Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Panowie. Mam przyczepę dwuosiową do przewozu żywych zwierząt z Holandii, rok prod. 1989.

Dane w ZDR: DMC 1300kg i MW 520kg. Tabliczka znamionowa bardzo uboga. Odległość między osiami 0,84.

Pytanie: Jako liczbę osi w DIP wpisać L=1 czy L=2? To samo pytanie do nacisku, potraktować to jako jeden nacisk 1300kg czy rozbić na dwie osie po 650kg?

 

 

 

 

Napisano

W liczbie osi podajesz ich fizyczną ilość. Naciski też pisz dla poszczególnych osi osobno, bo obecnie nie traktuje się osi oddalonych od siebie o mniej niż 1 m. jako osi pojedynczej, a jako grupę osi.

  • Lubię 1
Napisano

Dzięki. Tak własnie zrobiłem, jednak po przewertowaniu forum bardzo zwątpiłem czy robię dobrze. Czytając różne wątki i tak nie było jasnej odpowiedzi w tym temacie.

Napisano
40 minut temu, Michu26 napisał:

jednak po przewertowaniu forum bardzo zwątpiłem czy robię dobrze. Czytając różne wątki i tak nie było jasnej odpowiedzi w tym temacie.

Kluczowa była tu data poszczególnych wpisów, bo przepisy odnoście osi, ich nacisków się nie tak dawno zmieniły, wprowadzono też pojęcie grupy osi.

Napisano
8 minut temu, danielg539 napisał:

bo przepisy odnoście osi

Odnośnie osi nigdy nie było przepisu żeby w DR wpisywać inną niż fizyczna liczba osi.

Napisano

Niby nie ma ale sam pisałeś, że przyczepy o dwóch osiach w homo miewają wpisana tylko jedną oś. Sam nawet kiedyś taką przyczepę z Niewiadowa na OBT miałem.

Napisano

Czyli jeśli będę miał przyczepę z zagranicy  DMC 6000 kg z osiami dwoma poniżej 1 m i danymi na tabliczce 500 kg i 5500kg  to rozbijam ten nacisk na pół na dwie osie a reszta na sprzęg? No i w DIP liczba osi 2 się rozumie?

Napisano
Godzinę temu, danielg539 napisał:

przyczepy o dwóch osiach w homo miewają wpisana tylko jedną oś.

Tak było niestety.

Napisano

Z pół roku temu miałem klienta któremu policja zatrzymała DR za niezgodną liczbę osi, właśnie z tych co to w homo. miały 1 a faktycznie były 2.

Napisano
15 minut temu, wojteczek napisał:

(...) policja zatrzymała DR za niezgodną liczbę osi, właśnie z tych co to w homo. miały 1 a faktycznie były 2.

A proszę mi ładnie powiedzieć, jaki ta sprawa miała finał ?

Dziękuję. :smile:

Napisano

Nie wiem, klient nie wrócił na stacje z poprawionym DR. Ja zaproponowałem ustalenie danych i azymut WK, a klient myślał że ja zerknę na przyczepę i odblokuje mu DR.  Pojechał zdenerwowany że mu każę łazić po urzędach.

Napisano
30 minut temu, wojteczek napisał:

Nie wiem, klient nie wrócił na stacje z poprawionym DR.

A ja w podobnej sprawie wydrukowałem " instytutowe homo " ( dałem w rękę - klient miał jechać do WK ) i też słuch po nim zaginął. :?

Dlatego Ciebie też zapytałem, bo w sumie, sytuacja oględnie mówiąc " patowa ".  :smile:

Napisano

Nawet sam ITS jednoznacznie nie potrafił się wypowiedzieć.

Napisano
Godzinę temu, danielg539 napisał:

sam ITS jednoznacznie nie potrafił się wypowiedzieć

A co potrafi ITS oprócz odmawiania wpisów do katalogu według widzimisię i tym samym blokowania rejestracji po zmianach konstrukcyjnych? 😬

  • Lubię 1
Napisano

Co by nie  mówić to jednak autorytet zdziałał już cuda podczas niejednego postępowania. Więc dla kogoś kto korzysta z patronatu, to nieraz spora pomoc. Co do wpisów do katalogu to się nie wypowiem, ale wiele odpowiedzi pomocnych dostałem.

Napisano

Ja natomiast mam złe doświadczenia z tymi "dziadkami". Jednemu z nich już zaproponowałem przejście na emeryturę skoro po "tylu latach pracy i szkolenia diagnostów" nie potrafi przeczytać tytułu rozdziału warunków technicznych i poprawnie ich zastosować.

Niestety urzędy często opierają się na tej pseudo wiedzy i robią tak bo "w ITS tak mówili".

  • Lubię 1
Napisano
14 godzin temu, michal_k napisał:

A co potrafi ITS oprócz odmawiania wpisów

Tworzyć chore interpretacje. 

  • Lubię 2
Napisano
22 godziny temu, michal_k napisał:

Odnośnie osi nigdy nie było przepisu żeby w DR wpisywać inną niż fizyczna liczba osi.

Ale maja tak powpisywane n nawet spora grupa przyczep krajowych producentów

22 godziny temu, Rafi90 napisał:

  DMC 6000 kg z osiami dwoma poniżej 1 m i danymi na tabliczce 500 kg i 5500kg  

A zadam pytanie  , może tak być ? 

14 godzin temu, michal_k napisał:

Ja natomiast mam złe doświadczenia z tymi "dziadkami".

Ja również , miałem okazje być pod "ich patronatem'  parę lat , w poprzednim zawodzie... 

Napisano
W dniu 17.02.2021 o 09:05, duchu napisał:
W dniu 16.02.2021 o 10:38, michal_k napisał:

Odnośnie osi nigdy nie było przepisu żeby w DR wpisywać inną niż fizyczna liczba osi.

Ale maja tak powpisywane n nawet spora grupa przyczep krajowych producentów

Właśnie z tymi krajowymi jest problem, bo zarejestrowano je w oparciu o homologację, a te z zagranicy przeszły "pierwsze" OBT na SKP i mają liczbę osi wpisaną z natury.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.