Michu26 Napisano 16 Luty 2021 Share Napisano 16 Luty 2021 Witam Panowie. Mam przyczepę dwuosiową do przewozu żywych zwierząt z Holandii, rok prod. 1989. Dane w ZDR: DMC 1300kg i MW 520kg. Tabliczka znamionowa bardzo uboga. Odległość między osiami 0,84. Pytanie: Jako liczbę osi w DIP wpisać L=1 czy L=2? To samo pytanie do nacisku, potraktować to jako jeden nacisk 1300kg czy rozbić na dwie osie po 650kg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 16 Luty 2021 Share Napisano 16 Luty 2021 Tu jest odpowiedź. Miłej lektury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 16 Luty 2021 Share Napisano 16 Luty 2021 W liczbie osi podajesz ich fizyczną ilość. Naciski też pisz dla poszczególnych osi osobno, bo obecnie nie traktuje się osi oddalonych od siebie o mniej niż 1 m. jako osi pojedynczej, a jako grupę osi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michu26 Napisano 16 Luty 2021 Autor Share Napisano 16 Luty 2021 Dzięki. Tak własnie zrobiłem, jednak po przewertowaniu forum bardzo zwątpiłem czy robię dobrze. Czytając różne wątki i tak nie było jasnej odpowiedzi w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 16 Luty 2021 Share Napisano 16 Luty 2021 40 minut temu, Michu26 napisał: jednak po przewertowaniu forum bardzo zwątpiłem czy robię dobrze. Czytając różne wątki i tak nie było jasnej odpowiedzi w tym temacie. Kluczowa była tu data poszczególnych wpisów, bo przepisy odnoście osi, ich nacisków się nie tak dawno zmieniły, wprowadzono też pojęcie grupy osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 16 Luty 2021 Share Napisano 16 Luty 2021 8 minut temu, danielg539 napisał: bo przepisy odnoście osi Odnośnie osi nigdy nie było przepisu żeby w DR wpisywać inną niż fizyczna liczba osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 16 Luty 2021 Share Napisano 16 Luty 2021 Niby nie ma ale sam pisałeś, że przyczepy o dwóch osiach w homo miewają wpisana tylko jedną oś. Sam nawet kiedyś taką przyczepę z Niewiadowa na OBT miałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 16 Luty 2021 Share Napisano 16 Luty 2021 Czyli jeśli będę miał przyczepę z zagranicy DMC 6000 kg z osiami dwoma poniżej 1 m i danymi na tabliczce 500 kg i 5500kg to rozbijam ten nacisk na pół na dwie osie a reszta na sprzęg? No i w DIP liczba osi 2 się rozumie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 16 Luty 2021 Share Napisano 16 Luty 2021 Godzinę temu, danielg539 napisał: przyczepy o dwóch osiach w homo miewają wpisana tylko jedną oś. Tak było niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 16 Luty 2021 Share Napisano 16 Luty 2021 Z pół roku temu miałem klienta któremu policja zatrzymała DR za niezgodną liczbę osi, właśnie z tych co to w homo. miały 1 a faktycznie były 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 16 Luty 2021 Share Napisano 16 Luty 2021 15 minut temu, wojteczek napisał: (...) policja zatrzymała DR za niezgodną liczbę osi, właśnie z tych co to w homo. miały 1 a faktycznie były 2. A proszę mi ładnie powiedzieć, jaki ta sprawa miała finał ? Dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 16 Luty 2021 Share Napisano 16 Luty 2021 Nie wiem, klient nie wrócił na stacje z poprawionym DR. Ja zaproponowałem ustalenie danych i azymut WK, a klient myślał że ja zerknę na przyczepę i odblokuje mu DR. Pojechał zdenerwowany że mu każę łazić po urzędach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 16 Luty 2021 Share Napisano 16 Luty 2021 30 minut temu, wojteczek napisał: Nie wiem, klient nie wrócił na stacje z poprawionym DR. A ja w podobnej sprawie wydrukowałem " instytutowe homo " ( dałem w rękę - klient miał jechać do WK ) i też słuch po nim zaginął. Dlatego Ciebie też zapytałem, bo w sumie, sytuacja oględnie mówiąc " patowa ". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 16 Luty 2021 Share Napisano 16 Luty 2021 Nawet sam ITS jednoznacznie nie potrafił się wypowiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 16 Luty 2021 Share Napisano 16 Luty 2021 Godzinę temu, danielg539 napisał: sam ITS jednoznacznie nie potrafił się wypowiedzieć A co potrafi ITS oprócz odmawiania wpisów do katalogu według widzimisię i tym samym blokowania rejestracji po zmianach konstrukcyjnych? 😬 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 16 Luty 2021 Share Napisano 16 Luty 2021 Co by nie mówić to jednak autorytet zdziałał już cuda podczas niejednego postępowania. Więc dla kogoś kto korzysta z patronatu, to nieraz spora pomoc. Co do wpisów do katalogu to się nie wypowiem, ale wiele odpowiedzi pomocnych dostałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 16 Luty 2021 Share Napisano 16 Luty 2021 Ja natomiast mam złe doświadczenia z tymi "dziadkami". Jednemu z nich już zaproponowałem przejście na emeryturę skoro po "tylu latach pracy i szkolenia diagnostów" nie potrafi przeczytać tytułu rozdziału warunków technicznych i poprawnie ich zastosować. Niestety urzędy często opierają się na tej pseudo wiedzy i robią tak bo "w ITS tak mówili". 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek1 Napisano 16 Luty 2021 Share Napisano 16 Luty 2021 I tu Michał masz racje taka jest prawda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 17 Luty 2021 Share Napisano 17 Luty 2021 14 godzin temu, michal_k napisał: A co potrafi ITS oprócz odmawiania wpisów Tworzyć chore interpretacje. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 17 Luty 2021 Share Napisano 17 Luty 2021 22 godziny temu, michal_k napisał: Odnośnie osi nigdy nie było przepisu żeby w DR wpisywać inną niż fizyczna liczba osi. Ale maja tak powpisywane n nawet spora grupa przyczep krajowych producentów 22 godziny temu, Rafi90 napisał: DMC 6000 kg z osiami dwoma poniżej 1 m i danymi na tabliczce 500 kg i 5500kg A zadam pytanie , może tak być ? 14 godzin temu, michal_k napisał: Ja natomiast mam złe doświadczenia z tymi "dziadkami". Ja również , miałem okazje być pod "ich patronatem' parę lat , w poprzednim zawodzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Luty 2021 Share Napisano 18 Luty 2021 W dniu 17.02.2021 o 09:05, duchu napisał: W dniu 16.02.2021 o 10:38, michal_k napisał: Odnośnie osi nigdy nie było przepisu żeby w DR wpisywać inną niż fizyczna liczba osi. Ale maja tak powpisywane n nawet spora grupa przyczep krajowych producentów Właśnie z tymi krajowymi jest problem, bo zarejestrowano je w oparciu o homologację, a te z zagranicy przeszły "pierwsze" OBT na SKP i mają liczbę osi wpisaną z natury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.