Michu26 Napisano 16 Luty 2021 Napisano 16 Luty 2021 Witam Panowie. Mam przyczepę dwuosiową do przewozu żywych zwierząt z Holandii, rok prod. 1989. Dane w ZDR: DMC 1300kg i MW 520kg. Tabliczka znamionowa bardzo uboga. Odległość między osiami 0,84. Pytanie: Jako liczbę osi w DIP wpisać L=1 czy L=2? To samo pytanie do nacisku, potraktować to jako jeden nacisk 1300kg czy rozbić na dwie osie po 650kg? Cytuj
aboz Napisano 16 Luty 2021 Napisano 16 Luty 2021 W liczbie osi podajesz ich fizyczną ilość. Naciski też pisz dla poszczególnych osi osobno, bo obecnie nie traktuje się osi oddalonych od siebie o mniej niż 1 m. jako osi pojedynczej, a jako grupę osi. 1 Cytuj
Michu26 Napisano 16 Luty 2021 Autor Napisano 16 Luty 2021 Dzięki. Tak własnie zrobiłem, jednak po przewertowaniu forum bardzo zwątpiłem czy robię dobrze. Czytając różne wątki i tak nie było jasnej odpowiedzi w tym temacie. Cytuj
danielg539 Napisano 16 Luty 2021 Napisano 16 Luty 2021 40 minut temu, Michu26 napisał: jednak po przewertowaniu forum bardzo zwątpiłem czy robię dobrze. Czytając różne wątki i tak nie było jasnej odpowiedzi w tym temacie. Kluczowa była tu data poszczególnych wpisów, bo przepisy odnoście osi, ich nacisków się nie tak dawno zmieniły, wprowadzono też pojęcie grupy osi. Cytuj
michal_k Napisano 16 Luty 2021 Napisano 16 Luty 2021 8 minut temu, danielg539 napisał: bo przepisy odnoście osi Odnośnie osi nigdy nie było przepisu żeby w DR wpisywać inną niż fizyczna liczba osi. Cytuj
danielg539 Napisano 16 Luty 2021 Napisano 16 Luty 2021 Niby nie ma ale sam pisałeś, że przyczepy o dwóch osiach w homo miewają wpisana tylko jedną oś. Sam nawet kiedyś taką przyczepę z Niewiadowa na OBT miałem. Cytuj
Rafi90 Napisano 16 Luty 2021 Napisano 16 Luty 2021 Czyli jeśli będę miał przyczepę z zagranicy DMC 6000 kg z osiami dwoma poniżej 1 m i danymi na tabliczce 500 kg i 5500kg to rozbijam ten nacisk na pół na dwie osie a reszta na sprzęg? No i w DIP liczba osi 2 się rozumie? Cytuj
michal_k Napisano 16 Luty 2021 Napisano 16 Luty 2021 Godzinę temu, danielg539 napisał: przyczepy o dwóch osiach w homo miewają wpisana tylko jedną oś. Tak było niestety. Cytuj
wojteczek Napisano 16 Luty 2021 Napisano 16 Luty 2021 Z pół roku temu miałem klienta któremu policja zatrzymała DR za niezgodną liczbę osi, właśnie z tych co to w homo. miały 1 a faktycznie były 2. Cytuj
leski66 Napisano 16 Luty 2021 Napisano 16 Luty 2021 15 minut temu, wojteczek napisał: (...) policja zatrzymała DR za niezgodną liczbę osi, właśnie z tych co to w homo. miały 1 a faktycznie były 2. A proszę mi ładnie powiedzieć, jaki ta sprawa miała finał ? Dziękuję. Cytuj
wojteczek Napisano 16 Luty 2021 Napisano 16 Luty 2021 Nie wiem, klient nie wrócił na stacje z poprawionym DR. Ja zaproponowałem ustalenie danych i azymut WK, a klient myślał że ja zerknę na przyczepę i odblokuje mu DR. Pojechał zdenerwowany że mu każę łazić po urzędach. Cytuj
leski66 Napisano 16 Luty 2021 Napisano 16 Luty 2021 30 minut temu, wojteczek napisał: Nie wiem, klient nie wrócił na stacje z poprawionym DR. A ja w podobnej sprawie wydrukowałem " instytutowe homo " ( dałem w rękę - klient miał jechać do WK ) i też słuch po nim zaginął. Dlatego Ciebie też zapytałem, bo w sumie, sytuacja oględnie mówiąc " patowa ". Cytuj
danielg539 Napisano 16 Luty 2021 Napisano 16 Luty 2021 Nawet sam ITS jednoznacznie nie potrafił się wypowiedzieć. Cytuj
michal_k Napisano 16 Luty 2021 Napisano 16 Luty 2021 Godzinę temu, danielg539 napisał: sam ITS jednoznacznie nie potrafił się wypowiedzieć A co potrafi ITS oprócz odmawiania wpisów do katalogu według widzimisię i tym samym blokowania rejestracji po zmianach konstrukcyjnych? 😬 1 Cytuj
Rafi90 Napisano 16 Luty 2021 Napisano 16 Luty 2021 Co by nie mówić to jednak autorytet zdziałał już cuda podczas niejednego postępowania. Więc dla kogoś kto korzysta z patronatu, to nieraz spora pomoc. Co do wpisów do katalogu to się nie wypowiem, ale wiele odpowiedzi pomocnych dostałem. Cytuj
michal_k Napisano 16 Luty 2021 Napisano 16 Luty 2021 Ja natomiast mam złe doświadczenia z tymi "dziadkami". Jednemu z nich już zaproponowałem przejście na emeryturę skoro po "tylu latach pracy i szkolenia diagnostów" nie potrafi przeczytać tytułu rozdziału warunków technicznych i poprawnie ich zastosować. Niestety urzędy często opierają się na tej pseudo wiedzy i robią tak bo "w ITS tak mówili". 1 Cytuj
adam1501 Napisano 17 Luty 2021 Napisano 17 Luty 2021 14 godzin temu, michal_k napisał: A co potrafi ITS oprócz odmawiania wpisów Tworzyć chore interpretacje. 2 Cytuj
duchu Napisano 17 Luty 2021 Napisano 17 Luty 2021 22 godziny temu, michal_k napisał: Odnośnie osi nigdy nie było przepisu żeby w DR wpisywać inną niż fizyczna liczba osi. Ale maja tak powpisywane n nawet spora grupa przyczep krajowych producentów 22 godziny temu, Rafi90 napisał: DMC 6000 kg z osiami dwoma poniżej 1 m i danymi na tabliczce 500 kg i 5500kg A zadam pytanie , może tak być ? 14 godzin temu, michal_k napisał: Ja natomiast mam złe doświadczenia z tymi "dziadkami". Ja również , miałem okazje być pod "ich patronatem' parę lat , w poprzednim zawodzie... Cytuj
danielg539 Napisano 18 Luty 2021 Napisano 18 Luty 2021 W dniu 17.02.2021 o 09:05, duchu napisał: W dniu 16.02.2021 o 10:38, michal_k napisał: Odnośnie osi nigdy nie było przepisu żeby w DR wpisywać inną niż fizyczna liczba osi. Ale maja tak powpisywane n nawet spora grupa przyczep krajowych producentów Właśnie z tymi krajowymi jest problem, bo zarejestrowano je w oparciu o homologację, a te z zagranicy przeszły "pierwsze" OBT na SKP i mają liczbę osi wpisaną z natury. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.