Skocz do zawartości

Zmniejszanie ilości miejsc z 3 na 2.


Rekomendowane odpowiedzi

LukaszSkp

Witam kolegów. 

Jakie jest Wasze zdanie odnośnie zmiany ilości siedzeń z 3 na 2 zgodnie z nowymi przrpisami.

Z przodu była podwójna kanapa ,a klient założył jeden fotel. Oczywiście w oryginalnych   miejscach kotwiczenia.  

Dziękuję za opinię .

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bartek24

W rozporządzeniu jest o zmianie liczby miejsc, nie jest rozdzielone na zmniejszenie i zwiększenie. Więc jednostka uprawniona, zakładając, że jest do samochód ciężarowy oczywiście ale po liczbie miejsc siedzących można tak wywnioskować.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Jaki podrodzaj pojazdu? Czy zmienia się położenie pozostałych siedzeń?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher

 

 

24 minuty temu, Bartek24 napisał:

Więc jednostka uprawniona, zakładając, że jest do samochód ciężarowy

Na pewno jednostka uprawniona ?

 

25 minut temu, Bartek24 napisał:

W rozporządzeniu jest o zmianie liczby miejsc, nie jest rozdzielone na zmniejszenie i zwiększenie

Na pewno nie jest rozdzielone, jeśli chodzi o ciężarowy ?

A paragrafy 9b i 9c ? 

Cytat

§ 9b. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1) i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń, jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. dla pojazdów kategorii N1, części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów i spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ; z zastrzeżeniem § 9c.

§ 9c. W samochodzie ciężarowym (kategorii N1) o rodzaju nadwozia BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmniejszeniu liczby miejsc (bez zmiany położenia pozostawionych siedzeń), jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów.

 @LukaszSkp, w twoim przypadku paragraf 9c, jeśli oczywiście 

 

Godzinę temu, LukaszSkp napisał:

w oryginalnych   miejscach kotwiczenia

Bo położenia siedzenia pasażera chyba nie zmienili.

 Czyli odpowiednia ładowność, czyli  zdolność przewozu ładunków równa lub wyższa niż zdolność przewozu osób wyrażona w kg (z tym raczej bez problemu).

Do tego odpowiednie wymagania dla przestrzeni ładunkowej.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
LukaszSkp
12 godzin temu, michal_k napisał:

Jaki podrodzaj pojazdu? Czy zmienia się położenie pozostałych siedzeń?

Tu chcą zmianę kategorii z ciężarowego na specjalny-kamper.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
12 minut temu, LukaszSkp napisał:

Tu chcą zmianę kategorii

No tak. Klient wymaga a ktoś robi jak mu każe..... Specjalnie nie napisałem diagnosta bo taka osoba powinna wiedzieć,że nie zmienia się żadnej kategorii.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock
2 godziny temu, LukaszSkp napisał:

Tu chcą zmianę kategorii z ciężarowego na specjalny-kamper.

A co ta ciężarówka narobiła, że w kampera się zamieniła?

Idzie to jakoś sztuką pisemną okiełznać czy za trudna sprawa? Fuj! Czy to żółte seiczento?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Sama zmiana kanapy 2-u osobowej na fotel pojedynczy powoduje zmianę położenia foteli, bo pojedynczy fotel zwykle jest przesunięty nieco ku środkowi pojazdu w porównaniu do kanapy. Często jest tak, że przy takiej zmianie wykorzystywane są 2 te same punkty mocowania fotela a dwa pozostałe są inne aczkolwiek w busach jest normą (a przynajmniej dawniej było) że pojazdy posiadały fabryczne punkty kotwienia zarówno dla pojazdu 2 jak i 3 osobowego.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
6 godzin temu, LukaszSkp napisał:

Tu chcą zmianę kategorii z ciężarowego na specjalny-kamper.

No to udzieliłeś odpowiedzi na moje pytanie na poziomie 0% ;)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wojteczek

Panowie podepnę się do tego tematu . Master ciężarowy, sprowadzony z BE w dowodzie pod S.1-2 , faktyczne w samochodzie 3, ale klient ma jeszcze taki dokument:MASTER.pdf

Pierwszy raz się z tym spotkałem i nie wiem co to jest i jak to potraktować.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher
Napisano (edytowane)

Tłumaczenie pokazuje jako 

Cytat

raport identyfikacyjny

I to z dnia 11-10-2017. To wygląda jako insze potwierdzenie zmian konstrukcyjnych, jest też zaznaczone by 

Cytat

trzymać w pojeździe

 zapewne ten druk 

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cezary

Opisywałem podobny przypadek, też Renaulta ( chyba Trafic) sprowadzony z Niderlandów. Podczas OBT przed pierwszą rejestracją dałem UD 0.2.e, wpisałem 3 miejsca, WK wystąpił do Renault Polska z zapytaniem : jaka była fabryczna konfiguracja siedzeń, odpowiedź Renault że fabrycznie 2 miejsca. Pojazd nie został zarejestrowany. Klient zmienił podwójną kanapę pasażera, na pojedynczy fotel, skorygowałem badanie i pojazd został zarejestrowany. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wojteczek

Czyli to co dopuszcza w tym przypadku w Belgi nie koniecznie musi być honorowane u nas. Chętnie poczytam jeżeli to było tu na forum, możesz mi wskazać gdzie o tym pisałeś bo kiepsko mi idzie w szukajce.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher
5 minut temu, wojteczek napisał:

Czyli to co dopuszcza w tym przypadku w Belgi nie koniecznie musi być honorowane u nas

Raczej inaczej ... Tam zostały wykonane zmiany, które nie zostały wpisane w DR (patrz dopisek - trzymać w pojeżdzie). Więc u nas, skoro taka zmiana nie wpisana w DR, to tak jakby jej nie było. 

Przecież nie wiesz na jakich zasadach została wykonana, i co to w ogóle za pismo. Nie ma w DR, znaczy nic nie było. U nas trzeba zmiany "zalegalizować", tam wystarczy pewnie wozić w pojeżdzie, kwity od "podmiotu uprawnionego" (?)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock
12 godzin temu, cezary napisał:

Klient zmienił podwójną kanapę pasażera, na pojedynczy fotel, skorygowałem badanie i pojazd został zarejestrowany. 

Ale to tak cicho sza jak makiem zasiał, tak?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sad_madman
W dniu 25.02.2021 o 06:55, LukaszSkp napisał:

Tu chcą zmianę kategorii z ciężarowego na specjalny-kamper.

Zakładam, że jak chcą robić kampera to jeszcze wyrzucają przegrodę, montują jakiś stolik, miejsca do spania, urządzenia kuchenne oraz szafki. Rozumiem, że zamontowane fotele są "zwykłe" a nie nagle zamieniły się w "kapitańskie" (zbudowane na płycie obrotowej).

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cezary
39 minut temu, Paprock napisał:

cicho sza jak makiem zasiał, tak?

Dla organu rejestrującego oficjalnie - tak, (nieoficjalnie to był ich pomysł, ale :silent:) , a że nie uznałem tego jako nagięcie, tym bardziej, że klient chciał koniecznie 3 miejsca, ale jak otrzymał wiedzę, że to w zasadzie niemożliwe, to przystał na 2 i tak poszło. :silent:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz
6 godzin temu, sad_madman napisał:

Rozumiem, że zamontowane fotele są "zwykłe" a nie nagle zamieniły się w "kapitańskie" (zbudowane na płycie obrotowej).

A siedzenia na obrotnicach to jakiś rocket science, że cię tak bulwersują? Zwłaszcza jak pochodzą z takiego samego modelu jak ten, w którym będą zamontowane.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sad_madman
2 godziny temu, aboz napisał:

A siedzenia na obrotnicach to jakiś rocket science, że cię tak bulwersują? Zwłaszcza jak pochodzą z takiego samego modelu jak ten, w którym będą zamontowane.

Zadajesz to pytanie jako diagnosta czy nie ? Bo jeżeli to jest ten pierwszy przypadek to ja bym się poważnie zastanowił czy powinieneś mieć takie uprawnienia. Chyba nie muszę Ci tłumaczyć jako doświadczonemu diagnoście, że tego typu elementy podlegają pod Dz.U. 2005 nr 201 poz. 1666. O ile w przypadku zmiany "dwójki" na "jedynkę" to bym się tego nie czepiał, że ktoś wstawi tam używany fotel to o tyle fotele "kapitańskie" są w ograniczonej ilości i najczęściej ludzie przerabiają fotele stosując uniwersalne płyty do obrotnic lub montują fotele z zupełnie innych pojazdów. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz

A, czyli jednak bulwersują. Czyli masz średnie pojęcie o temacie. Pewnie kubły montowane w rajdówce też są słabsze niż oryginalne fotele. Co do wspomnianego przez ciebie rozporządzenia, to wczytaj się jakich foteli nie można ponownie montować. Słowa klucze "pasy" i "poduszki".

Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sad_madman
23 minuty temu, aboz napisał:

A, czyli jednak bulwersują. Czyli masz średnie pojęcie o temacie. 
 

Uwierz mi, ze jeżeli chodzi o fotele to mam tutaj największą wiedzę. Klasyczne obrotnice dostępne na rynku nie nadają się do niczego więcej niż do obracania fotela, nie wytrzymują one nawet sił które są wymagane w przypadku foteli stosowanych w dużych pojazdach.

25 minut temu, aboz napisał:

 Pewnie kubły montowane w rajdówce też są słabsze niż oryginalne fotele. 
 

Czy ktoś mówi, że kubełkowe w rajdówkach spełniają wymagania ? Zresztą temat o rajdówce już niedawno tutaj na forum był gdzie użytkownik zadawał naprawdę sensowne pytania i miał ze sobą określoną wiedzę. 

27 minut temu, aboz napisał:

Co do wspomnianego przez ciebie rozporządzenia, to wczytaj się jakich foteli nie można ponownie montować. Słowa klucze "pasy" i "poduszki".
 

Ja doskonale wiem co tam jest napisane. Pod ten zapis łapie się właściwie każdy fotel przedni w osobówce. Dlaczego ? Powiedz mi w ilu pojazdach dolny wewnętrzny punkt kotwiczenia znajduje się na konstrukcji pojazdu a nie fotela ? Każdy fotel na którym występuje chociażby jeden punkt kotwiczenia podlega już pod ten zapis. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
W dniu 27.02.2021 o 20:48, sad_madman napisał:

Uwierz mi, ze jeżeli chodzi o fotele to mam tutaj największą wiedzę.

Sorry, ale nie mogę się powstrzymać. Stolarz, tapicer? 😄

  • Haha 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 27.02.2021 o 20:48, sad_madman napisał:

Pod ten zapis łapie się właściwie każdy fotel przedni w osobówce.

Rozmawiamy o osobowym? W N1 to nieco inaczej wygląda. A rozporządzenie mówi o fotelach zintegrowanych z pasami, nie punktach kotwiczenia.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sad_madman
9 godzin temu, DARIO64 napisał:

Sorry, ale nie mogę się powstrzymać. Stolarz, tapicer? 😄

Kilkuletnie doświadczenie w projektowaniu foteli samochodowych oraz systemów ich montażu. Głównie dla pojazdów dla DMC powyżej 2500kg. Nadal Ci jest do śmiechu ? Zapewniam Cię, że niejedną konstrukcję, którą projektowałem lub uczestniczyłem w pracach rozwojowych miałeś u siebie na ścieżce diagnostycznej. 

7 godzin temu, aboz napisał:

Rozmawiamy o osobowym? W N1 to nieco inaczej wygląda. A rozporządzenie mówi o fotelach zintegrowanych z pasami, nie punktach kotwiczenia.

Możesz mi powiedzieć w jaki sposób pasy mogą być zintegrowane z czymś jak nie przez ich kotwiczenie ?  W Regulaminie ECE14 nie masz pojęcia "zintegrowany pas" tylko "zintegrowany punkt kotwiczenia" (nie jest to oficjalna nazwa ale sens całego paragrafu). To teraz ile wg Ciebie kotwiczeń ma się znajdować na konstrukcji fotela aby podchodziło do pod "pas zintegrowany". Jak dla mnie to po prostu wykazujesz postawę, która często jest tutaj spotykana - czyli "nie mam podparcia w przepisach ale wydaje mi się, że...". Powinieneś pracować w TDT bo tam dokładnie taka sama mentalność jest. Dlaczego uważasz, że w N1 inaczej wygląda kwestia pasów ? Zastanów się w pierwszej kolejności czy "kibel" pod siedzeniem jest to konstrukcja pojazdu czy już fotela oraz czy dla wszystkich pojazdów możesz przypisać swoje twierdzenie w sprawie położenia punktów kotwiczenia. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.