Paprock Napisano 29 Marzec 2023 Share Napisano 29 Marzec 2023 Ta homologacja padła w momencie dopuszczenia pojazdu do ruchu przez StVZO. Stała sie dokumentem archiwalnym bez mocy prawnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TED Napisano 29 Marzec 2023 Share Napisano 29 Marzec 2023 36 minut temu, Paprock napisał: Ta homologacja padła w momencie dopuszczenia pojazdu do ruchu przez StVZO. Zrobić zmiany dostosowujące pojazd do naszych przepisów, wtedy zmiany StVZO staną się dokumentem archiwalnym bez mocy prawnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Marzec 2023 Share Napisano 29 Marzec 2023 Czyli zrobić co i kiedy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 29 Marzec 2023 Share Napisano 29 Marzec 2023 Proponowałbym przetłumaczyć adnotacje poprzez fachowego tłumacza i wtedy zapodać na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 29 Marzec 2023 Share Napisano 29 Marzec 2023 Zaryzykuje stwierdzenie, że tu się w tych zmianach właśnie o Vmax rozchodzi, wygląda na to, że została zmieniona wartość elektronicznej blokady (podniesiona). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 29 Marzec 2023 Share Napisano 29 Marzec 2023 Godzinę temu, TED napisał: Zrobić zmiany dostosowujące pojazd do naszych przepisów Czyli ograniczenie prędkości do 40 km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Marzec 2023 Share Napisano 29 Marzec 2023 1 godzinę temu, Rafi90 napisał: Proponowałbym przetłumaczyć adnotacje poprzez fachowego tłumacza i wtedy zapodać na forum W dowodzie nic ciekawego nie ma raczej. Podstawa jego zarejestrowania w karcie pojazdu predzej podana. 5 godzin temu, michal_k napisał: Czyli ograniczenie prędkości do 40 km/h. Gdzie ta prędkość jest wskazana, bo czegoś chyba nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 23 Sierpień 2023 Share Napisano 23 Sierpień 2023 (edytowane) LOF.ZUGM.ACKERSCHLEPPER z 2008r, homologacja z tabliczki (w brifie pusto) e4*2002/24*1098 moc 28 kW i prędkość 84km/h, m. wł 376kg. Klient chce to zarejestrować na czterokołowca. Jak to widzicie? Edytowane 23 Sierpień 2023 przez Arton Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 23 Sierpień 2023 Share Napisano 23 Sierpień 2023 6 minut temu, Arton napisał: Jak to widzicie? Czterokołowiec, który ze względu na podniesienie mocy został ciągnikiem rolniczym wg. klasyfikacji niemieckiej. Przeszedł tamtejsze ZK i albo ograniczy mu się prędkość do 40 km/h i zostanie ciągnikiem, albo ograniczy moc i zostanie czterokołowcem, ale do tego ZK w Polsce. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tryry15 Napisano 16 Wrzesień 2023 Share Napisano 16 Wrzesień 2023 Mam identyczny problem ze swoim TGB Blade 550 ściągniętym z Niemiec. Rozbieżność danych w niemieckim DR a homologacji (e13*167/2013)... Homologacja mówi o mocy 14.9KW a niemiecki DR o 29KW, homologacja 59km/h a DR 92km/h.. Czy da się ten pojazd zarejestrować jako ciągnik rolniczy(jeżeli nie, to jaki to będzie pojazd)? Czy ograniczyć moc powinien jakiś serwis potwierdzając to stosownym dokumentem, czy chodzi o coś więcej? Dodatkowo w niemieckim DR jest wbite 1 miejsce siedzące, ale z adnotacją, że po zredukowaniu masy przyczepy może nim jechać dwie osoby, przejdzie to u nas? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 17 Wrzesień 2023 Share Napisano 17 Wrzesień 2023 My ciebie taż witamy. Skoro są niezgodności między homo a dowodem rej to znaczy że zaszły jakieś zmiany. Ten nr homo to masz z..? Najłatwiej będzie nam dyskutować jak wkleisz foto DR i tabliczki znamionowej, wiemy wtedy o czym rozmawiamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 17 Wrzesień 2023 Share Napisano 17 Wrzesień 2023 21 godzin temu, tryry15 napisał: przejdzie to u nas? Nie wiem czy u was przejdzie. Za to u nas wszystko "przejdzie", ale jaki będzie wynik badania, to już inna sprawa. 21 godzin temu, tryry15 napisał: a niemiecki DR o 29KW Więc zaszły zmiany konstrukcyjne, jakie ? Masz to zapewne wpisane w ichnim DR, czego nie napisałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 18 Wrzesień 2023 Share Napisano 18 Wrzesień 2023 (edytowane) Sugerujesz się tym co jest w DR, bo to jest stan na dziś dzień, po zmianach, dopuszczeniach czy innej czynności. Dowód wskazuje 29 Kw więc jest 29. Z fabryki mógł wyjechać z 15, ale to było 10-15-20 lat temu i nikogo to nie interesuje Wstaw zdjęcie zagranicznego dowodu i TZ z pojazdu Edytowane 18 Wrzesień 2023 przez Rafi90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tryry15 Napisano 18 Wrzesień 2023 Share Napisano 18 Wrzesień 2023 Przesyłam zdjęcia DR oryginalnego i przetłumaczonego, TZ i dokumentu homologacji który dostałem przy zakupie. W DR i TZ brak wpisu homologacji, ale w dokumencie homologacji jest wpisany VIN tego pojazdu… Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 18 Wrzesień 2023 Share Napisano 18 Wrzesień 2023 No to masz ciągnik rolniczy. Ograniczyć prędkość , doposażyć w rzeczy wymagane dla ciągnika i robić BT 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 18 Wrzesień 2023 Share Napisano 18 Wrzesień 2023 Przecież nawet homologacja jest na ciągnik rolniczy to niby w co trzeba doposażyć pojazd ??? I do jakiej prędkości ograniczyć pojazd ?? do 59 km/h (czyli do tej podanej w homologacji) ?? Czy jakiś przepis zakazuje zmian konstrukcyjnych w ciągniku rolniczym zwiększających jego moc albo prędkość maksymalna ?? A może trzeba ograniczyć do 40 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 18 Wrzesień 2023 Share Napisano 18 Wrzesień 2023 7 minut temu, Logen napisał: Przecież nawet homologacja jest na ciągnik rolniczy to niby w co trzeba doposażyć pojazd ??? No ale może tablicy wyróżniającej nie ma np , w tym sensie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 18 Wrzesień 2023 Share Napisano 18 Wrzesień 2023 23 minuty temu, Logen napisał: A może trzeba ograniczyć do 40 km/h Dokładnie tak - pojazd jest po zmianach (nie jest już zgodny z homologacją), więc musi spełnić polskie warunki techniczne (w tym prędkość). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 18 Wrzesień 2023 Share Napisano 18 Wrzesień 2023 Czyli jeżeli kupimy sobie nowy ciągnik rolniczy kategorii T3b i będziemy chcieli w nim wprowadzić zmiany konstrukcyjne w celu odblokowania pełnej mocy silnika to możemy zwiększy tą moc ale musimy jeszcze bardziej niż oryginalnie ograniczyć prędkość maksymalną Takie rzeczy tylko w POLSCE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Wrzesień 2023 Share Napisano 18 Wrzesień 2023 18 minut temu, Logen napisał: Takie rzeczy tylko w POLSCE Bo: Polska do dziwna kraj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 18 Wrzesień 2023 Share Napisano 18 Wrzesień 2023 28 minut temu, Logen napisał: Takie rzeczy tylko w POLSCE A co Cię dziwi? Jest pojazd homologowany (w domyśle bezpieczny) to jest dopuszczony do ruchu. Chcesz przerabiać - to spełnij warunki techniczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tryry15 Napisano 18 Wrzesień 2023 Share Napisano 18 Wrzesień 2023 4 godziny temu, Rafi90 napisał: No to masz ciągnik rolniczy. Ograniczyć prędkość , doposażyć w rzeczy wymagane dla ciągnika i robić BT A orientuje się Pan co z tymi dwoma miejscami siedzącymi? Czy to jest bardziej skomplikowane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 18 Wrzesień 2023 Share Napisano 18 Wrzesień 2023 To zależy od wydziału rejestrującego. Różnica w tym pojeździe między DMC a masą własną wynosi 155kg. Biorąc po uwagę nasze przepisy to 75kg dla kierowcy + 68 na pasażera, daje 143kg, więc nie ma powodu ograniczać liczby miejsc do 1, bo ładowność jest wystarczająca. Natomiast obniżenie parametru O1 do tych 845 kg bym zrobił, bo chcąc upchać te 2 miejsca organ rejestrujący może powoływać się na tenże zapis z adnotacji. Tak naprawdę technicznie to nie ma tu kombinacji, ale urząd może robić największy opór. Wiem po moim WK, że każda niezgodność z ZDR = afera (a dlaczego tak jest to nawet nie wypada pisać). U nas gdyby w pozycji S1 było 1 miejsce , to pomimo wyjaśnień w adnotacjach WK chciałby pewnie ZK więc wole nawet dalszego ciągu nie pisać, bo nie wiadomo czy się śmiać czy płakać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 18 Wrzesień 2023 Share Napisano 18 Wrzesień 2023 3 godziny temu, tryry15 napisał: co z tymi dwoma miejscami siedzącymi Zmiany konstrukcyjne w DR jasno jest zapisane S.1-1. Owszem jest w uwagach że może być 2 po spełnieniu warunku. Ja tu widzę taki problem, jak jak zrobisz 2 miejsca to zabraknie minimalnego nacisku na sprzęg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 19 Wrzesień 2023 Share Napisano 19 Wrzesień 2023 Ten sam przypadek co z Francuzami i masami przyczep. Liczba miejsc siedzących 2. Jest to napisane zarówno w dowodzie niemieckim jak i w homologacji. A to, że jak jadą 2 osoby to nie można ciągnąć przyczepy o maksymalnej masie to już właściciel ma sobie pilnować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.