boden Napisano 4 Październik 2007 Share Napisano 4 Październik 2007 Dzięki Psuj za informację. Nie jest wstydem nie wiedzieć wstydem jest nie wiedzieć i się nie zapytać jeszcze większym wstydem jest udawanie że się wie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 4 Październik 2007 Share Napisano 4 Październik 2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Październik 2007 Share Napisano 4 Październik 2007 U nich dopuszcza sie np. ciągnięcie przyczepy cięższej na wzniesieniach do 5% w dokumentach spotkałem się ze stopniowaniem do 12 %. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 4 Październik 2007 Share Napisano 4 Październik 2007 Tylko zawsze jest problem z pojazdami które wg świadectwa homologacji mają określone masy dla przyczep i te masy zostają zapisane w DR a na tabliczce znamionowej pozycja określająca masę zespołu pojazdów jest pusta a właściciel zamontował hak. Zgodnie z przytoczonym DzU nie może ciągnąć przyczep a według DR tak bo są określone masy i bądź człowieku mądry... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 4 Październik 2007 Share Napisano 4 Październik 2007 w dokumentach spotkałem się ze stopniowaniem do 12 %. Może być i 12 - tylko jak to się przekłada na nasze przepisy? - NIJAK te masy zostają zapisane w DR a na tabliczce znamionowej pozycja określająca masę zespołu pojazdów jest pusta a właściciel zamontował hak. Wczoraj miałem takiego klienta (merol 207) - otrzymał krótką odpowiedź, że u mnie tego badania nie wykona, gdyż to auto nie jest przeznaczone konstrukcyjnie do ciągnięcia przyczepy i ja nie wezmę na siebie odpowiedzialności. Pojechał szukać innego jelenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prezes100 Napisano 4 Październik 2007 Share Napisano 4 Październik 2007 Ciekawe długo musiał szukać, bo co do tego że znalazł to pewnie nikt nie ma wątpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 5 Październik 2007 Share Napisano 5 Październik 2007 bo co do tego że znalazł to pewnie nikt nie ma wątpliwośc Też tak podejrzewam - ale ja tego nie podpiszę i mam czyste sumienie. Klientowi grzecznie wytłumaczyłem o co chodzi i sobie pojechał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 5 Październik 2007 Share Napisano 5 Październik 2007 Sądzę że tak jak u nas wypełniane dokumenty są na podstawie wyciągu ze świadectwa homologacji w którym są podane te masy natomiast producent tych mas nie naniósł na tabliczkę. Tak samo rzecz się ma z dmc pojazdów które również w dowodach wpisywane są z homologacji a na tabliczkach jest co innego. Mam takie pismo ITS ...ITS informuje, że podstawą do określenia dmc przyczepy , np. podczas przeprowadzenia pierwszego badania technicznego pojazdu zarejestrowanego zagranicą , mogą być dane zawarte na tabliczce znamionowej .W przypadku jednak posiadania danych homologacyjnych podanego badania i wystąpienia rozbieżności między tabliczką znamionową , a danymi zamieszczonymi w świadectwie homologacji , należy przyjąć za obowiązujące dane homologacyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 5 Październik 2007 Share Napisano 5 Październik 2007 a danymi zamieszczonymi w świadectwie homologacji A miał ktoś świadectwo homologacji na pierwszym badaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 5 Październik 2007 Share Napisano 5 Październik 2007 należy przyjąć za obowiązujące dane homologacyjne. Zgoda, tylko co począć z klientem który ma auto z tabliczką bez danych zespołu, w DR ma masy przyczep i właśnie zamontował hak. Konia z rzędem temu kto dotrze do homologacji tego pojazdu i jeżeli dotrze to co uczynić z takową tabliczką jeżeli zgodnie z przepisem który zacytował Psuj masa zespołu ma być jeżeli jest przeznaczony do ciągnięcia przyczep. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 7 Październik 2007 Share Napisano 7 Październik 2007 należy przyjąć za obowiązujące dane homologacyjne. Zgoda, tylko co począć z klientem który ma auto z tabliczką bez danych zespołu, w DR ma masy przyczep i właśnie zamontował hak. Konia z rzędem temu kto dotrze do homologacji tego pojazdu i jeżeli dotrze to co uczynić z takową tabliczką jeżeli zgodnie z przepisem który zacytował Psuj masa zespołu ma być jeżeli jest przeznaczony do ciągnięcia przyczep. No właśnie , co począć , przypuśćmy że jest to pojazd roczny , czy kilkuletni , a dane holowania przyczep wpisało WK na podstawie homologacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 7 Październik 2007 Share Napisano 7 Październik 2007 A miał ktoś świadectwo homologacji na pierwszym badaniu? Tak bardzo czesto, mam handlarza co ciągnie samochody z Belgii - około połowa samochodów ma wyciąg z homologacji. Kartka A4 złożna na pol w dóch językach, często po angielsku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Październik 2007 Share Napisano 7 Październik 2007 Wyciąg ze świadectwa homologacji jest obecnie dokumentem zunifikowanym. W każdym kraju europejskim zasadniczo wygląda tak samo. Jego angielska (czyli powiedzmy unijna nazwa) to COC - Certyficate of Confirmity. W przypadku aut 2-3 letnich jest coraz częściej spotykany. Oczywiście wszystko zależy od tego czy poprzedni właściciel przekazał komplet dokumentów wraz ze sprzedażą pojazdu, ale to podobna kwestia jak u nas... Przy nowszych dokumentach (dowodach rejestracyjnych) z np. Niemiec czy Francji są też wpisane pełne dane homologacyjne (nr homologacji, wariant, wersja) więc można też porównać dane z polskim katalogiem ITS dla danego pojazdu jeśli się go posiada lub poprosić o takie sprawdzenie zaprzyjaźniony WK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebastian ZG Napisano 13 Grudzień 2007 Share Napisano 13 Grudzień 2007 Odświeżam temat, wraca jak bumerang... Temat stary - po zamontowaniu haka do auta robimy badanie, czy do zaswiadczenia wpisujecie udźwig z tabliczki haka , czy dmc przyczepy z tabliczki auta, np auto ma na tabliczce możliwośc pociągnięcia przyczepy o masie 1900 kg , ale hak ma tylko 1200 kg Ja daje negata i pisze, że zamontowano nieodpowiedni hak niezgodny z normą producnta. Dz 103 1085 Ja zaniżyłbym mase do 1200kg. Zgodnie z zapisem że "Dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta d) 3500 kg..." Teraz pytanie do tych co daliby negatywa, na jakiej podstawie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Devil Napisano 13 Grudzień 2007 Share Napisano 13 Grudzień 2007 Dz. U. z 2005r. Nr 108, poz. 908 z pózn. zm. Art.66.3 Urządzenia służące do łaczenia pojazdu ciągnacego z przyczepą powinny zapewnić bezpieczne ciagnięcie przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej przewidzianej do ciągniecia przez ten pojazd, uniemożliwić samoczynne odłączenie sie przyczepy oraz zapewnić prawidłowe działanie swiateł i hamulców, o ile przyczepa jest w nie wyposażona. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 13 Grudzień 2007 Share Napisano 13 Grudzień 2007 He, he... i mamy dwa "letko" sprzeczne zapisy. Ale chyba trzeba będzie przekwalifikować swój pogląd i jednak za zbyt słaby hak dawać "N" na okresowym a na dodatkowym po zamontowaniu odsyłać klienta do montażystów po inny hak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 13 Grudzień 2007 Share Napisano 13 Grudzień 2007 To można by podejść do tematu tak: zamontowalem opony o nośności 50 % mniejszej więc D.M.C. powinna być o 50 % mniejsza ... ? Podzespoły jakie zostana zamontowane muszą spełniać normy przewidziane przez producenta (jak i homologacje). To ze akurat mamy niespójne przepisy nie zwalnia nas od rzeczowego podejścia do sprawy. Takich nonsensow jest wiele, ale ustawodawca nie jest wstanie przewidzieć wszystkich sytuacji ktore niesie nam życie i przy odpowiedniej współpracy można by prawo łatać wspólnie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 13 Grudzień 2007 Share Napisano 13 Grudzień 2007 A pokażcie mi przyczepkę lekką z hamulcem. Nawet jeśli to kto ma sprawdzać działanie tego hamulca. Mamy dużo czarnych dziur w naszym fachu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 14 Grudzień 2007 Share Napisano 14 Grudzień 2007 Uważam , że przepisy w/w nie są sprzeczne ze sobą , lecz się uzupełniają . Wskazano tu na możliwość montażu haka o mniejszej wytrzymałości niż przewidział producent , ale powinno to być zaznaczone w dokumentach. Osobiście w takich wypadkach wpisuję do zaświadczenia - zamontowany hak może ciągnąć przyczepę o dmc ....... kg [ ważne jest aby nie przekroczyć dmc producenta ] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 14 Grudzień 2007 Share Napisano 14 Grudzień 2007 ednak za zbyt słaby hak dawać "N" I kto miał racje , bujka była nie potrzebna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebastian ZG Napisano 14 Grudzień 2007 Share Napisano 14 Grudzień 2007 devil i o to mi chodziło. Dzięki. [ Dodano: 14-12-2007, 14:06 ] I kto miał racje , A kto umiał to wyjaśnić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebastian ZG Napisano 29 Luty 2008 Share Napisano 29 Luty 2008 Taki oto przypadek. DMC pojazdu= 2670kg. DMC zestawu= 6170kg. O1=3500kg. Do pojazdu montują hak. I teraz pytanie: jaką masę wpiszemy na zaświadczeniu: a) maksymalną masę całkowitą przyczepy 3500kg - a kilent ma pilnować, by nie przekroczyć 2670kg. zgidnie z zapisem Dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta d) 3500 kg..." czy może b) dopuszczalną mase całkowitą przyczepy 2670kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zebo Napisano 29 Luty 2008 Share Napisano 29 Luty 2008 Czy nie jest to czasem pojazd terenowy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebastian ZG Napisano 29 Luty 2008 Share Napisano 29 Luty 2008 Nie. Jest to osobówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zebo Napisano 29 Luty 2008 Share Napisano 29 Luty 2008 Nie. Jest to osobówka. To 2670 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.