 

Dodatkowo w niemieckim DR jest wbite 1 miejsce siedzące, ale z adnotacją, że po zredukowaniu masy przyczepy może nim jechać dwie osoby, przejdzie to u nas? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My ciebie taż witamy. Skoro są niezgodności między homo a dowodem rej to znaczy że zaszły jakieś zmiany. Ten nr homo to masz z..?  Najłatwiej będzie nam dyskutować  jak wkleisz  foto DR i tabliczki znamionowej, wiemy wtedy o czym rozmawiamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, tryry15 napisał:

przejdzie to u nas?

Nie wiem czy u was przejdzie. Za to u nas wszystko "przejdzie", ale jaki będzie wynik badania, to już inna sprawa. 

 

21 godzin temu, tryry15 napisał:

a niemiecki DR o 29KW

Więc zaszły zmiany konstrukcyjne, jakie ? Masz to zapewne wpisane w ichnim DR, czego nie napisałeś. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerujesz się tym co jest w DR, bo to jest stan na dziś dzień, po zmianach, dopuszczeniach czy innej czynności. Dowód wskazuje 29 Kw więc jest 29. Z fabryki mógł wyjechać z 15, ale to było 10-15-20 lat temu i nikogo to nie interesuje

Wstaw zdjęcie zagranicznego dowodu i TZ z pojazdu

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesyłam zdjęcia DR oryginalnego i przetłumaczonego, TZ i dokumentu homologacji który dostałem przy zakupie. W DR i TZ brak wpisu homologacji, ale w dokumencie homologacji jest wpisany VIN tego pojazdu…

105ED41C-ED62-4E91-8BF1-4FA99955D37A.jpeg

01912875-5DC3-46CA-AAA8-BBF78FD14A44.jpeg

B671D07F-24E9-47E6-B9E8-9D1DB3FB5637.jpeg

C08C8ECA-4F2E-4B69-A368-BE990959039A.jpeg

B7967B14-45D7-4057-AF97-4F0594055307.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież nawet homologacja jest na ciągnik rolniczy to niby w co trzeba doposażyć pojazd ???

I do jakiej prędkości ograniczyć pojazd ?? do 59 km/h (czyli do tej podanej w homologacji) ?? Czy jakiś przepis zakazuje zmian konstrukcyjnych w ciągniku rolniczym zwiększających jego moc albo prędkość maksymalna ??

A może trzeba ograniczyć do 40 km/h :D :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Logen napisał:

Przecież nawet homologacja jest na ciągnik rolniczy to niby w co trzeba doposażyć pojazd ???

 

No ale może tablicy wyróżniającej nie ma np , w tym sensie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Logen napisał:

A może trzeba ograniczyć do 40 km/h

Dokładnie tak - pojazd jest po zmianach (nie jest już zgodny z homologacją), więc musi spełnić polskie warunki techniczne (w tym prędkość).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeżeli kupimy sobie nowy ciągnik rolniczy kategorii T3b i będziemy chcieli w nim wprowadzić zmiany konstrukcyjne w celu odblokowania pełnej mocy silnika to możemy zwiększy tą moc ale musimy jeszcze bardziej niż oryginalnie ograniczyć prędkość maksymalną :D 

Takie rzeczy tylko w POLSCE :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Logen napisał:

Takie rzeczy tylko w POLSCE

A co Cię dziwi? Jest pojazd homologowany (w domyśle bezpieczny) to jest dopuszczony do ruchu. Chcesz przerabiać - to spełnij warunki techniczne :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Rafi90 napisał:

No to masz ciągnik rolniczy. Ograniczyć prędkość , doposażyć w rzeczy wymagane dla ciągnika i robić BT

A orientuje się Pan co z tymi dwoma miejscami siedzącymi? Czy to jest bardziej skomplikowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od wydziału rejestrującego. Różnica w tym pojeździe między DMC a masą własną wynosi  155kg. Biorąc po uwagę nasze przepisy to 75kg dla kierowcy + 68 na pasażera, daje 143kg, więc nie ma powodu ograniczać liczby miejsc do 1, bo ładowność jest wystarczająca. Natomiast obniżenie parametru O1 do tych 845 kg bym zrobił, bo chcąc upchać te 2 miejsca organ rejestrujący może powoływać się na tenże zapis z adnotacji. Tak naprawdę technicznie to nie ma tu kombinacji, ale urząd może robić największy opór. Wiem po moim WK, że każda niezgodność z ZDR = afera  (a dlaczego tak jest to nawet nie wypada pisać).

U nas gdyby w pozycji S1 było 1 miejsce , to pomimo wyjaśnień w adnotacjach WK chciałby pewnie ZK więc wole nawet dalszego ciągu nie pisać, bo nie wiadomo czy się śmiać czy płakać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, tryry15 napisał:

co z tymi dwoma miejscami siedzącymi

Zmiany konstrukcyjne w DR jasno jest zapisane  S.1-1. Owszem jest w uwagach że może być 2 po spełnieniu warunku. Ja tu widzę taki problem, jak jak zrobisz 2 miejsca to zabraknie  minimalnego nacisku na sprzęg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten sam przypadek co z Francuzami i masami przyczep. Liczba miejsc siedzących 2. Jest to napisane zarówno w dowodzie niemieckim jak i w homologacji. A to, że jak jadą 2 osoby to nie można ciągnąć przyczepy o maksymalnej masie to już właściciel ma sobie pilnować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.