mariusz Napisano 26 Kwiecień 2007 Share Napisano 26 Kwiecień 2007 wszystko oprócz kuli, i wyjasnij teraz szefowi ze postąpiłes dobrze przysotwany jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 23 Lipiec 2007 Share Napisano 23 Lipiec 2007 Coś mi tu nie gra-a dlaczego -przedstawiam: UNO 1.0 -na tabliczce 1pozycja -1200 2 pozycja "nic"-(dzisiejszy przegląd) dane tech i identyfikacyjne ITS- DMCP z ham -800kg mało tego: - jedne Uno mają wypełnioną drugą pozycję /2000kg/ a inne nie - producent w homologacji nagle nieprzewidział możliwości ciągnięcia przyczepy przez Uno jaki jest tego powód? więc jak to jest?! jedno Uno może ciągnąć a inne nie? bo różnica we wpisie na tabliczce znamionowej? bo widzimisię producenta? zapytałem FAP o powód uniemożliwienia ciągnięcia przyczep przez Uno w odpowiedzi dostałem, że producent nieprzewidział takiej możliwości i już co za porypany kraj każdy robi co chce ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 24 Lipiec 2007 Share Napisano 24 Lipiec 2007 jedno Uno może ciągnąć a inne nie?bo różnica we wpisie na tabliczce znamionowej? Dokładnie. Dz.U. 32 z 2003r poz 262 załącznik nr 4 par 2 "Tabliczka znamionowa... ... Powinna ona podawać w sposób czytelny i nieścieralny informacje w następującej kolejności:" ust 5 "dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów w przypadku pojazdu samochodowego przeznaczonego do ciągnięcia przyczepy;" Wszystko w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
08/15 Napisano 24 Lipiec 2007 Share Napisano 24 Lipiec 2007 co za porypany kraj Włochy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 24 Lipiec 2007 Share Napisano 24 Lipiec 2007 jedno Uno może ciągnąć a inne nie?bo różnica we wpisie na tabliczce znamionowej? Dokładnie. Dz.U. 32 z 2003r poz 262 załącznik nr 4 par 2 "Tabliczka znamionowa... ... Powinna ona podawać w sposób czytelny i nieścieralny informacje w następującej kolejności:" ust 5 "dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów w przypadku pojazdu samochodowego przeznaczonego do ciągnięcia przyczepy;" Wszystko w tym temacie. zgadza się - wszystko ale czemu jedno uno może a drugie nie typ nadwozia ten sam silnik ten sam ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 24 Lipiec 2007 Share Napisano 24 Lipiec 2007 czemu jedno uno może a drugie nie pytanie do producenta a nie do nas... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 24 Lipiec 2007 Share Napisano 24 Lipiec 2007 Cienkusie jeśli są ciężarowe też nie mogą ciągnąć przyczepy,po prostu producent poddając te pojazdy homologacji zaoszczędził parę złoty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 25 Lipiec 2007 Share Napisano 25 Lipiec 2007 Informuję, że świadectwo homologacji PL*0357*00 z dnia 18.09.2000 nie przewiduje możliwości holowania przyczep. Potwierdzamy jednocześnie, że wcześniejsze wersje samochodu Fiat UNO zgodnie z obowiązującymi Świadectwami Homologacji w okresie ich produkcji miały możliwość ciągnięcia przyczepy. Niestety z dniem 31.12.2000 roku przestały obowiązywać wcześniej obowiązujące Świadectwa Homologacji. W celu umożliwienia dalszej sprzedaży Fiata UNO należało ponownie poddać samochód weryfikacji na zgodność z obowiązującymi dla nowych homologacji przepisami. Aby ewentualnie dopuścić holowanie przyczep układ hamulcowy pojazdu musiałby spełnić wymagania wg aktualnych przepisów, co wymagałoby wprowadzenia istotnych zmian. Z uwagi na ograniczony okres przewidywanej produkcji Fiata UNO służby techniczne producenta pojazdu (Fiat Auto S.p.A. w Turynie) nie podjęły decyzji o modernizacji układu. W efekcie czego przywołane na wstępie świadectwo PL*0357*00 nie dopuszcza możliwości holowania przyczep. Z poważaniem. Stanisław Podsadecki FIAT AUTO POLAND S.A. Dyrekcja Handlowa Obsługa Posprzedażna Kontakty z Klientami Ul. Komorowicka 79 43-300 Bielsko-Biała fax. 033 8132270 i dla tego brak jest na tabliczkach znamionowych wpisu o DMC zestawu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 25 Lipiec 2007 Share Napisano 25 Lipiec 2007 Krótko, zwięźle i na temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 25 Lipiec 2007 Share Napisano 25 Lipiec 2007 Z tego wynika, że należy sprawdzać tabliczki a nie czasami bezmyślnie pisać mase ciągniętej przyczepy ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Lipiec 2007 Share Napisano 25 Lipiec 2007 Czyli jeśli rozumiem KAŻDY Fiat Uno po 2000 roku nie powinien mieć możliwości ciągnięcia przyczepy - tak? Dobrze wiedzieć... W WK często brakujące dane techniczne uzupełnia się od ręki z katalogu od pojazdu o identycznych parametrach... Są też przypadki, że np. SKP w trakcie przeglądu określa "brakujące" dane - w tym np. masę przyczepy, pomimo jasnego zapisu chociażby w KP, że pojazd nie jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy... Przeważnie ma to miejsce przy przebudowie pojazdu i wystawiania "opisu zmian"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 25 Lipiec 2007 Share Napisano 25 Lipiec 2007 i dla tego brak jest na tabliczkach znamionowych wpisu o DMC zestawu Krótko, zwięźle i na temat Może nie koniecznie bo istnieją pojazdy które nie posiadają na tabliczce wartości zestawu a w wyciągu ze świadectwa homologacji są określone masy i przeniesione do dowodów rejestracyjnych-więc może ciągnąć czy nie a co z matizem który ma masę zestawu naniesioną (pomijam jej wartość) a zgodnie ze świadectwem homologacji nie może ciągnąć. Więc czy to jest zwięźle i na temat czy tradycyjnie po polsku pozostawiam ocenę ogółowi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babkaz Napisano 12 Sierpień 2007 Share Napisano 12 Sierpień 2007 Witam a co powiecie o tym stworze??? http://www.allegro.pl/item221957046_hak_holowniczy_daewoo_tico_matiz_bez_ciecia_zderz.html cyt...POWODEM BRAKU HOMOLOGACJI JEST TO ,ŻE FIRMA DAEWOO GDY WPROWADZIŁA TE AUTA DO PRODUKCJI NIE WYSTĄPIŁA O HOMOLOGACJĘ AUTA DLA HAKA HOLOWNICZEGO PRZY TYCH MODELACH. CZYLI REJESTRACJA HAKA i JEGO UŻYTKOWANIE JEST NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ !!! Klienci zazwyczaj go rejestrują jako hak na uchwyt rowerowy. rejestruja jako uchwyt rowerowy ? haha Wlasnie jutro zaczynam robote na skp i jak sie dzisiaj naczytalem tylko o samych hakach to juz mi sie odechcialo. egzamin mialem dosc dawno temu i musze sobie przypomniec Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 12 Sierpień 2007 Share Napisano 12 Sierpień 2007 CZYLI REJESTRACJA HAKA i JEGO UŻYTKOWANIE JEST NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ !!! Klienci zazwyczaj go rejestrują jako hak na uchwyt rowerowy. A badanie takiego pojazdu to robi chyba na własną odpowiedzialność właściciel pojazdu i własne zaświadczenie zaniesie do WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Sierpień 2007 Share Napisano 13 Sierpień 2007 Hehe - chyba do takiego WK "u Pana Zdziśka na strychu" co to robi pieczątki a'la kartofel "hand made" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babkaz Napisano 14 Sierpień 2007 Share Napisano 14 Sierpień 2007 Witam 1 Przy pierwszym badaniu tech auta z hakiem sprowadzonego np z niemiec koledzy zadaja jakiegos swiadectwa homologacji? , 2 czy konieczna jest tabliczka znamionowa na haku jezeli jest wybity na kuli znak "B" spotkalem sie jeszcze z wybiatym "iso" takie cos ma prawo przejsc przeglad? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
al41 Napisano 14 Sierpień 2007 Share Napisano 14 Sierpień 2007 6.7. Zaczep kulowy pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5.t, autobusu Oględziny. 1. Niepewne mocowanie do pojazdu. 2. Brak tabliczki znamionowej. 3. Brak certyfikatu (znaku bezpieczeństwa) lub homologacji. Dz.U 227 z 2003r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOSPOL Napisano 18 Sierpień 2007 Share Napisano 18 Sierpień 2007 Daewoo Tico nie ma homologacji producenta pojazdu na holowanie przyczep więc po co protukować haki do tego pojazdu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 18 Sierpień 2007 Share Napisano 18 Sierpień 2007 Popatrz na allegro ile sprzedaję się rzeczy które zaprzeczają przepisom prawa i logice kupowania ,ale ilu znajduję się takich którzy to kupują i póżnij nie wiedzą co z tym zrobić , płacz i lament ,pretensje do wszystkich ale nie do siebie , że przykładowo diagnosta na badaniu otwiera człowiekowi oczy ,że to jest nie dopuszczalne .Ale kto jest wtedy winny ,ten co sprzedał -napewno nie ,największym wrogiem jest diagnosta .Tak ja poruszony temat anglików - pretensje do wszystkich . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 2 Październik 2007 Share Napisano 2 Październik 2007 Co wy na to ? We wrześniu spotkałem się przy I rejestracji z takimi przypadkami: pomimo że na tabliczce znamionowej pozycja druga [ masa zestawu ] była pusta , w podanych przykładach były w tzw breefach wpisy; Mercedes 190 D 2.0 z 1991 r - może ciągnąć przyczepę 625 kg Opel Astra 1.7 D kombi z 1995 r - przyczepa bez hamulca 550 kg , z hamulcem 750 kg Nissan Pisk-up 2.5 Navara z 2003 r - może ciągnąć przyczepę 750 kg zaznaczam , że wszystkie te pojazdy miały już za granicą zamontowane haki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 2 Październik 2007 Share Napisano 2 Październik 2007 Sądzę że tak jak u nas wypełniane dokumenty są na podstawie wyciągu ze świadectwa homologacji w którym są podane te masy natomiast producent tych mas nie naniósł na tabliczkę. Tak samo rzecz się ma z dmc pojazdów które również w dowodach wpisywane są z homologacji a na tabliczkach jest co innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 3 Październik 2007 Share Napisano 3 Październik 2007 Z tego co opisałem , to pojazd może ciągnąć tylko przyczepę lekką [ Dodano: 03-10-2007, 17:02 ] Czy jest to możliwe , że przy braku wpisu zestawu na tabliczce , pojazd może mieć hak i może ciągnąć przyczepę , ale tylko lekką ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 3 Październik 2007 Share Napisano 3 Październik 2007 A czy jest możliwe, że pojazd ma DMC, DMC zestawu, naciski osi mimo, że na tabliczce znamionowej oprócz nr VIN nie ma nic? Nawet zera nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 3 Październik 2007 Share Napisano 3 Październik 2007 A czy jest możliwe, że pojazd ma DMC, DMC zestawu, naciski osi mimo, że na tabliczce znamionowej oprócz nr VIN nie ma nic? Nawet zera nie ma Spotkałem się z takimi tabliczkami przy pojazdach ciężarowych podczas pierwszej rejestracji . Mnie nurtuje natomiast sprawa , że wcześniej podane prze zemnie przykłady pojazdów ,mogą ciągnąć tylko przyczepę lekką [ w jednym przypadku w pozycji zestawu były kreski ] Może ktoś z was ma szerszą konkretną wiedzę na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 4 Październik 2007 Share Napisano 4 Październik 2007 Dz.U. z 2003r. nr. 32 poz 262 Załącznik nr 4 Wymagania dotyczące tabliczki znamionowej par.2 ust1 Tabliczka znamionowa... Powinna ona zawierać... ... w następującej kolejności: 5) dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów w przypadku pojazdu samochodowego przeznaczonego do ciągnięcia przyczepy; Przeznaczony (może mieć hak i ciągnąć) - nie mylić z przystosowany (jest przeznaczony i ma hak). Nie zapominajmy, że niemcy mają odmienne przepisy, również jeśli idzie o przyczepy. U nich dopuszcza sie np. ciągnięcie przyczepy cięższej na wzniesieniach do 5%, jeśli wzniesienia terenu są większe przyczepa musi być lżejsza. U nas tego nie ma. Stosujemy się do naszych przepisów a nie niemieckich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.