wiesław Napisano 29 Wrzesień 2005 Share Napisano 29 Wrzesień 2005 Temat stary - po zamontowaniu haka do auta robimy badanie, czy do zaswiadczenia wpisujecie udźwig z tabliczki haka , czy dmc przyczepy z tabliczki auta, np auto ma na tabliczce możliwośc pociągnięcia przyczepy o masie 1900 kg , ale hak ma tylko 1200 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 29 Wrzesień 2005 Share Napisano 29 Wrzesień 2005 Wtedy musisz ograniczyć masę przyczepy do 1200kg. Jak wpiszesz więcej i się urwie to na tobie będą psy wieszali... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 29 Wrzesień 2005 Share Napisano 29 Wrzesień 2005 Ja daje negata i pisze, że zamontowano nieodpowiedni hak niezgodny z normą producnta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 29 Wrzesień 2005 Autor Share Napisano 29 Wrzesień 2005 no dobra zmiejsze do 1200 kg , a co będzie jak się zamontuje hak o udźwigu 1200 kg do auta co może pociągnąć tylko 600 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 29 Wrzesień 2005 Share Napisano 29 Wrzesień 2005 a co będzie jak się zamontuje hak o udźwigu 1200 kg do auta co może pociągnąć tylko 600 kg Nic, widać stosuje zasadę "gniotsja nie łamiotsja". DMC przyczepy w samochodzie osobowym nie może przekroczyć DMC pojazdu, w ciężarowym nie może przekroczyć DMC pojazdu + 30%. Nie mówię oczywiście o ciężarowym seicento . DMC przyczepy jest na tabliczce (masa zespołu), ale jeśli hak ma mniejszy uciąg to trzeba wpisać mniej, albo tak jak robi Berecik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 29 Wrzesień 2005 Share Napisano 29 Wrzesień 2005 Ja robie jak berecik. Właściciel musi dopasować sobie odpowiedni hak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 19 Grudzień 2005 Share Napisano 19 Grudzień 2005 Nic, widać stosuje zasadę "gniotsja nie łamiotsja". DMC przyczepy w samochodzie osobowym nie może przekroczyć DMC pojazdu, w ciężarowym nie może przekroczyć DMC pojazdu + 30%. W ciężarowym powyżej 3,5T +40% Jak jest ciężarowy do 3,5 T to tylko do DMC A co z pojazdami terenowymi zarejestrowanymi na osobowe ? Również nie mogą przekroczyć DMC ? ( w brefie piszą czasem takie rzeczy że trzeba ograniczać ) Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciagnietej przez: 1) samochód osobowy, samochód ciearowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczajacej 3,5 t lub autobus - nie moe przekraczac rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciagnacego; 2) samochód ciearowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczajacej 3,5 t - nie moe przekraczac rzeczywistej masy całkowitej tego samochodu powiekszonej o 40 %; 3) motocykl lub motorower - nie moe przekraczac masy własnej motocykla lub motoroweru, jednak nie moe przekraczac 100 kg. 2. Przepis ust. 1 nie dotyczy naczep. 3. Przepisy ust. 1 i 2 nie dotycza pojazdów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Policji, Stray Granicznej oraz stray poarnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek1150 Napisano 6 Styczeń 2006 Share Napisano 6 Styczeń 2006 Przy terenowych masa uciągu może być większa o 150% wynika to Dz.U.nr.5 poz.30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 6 Styczeń 2006 Share Napisano 6 Styczeń 2006 Dz.U.nr.5 poz.30 z którego roku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontroler2 Napisano 6 Styczeń 2006 Share Napisano 6 Styczeń 2006 Przy terenowych masa uciągu może być większa o 150% wynika to Dz.U.nr.5 poz.30 Przepisy homologacyjne są bardzo szczegółowe i skąplikowane. Terenowym może być pojazd do 12 ton. Lepiej patrzeć na kategorię pojazdu i gotową homologację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek1150 Napisano 7 Styczeń 2006 Share Napisano 7 Styczeń 2006 Chodzi mi o dane z tabliczki jeżeli są większe niż DMC pojazdu oczywiście przy terenowych to można to uznać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OLO Napisano 7 Styczeń 2006 Share Napisano 7 Styczeń 2006 Czy masa rzeczywista to to samo co całkowita ?chyba nie.Więc jak konkretnie obliczyć DMC przyczepy np.dla pojazdu o DMC 12ton,który w momencie poruszania się po drodze nie jest w pełni obciążony i jego masa rzeczywista wynosi np.8ton. Tu cytat z postu" MARAKES" "W ciężarowym powyżej 3,5T +40% Jak jest ciężarowy do 3,5 T to tylko do DMC A co z pojazdami terenowymi zarejestrowanymi na osobowe ? Również nie mogą przekroczyć DMC ? ( w brefie piszą czasem takie rzeczy że trzeba ograniczać ) Art. 62. 1. RZECZYWISTA masa całkowita przyczepy ciagnietej przez: 1) samochód osobowy, samochód cieżarowy o dopuszczalnej masie CAŁKOWITEJ nieprzekraczajacej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczac RZECZYWISTEJ masy całkowitej pojazdu ciagnacego; 2) samochód cieżarowy o dopuszczalnej masie CAŁKOWITEJ przekraczajacej 3,5 t - nie może przekraczac RZECZYWISTEJ masy całkowitej tego samochodu powiekszonej o 40 %; 3) motocykl lub motorower - nie może przekraczac masy własnej motocykla lub motoroweru, jednak nie może przekraczac 100 kg. 2. Przepis ust. 1 nie dotyczy naczep. 3. Przepisy ust. 1 i 2 nie dotycza pojazdów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Policji, Straży Granicznej oraz straży pożarnej". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m4olo Napisano 20 Kwiecień 2006 Share Napisano 20 Kwiecień 2006 Prosze o pelna informacje - najlepiej z podstawa prawna dotyczaca dopuszczenia auta z hakiem do ruchu. Na badanaiach dowiedzialem sie ze skoro mam hak to musze miec kierunkowskazy boczne. Do tej pory auto - jest to auto z 1994r. - przechodzilo badania bez problemu - hak byl zamontowany fabrycznie w niemczech - od roku auto jest w polsce - na pierwszych badaniach nikt mi o tym nie mowil - na drogich juz pojawia sie problem. Z gory wielkie dzieki za pomoc pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebastian ZG Napisano 20 Kwiecień 2006 Share Napisano 20 Kwiecień 2006 Prosze o pelna informacje tam jest wszystko wyjaśnione http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=194&start=0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 4 Maj 2006 Share Napisano 4 Maj 2006 Jak podejdziecie do Forda Transita 2006r salon Polska na tabliczce poz1:3300 poz.2: 4000 Wychodzi że 700kg przyczepa z hamulcem, a w DR Q1:1750 Q2:750 . Co robić obniżyć czy oprzeć się na homologacji i pozostawić oczywistą niezgodność zapisów DR i tabliczki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 4 Maj 2006 Share Napisano 4 Maj 2006 Ja bym zostawiła zgodnie z homologacją, a kserokopię homologacji zachowałbym w aktach - po co męczyć klienta. Mam podobne wątpliwości czy jeśli druga pozycja jest pusta to dmc zestawu jest 0kg czy nieokreślono i wtedy szukać danych gdzie indziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 4 Maj 2006 Share Napisano 4 Maj 2006 Wyznacznik to tabliczka a jak jest pomyłka to do producenta o nadanie nowej tabliczki. (temat już kiedyś sygnalizowałem "jeśli niewiadomo o co chodzi to o pieniądze chodzi". Producenci pod jedną homologacje podpinają ... ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 5 Maj 2006 Share Napisano 5 Maj 2006 Najgorsze jest to że WK wpisał w poz F3 -masa zestawu 4000 przy F1 i F2 3300 czy juz na etapie rejestracji nie można tego zweryfikować jako oczywistą niezgodność w dokumentach? Proszę o jeszcze kilka opini zmienić na zaświadczeniu na 700kg czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 31 Maj 2006 Share Napisano 31 Maj 2006 Mam wątpliwości dotyczące haków. W piśmie I.T.S. z 2001 r jest napisane, że brak wpisu w drugiej pozycji na tabliczce znamionowej uniemożliwia ciągnięcie przyczepy.Natomiast , pomimo niewypełnienia tej pozycji, w wielu autach, podczas pierwszej rejejtracji w kraju, w tzw brifach, spotykam wpisy , że pojazd może ciągnąć przyczepę z hakiem xxx kg,bez haka xxx kg , jak równierz jest zamontowany hak.Czy mogę podwarzyć ten dokument ?--oczywiście że nie.Wskazuje nam to że producent daje nam inną możliwość . Dlaczego ? - bo osobiście , w kilku pojazdach stwierdziłem wpis w drugiej pozycji 00000 -i to jest zrozumiałe. A jeśli pojazd zgubił tabliczkę lub jest tabliczka zastępcza?--to wtedy posiłkujemy się również brifem -- i wtedy jest spoko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 31 Maj 2006 Share Napisano 31 Maj 2006 Wskazuje nam to że producent daje nam inną możliwość Nieprawda. To nie producent wypełnia brief tylko niemiecki WK. A tłumaczenie jest proste. Mówię klientowi, że auto nie może mieć haka w/g polskich przepisów które różnią się od niemieckich. I koniec dyskusji klienta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontroler2 Napisano 31 Maj 2006 Share Napisano 31 Maj 2006 Mówię klientowi, że auto nie może mieć haka w/g polskich przepisów które różnią się od niemieckich. I koniec dyskusji klienta Dlatego robimy pirwsze badania zarejestrowanych już za granicą mimo, że WK dostaje tłumaczone dokumenty zagraniczne.Podobno na Węgrzech Tico może ciągać przyczepkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 1 Czerwiec 2006 Share Napisano 1 Czerwiec 2006 Jak zauważyliście,opinia I.T.S. jest z 2001 r ,więc zanim przystąpiliśmy do Unii Europejskiej.Obecnie wiele naszych przepisów się zmieniło, bo nasze przepisy muszą być spójne.A więc, na ile ta opinia jest aktualna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 1 Czerwiec 2006 Share Napisano 1 Czerwiec 2006 bo nasze przepisy muszą być spójne Ale przepisy ruchu drogowego i warunków technicznych są inne i jeszcze bardzo długo nie będą spójne (o ile wogóle będą, w co wątpię) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 1 Czerwiec 2006 Share Napisano 1 Czerwiec 2006 Już teraz wiele przepisów jest posiłkowane Dyrektywami Unijnymi i myślę, że w końcu kiedyś nastąpi spójność w PRD oczywiście poza Anglią. Minus jest tylko taki, że dostęp do Dyrektyw jest trudny i prawie zawsze za kasę. Ciekawe czy jeszcze gdzieś w Unii handluje się przepisami? A nawiasem Psuj - jak na okresowym masz np. Transita z hakiem (2 pozycja na tabliczce pusta ) i adnotacją w DR HAK to dajesz N - bo jest niezgodność zapisu w dowodzie i klient zdejmuje hak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 2 Czerwiec 2006 Share Napisano 2 Czerwiec 2006 to dajesz N - bo jest niezgodność zapisu w dowodzie i klient zdejmuje hak. Jok juz ma hak i wpis to nie robię afery. Ale na pierwszym robie adnotację, że nieprzystosowany do haka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.